Naprawa szyberdachu golf mk3/passat
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
- Lokalizacja: Bogatynia
Dziś przy ładniej pogodzie chciałem naprawić szyberdach, dla rozpoznania najpierw metodą "bezinwazyjną" czyli bez rozbierania podsufitki. "Pacjent" miał najpopularniejszy przypadek, ułamanie prowadnicy w najpopularniejszym miejscu, ale niestety, to nie koniec, ułamał się też "dzyndzelek" za który łapie "łapacz" i ciągnie go do tyłu (tym samym uniemożliwia schowanie szyberdachu). Samo uchylanie mi nie pasuje (zawsze dociągać mogę śrubokrętem dlatego też jedynie pozostało mi wymienienie prowadnicy ? czy jakoś mogę to w magiczny sposób naprawić ?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wczoraj kolejna (UDANA!) akcja z naprawą szybra, tym razem w samochodze koleżanki
Kilka fotek i kolejnych spostrzeżeń:
Pacjent:
Denotaż podsufitki - dość fajna porada jest tutaj: http://vwgolf.pl/porady/szyber/
W powyższej poradzie nie wspomniano o kilku szczegółach - zaponmniano napisać o odłączeniu lampki i przycisku od szybra (ale to drobiazg) i o śrubach trzymających plastiki na środkowym słupku:
- tutaj śruba już wykecona, zarówno przednie jak i tylne plastiki mają taką srubę;
Przy demontażu podsufitki nie ściągałem całkowicie wszystkich plastików - odczepiłem je tylko z góry, potem, przy wyciąganiu/wkładaniu podsufitki trzeba je nagiąć do wewnątrz, aby podsufitka weszła - przyda się wtedy pomoc dwóch osób - dwie osoby wyciągają podsufitkę, a trzecia trzyma plastiki, żeby jej nie porysowały i nie przeszkadzały;
Kilka fotek, o co chodzi z tą blaszką i jak to powinno być zrobione:
Na ostatnich zdjęciach celowo złożyłem prowadnice i linke razem, żeby pokazać, jak to ma wyglądać po założeniu do ramy szybra. Blaszka 1mm grubości - jak już pisałem we wcześniejszym poście.
Przy montażu spinki, które mocują plastiki do nadwozia nalezy wyciągnąć z blach i wlożyć do mocowań w plastikach (uwaga, zeby ich nie założyć odwrotnie). Czerowne spinki na końcach plastików, czarne w górnej krawędzi:
- tutaj jszcze spinki w blachach, bo tak zostały po wyciągnięciu plastiku, potem je przełożyłem.
Spinki mocujące plastiki środkowych słupków dla odmiany najpierw wkładamy do blach, a potem zakładamy na to plastik. Uważamy przy tym, aby raczka regulacji pasów wpięła się w odpowiedni uchwyt w mechaniźmie.
Najwięcej zabawy jest chyba z założeniem górnej krawędzi plastików słupków środkowych - zakończenia plastików nad drzwiami są przykręcone już srubkami, a my pod te plastiki musimy przecież założyć haczyki z plastiku środkowego slupka - trochę zabawy z płaskim srubokretem i na pewno się uda.
Rączki w podsufitce - przednie i tylne różnia się budową, czego nie widać może na pierwszy rzut oka - trzeba się przyjrzeć oznaczeniom - jedne mają oznaczenie "H", drugie "V", nie pamietam teraz które gdzie, ale jak założy się je na odwrót, to tylne będa wyglądały ok, a przednie beda odstawały od sufitu (beda jakby nie domknięte).
Wersję 3D i 5D rozbiera się w identyczny sposób, niczym to się nie różni.
Ściągnięcie podsufitki zajęło jakieś 50min (ściągaliśmy ją dzień wcześniej). Zrobienie szybra (wyciągnięcie z samochodu, zrobienie, założenie, założenie podsufitki) - około 5 godzin - z tym że warsztat, gdzie dorabiałem blaszkę był w innym miejscu niz garaż w którym rozbierane było auto - czyli odejmując czas na dojazd, to jakieś 4 godz.
Czyli razem, naprawa szybra to jakieś 5 godz. roboty, a jak ktoś robi na spokojnie i pierwszy raz, to myślę, ze w 8 godz. spokojnie sie wyrobi. Ja jeszcze popełniłem ten błąd, że kiedy szyber był już zamocowany, to zorientowałem się, że zapomniałem nałożyć koszulki termokurczliwej na ta zapadkę - dało się ją ząłożyć bez ściągania szybra i odkręcania szyby, ale dużo szybciej byłoby, gdybym zrobił to wtedy, gdy szyber był rozebrany.
Z zabezpieczeniem przed ponownym uszkodzeniem szybra można poradzić sobie też tak:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57612
I jeszcze jedna sprawa - mechanizm można założyć do auta bez szyby, a szybe przykrecić dopiero na aucie - trochę łatwiej wtedy zamontować mechanizm - bo jest lżejszy itp. Podobnie można przy rozbieraniu - najpierw odkręcić szybę, a potem mechanizm - ale to jak już ktoś woli.
Pozdrowienia dla Karoliny, jej ojca, Przemka, i kolegów którzy kibicowali przy naprawie
Kilka fotek i kolejnych spostrzeżeń:
Pacjent:
Denotaż podsufitki - dość fajna porada jest tutaj: http://vwgolf.pl/porady/szyber/
W powyższej poradzie nie wspomniano o kilku szczegółach - zaponmniano napisać o odłączeniu lampki i przycisku od szybra (ale to drobiazg) i o śrubach trzymających plastiki na środkowym słupku:
- tutaj śruba już wykecona, zarówno przednie jak i tylne plastiki mają taką srubę;
Przy demontażu podsufitki nie ściągałem całkowicie wszystkich plastików - odczepiłem je tylko z góry, potem, przy wyciąganiu/wkładaniu podsufitki trzeba je nagiąć do wewnątrz, aby podsufitka weszła - przyda się wtedy pomoc dwóch osób - dwie osoby wyciągają podsufitkę, a trzecia trzyma plastiki, żeby jej nie porysowały i nie przeszkadzały;
Kilka fotek, o co chodzi z tą blaszką i jak to powinno być zrobione:
Na ostatnich zdjęciach celowo złożyłem prowadnice i linke razem, żeby pokazać, jak to ma wyglądać po założeniu do ramy szybra. Blaszka 1mm grubości - jak już pisałem we wcześniejszym poście.
Przy montażu spinki, które mocują plastiki do nadwozia nalezy wyciągnąć z blach i wlożyć do mocowań w plastikach (uwaga, zeby ich nie założyć odwrotnie). Czerowne spinki na końcach plastików, czarne w górnej krawędzi:
- tutaj jszcze spinki w blachach, bo tak zostały po wyciągnięciu plastiku, potem je przełożyłem.
Spinki mocujące plastiki środkowych słupków dla odmiany najpierw wkładamy do blach, a potem zakładamy na to plastik. Uważamy przy tym, aby raczka regulacji pasów wpięła się w odpowiedni uchwyt w mechaniźmie.
Najwięcej zabawy jest chyba z założeniem górnej krawędzi plastików słupków środkowych - zakończenia plastików nad drzwiami są przykręcone już srubkami, a my pod te plastiki musimy przecież założyć haczyki z plastiku środkowego slupka - trochę zabawy z płaskim srubokretem i na pewno się uda.
Rączki w podsufitce - przednie i tylne różnia się budową, czego nie widać może na pierwszy rzut oka - trzeba się przyjrzeć oznaczeniom - jedne mają oznaczenie "H", drugie "V", nie pamietam teraz które gdzie, ale jak założy się je na odwrót, to tylne będa wyglądały ok, a przednie beda odstawały od sufitu (beda jakby nie domknięte).
Wersję 3D i 5D rozbiera się w identyczny sposób, niczym to się nie różni.
Ściągnięcie podsufitki zajęło jakieś 50min (ściągaliśmy ją dzień wcześniej). Zrobienie szybra (wyciągnięcie z samochodu, zrobienie, założenie, założenie podsufitki) - około 5 godzin - z tym że warsztat, gdzie dorabiałem blaszkę był w innym miejscu niz garaż w którym rozbierane było auto - czyli odejmując czas na dojazd, to jakieś 4 godz.
Czyli razem, naprawa szybra to jakieś 5 godz. roboty, a jak ktoś robi na spokojnie i pierwszy raz, to myślę, ze w 8 godz. spokojnie sie wyrobi. Ja jeszcze popełniłem ten błąd, że kiedy szyber był już zamocowany, to zorientowałem się, że zapomniałem nałożyć koszulki termokurczliwej na ta zapadkę - dało się ją ząłożyć bez ściągania szybra i odkręcania szyby, ale dużo szybciej byłoby, gdybym zrobił to wtedy, gdy szyber był rozebrany.
Z zabezpieczeniem przed ponownym uszkodzeniem szybra można poradzić sobie też tak:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57612
I jeszcze jedna sprawa - mechanizm można założyć do auta bez szyby, a szybe przykrecić dopiero na aucie - trochę łatwiej wtedy zamontować mechanizm - bo jest lżejszy itp. Podobnie można przy rozbieraniu - najpierw odkręcić szybę, a potem mechanizm - ale to jak już ktoś woli.
Pozdrowienia dla Karoliny, jej ojca, Przemka, i kolegów którzy kibicowali przy naprawie
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 11:15 przez Lipek81, łącznie zmieniany 2 razy.
- kori16
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 18:03
- Lokalizacja: Wilkowisko Małopolska
- Kontakt:
Hej Czy ktoś może mi powiedzieć po co obcinać tą linkę po przeciwnej stronie zepsutej prowadnicy nie wystarczy odkręcić silniczka i ustawić obydwie prowadnice ??
sory że pytam ale nie daje mi to spokoju ??
chyba że jest jakiś dokładny cel obcinania tej linki
sory że pytam ale nie daje mi to spokoju ??
chyba że jest jakiś dokładny cel obcinania tej linki
moje mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeżeli robisz przez metodę blaszki, to nie trzeba ciąć tej linki. Jeżeli rtobisz przez metode, że ułamaną część prowadnicy wpasowujesz w peowadnice, to linka jakby wydłuża się - no jej koniec nie jest już w starym miejscu, tylko troche dalej. Zatem linka jest trochę dłuższa. Po przeciwnej stronie, w zaślepkach na koncu szyn też masz przyczepione linki - celu ich montażu tam nie znam, ale są one tak wymierzone, żeby ori linka się mięściła. A ponieważ po takiej naprawie linka się wydluża, to trzeba odciąć kawałek linki po drugiej stronie, aby było miejsce na ten wydłużony fragment.
Dlatego ja wolę metode na blaszkę - żadne linki się nie wydłużają, wszystko jest jak było.
Dlatego ja wolę metode na blaszkę - żadne linki się nie wydłużają, wszystko jest jak było.
u siebie wymienilem szyberdach przed wlozeniem przesmarowalem wszystko i sprawdzalem ok sie otwiera po paru dniach uchylal sie okej zwijał się też ale jak chciałem zamknąć to przy zwijaniu dochodzi do połowy i dalej trzeba pomagać ręką, nie wiem co się stało, działać działa i po moich przygodach z szyberdachem cieszę się z tego co jest
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 11:52 przez Mako, łącznie zmieniany 1 raz.
- kori16
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 18:03
- Lokalizacja: Wilkowisko Małopolska
- Kontakt:
Maiłem podobnieLinc pisze:u siebie wymienilem szyberdach przed wlozeniem przesmarowalem wszystko i sprawdzalem ok sie otwiera po paru dniach uchylal sie okej zwijał się też ale jak chciałem zamknąć to przy zwijaniu dochodzi do połowy i dalej trzeba pomagać ręką, nie wiem co się stało, działać działa i po moich przygodach z szyberdachem cieszę się z tego co jest
Wydaje mi się ze nie ustawiłeś położenia szyberdachu dokładnie, ja robiłem w ten sposób ze najpierw ustawiłem szyberdach korbą przy pomocy innego silnika i potem założyłem swój silnik i wszystko działa jak należy jak na razie 4 miesiąc i nic się nie zacina itd...
moje mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: wt paź 06, 2009 19:15
- Lokalizacja: Jaworzno
- kori16
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 18:03
- Lokalizacja: Wilkowisko Małopolska
- Kontakt:
No pęknięta prowadnica na początku masz opis jak naprawic ją samemu
Miłej zabawy
Miłej zabawy
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 11:32 przez kori16, łącznie zmieniany 1 raz.
moje mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
- kori16
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: wt gru 30, 2008 18:03
- Lokalizacja: Wilkowisko Małopolska
- Kontakt:
Heh nie wiem czy nie zadam głupiego pytania ale ja tak miałem i zanim zakapowałem o co chodzi to minęły jakieś 3 dniTerpis pisze:Koledzy podpinam pod temat.
U mnie problem jest taki ze wogole nie reaguje na przyciski tak jakby zasilania nie bylo. Sprawdzilem bezpiecznik wszystko ok. Jaka moze byc przyczyna w czym daleje szukac zeby zaoszczedzic troche grosza ?
Czy ta zasuwkę co zaznaczyłem na zdjęciu poniżej masz zamkniętą ?? bo u mnie jak ona jest otwarta to szyber nie działa i przyciski nie reagują
moje mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659
Kolego jutro jak bede mial czas zajrze zajrze i zobacze pierw chcialem poszbierac info zeby nie dzialac zbyt pochopnie tylklo powolnymi krokami podchodzic do sprawykori16 pisze:Heh nie wiem czy nie zadam głupiego pytania ale ja tak miałem i zanim zakapowałem o co chodzi to minęły jakieś 3 dniTerpis pisze:Koledzy podpinam pod temat.
U mnie problem jest taki ze wogole nie reaguje na przyciski tak jakby zasilania nie bylo. Sprawdzilem bezpiecznik wszystko ok. Jaka moze byc przyczyna w czym daleje szukac zeby zaoszczedzic troche grosza ?
Czy ta zasuwkę co zaznaczyłem na zdjęciu poniżej masz zamkniętą ?? bo u mnie jak ona jest otwarta to szyber nie działa i przyciski nie reagują
[url=http://images35.fotosik.pl/90/c799b4849b9ec933med.jpg]Obrazek[/URL]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości