Kody silników - różnice w ich budowie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

radmil1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 00:19

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: radmil1 » ndz lut 16, 2014 00:46

mac1977 pisze:Witam serdacznie
Panowie mam problem: przytarty silnik BLS z uszkodzoną głowicą i potrzeba wymiany słupka. Czy jest jakiś inny zamienik słupka np. typ AUY koszt mniejszy. Może jakis inny model tego silnika w cenie około 1tyś.
Czekam na podpowiedź.
witam,mampodobny problem--seat leon z 2008 roku--korba wyszla bokiem.na allegro jest problem z kupnem dolu silnika-a jak sa to strasznie drogie.mam pytanie czy blok silnika bls mozna zastapic jakims innym symbolem?prosze o odpowiedz



Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: szysz61 » pn lut 17, 2014 00:04

Trzy posty wyżej masz odpowiedź na swoje pytanie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=539060" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » pn lut 17, 2014 19:37

szysz61 pisze:Trzy posty wyżej masz odpowiedź na swoje pytanie
viewtopic.php?f=35&t=539060
przecież to temat założony przez niego samego :grin:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Mateo0021
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr sty 19, 2011 13:12
Lokalizacja: Pasłęk

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Mateo0021 » pt cze 13, 2014 10:28

Witam,

Mam pytanie wiem że ARL jest zakuty.
Poproszę o podpowiedź co dokładnie.
Czy do ARL mogę założyć głowice i pompki od 110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG
I co należy zrobić żeby wyciągnąć z takiego zestawu około 200KM lub więcej.
Dziękuje i pozdrawiam wszystkich


VW BORA 1,9 TDI 4MOTION 150KM ARL VARIANT
Sprzedam kierownicę drewnianą trójroramienną Passat W8 z poduszką - 700,00 PLN
Możliwa zamiana na pozostałe elementy drewno na zwykłe.
Posiadam również inne elementy z golfa

Mateo0021
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr sty 19, 2011 13:12
Lokalizacja: Pasłęk

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Mateo0021 » pt cze 13, 2014 10:38

Zapomniałem dodać jestem posiadaczem VW BORA 1,9 TDI 4motion ARL po wymiane sprzęgła z dwumasem luka i regeneracji turbiny.
Autko czeka na wstawienie poliuretanów na cały przód.
Hęć zmiany głowicy pojawiła się po nieudanej regeneracji pompowryskiwaczy.
Obecny skład załogi 3 x 038130073AL 1 x 038130073BX korekcje w pompkach ze sobą współpracujących dochodzą do +3 i -3.

Pozdrawiam


VW BORA 1,9 TDI 4MOTION 150KM ARL VARIANT
Sprzedam kierownicę drewnianą trójroramienną Passat W8 z poduszką - 700,00 PLN
Możliwa zamiana na pozostałe elementy drewno na zwykłe.
Posiadam również inne elementy z golfa

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: slawko333 » pt cze 13, 2014 15:52

Czy do ARL mogę założyć głowice i pompki od 110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG
110km nie jest na pompkach, tylko na pompie to raz, dwa bloki i glowice nie sa zamienne w vp i pd, takze nie kombinuj bo raczej nic dobrego z tego niebedzie



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: tower » sob wrz 06, 2014 09:08

Witam


Potrzebuję listę silników VW o pojemności do 1,9l na pomie rozdzielaczowej vp37 z informacją w jakich autach były montowane. Chyba, ze od razu ktoś podrzuci jaki był najmniejszy silnik na pompie, jaki miał kod i gdzie go wkładali.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
MK2_DZA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: ndz sty 05, 2014 22:00
Lokalizacja: DZA/DDZ

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: MK2_DZA » ndz wrz 07, 2014 08:08

A gdzie dane o 90KM 1Z?


Moje MK3 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=534603
Moje MK2 -
ETKA ONLINE!
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
KLIKAMY "CarProg2", WYBIERAMY AUTO I DALEJ JUŻ Z GÓRKI ;-)

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: tower » ndz wrz 07, 2014 23:25

Nie byłem precyzyjny - chodziło mi o pojemność silnika. Z tego, co zdążyłem ustalić, najmniejszy był 1,7 SDI z VW Polo.

Korzystałem z tego pdfa:

http://vag-codes.info/files/engines/vw-engines.pdf

Niestety brakuje w nim informacji o pompie.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

tjord
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 13, 2015 02:14

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: tjord » wt sty 20, 2015 19:46

Witam, mam silnik CBAB z 2008 (wrzesień) czy wg Was spokojnie moge wymienic na cały taki sam CBAB ale z 2010 roku ?
Może coś nie trybić?

dzieki
T



dadi24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lip 28, 2014 19:07

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: dadi24 » ndz lip 17, 2016 20:01

Witajcie. Pozwólcie, że trochę odświeżę temat. Pytanie następujące czy silnik w Golfie IV 1.6 16V o znaczeniu ATN można zamienić na taki z innym oznaczeniem ? Z tego co widzę tych ATN nie ma zbyt dużo. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » pn lip 18, 2016 05:10

dadi24 pisze: Pytanie następujące czy silnik w Golfie IV 1.6 16V o znaczeniu ATN można zamienić na taki z innym oznaczeniem ?
W twoim przypadku masz możliwość zamiany na AUS, AZD, BCB.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Skrzak » czw lip 28, 2016 19:27

Witam.
Mam AXR i po awarii rozrządu prawdopodobnie będe się rozglądać za nowym słupkiem AXR lub innym lub całkiem ASZ. Mam turbo GT1749VB i dłubnięte na 160KM. Czy jakiś inny słupek też ewentualnie podejdzie? Chociaż AXR są chyba najmłodsze.
Chodzi mi też po głowie czy nie da rady wstawić sam goły słupek z ASZ (+ skrzynia i sprzęgło) to jak włożę do tego moje turbo i pompki pod które był pisany program to będzie to grało? Wiem że ASZ i ARL mają grubsze tłoki to czy to ma znaczenie?

I takie czysto teoretyczne pytanie:
ASZ + GT1749VB + sterownik z ori softem ARL - będzie to działać? Pomijam oczywiście SMIC (ASZ) i FMIC (ARL) ale to wtedy chyba map sensor tez jest inny, dla ARL z końcówką C.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » sob lip 30, 2016 18:41

Skrzak, zrób tak jak ja i szukaj słupka BLT, w Ibizach były montowane nawet do 2009r. i to są najmłodsze silniki które pasują do naszych aut.
Skrzak pisze:I takie czysto teoretyczne pytanie:
ASZ + GT1749VB + sterownik z ori softem ARL - będzie to działać?
Będzie działać bo wtedy masz jak by ori zestaw taki jak vw montował fabrycznie.
Weż sobie dobrze przemyśl to co Ci proponuje a zobaczysz ,że nie będziesz żałował i szukaj słupka BLT. Ze względu na to ,że masz dłubane auto i żebyś
nie musiał ponosić większych kosztów to przerzucisz sobie swoje pompki i resztę osprzętu i będzie hulać aż miło.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości