Drgawki silnika na wolnych obrotach po raz setny!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob maja 01, 2010 19:47

Zdecydowanie jest taka możliwość. Silnik by wyrównać obroty podbija dawkę, w momencie kiedy obroty są zbyt wysokie dawka spada i z tąd pojawia się bujanie...



wojt255
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:51
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: wojt255 » sob maja 01, 2010 20:49

O właśnie! O to mi chodziło czy ktoś mi to potwierdzi :)
W takim razie chyba u mnie dwumas już ma dość :otepienie: , czas szykować jednomasa( sprzęgło już mam bo miałem tydzień temu okazję kupić to brałem :D).
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 00:37 przez wojt255, łącznie zmieniany 1 raz.



walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Powrót do tematu ...

Post autor: walter_x » ndz maja 09, 2010 13:45

Witam znowu wracam do tematu bo dalej nie rozwiazany problem z drganiem pod fotelem no i silnik sie teraz jeszcze bardziej trzesie (tylko jak jest rozgrzany ) .
Wymienilem juz dwumas ze sprzeglem i nic nie pomoglo, nastepnie łape pod skrzynia biegow i tez niec nie pomoglo , dalej - sprawdzone sprzeglo alternatora okazalo sie dobre ale wymienilem napinacz alternatota i tez nic nie pomoglo???? silnik sie trzesie i drga pod fotelem na biegu jalowym????



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » ndz maja 09, 2010 22:18

jesli przy tych dergawkach wystepuje czasem dluzszy rozruch to proponuje spr. kat synchronizacji



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 10, 2010 00:05

sprawdźcie też działanie czujnika pedału sprzęgła, u mnie silnik ALH zaczął drgać przy hamowaniu, nie było żadnego błędu ale przy sprawdzaniu w grupie 01 Engine, 006 2 pole wskazań - czujnik pedału sprzęgła - Pierwsze zero wcale się nie zmieniało - dopiero po naprawie czujnika silnik zaczął normalnie zwalniać - bez drgawek (po każdym naciśnięciu pedału sprzęgła przełączało już normalnie z zera na jedynkę).


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn maja 10, 2010 06:52

A ja w swoim AHF podciagnalem dawke paliwowa na 3,5 mg w vag comie i juz nie ma drgawek przy zwalnianiu/gojezdzaniu na luzie. Pali ładnie mimo ze nie moglem dodac obr zbytnio na vagu. Jeszcze mam zmienione z manuala na automat ale zobacze jak bedzie jak przywróce fabryke.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn maja 10, 2010 08:28

wesol pisze:Jeszcze mam zmienione z manuala na automat ale zobacze jak bedzie jak przywróce fabryke.
też zmieniłem na próbę z manuala na automat ale strasznie szarpało całym samochodem na 2 i 3 biegu przy niskich obrotach więc wróciłem do poprzednich ustawień.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn maja 10, 2010 11:49

wesol pisze:Jeszcze mam zmienione z manuala na automat ale zobacze jak bedzie jak przywróce fabryke.
Będą drgawki.
Moim zdaniem lepiej juz miec te drgawki niz jezdzic na przekodowanym na automat. To nie jest jazda.

Wg moich obserwacji w automacie samochód nie zwalnia po odjęciu gazu. Czyli Jest jakas tam stale utrzymywana dawka i komp nie bierze pod uwage sygnalu ze sprzegła, wiec jadac na automacie nie mamy drgawek.
Idąc dalej tym tropem co powoduje drgawki????
Dawka biegu jałowego?
Zauwazyliscie jak reaguje silnik jak sie dodaje gaz z wcisnietym sprzeglem a jak bez.
Ten problem musi być z tym związany.
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 11:52 przez marcin999, łącznie zmieniany 1 raz.



sadlaczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: czw sie 06, 2009 16:48
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: sadlaczek » pn maja 10, 2010 15:25

w moim przypadku drgawki pojawiły się po wyeliminowaniu zaworu EGR, pojawiają się sporadycznie, dodam minimalnie gazu i puszcze to ustępują na biegu jałowym, podczas jazdy nie występują



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 10, 2010 16:32

marcin999 pisze:(...) Moim zdaniem lepiej juz miec te drgawki niz jezdzic na przekodowanym na automat. To nie jest jazda.

Wg moich obserwacji w automacie samochód nie zwalnia po odjęciu gazu. Czyli Jest jakas tam stale utrzymywana dawka i komp nie bierze pod uwage sygnalu ze sprzegła, wiec jadac na automacie nie mamy drgawek.
Jeśli wszystko jest sprawne to silnik będzie schodził z obrotów, tylko wolniej. Przy zmianie biegów na wyższy może nawet podbijać delikatnie obroty mimo puszczenia gazu. Coś o tym wiem, bo walczyłem u siebie (w Mk3 1Z) z niedziałaniem czujnika sprzęgła (problem programowy). Szczerze mówiąc to na chwilę obecną wolę zachowanie silnika bez czujnika, bo na skutek zużycia sprzęgła mam podszarpywanie - tzn. czujnik odcina zaraz jak tylko dotknę pedał, a sprzęgło bierze głębiej i powstaje takie szarpnięcie spowodowane gwałtowniejszym wytracaniem obrotów :grin: Ale dla pełnej fabrycznej funkcjonalności tempomatu czujnik musi być :smoke:



basston
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn sty 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Bytom

Post autor: basston » śr maja 12, 2010 18:45

stanislawski pisze:
Maniek312 pisze:Po wielu analizach jak dotychczas stawiam na pompowtryskiwacze
I mnie się mimo wszystko wydaje, że będą to jednak pompowtryskiwacze!
Diagnoza wychodzi OK, ale już wszystko zostało wyeliminowane. Ciekaw jestem tylko, czy komuś udało się SKUTECZNIE pozbyć drgawek!
Ja stwierdzam tylko, że one są coraz dokuczliwsze! No cóż! Kilometrów przybywa!
Ktoś z mechaników mi poradził wlać do zbiornika do ropy syntetycznego oleju do pił wysokoobrotowych (takiego czerwonego) - podobnież pół litra takiego oleju pomoże ?? Ne doświadczałem tego nigdy, jakoś nie jestem zbytnio przekonany.
Może Koledzy mają w tej kwestii doświadczenie.

Czy może zaszkodzić? Tu "doradca" akcentował, że WYŁĄCZNIE syntetyczy czerwony do pił wysokoobrotowych, nie daje nagaru i efekt natychmiastowy.

Podobnież TIR'owcy to powszechnie stosują?
Potwierdzi ktoś tę metodę?
Jestem kierowcą Tira i dodawanie jakiegokolwiek oleju to totalna bzdura. Na pewno nie słyszałem, żeby jakikolwiek kierowca ciężarówki robił takie zabiegi. Każdy szef kombinuje co nalać żeby samochód jechał? Jeżdze nowym Volvem FH12 na pompowtryskach i tankuję normalne paliwo i wszystko gra. Jakbym powiedział szefowi, że potrzebuję dolać oleju do kosiarek to by się chyba zesrał ze śmiechu. Tankujcie normalne paliwo i już. Ja pozbyłem się drgawek montując zestaw jednomas Valeo i wszystko już śmiga przez 10tys bez zarzutu. Też kombinowałem ze wtryskami, filtrami, dolotami, czujnikami i wszytko bez sensu jednak nie wiem jak z PD bo nie wszystkim jednomas podejdzie. Mój kumpel zmienił program w PD i drgawek brak!


Fast and Furious

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pt cze 18, 2010 07:45

basston pisze:Mój kumpel zmienił program w PD i drgawek brak!
Czy możesz Kolego coś więcej w tym temacie napisać?
Jaki on ma silnik (u mnie AXR), gdzie można tę zmianę i za ile?
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 07:46 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 18, 2010 08:45

zobaczcie jak na silniku AGR w Skodzie skaczą obroty i dawka na biegu jałowym, problem jeszcze nie rozwiązany, w sterowniku błędów brak :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5b861.html


Obrazek

hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » ndz cze 27, 2010 11:24

Sztomel pisze:zobaczcie jak na silniku AGR w Skodzie skaczą obroty i dawka na biegu jałowym, problem jeszcze nie rozwiązany, w sterowniku błędów brak :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5b861.html
CHOLERA mam tak samo w swoim AGR VW GOLF i nie wiem co zrobić pompa dobra nastawnik też ale co dalej jedna wielka kupa. POMOCY JUŻ MAM DOŚĆ TEGO SAMOCHODU



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 182 gości