bardzo wysokie spalanie na mieście
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ja mam podobny problem u mnie spalanie na poziomie 8-9 litrow taki sam silnik jak twoj po wymianie pompy wtryskowej tez wszystko sprawdzone wtryski nie leja wezyki nie przeciekaja turbo po regeneracji pompa ustawiona wyciety katalizator zero wycieków pod autem a spalanie ogromne widocznie ten typ tak ma trzeba go sprzedac i zapomniec o problemie
powered by xes...
nie zadowala mnie odpowiedz typu: "ten typ tak ma" - po prostu jest jakas przyczyna wysokiego spalania. porównując z innymi uzytkownikami tego samego silnika jest ogromna różnica nawet spalanie w trasie u mnie prawie 6/100 przy jezdzie 90-100km/h a u innych okolo 5 czasem lekko ponizej. uwazam ze w miescie powinien mi palic do 7,5/100. nadal czekam na rady i pomysly.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
Jeszcze raz spytam bo jakoś nie doczytałem. Czy masz pewność, że turbina pompuje?przemo_82 pisze: nadal czekam na rady i pomysly.
Polecam Tobie kupić nawet najtańszy wskaźnik doładowania ponieważ ułatwia on również jazdę.
Jak miałem przycięty zawór upustowy to palił mi ok. 10l. Jak założyłem wskaźnik doładowania okazało się, że turbina daje max. 0,2 bar. Kręciłem dawką, kombinowałem ale palił jak smok.
Jak wyjąłem turbinę i zreperowałem zawór, wsadziłem pina, ustawiłem kąt wtrysku oraz pokręciłem dawką tak, aby max doładowanie było 0,8 samochód zaczął porządnie jeździć i mało palić.
turbina pompuje co prawda puszcza troche oleju ale na postoju jak podlacze wskaznik i pociagne za linke gazu to pompuje spokojnie do 0,5-0,6 bara.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
Na postoju przecież nie sprawdzisz właściwie doładowania! Jeśli jest prawdą to co piszesz to możesz mieć faktycznie problem z turbiną - w Twoim przypadku ze zbyt wysokim ciśnieniem. Poprowadź przewód do kabiny, podłącz wskaźnik i jazda. Przy rozgrzanym silniku od drugiego biegu wzwyż każde mocniejsze wciśnięcie pedału gazu daje ciśnienie max 0,8 bara. Ale nie na biegu jałowym - tutaj max udało mi się wycisnąć 0,2 - 0,3przemo_82 pisze:turbina pompuje co prawda puszcza troche oleju ale na postoju jak podlacze wskaznik i pociagne za linke gazu to pompuje spokojnie do 0,5-0,6 bara.
Re: bardzo wysokie spalanie na mieście
podaj przebieg i napisz na jakim oleju jeździszprzemo_82 pisze:witam
opisze problem:
mam golfa 1994r 1.9 TD 75km
teraz w porze zimowej spalanie po miescie wynosi okolo 10l/100km
wydaje mi sie ze jest to o wiele za duzo bo nie katuje auta tylko uzytkuje spokojnie.
teraz co sprawdzalem :
-nie kapie spod niego
-weżyki przy wtryskach nówki
-jeden wtrysk lał paliwo ale po naprawie spalanie spadło do około 9l/100
-kąt wtrysku ustawiony
-zmniejszyl mi mechanik ostanio dawke paliwa ale spalanie nadal na takim poziomie jak było
-troche wariują obroty na wolnych obrotach raz jest 1000 raz okolo 1200 (to mnie ciekawi)
-na trasie przy jezdzie 90-100km/h spalanie 5,6-5,7 (kiedys było 4,7-5,0)
-z początku była wersja ze jeżdze na krótkich odcinkach typu praca z rana po 2 km ale nie potwierdziło sie.
-tankuje caly czas na BP
gdzie jeszcze moge szukac przyczyny
aha jeszcze jedno jak tankować zeby wiarygodnie liczyc spalanie - czy odbicie pistoletu zawsze jest w tym samym miejscu (czyli okolo 55l) czy lać dosłownie pod korek ale czy to sie nie porozlewa na zakręcie jakos
pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi.
Re: bardzo wysokie spalanie na mieście
arwam pisze:podaj przebieg i napisz na jakim oleju jeździszprzemo_82 pisze:witam
opisze problem:
mam golfa 1994r 1.9 TD 75km
teraz w porze zimowej spalanie po miescie wynosi okolo 10l/100km
wydaje mi sie ze jest to o wiele za duzo bo nie katuje auta tylko uzytkuje spokojnie.
teraz co sprawdzalem :
-nie kapie spod niego
-weżyki przy wtryskach nówki
-jeden wtrysk lał paliwo ale po naprawie spalanie spadło do około 9l/100
-kąt wtrysku ustawiony
-zmniejszyl mi mechanik ostanio dawke paliwa ale spalanie nadal na takim poziomie jak było
-troche wariują obroty na wolnych obrotach raz jest 1000 raz okolo 1200 (to mnie ciekawi)
-na trasie przy jezdzie 90-100km/h spalanie 5,6-5,7 (kiedys było 4,7-5,0)
-z początku była wersja ze jeżdze na krótkich odcinkach typu praca z rana po 2 km ale nie potwierdziło sie.
-tankuje caly czas na BP
gdzie jeszcze moge szukac przyczyny
aha jeszcze jedno jak tankować zeby wiarygodnie liczyc spalanie - czy odbicie pistoletu zawsze jest w tym samym miejscu (czyli okolo 55l) czy lać dosłownie pod korek ale czy to sie nie porozlewa na zakręcie jakos
pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi.
Mam tak samo. 1,9 TD AAZ 75 koni , spalanie jak u Ciebie, ok.10l w mieście, co też wydaje mi sięo dużo za dużo,mój silnik pracuje równo,jest po kapitalnym remoncie i gdyby nie to spalanie, nie byłoby do czego się czepić a tak jest problem i nie wiem co z nim zrobić.
labrador
przebieg 250 kkm olej mineralny 15w40 Mobil wymieniany co 10kkm turbina puszcza olej troche, dodatkowo silnik po wymianie pierścieni i planowaniu czopa wału bo koło pasowe sie urwalo, aha cała głowica zrobiona odpala na dotyk nawet jak było -15 stopni zbiera sie bardzo ładnie jak na AAZ tylko to spalanie masakryczne.
kąt wtrysku ustawiony, rozrząd sprawdzony no doslownie wszystko co mozna bytło ustawic i sprawdzic zostao sprawdzone.
kąt wtrysku ustawiony, rozrząd sprawdzony no doslownie wszystko co mozna bytło ustawic i sprawdzic zostao sprawdzone.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
od sprawdzenia wtryskiwaczy zaczolem walke z problemem. jeden lał ale juz jest naprawiony. ale spalanie nie spadlo. musze obczaic ten wskaznik doladowania i zobaczyc czy nie mam za duzego cisnienia.
aha jeszcze jedno pytanie czy moge tak po prostu przejsc z mineralnego na polsyntetyk ?? zawsze myslalem ze nie bardzo.
aha jeszcze jedno pytanie czy moge tak po prostu przejsc z mineralnego na polsyntetyk ?? zawsze myslalem ze nie bardzo.
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 08:46 przez przemo_82, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
przemo_82 pisze:aha jeszcze jedno pytanie czy moge tak po prostu przejsc z mineralnego na polsyntetyk ?? zawsze myslalem ze nie bardzo.
Zależy w jakim stanie masz silnik Ja zmieniałem odrazy na pełny syntetyk i jeszcze nigdy się nie przejechałem tylko nie lej olejów ze wzmocionymi właściwościami myjącymi bo Ci się silnik rozszczelni.
Po za ewentualnym ryzykiem ( niewielkim) rozszczelnienia nic nie grozi
dzsiaj wymieniam olej na polsyntetyk. a co do cisnienia doladowania to mi sie pomylilo. moj mechanik powiedzial ze sprawdzal i na postoju nie bylo jak pisalem 0,5-0,6 tylko w czasie jazdy pod obciązeniem było 0.7 cos mi sie pomylilo jak mi tlumaczyl co sprawdzal.
no to jestem po wymianie oleju na polsyntetyk, oraz po bardzo drastycznej zmianie dawki paliwa. teraz chodzi baaaardzo podobnie do tuningowanej taczki ale dalej badamy spalanie. hehehe
no to jestem po wymianie oleju na polsyntetyk, oraz po bardzo drastycznej zmianie dawki paliwa. teraz chodzi baaaardzo podobnie do tuningowanej taczki ale dalej badamy spalanie. hehehe
Ostatnio zmieniony sob mar 07, 2009 19:19 przez przemo_82, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
narazie po drastycznej zmianie dawki spadło miasto 7.2/100 na trasie przy jezdzie 90-100km/h zszedl poniezej 5l/100km ale czuc ze jest duzo duzo słabszy ale cos za cos ja nie jezdze szybko wiec narazie mi to odpowiada
aha zapomnialem dodac te wyniki osiagniete zostaly na zdjetym weżyku cisnienia ktory idze z turbiny do LDA.
kolejny pomiar 500km po mieście codziennie 2x 1,5 km do praca i z pracy (czyli nie nagrzany) + normalna jazda po miescie ===>>> wynik 7l/100km. także jestem juz zadowolony zawsze lepsze 7 niz 10L/100km.
aha zapomnialem dodac te wyniki osiagniete zostaly na zdjetym weżyku cisnienia ktory idze z turbiny do LDA.
kolejny pomiar 500km po mieście codziennie 2x 1,5 km do praca i z pracy (czyli nie nagrzany) + normalna jazda po miescie ===>>> wynik 7l/100km. także jestem juz zadowolony zawsze lepsze 7 niz 10L/100km.
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 07:42 przez przemo_82, łącznie zmieniany 2 razy.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/364/bannervwgolfpl.png[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/306878.html][img]http://images.spritmonitor.de/306878.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 185 gości