Niskoprofilowe opony

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn mar 28, 2005 19:20

A ja dzisiaj jak sie przejechalem kawalek po trasie i zadupiach...to się wyleczyłem z niskiego profilu...tak mnie wytelepalo ze chyba się nie skusze...wiem ze wyglad na niskich jest duuuuuuzo lepszy ale szum (lub jego brak) w głowie tez sie liczy



Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » ndz cze 26, 2005 12:39

A ja sie tez wyleczulem ;-)

I juz zdecydowalem co kupuje- 6x14 et 35 albo 38 i gumy 185/60- i bedzie gitara!!

Na 15 jak dla mnie jest 195/50 MASAKRA!

Ktos sie pytal jak sie buja auto 72 PS na tych gumach- wiec juz odpisuje ze buja sie DO BANI. Max jaki wyciagnalem na 195/50R15 to 140 kmph, gdzie na 175/70R13 ponad 160, nie wspomne juz o dynamice przy ruszaniu. Sprawdzilem na stronce gdzie mozna przeliczyc "oponki" ze roznica wymiarow pomiedzy 195/50R15 a 175/70R13 jest (jesli dobrze pamietam) mniejsza niz 1% i przy np. jezdzie z predkoscia 150 licznik wskazywac mialby okolo 150,21. Takze rzeczywiste roznice w dynamice jazdy NA PEWNO sa odczuwalne. Na pewno tez sprawa ma sie inaczej przy motorach z 100 lub wiecej PS, ale dla nas, 70, 195 to moim zdaniem za duze powierzchnie ;-)
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mazurekt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr sie 25, 2004 10:41
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: mazurekt » wt wrz 06, 2005 08:05

Ja mam oponki 195/45 R16 zarzucone na felgo 7,5Jx16 i jest git. Na śmiertelną dziurę też jeszcze nie trafiłem


pozdrowionka Tomek

Awatar użytkownika
Misza
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 524
Rejestracja: pt gru 17, 2004 11:51
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: Misza » wt wrz 06, 2005 09:43

Cockney pisze:A ja sie tez wyleczulem ;-)

I juz zdecydowalem co kupuje- 6x14 et 35 albo 38 i gumy 185/60- i bedzie gitara!!

Na 15 jak dla mnie jest 195/50 MASAKRA!

Ktos sie pytal jak sie buja auto 72 PS na tych gumach- wiec juz odpisuje ze buja sie DO BANI. Max jaki wyciagnalem na 195/50R15 to 140 kmph, gdzie na 175/70R13 ponad 160, nie wspomne juz o dynamice przy ruszaniu. Sprawdzilem na stronce gdzie mozna przeliczyc "oponki" ze roznica wymiarow pomiedzy 195/50R15 a 175/70R13 jest (jesli dobrze pamietam) mniejsza niz 1% i przy np. jezdzie z predkoscia 150 licznik wskazywac mialby okolo 150,21. Takze rzeczywiste roznice w dynamice jazdy NA PEWNO sa odczuwalne. Na pewno tez sprawa ma sie inaczej przy motorach z 100 lub wiecej PS, ale dla nas, 70, 195 to moim zdaniem za duze powierzchnie ;-)
Pozdrawiam
To fakt, na oponkach 195/50 R15 mocno osłabiły się osągi :( Ale bez przesady z tym 140, idzie 150 a w wakacje nawet 160 leciałem. Fakt faktem ze na 165/75/13 było dużo lepiej, aczkolwiek moim zdaniem na szerokich mam lepszy start :)


http://misza1982.digart.pl
www.fotomisza.yoyo.pl
moje wypociny :)

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » wt wrz 06, 2005 13:10

A ja mam standardowe alu felgi BBS z oponami 195/50/15. Żadnego nadmiernego i nieprzyjemnego telepania nie odczuwam. Szerokość 195mm nie przeszkadza jeśli na drodze są koleiny. Nie wiem jak jeździłoby się moim golfem przy innych oponach bo te koła były zakładane fabrycznie w golfach III GT SPECIAL. Jeśli chodzi o przyspieszenie i prędkość maksymalną to wszystko jest tak jak w katalogu. Poza tym przy silnikiu o mocy 90KM to na prawdę szerokość opony o centymetr większa nie robi żadnej różnicy. Pozdiwiam za to kolegę który jeździ na zawieszeniu 100/80. Na polskie drogi 60/60 jak dla mnie to jest max.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

malgosk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 25, 2004 18:28
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa

Post autor: malgosk » wt wrz 06, 2005 20:52

igor002 pisze:panowie, a jakie powinno być cisnienie w takim "niskim" profilku np 195/50 r15 na lato? tak zeby sie nie ztarły na rantach czy w srodku bardziej.
Z doświadczenia (około 30 tyś. przejechane): jak jedziesz po koleinach, to ciśnienie powinno być 2 atm. Opona ładnie pracuje i nie rzuca przy wyjeżdżaniu i wjeżdżaniu w dołki. Acha, przy 2 osobach. Na równym 2,2 atm jest rewelacja. Nic nie szumi. Dodam, że mam Michelin Energy i Dayton D200 i przy obu oponach zauważyłem te same zależności.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 337 gości