Benzyna vs Diesel

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt gru 18, 2007 15:59

Nie mysle zeby zjadal - akurat tutaj oba samochody beda porownywalne
no własnie czy to

2.0 16V - 150KM
1.8 T - 150 KM
1.9 TDI PD - 150 KM

wszystkie będą porównywalne bo mają taką samą moc... róznice są w momencie obr i przebiegu mocy, przełożeniach i zestopniowaniu skrzyni biegów... a na drodze różnie może być :)
exec pisze:jak patrze na wspolczesne konstrukcje to bez dwoch zdan - turbobenzynki sa jednak do przodu.
w ostanich latach to jednak rozwój jest jednak turbognojków..zaczynają się pchac smierdziele nawet do sportu LeMans czy WTCC :)

np topowe modele BMW juz powoli zaczynają jeździć podobnie porównując 335i z 335d

silniki 2 litrowe tdi osiągają już w serii ponad 200KM (VW na razie 170, BMW 204) zostawiając jeszcze duże pole manewru w chiptuningu

za 5 lat to wiekszośc mocnych TDI będzie bi-turbo więc TDI dzielnie dają radę zapewniając niezłe osiągi przy małym spalaniu..

Jedna kwestia jest jednak dla mnie bezsporna:
- chcesz szybko i oszczednie smigac - TDI
- chcesz poszaleć i powściekać się - turbobenzyna to jest to ! :bigok:



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » wt gru 18, 2007 16:35

cowboy pisze:
Nie mysle zeby zjadal - akurat tutaj oba samochody beda porownywalne
no własnie czy to

2.0 16V - 150KM
1.8 T - 150 KM
1.9 TDI PD - 150 KM

wszystkie będą porównywalne bo mają taką samą moc... róznice są w momencie obr i przebiegu mocy, przełożeniach i zestopniowaniu skrzyni biegów... a na drodze różnie może być :)
Porownywalne ale ze wskazaniem na turbojednostki.
I pozwole sobie sam zacytowac siebie:
golf4 gti ma 8.5 do setki a golf4 tdi 150km ma 8.6
golf5 140km 8.8 do setki golf5 tdi 140km 9.3 do setki
golf5 170km 7.7 do setki golf5 tdi 170km 8.2 do setki
leon 160km 8.0 do setki leon tdi 170km 8.2 do setki
cowboy pisze: - chcesz poszaleć i powściekać się - turbobenzyna to jest to ! :bigok:
Dlaczemu powsciekac sie?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
saduwa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 826
Rejestracja: wt sie 08, 2006 19:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: saduwa » wt gru 18, 2007 21:04

Diesel rox :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bajer: :bajer: :bajer: :bajer:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt gru 18, 2007 22:54

no widze ze rozwazania ida w dobra strone :) a tylko chwile mnie tu nie bylo:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr gru 26, 2007 13:27

:helm: no to jak to jest w koncu z tym ktory lepiej przyspiesza? dyskusja jest ogromna ale nikt nie odwazyl sie postawic kropki nad "i" :P
cowboy pisze: 2.0 16V - 150KM
1.8 T - 150 KM
1.9 TDI PD - 150 KM
zalozmy ze maja podobne przelozenia skrzyni, jada 80km/h na piatym biegu i na znak wszyscy pedal w podloge , bez redukcji.oczywiscie przy odpowiednim momencie do kazdego silnika...
jaka bedzie kolejnosc?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » śr gru 26, 2007 14:29

olek256 pisze::helm: no to jak to jest w koncu z tym ktory lepiej przyspiesza? dyskusja jest ogromna ale nikt nie odwazyl sie postawic kropki nad "i" :P
cowboy pisze: 2.0 16V - 150KM
1.8 T - 150 KM
1.9 TDI PD - 150 KM
zalozmy ze maja podobne przelozenia skrzyni, jada 80km/h na piatym biegu i na znak wszyscy pedal w podloge , bez redukcji.oczywiscie przy odpowiednim momencie do kazdego silnika...
jaka bedzie kolejnosc?
No i to jest wlasnie porownanie bezsensowne. Popatrz: zakladajac jak mowisz, ze mamy te same przelozenia to przy 80km/h to samochody beda mialy okolo 2000 obrotow. I w tym momencie nalezy powiedziec ze cale porownanie jest bez sensu. Bo benzyna na takich niskich obrotach sie nie jezdzi. Dlaczego? Bo benzyna ma nizszy moment obrotowy wiec zeby uzyskac duza moc i duze przyspieszenie potrzebuje wiekszych obrotow. Diesel z racji wiekszego momentu obrotowego ma przy tak niskich obrotach juz duza moc.

Czyli jesli bedziesz porownywal przyspieszenia samochodow przy niskich obrotach (czyli 80km/h na piatym biegu) wygra zawsze diesel. Nawet jesli porownasz slabszego diesla do mocniejszej benzyny.

Ale takich absurdalnych sytuacji na drodze nie ma. W rzeczywistosci jest tak: jedziemy 100 na godzine diesel czworka a benzyna trojka i ogien. Benzyna jedzie miedzy 4000 a 6500 obrotow a diesel miedzy 3000 a 4200. I nawet jesli diesel ma o 1/3 wiekszy moment od benzyny (porownuje arl vs 1.8t) to benzyna sciga sie przy obrotach PRZYNAJMNIEJ o 1/3 wiekszymi. Wiec moc samochodow jest taka sama(moc = moment x obroty). A to moc okresla jak mocno samochod przyspiesza.

Tutaj celowo pominelem straty mocy wynikajace z wielu roznych przyczyn, zeby nie gmatwac za bardzo.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 26, 2007 14:47

olek256 pisze::helm: no to jak to jest w koncu z tym ktory lepiej przyspiesza? dyskusja jest ogromna ale nikt nie odwazyl sie postawic kropki nad "i" :P
cowboy pisze: 2.0 16V - 150KM
1.8 T - 150 KM
1.9 TDI PD - 150 KM
zalozmy ze maja podobne przelozenia skrzyni, jada 80km/h na piatym biegu i na znak wszyscy pedal w podloge , bez redukcji.oczywiscie przy odpowiednim momencie do kazdego silnika...
jaka bedzie kolejnosc?
kolejnosc bedzie taka na koncu 1.8t 16v 1,9tdi
mimo ze na samym poczatku bedzie wygladac to o cale 180 stopni inaczej , czyli 1,9 tdi 16v i 1,8 t przez jakies 1,5 sekundy a po miedzy bedzie opcja taka 1,9tdi 1,8 t 16v przez kilka/nascie dalszych sekund. przez kilka nastepnych 1,8t 1.9tdi 16v. wszystko od tego ze turbobenzyna wciagnie sie chwile pozniej niz odjezdzajace od razu tdi i 16v. jednak tdi skonczy sie z obrotow. i pojada dalej benzyny..
KROPKA NAD I bedzie stwierdzanie nie wazne co sie pali byle dawalo duzo energi przy jak najwiekszym zakresie obrotowym dajac duza srednia moc uzyteczna... zaufajcie mi ze niskoobrotowe diesle to juz lamus...
Ostatnio zmieniony śr gru 26, 2007 14:49 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » śr gru 26, 2007 15:03

evolution pisze: KROPKA NAD I bedzie stwierdzanie nie wazne co sie pali byle dawalo duzo energi przy jak najwiekszym zakresie obrotowym dajac duza srednia moc uzyteczna... zaufajcie mi ze niskoobrotowe diesle to juz lamus...
Tutaj napisze parametry silnika i pokaze dlaczego nowe doladowane benzynki maja wiekszy potencjal niz diesle.
2.0 TFSI:
moment max: 300Nm miedzy 2200 a 5500 obrotow (3200 obrotow max momentu!!!)
moc max: 240 KM miedzy 5700 a 6300 obrotow (600 obrotow mocy maxymalnej tuz za max momentem!!!!)

porownywalny moca silnik:
3.0 TDI
moment max: 450Nm miedzy 1400 a 3250 obrotow (1850 obrotow max momentu)
moc max: 225KM przy obrotach 4000.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr gru 26, 2007 16:09

kiedys przeczytalem w jakims artykule odnosnie momentu, takie cos:
"ludzie kupuja KM , a jezdza Nm".
Co Wy na to?

Cowboy przytoczyl dobry przyklad, sam zreszta mialem okazje odstawic mocniejsza(niewiele) benzyne.....
Cos chyba jednak ta teoria nie wspolgra z rzeczywistoscia........... :smoke:
Ostatnio zmieniony śr gru 26, 2007 16:12 przez olek256, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » śr gru 26, 2007 16:36

olek256 pisze: Cowboy przytoczyl dobry przyklad, sam zreszta mialem okazje odstawic mocniejsza(niewiele) benzyne.....
Cos chyba jednak ta teoria nie wspolgra z rzeczywistoscia........... :smoke:
Cos mi sie wydaje ze niektorym ile bys nie tlumaczyl, to i tak nie zrozumieja.
olek256 pisze: kiedys przeczytalem w jakims artykule odnosnie momentu, takie cos:
"ludzie kupuja KM , a jezdza Nm".
Co Wy na to?
Bzdura oczywiscie. Jesli to by bylo prawda to scigajac sie dieslem i uzywajac swojego max
momentu jechalbys na obrotach 1800-2800(max przy 1900). A prawda jest taka ze pojedziesz raczej miedzy 2800 a 4200 gdzie masz najwieksza moc (i mimo strat ciagle najwieksza moc na kolach). Posilkuje sie wykresem zalinkowanym przez cowboya.

Bo w seryjnych autach moze byc inaczej: obejrzalem wykres seryjnego 1z uzytkownika maciekzen gdzie widac ze w serii ma najwieksza moc miedzy 3000 a 4500 obrotow, ale ze wzgledu na straty max moc na kolach jest miedzy 2500 a 3500 obrotow i to wlasnie w tym zakresie obrotow auto pewnie najlepiej mu idzie a nie miedzy 1800 a 2500 gdzie ma max moment.

A ja musialbym jechac miedzy 2000 a 3500 obrotow gdzie mam najwiekszy moment (max przy 2400) a jakos dziwnym trafem samochod jedzie najlepiej miedzy 3500 a 6500 gdzie mam najwieksza moc.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 26, 2007 17:00

olek256 pisze:kiedys przeczytalem w jakims artykule odnosnie momentu, takie cos:
"ludzie kupuja KM , a jezdza Nm".
Co Wy na to?

Cowboy przytoczyl dobry przyklad, sam zreszta mialem okazje odstawic mocniejsza(niewiele) benzyne.....
Cos chyba jednak ta teoria nie wspolgra z rzeczywistoscia........... :smoke:
to kiedys powiedzial jeden typ...( chyba lata 60) i jak juz zauwazyli niektorzy jego nastepcy za madrze nie powiedzial... nawet to udowodnilismy w kilka osob wyzej..

[ Dodano: Sro Gru 26, 2007 16:05 ]
sluchajcie.. przytocze znow moje slowa.. przyspiesza sie moca.... z tym ze udoskonale wypowiedz zeby wszyscy zrozumieli srednia... z tad wazne zeby mc byla jak najwyzej w obrotach i w jak naszerszym zakresie uzyteczny,,,
dlatego majac wieksze straty i moment mniejszy o 100 objechalem tdi gula na bemowie...
( jak pisalem 275/490 tdi i moje 303/390) tylko dla tego ze mam moc dosyc wysoko i jak juz jest w zasadzie przez caly zakres jest stala... wykres mozna ogladnac w projektach.. ten z macha jest z moca na bemowie...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 26, 2007 17:11

olek256 pisze:kiedys przeczytalem w jakims artykule odnosnie momentu, takie cos:
"ludzie kupuja KM , a jezdza Nm".
Co Wy na to?
Zaczynając rozważania na ten temat trzeba sobie postawić pewne założenia , czy rozmawiamy o maskymalnym speedzie i maksymalnych osiagach auta jakie wykożystujemy w sprincie , czy rozmawiamy o lajtowej ekonomicznej jeździe na codzien do poruszania sie po drogach dupowozem.

I tak faktycznie jest , do normalnej jazdy zazwyczaj trzymamy sie okolic max momentu , bo tak jest cicho ekonomicznie i w miare dynamicznie w razie potrzeby , ale gdy nam przyjdzie szybko wyprzedzic kolumnę samochodów to jedziemy obrotami pod czerwona kreskę .......

Przypominam : Temat poświęcony jest maksimum co z naszych motorów mozna wycisnąc


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr gru 26, 2007 17:19

wiec mozna zmienic temat na:
"CO LEPSZE WOLNOOBROTOWE SILNIKI O DUZYM MOMENCIE CZY MŁYNKI DO KAWY O DUZEJ MOCY??"


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 27, 2007 10:11

evolution pisze:jednak tdi skonczy sie z obrotow. i pojada dalej benzyny..
wiesz przy jakiej prędkości w ARL-u na 5 biegu sie skończą obroty ?

moim zdaniem koło 200 km/h :), przyspieszanie na 5 biegu ABF-a z 80 km/h jest praktycznie żadne i do 150 km/h ARL ledwo bedzie widział w lusterku ABF-a :P

ale wracając do sedna...panowie po co kłótnie i swary ;)

nie ma fajniejszego auta na codzień niz mocne TDI, zajebista elastyczność, niskie spalanie...w trasie benzyny nawet nie pierną i to całkiem mocne....

jeśli chcemy sobie poszaleć, powściekać się czy porajdowac to benzynka, najlepiej doładowana..

ja mam na przyszłość taki plan... do jazdy na codzień mocne TDI w kombi, a na szaleństwa zamierzam sklecić lekkiego zapierdalacza w benzynie

jeśli chodzi o TDI to pewnie jakieś A4 lub pasek baza 130 + lekki wirusik na 160KM

ale jeśli o benzyne to mam dylemat mając budżet około 10 tys PLN:

opcja 1)

buda mk1 najlepiej GTI i do tego ABF zrobiony na 170-180KM

plusy to niewielki koszt, mała awaryjność, dobre osiągi licze na 6,5 do paki i jakaś niska 14 na ćwiare

minus to ciężko dorwać bude mk1 w dobrym stanie, napęd FWD no i rzeźba z heblami

opcja 2)

buda mk2 w GTI i tu zastanawiam się czy były takowe w synchro? ze stockowymi dobrymi hebelekami i co do silnika:
- zaturbić ori silnik czyli KR-a, czy co tam siedziało :)
- wsadzić 1.8T

planowana moc około 250KM osiągi poniżej lub około 6 sek do paki i jakaś moze wysoka 13 na ćwiare..

plusy, napęd prawie 4x4 (dość szybkie starty)
minus większe koszty niż w opcji 1

i teraz pytanie do znawców benzyn, jaką drogą pójść - obydwie sprawdzone?

mnie bardziej kręci opcja nr 1, myślę że takim autem można pokarac na światełkach :)

ile wazy buda mk1 a ile mk2 ?

czy do mk1 można łatwo przeszczepić syncro z mk2 lub mk3



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości