***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Panowie i Panie - potrzebuję porady kogoś mądrzejszego i bardziej doświadczonego ode mnie.
Otóż chciałbym zmienić auto na coś z automatem. Marka nieistotna, ale istotne są rzeczy, o których później.
Budżet nie za wysoki - powiedzmy do 15 tys. zł, a najchętniej mniej
A teraz wymagania
1. Automat (i tu pojawia się pytanie jaki?)
2. Nadwozie kombi, ostatecznie SUV
3. Chciałbym żeby blacha była dobra (nie do co w W210, czy Focusie)
4. Tanie w naprawach, a więc proste i dobrze znane
5. Na wyposażeniu musi być klima
6. Wielkość auta - nie mniejsze niż klasa kompaktowa
7. Silnik z LPG lub diesel
Prześledziłem trochę rynek, poczytałem tu i ówdzie, porozmawiałem z ludźmi, którzy mają większe doświadczenie z automatami niż ja i coś tam już wiem. Ale nie za dużo, stąd prośba do Was o jakieś typy/sugestie.
Na pewno nie chcę multitronica z Audi, wiem też, że w Volvo skrzynie są słabe. Tiptronic - tu nie mam zdania, bo nie miałem styczności, a opinii o nim tyle ile ludzi.
Wychodzi mi, że jedyne co spełnia moje założenia to Audi 80, a4, a6 z klasyczną 4-biegową skrzynią, ewentualnie Golf, czy Passat z podobnym automatem.
A co z innymi markami?
W BMW E39 dużo jest automatów - ale czy te skrzynie są ok? A samo auto? Nie poddaje się powoli rudej?
Może coś z Japonii?
A może C5?
Otóż chciałbym zmienić auto na coś z automatem. Marka nieistotna, ale istotne są rzeczy, o których później.
Budżet nie za wysoki - powiedzmy do 15 tys. zł, a najchętniej mniej
A teraz wymagania
1. Automat (i tu pojawia się pytanie jaki?)
2. Nadwozie kombi, ostatecznie SUV
3. Chciałbym żeby blacha była dobra (nie do co w W210, czy Focusie)
4. Tanie w naprawach, a więc proste i dobrze znane
5. Na wyposażeniu musi być klima
6. Wielkość auta - nie mniejsze niż klasa kompaktowa
7. Silnik z LPG lub diesel
Prześledziłem trochę rynek, poczytałem tu i ówdzie, porozmawiałem z ludźmi, którzy mają większe doświadczenie z automatami niż ja i coś tam już wiem. Ale nie za dużo, stąd prośba do Was o jakieś typy/sugestie.
Na pewno nie chcę multitronica z Audi, wiem też, że w Volvo skrzynie są słabe. Tiptronic - tu nie mam zdania, bo nie miałem styczności, a opinii o nim tyle ile ludzi.
Wychodzi mi, że jedyne co spełnia moje założenia to Audi 80, a4, a6 z klasyczną 4-biegową skrzynią, ewentualnie Golf, czy Passat z podobnym automatem.
A co z innymi markami?
W BMW E39 dużo jest automatów - ale czy te skrzynie są ok? A samo auto? Nie poddaje się powoli rudej?
Może coś z Japonii?
A może C5?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
E39 ma ZF 5HP więc to samo co Tiptronic w A4 B5-B6, A6 C5. Golf 4 miał Aisina chyba (podobna konstrukcja do Volvo).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Z tego co wiem w E39 były 2 skrzynie - inna przed liftem (ponoć bardziej awaryjna) i lepsza po lifcie. Ale nie wiem jakieradekrp90 pisze:E39 ma ZF 5HP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Racja - była jeszcze skrzynia GM. Ale co do okresów ich stosowania trzeba by dokładnie przestudiować RealOEM. Według wiki były stosowane zamiennie przez pewne okresy produkcji, a na początku były nawet 4-o biegowe. Kwestia jaki rocznik auta wchodzi w grę i jakie dokładnie silniki - można by w ten sposób zacieśnić poszukiwania w RealOEM.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jakie auto do max 20 000 w bęzynie . Po głowie mi chodzi Bravo , Astra , macie jeszcze jakieś propozycje ?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Masz jeszcze Mazdę 3 lub Forda Focusa - jeśli bez LPG ich benzyniaki są godne polecenia.
Co do samego Bravo - to raczej dolny pułap cen, a same benzyniaki poza tym, że palą przeciętnie więcej niż ich współcześni konkurenci (np.: 1.4 TSI) to jednak są praktycznie bezawaryjne.
O Astrze się nie wypowiem ale tam rodzi się pytanie skrzyń biegów - uchodzą za mocno delikatne.
Co do samego Bravo - to raczej dolny pułap cen, a same benzyniaki poza tym, że palą przeciętnie więcej niż ich współcześni konkurenci (np.: 1.4 TSI) to jednak są praktycznie bezawaryjne.
O Astrze się nie wypowiem ale tam rodzi się pytanie skrzyń biegów - uchodzą za mocno delikatne.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Cześć, zauważyłem sporo tematów na temat tego jak kupić używane auto ale nie mogę znaleźć tematu o tym jak kupić nowe.
Szukam szczególnie jakichś porad ile rabatu można spróbować wynegocjować, tak by zrobić najlepszy możliwy interes.
Z góry dzięki za pomoc
Szukam szczególnie jakichś porad ile rabatu można spróbować wynegocjować, tak by zrobić najlepszy możliwy interes.
Z góry dzięki za pomoc
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Słabo szukałeś Już o tym pisałem co najmniej 2-3 razy na forum.rumburak pisze:Szukam szczególnie jakichś porad ile rabatu można spróbować wynegocjować, tak by zrobić najlepszy możliwy interes.
Z góry dzięki za pomoc
Generalnie zrób tak - jak już wybierzesz co Cię interesuje i będziesz znał jego cenę, to powysyłaj maila z zapytaniem o rabat to możliwie jak największej ilości dealerów.
Ojciec jak kupował w 2011 roku Octavię 1.6 z LPG, wycenianą na 56 tys. zł, na którą wtedy był taki popyt, że na realizację zamówienia czekało się pół roku, to mimo wszystko udało się uzyskać rabacik. Owszem, część dealerów nie chciała słyszeć o rabacie, z racji popytu, ale inni udzielali. Od kilku stówek, aż do ceny 49 tys. zł, czyli 7 tys. rabatu.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Może masz rację z tym szukaniem, jakoś tak jestem przyzwyczajony do opcji google "did you mean ..."
Może przydałby się taki osobny temat gdzie każdy kto kupił nowe auto pisałby co dostał ekstra i u jakiego dealera. Wiem że auto to nie abo na TV ale na forum satkuriera ludzie opisują sobie dokładne warunki jakie dostali w "super sekretnej ofercie tylko dla nich", sam z tego korzystałem i to naprawdę pomaga.
Dziękuje za pomoc.
Może przydałby się taki osobny temat gdzie każdy kto kupił nowe auto pisałby co dostał ekstra i u jakiego dealera. Wiem że auto to nie abo na TV ale na forum satkuriera ludzie opisują sobie dokładne warunki jakie dostali w "super sekretnej ofercie tylko dla nich", sam z tego korzystałem i to naprawdę pomaga.
Dziękuje za pomoc.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
herbu pisze:Panowie i Panie - potrzebuję porady kogoś mądrzejszego i bardziej doświadczonego ode mnie.
Otóż chciałbym zmienić auto na coś z automatem. Marka nieistotna, ale istotne są rzeczy, o których później.
Budżet nie za wysoki - powiedzmy do 15 tys. zł, a najchętniej mniej
A teraz wymagania
1. Automat (i tu pojawia się pytanie jaki?)
2. Nadwozie kombi, ostatecznie SUV
3. Chciałbym żeby blacha była dobra (nie do co w W210, czy Focusie)
4. Tanie w naprawach, a więc proste i dobrze znane
5. Na wyposażeniu musi być klima
6. Wielkość auta - nie mniejsze niż klasa kompaktowa
7. Silnik z LPG lub diesel
Prześledziłem trochę rynek, poczytałem tu i ówdzie, porozmawiałem z ludźmi, którzy mają większe doświadczenie z automatami niż ja i coś tam już wiem. Ale nie za dużo, stąd prośba do Was o jakieś typy/sugestie.
Na pewno nie chcę multitronica z Audi, wiem też, że w Volvo skrzynie są słabe. Tiptronic - tu nie mam zdania, bo nie miałem styczności, a opinii o nim tyle ile ludzi.
Wychodzi mi, że jedyne co spełnia moje założenia to Audi 80, a4, a6 z klasyczną 4-biegową skrzynią, ewentualnie Golf, czy Passat z podobnym automatem.
A co z innymi markami?
W BMW E39 dużo jest automatów - ale czy te skrzynie są ok? A samo auto? Nie poddaje się powoli rudej?
Może coś z Japonii?
A może C5?
Herbu, dopiero co szukałem dla mamy automatu za ok 10 koła i ostatecznie kupiłem leona 1.8, ale poznałem z grubsza rynek i gdybym szukał dla siebie czegoś wygodnego i kombi w automacie - kupiłbym passata b5 fl. O samym aucie nie musze Ci tłumaczyć bo znasz bardzo dobrze, a jeśli chodzi o skryznie :
Silniki 2.0 pb (zamulony jak karp na dnie stawu, do tego dużo pali) i 1.9 tdi 100KM sa z 4 biegowa skrzynia ( to jest najbardziej rozsądną propozycja bo skryznia prosta i tania w naprawach a silnik na lajcie dłubniesz softem)
Reszta 5 biegowy tip tronic najciekawsze zestawienie to z 1.9 130KM lub 1.8t. Tip troniciem jezdzi sie duże lepiej, jesr zdecydowanie bardziej żwawy, wyczuwa sie mniej typowego poślizgu przy przyspieszeniu itp no ale jesr drozszy w naprawach. Miej tez na uwadze, ze taki diesel w automacie w ciasnym mieście spali nawet 9-10l. W jeździe pozamiejskiej czy trasie roznixa juz nie jest tsk duża. Podsumowując ofert jest bardzo dużo, wiadomo, ze ryzyko padniecia automatu jesr zawsze dlatego trzeba szukać najlepszego egzemplarza i na w razie czego miec odlozona powiedzmy ze 3k na skryznie i spać spokojnie. W końcu za komfort zawsze sie płaci. Ogolnie gdyby producent zalecał wymiane oleju w tych skrzyniach to pewnie przejezdzily nie jedna bude i silnik, niestety większość skrzyń przejezdzilo 90% zywota na jednyn oleju, skutków tłumaczyć nie trzeba.
Jeszcze przytoczę porownanie do Golfa. Kosztuje tyle samo co Pastuch, poliftowe diesle tez sa z tiptronic, benzyny 1.6 czy nawet 2.0 z czterobiegowym automatem to tragedia w dynamice no i najważniejszy argument moim zdaniem to komfort jazdy - wiem ze wielowahacz koszuje, ale jadąc golfem mam wrażenie jakbym jechał wozem drabiniastym, czuć każdy dolek i poprzeczne wyboje... Do tego porównać przestrzeń wewnątrz to juz w ogole golf odpada. Ja uważam ze to by byla dobra propozycja dla kogoś kto nje potrzebuje zbyt dużego auta albo zwyczajnie by sobie nie poradził z gabarytami passata, tak jak w przypadku mojej mamy wiedziałem ze leon lepeij będzie jej służył
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
WichuTM, Passata, jak i Golfa znam bardzo dobrze i 4-biegowych automatów się nie boję. W sumie to rozsądna propozycja, tyle, że chyba potrzebowałbym czegoś mocniejszego. Wiadomo, że za tysiaka dłubniesz takiego 100 konnego TDI na 130 KM, a dokładając kilka gratów i 160-180 da się z tego wycisnąć. Tyle, że wtedy zapewne skrzynia już tego nie uciągnie. Ostatnio coraz przychylniej zaczynam patrzeć na BMW E39 z 3-litrowym dieslem i automatem. Ale wiem też, że moment tego silnika skutecznie potrafił zarżnąć niejednego automata. I znajdź tu złoty środek...
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Problemem e39 w 3 litrowym dieslu jest niestety stopień wyeksploatowania większości egzemplarzy. Ten silnik naprawdę był genialny i każdy kto go miał nie bał się jeździć duzo. Ja w przypadku takiego auta nie tyle bałbym się skrzyni, ale raczej ogólnego stanu auta, którego doprowadzenie do porządku może szarpać po kieszeni.
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Porównanie tip'a z Golfa i Passata jest trochę nie na miejscu - to zupełnie inne konstrukcje i ta w Golfie jest (moim zdaniem) dużo gorsza. Skrzynia 5HP19 nie ma w zasadzie wad. Zużywa się w niej konwerter i to tyle (jeśli na czas wymienia się olej). Okazuje się w sumie, że czasami łatwiej jest znaleźć zarżniętego manuala, a nawet w tym sprawnym można popłynąć na naprawach.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Zużycie konwertera to akurat nic nadzwyczajnego ani kosztownego - regeneracja moze wyjść nawet taniej od wymiany dwumasy w TDI Padnie kazda skryznia prędzej czy później tym bardziej w 15 letnim aucie. Niestety nie jesteśmy w stanie ocenic na kogo padnie i kiedy. Podczas zakupu mozesz ise tylko ograniczyć do weryfikacji skrzyni w danej chwili i ustalenia historii użytkowania w najbliższej przeszlosci. Zwrócę tylko uwagę, że nie porównywałem różnic konstrukcyjnych między tip'em w golfie i passacie tylko przytaczalem główne różnice między skrzynia 4 biegowa i tip troniciem, które w obu modelach występują.
Zdecydowanie przyznam Ci rację, że o ile naprawa skryzni może pociągnąć za kieszeń, to ogolne zużycie samochodów z automatem wydaje sie byc mniejsze. Nie wiem, moze to kwestia podejścia użytkownikow, w sumie wszycy amatorzy palenia kapcia nigdy nie kupią automatu, tak samo janusze ktorzy kupuja tylko niezniszczalne 1.9 tdi ktore jezdzi sto lat bez inwestycji, stad sie biorą agonalne stany egzemplarzy z teoretycznie najmniej trefnymi silnikami bo ludize myślą ze nic nie trzeba przy nich robić...
Zdecydowanie przyznam Ci rację, że o ile naprawa skryzni może pociągnąć za kieszeń, to ogolne zużycie samochodów z automatem wydaje sie byc mniejsze. Nie wiem, moze to kwestia podejścia użytkownikow, w sumie wszycy amatorzy palenia kapcia nigdy nie kupią automatu, tak samo janusze ktorzy kupuja tylko niezniszczalne 1.9 tdi ktore jezdzi sto lat bez inwestycji, stad sie biorą agonalne stany egzemplarzy z teoretycznie najmniej trefnymi silnikami bo ludize myślą ze nic nie trzeba przy nich robić...
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości