Utrata mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw wrz 14, 2006 21:51

nie wiem czy wasze autka są wyposażone w czujnik temperatury powietrza zassanego
ale takie zachowanie samochód może świadczyć o tym że czujnik ten dostaje świra przez co
centralna jednostka sterująca nie potrafi odczytać co podaje czujnik i wtedy używa wartości stałej wpisanej do jej pamięci
wykasowanie błędów mogłoby wtedy mieć sens jak czujnik dostał jakiegoś olśnienia i zaczął pracować sprawiło by to wrażenie że właśnie wykasowanie pomogło ....

[ Dodano: Czw Wrz 14, 2006 22:03 ]
krystek007 pisze:Znajomy mówił, że może to byc przepływomierz, pewnie wszysto się okaże we wtorek jak podepnę go pod vaga - dzięki generalnie za pomoc, napiszę co to było jak się dowiem :-)
a jeśli już przepływomierz to należałoby zmierzyć przy nim napiecie pomiedzy masą auta a kablami prz uruchomionym silniku na luzie wartość powinna wynosić od 11 do 15Volt
należałoby sprawdzić też czy ma prawidłowa masę do wtyczki ...



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » wt wrz 19, 2006 10:34

Wreszcie dostałem vaga kkl, mam laptopa tylko niestety bateria trzyma poniżej 5 minut więc na trasie go nie sprawdze. Ale błędy jakie odczytałem to 575 czyli ciśnienie w dolocie i 1262 zawór N75 open or sort to ground- raz go odpiołem i próbowałem co będzie to dlatego. Musze jeszcze poszuka po blokach co jest do czego i wtedy posprawdzam, szkoda tylko że mam vaga demo i nie mam loginów, a nigdzie nie można dostać. Jak dałem test wyjść i był test N75 to tykał jak szalony aż do środka było słychać.

[ Dodano: 19 Wrz 2006 12:43 ]
Ustrekę związaną z wyłączaniem turbiny chyba znalazłem, pęknięty wężyk podciśnieniowy idący od kolektora ssącego za intercoolerem nad samą turbiną. Ale mam inny problem tak przeglądałem vagiem co interface umożliwia i testowałem wyjścia silnika i wyjścia absu, poduch nie sprawdzałem bo słuszałem że samym podłączeniem można uwalić sterownik. Ale do rzeczy miga mi teraz kontrolka od absu przy zgaszonym aucie jak i zapalonym, tak samo miga kontrolka od hamulca ręcznego. o porobiłem i jak to wrócić spowrotem. Jesli można to prosze o szybką pomoc.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
marcin-kielce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: marcin-kielce » ndz wrz 24, 2006 02:53

Z pomocą zwykłego vaga nie zrobisz chip tuningu silnika tdi. zajmuja sie tym konkretni ludzie i biorą za to od ok tysiąca złotych w gore.... jesli będziesz miał sterownik 16 bit to bez problemu zrobią Ci te 110-115 KM beż zadnego zaglągania w mechanikę silnika. jeśli bedzie sterownik 8 bit to bedzie ok 105 KM.


Tak naprawdę liczy sie moment obrotowy ale to tak poza tematem...



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » ndz wrz 24, 2006 13:17

Ja o tym wiem. Jakby to było wykonalne w warunkach domowych to by nie było firm tuningowych boiorących kroca za to. A bo dobrego chipa to hamownie trzeba bo na oko (to chłop w szpitalu umarł). ABS zrobiłem- rozprogramował się sterownik ABSu, zaprogramowałem od nowa i bangla. A mojego TDi bez większych problemów przerobi na 110KM bo to silnik AHU czyli nie dużo mu brakuje- turbo od 110KM i soft. Ale nie zamierzam kombinować.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt wrz 26, 2006 09:48

A ja jutro być może skończę problem z mocą u mnie, bo zmieniam ten nieszczęsny zaworek N75 do modeli silnika 1Z ciężko dostać, mi udało się znaleźć ten z koncówką F zamiast J - czyli wtyczka inna :-) trzeba teraz lutować będzie. Cena jaką udało mi się osiągnąć w trakcie poszukiwań to 90zł plus 6,50zł wysyłka bo gościa znalazłem internetowo, chyba dobra cena? w sklepach od 150zł w górę a aso wiadomo 280zł. Teraz się modlę, żeby się nie okazało, że zawór stary był dobry :-). Opiszę czy pomoglo.
Pozdro.


Pozdrawiam.

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » wt wrz 26, 2006 11:10

Oby tylko nie był uwalony, już raz kupiłem sobie wtrysk ze strewaniem do 2,5 tdsa i okazał się pęknięty ciekło więcej niż u mnie, no ale gość trafił się spoko i odesłałem mu, zwrócił wysztko nawet koszty wysyłki.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt wrz 26, 2006 11:29

Dzięki za pocieszenie :-)


Pozdrawiam.

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » śr wrz 27, 2006 14:12

dziś byłem na większej trasie i notlaufy nadal się zdarza, tylko w innej sytuacji, przy obciążeniu juz nie pada tylko przy prędkości 150km/h i na 5 biegu, jak robiłem diagnoze dyanmiczną vagiem to zastanawiało mnie że ciśnienie doładowania od 3,2 tyś wychodzi ponad 1,95 bara i przy 4 tys ma 2,1 bara co wg mnie za dużo, czy to nadal wina N75 i to teg zaworek przeładowuje? Musze go zmostkować na próbe i zobacze.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » ndz paź 01, 2006 11:57

A u mnie nadal nic!!!! juz się poddaje, poprostu nie bedę jeździł szybciej jak 100km/h :-( na autostradzie to jak jazda bryczką :-) ale cóż: wymiana N75 nic nie dała, filtry paliwa, powietrza i nic nadal to samo przy 3500 na 3 biegu = notlaufy i przy 2000 na 4 i 5 to samo, jak mam 4 osoby w samochodzie to nawet wcześniej lapie awarie, ale już nie mam sił kombinować, wam wszystkim z podobnymi problemami życzę powodzenia!!! mam nadzieje, że u was będzie lepiej!!!


Pozdrawiam.

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » wt paź 03, 2006 15:51

Może westgate się zatarło i nie upuszcza ciśnienia i dlatego łapie notlaufy. Dostałem taką sygestię od znajomego. Zaworek będzie chciał upuścić ciśnienie ale klata nie puści. Ciśnienie idzie w góre przekracza max i komp daje awaryjny. Zobaczy czy klapa chodzi.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt paź 03, 2006 17:24

A jak się do niej dostać??? i jak już się do niej dostanę to czy przy próbach ręcznych powinna się poruszać??? idzie do tej kalpy węzyk z N75?


Pozdrawiam.

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » wt paź 03, 2006 18:13

Hmm tego to ja już nie wiem, wiem że klapa jest w kanale turba zaraz obok wirnika.

Zacytuje ci kumpla "to znam doskonale ten silniczek, ta turbina ma tylko westgate ktory jest sterowany wlasnie zaworkiem N 75,jak zalapie notlaufa to komp zmnaijsza ci dawke a bez niej turbawka juz slabo dmucha,samej trubiny nie da sie odlaczyc ,ona sie kreci bezprzerwy,notlaufa lapie pewnie najszybciej na V biegu jak przekroczysz ok 125,na IV przy ok 120 a na III przy 100 ,albo jak tylko jest wieksze obciazenie np pod gorke i dasz gazu i kupa.To ma dzialac tak ze jesli jest zbyt duze cisnienie to N75 kieruje cisnienie na siłownik ktory otwiera westgate i czesc spalin zamiast na turbine przelatuje obok prosto do wydechu zmniejszajac w ten sposob cisnienie doladowania tu masz zdjecie wlasnie takiej turbawki :

http://www.allegro.pl/ite...di_1_9_tdi.html

na fotce nr 2 widac doskonale wirnik turbiny a obok grzybek westgate wraz z ramieniem,siłownikiem i puszką.
Wez tez przejzyj czy cala instalacje pteumatyczna sterujaca westgatem od N75 po sama puszke bo te wezyki lubieja sie przecierac,i sproboj poruszac od spodu czyms dlugim bo inaczej niesiegniesz,tym silownikiem co otwiera westgata bo one sie czesto zapiekaja i wtedy tez auto lapie notlaufy.AHU z lepszymi wtryskami dopiero wyrabia,ale i tak daje rade"


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt paź 03, 2006 18:46

ajni pisze:dziś byłem na większej trasie i notlaufy nadal się zdarza, tylko w innej sytuacji, przy obciążeniu juz nie pada tylko przy prędkości 150km/h i na 5 biegu, jak robiłem diagnoze dyanmiczną vagiem to zastanawiało mnie że ciśnienie doładowania od 3,2 tyś wychodzi ponad 1,95 bara i przy 4 tys ma 2,1 bara co wg mnie za dużo, czy to nadal wina N75 i to teg zaworek przeładowuje? Musze go zmostkować na próbe i zobacze.
Mialem to samo jeszcze jakis miesiac temu. Przeladowanie przy 160km/h. Zmostkowalem, no i bangla. Potraktowalem N75 WD-40, przedmuchalem i o dziwo bangla jak trzeba do tej pory...



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt paź 03, 2006 19:50

ajni pisze:sproboj poruszac od spodu czyms dlugim bo inaczej niesiegniesz,tym silownikiem co otwiera westgata bo one sie czesto zapiekaj
Czyli recznie powinien się poruszać bez oporów???ta dźwignia...Mogę mu zapodać WD 40 jesli się okaże że zapieczony??? czy to nic nie da? bo temperatura jest tam chyba wysoka i taki wd to na nic.... tak mi sie wydaje...


Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości