Modzenie TD a niezawodność

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw cze 18, 2009 00:10

Hmm... Nie wiem czy to odpowiedni temat...
Co może być powodem tego, że jak na dwójce pocisnę do dechy... i przy 65 km/h licznikowych (ostatnio na gps-ie mi pokazało 55 a na liczniku 65) dosyć odczuwalnie się zamula jakby nagle turbina przestawała pompować?



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » pt cze 19, 2009 19:56

silnik 1,6td 1V 4 razy wymienona głowica i dalej to samo
zarwana poducha przód
pompa oleju trafił
uszczelniacze
turbina
wkońcu sie wkóżyłem i kupiłem 1,9 i jestem zadowolony z niego


LEŚNY PRZYTULAS

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » pt cze 19, 2009 20:20

NightRider pisze:Hmm... Nie wiem czy to odpowiedni temat...
Co może być powodem tego, że jak na dwójce pocisnę do dechy... i przy 65 km/h licznikowych (ostatnio na gps-ie mi pokazało 55 a na liczniku 65) dosyć odczuwalnie się zamula jakby nagle turbina przestawała pompować?
Takie pytanie zadam (wybaczcie), 65 - licznikowe masz na 2-gim biegu? Tak? A jakie masz wtedy obroty na zegarach? Posiadasz obrotomierz?


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt cze 19, 2009 20:23

Krzysiek W., 65 na 2 to u mnie okolice 4000obr/min sprawdzałem z gps i prędkość jest dokładna



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » pt cze 19, 2009 20:32

t0mal pisze:Krzysiek W., 65 na 2 to u mnie okolice 4000obr/min sprawdzałem z gps i prędkość jest dokładna
no tak, po.......ło mi się, Przepraszam. :kac:
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 20:33 przez Krzysiek W., łącznie zmieniany 1 raz.


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pn cze 29, 2009 23:22

Krzysiek W. pisze:Takie pytanie zadam (wybaczcie), 65 - licznikowe masz na 2-gim biegu? Tak? A jakie masz wtedy obroty na zegarach? Posiadasz obrotomierz?
Nie posiadam obrotomierza.
Czasem poleci na dwójce licznikowe 80, czyli te 70 na II biegu. Najkrótszą skrzynię mam z tego co się orientuję.
Nie pałuję go, ale mnie to trapi.
Pompa nie daje rady już przy takich obrotach?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn cze 29, 2009 23:50

Pompa spokojnie da rade nawet na wyższych ;) ma ona mechanizm ograniczający dawkę wraz ze wzrostem obrotów, żeby przypadkowo nie "przekręcić" silnika



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » pn cze 29, 2009 23:52

arwam pisze:No to z innej beczki.

W przypadku 1,6 dochodzą do tego szpilki pod głowicą robią się za długie i *** w konsekwencji uszczelkę pod głowicą.
ale to pikuś zobaczymy co się będzie działo jak zmienię osprzęt. :helm:
tylko muszę sobie zdalne sterowanie zamontować żeby jakąś korbą po zębach nie dostać :green_fuck:
w dlaczego w 1.6 sie robia za dlugie a w 1.9 nie, skoro sa dokladnie takie same?



arwam

Post autor: arwam » wt cze 30, 2009 00:48

nikusss pisze:
arwam pisze:No to z innej beczki.

W przypadku 1,6 dochodzą do tego szpilki pod głowicą robią się za długie i *** w konsekwencji uszczelkę pod głowicą.
ale to pikuś zobaczymy co się będzie działo jak zmienię osprzęt. :helm:
tylko muszę sobie zdalne sterowanie zamontować żeby jakąś korbą po zębach nie dostać :green_fuck:
w dlaczego w 1.6 sie robia za dlugie a w 1.9 nie, skoro sa dokladnie takie same?
w 1.6 żeby osiągnąć tą samą moc musisz uzyskać wyższe ciśnienie w cylindrze co wiąże się z zarówno z większym ciśnieniem doładowanie jak i większą ilością paliwa.
jednym słowem przy identycznej mocy w 1.6 i 1.9 szpilki w 1.6 są bardziej obciążone.
Na turbo WG możesz się nie obawiać chyba że masz zamiar zakładać VNT do 1.6 więć wtedy raczej radzę się przyłożyć do przygoowania silnika pod zwiększone moce



Awatar użytkownika
yorn_123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr lip 18, 2007 12:09
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: yorn_123 » śr lip 01, 2009 01:16

Golf III AAZ

boost pin od ducato
IC od grande punto
ciśnienie suszarki 1.1 bara

jeżdżę tak około rok no i właśnie kilka dni temu coś się zje...o ale jeszcze nie wiem co kopci na biało i szarpie silnikiem na wolnych obrotach :grrr:


MK1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3308577#3308577

MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175083

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr lip 01, 2009 01:26

arwam pisze:Na turbo WG możesz się nie obawiać chyba że masz zamiar zakładać VNT do 1.6 więć wtedy raczej radzę się przyłożyć do przygoowania silnika pod zwiększone moce
duże ciśnienie, co za tym idzie NM w donym zakresie obr moze być zabójcze dla silnika i dla napędu, ew można odpowiednio wyserować VNT żeby nie pompowało dużo w dolnym zakresie obr.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » śr lip 01, 2009 08:43

andrew.zbyrko pisze:duże ciśnienie, co za tym idzie NM w donym zakresie obr moze być zabójcze dla silnika i dla napędu, ew można odpowiednio wyserować VNT żeby nie pompowało dużo w dolnym zakresie obr.

osiągniesz to za pomocą ogranicznika zamknięcia kierownic ale wtedy powiększa się lag turbiny

[ Dodano: 01 Lip 2009 08:46 ]
yorn_123 pisze:Golf III AAZ

boost pin od ducato
IC od grande punto
ciśnienie suszarki 1.1 bara

jeżdżę tak około rok no i właśnie kilka dni temu coś się zje...o ale jeszcze nie wiem co kopci na biało i szarpie silnikiem na wolnych obrotach :grrr:
z rana zwłaszcza przy pierwszym wprowadzeniu silnika na obroty?
jak tak to masz najprawdopodobniej padnięte turbo które w dużych ilościa pluje olejem w dolot.
ubywa sporo oleju zwłaszcza w ruchu miejskim a mniej na trasie?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lip 01, 2009 13:39

Albo jeszcze uszczelka pod głowicą, albo klin na wale



Awatar użytkownika
yorn_123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr lip 18, 2007 12:09
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: yorn_123 » czw lip 02, 2009 16:52

arwam pisze:
andrew.zbyrko pisze:duże ciśnienie, co za tym idzie NM w donym zakresie obr moze być zabójcze dla silnika i dla napędu, ew można odpowiednio wyserować VNT żeby nie pompowało dużo w dolnym zakresie obr.

osiągniesz to za pomocą ogranicznika zamknięcia kierownic ale wtedy powiększa się lag turbiny

[ Dodano: 01 Lip 2009 08:46 ]
yorn_123 pisze:Golf III AAZ

boost pin od ducato
IC od grande punto
ciśnienie suszarki 1.1 bara

jeżdżę tak około rok no i właśnie kilka dni temu coś się zje...o ale jeszcze nie wiem co kopci na biało i szarpie silnikiem na wolnych obrotach :grrr:
z rana zwłaszcza przy pierwszym wprowadzeniu silnika na obroty?
jak tak to masz najprawdopodobniej padnięte turbo które w dużych ilościa pluje olejem w dolot.
ubywa sporo oleju zwłaszcza w ruchu miejskim a mniej na trasie?

no jak jade to nie kopci jak dojade do skrzyzowania albo sie zatrzymam lub jade na jedynco to kłeby dymu za mna...własnie nie sprawdzałem jeszcze oleju

[ Dodano: 02 Lip 2009 16:54 ]
t0mal pisze:Albo jeszcze uszczelka pod głowicą, albo klin na wale

uszczelke mam zmieniona na metalowa jezdze na niej ok. roku wiec nie wiem czy by wydmuchało tak szybko uszczelke...a klin to nie wiem musze podjechac do jakiegos sprytnego mechaniora


MK1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3308577#3308577

MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175083

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości