Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum techniczne związane z silnikami 16V
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
Artur Gaska
- Ma gadane
- Posty: 188
- Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
- Lokalizacja: Nasielsk
Post
autor: Artur Gaska » sob lut 21, 2009 16:05
marol_10 pisze:A będziesz hamował przed modami?? Powiem Ci tak na samym przelocir bedzie głosno. ja najpierw tak zrobiłem wyrzucając ten mój środkowy z kwasówki ale od razu wstawiłem z powrotem, na przelocie nie dało by sie jeżdzić, zdecydowanie za głośno. To takie moje doświadczenie.
Tak auto hamowane było, całkowita seria. Nie bedzie całkowity przelot bedzie duzy tłumik srodkowy-przelotowy. Poza tym koncowy Supersprint jest bardzo cichy:)
Kiedy bedziesz hamował auto, bo ciekawi mnie wynik jaki uzyskasz?
-
marol_10
- Użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
- Lokalizacja: Suwałki
-
Kontakt:
Post
autor: marol_10 » sob lut 21, 2009 17:30
A ile Tobie wyszło koników??? Będe hamował tak na wiosne, musze powymieniać to i tamto.
Trzeba troche grosza odłożyć. dam znać
Tak supersprint jest cichy mniałem kiedyś ale w MK2. To wydech też podobnie jak u mnie. A jaki kolektor masz wstawiać???
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 17:32 przez
marol_10, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Artur Gaska
- Ma gadane
- Posty: 188
- Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
- Lokalizacja: Nasielsk
Post
autor: Artur Gaska » sob lut 21, 2009 17:48
marol_10 pisze:A ile Tobie wyszło koników??? Będe hamował tak na wiosne, musze powymieniać to i tamto.
Trzeba troche grosza odłożyć. dam znać
Tak supersprint jest cichy mniałem kiedyś ale w MK2. To wydech też podobnie jak u mnie. A jaki kolektor masz wstawiać???
Kolektor rowniez Supersprint, hamownia pokazała 148,2KM i 179Nm pomiar ten byl robiony przy temp. 25C. sprzegło było dosc słabe
-
marol_10
- Użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
- Lokalizacja: Suwałki
-
Kontakt:
Post
autor: marol_10 » sob lut 21, 2009 18:17
to pewnie kolektor kupiłeś taam gdzie i ja na allegro ze sklepu co mniał po promocji "Dars Tuning". U mnie temp była o połowe nizsza, ma to raczej jakiś tam wpływ na moc tak mi sie wydaje. No i sprzęgło również. A będziesz coś jeszcze robił przy silniku więcej niż ja mam. Może masz jakies pomysły i plany??
-
Marszall
- Forum Master
- Posty: 1937
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
- Lokalizacja: Łuków
-
Kontakt:
Post
autor: Marszall » ndz lut 22, 2009 14:49
Koledzy słuchajcie jak to jest z kołem zamachowym w 9A? bo razem z blokiem kupiłem sprzęgło które jeździło przy tym silniku w corrado (skrzynia jak w pasacie na wodziki) i tam jest wyraźnie większe sprzegło niż w PL co za tym idzie koło zamachowe.
Co będzie jak założe do siebie zamach i całe sprzegło od silnika PL, skrzynia 2Y???
Będzie się lepiej wkręcał przez to lżejsze koło zamachowe z PL'a??
czy poprostu do pl było policzone mniejsze a do 9a większe??
-
przemoGTI
- Użytkownik
- Posty: 321
- Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
- Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
-
Kontakt:
Post
autor: przemoGTI » ndz lut 22, 2009 15:45
Marszall pisze:Co będzie jak założe do siebie zamach i całe sprzegło od silnika PL, skrzynia 2Y???
tak zakładaj wszystko od PL-a i skrzynke 2Y i będzie sie lepiej wkrecał
www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD
-
TAZ
- V.I.P.
- Posty: 6292
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
- Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
-
Kontakt:
Post
autor: TAZ » ndz lut 22, 2009 16:29
Całe sprzęgło w PL waży tyle co samo koło od 9A lub ABF.
-
Marszall
- Forum Master
- Posty: 1937
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
- Lokalizacja: Łuków
-
Kontakt:
Post
autor: Marszall » ndz lut 22, 2009 22:29
czyli różnica napewno będzie:]
A swoja droga przeswapowałem już napęd pompy oleju z PL'a i licze na lepsze ciśnienie bo różnica w obrotach jest znaczna.
-
TAZ
- V.I.P.
- Posty: 6292
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
- Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
-
Kontakt:
Post
autor: TAZ » pn lut 23, 2009 11:04
Marszall pisze:czyli różnica napewno będzie:]
A swoja droga przeswapowałem już napęd pompy oleju z PL'a i licze na lepsze ciśnienie bo różnica w obrotach jest znaczna.
Ja mam pompę z 9A i na wysokich obrotach bije mi około 9 barów nie więcej.
-
kefirsky
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: sob gru 27, 2008 13:27
- Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz
Post
autor: kefirsky » pn lut 23, 2009 11:32
A czy przy takim ciśnieniu nie występuje zjawisko kawitacji? Nie pieni się olej? Bardzo wysokie to ciśnienie. Czy aby jest to niezbędne?
-
Marszall
- Forum Master
- Posty: 1937
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
- Lokalizacja: Łuków
-
Kontakt:
Post
autor: Marszall » pn lut 23, 2009 18:07
hmm to pytanie do tych co na takich modyfikacjach jeżdzą, ale u mnie silnik już nie najmłodszy więc szklankom i panewkom przyda się trochę większe ciśnienie
tak myślę
-
toffic
- V.I.P.
- Posty: 3845
- Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
- Lokalizacja: RKR
-
Kontakt:
Post
autor: toffic » pn lut 23, 2009 18:36
A czy przy takim ciśnieniu nie występuje zjawisko kawitacji?
sprawdź może najpierw co to jest kawitacja i popraw pytanie
-
kefirsky
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: sob gru 27, 2008 13:27
- Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz
Post
autor: kefirsky » pn lut 23, 2009 18:39
No wiesz...najbardziej, to przydałby mu się zastrzyk nowych części... Skąd moje wątpliwości...
Przy silnikach budowanych na wysokie obroty zawsze pada zapytanie przy jakich obrotach jest problem z pompą oleju. Tutaj przy seryjnych obrotach mamy bardzo wysokie obroty pompy i wysokie ciśnienie oleju. Ktoś badał temat? Przy turbo...każda turbosprężarka musi mieć spełnione odpowiednie warunki smarowania. Nie liczy się tylko ciśnienie oleju ale i jego ilość. Przy danym ciśnieniu ma być określona zwężka - restrykcja. Ciśnienie w układzie wzrasta i automatycznie średnica zwężki maleje. Za wysokie ciśnienie i turbawka puszcza olej. Jak to jest z 16tkami i jak to się ma do modu z pompą z 9A? Sprawa dla mnie bardzo pilna. Mam PLkę i KRkę. I do złożenia został mi zakup pompy oleju. Silnik buduje pod turbo.
-
Marszall
- Forum Master
- Posty: 1937
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
- Lokalizacja: Łuków
-
Kontakt:
Post
autor: Marszall » pn lut 23, 2009 21:08
Sądze ze do turbo lepsze ciśnienie sie przyda, ale jak to będzie jeśli szestnastka nie będzie miała większych modów typu turbo kompresor czt ITB??
wiem że kolega tirsone w swojej 16v taki zabieg przeprowadził ale jego silnik długo nie pociągnoł:/ więc nie moge go spytać czy były jakieś skutki uboczne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości