![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
vr6 w mk2 ????
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Wujek Piasek
- Ziomek
- Posty: 304
- Rejestracja: wt wrz 07, 2010 20:55
- Lokalizacja: Boguszów-Gorce
- Kontakt:
vr6 w mk2 ????
up ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moj sleep'er Mk2 VR6 : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=428066" onclick="window.open(this.href);return false;
--> BYŁ
Moja Jetta A2 Coupe w brązie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=533072" onclick="window.open(this.href);return false;
![Obrazek](http://www.vwekipa.pl/img/baner.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moja Jetta A2 Coupe w brązie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=533072" onclick="window.open(this.href);return false;
![Obrazek](http://www.vwekipa.pl/img/baner.gif)
- Leszek Madison
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
- Lokalizacja: WZ
vr6 w mk2 ????
A ja mam pytanie o sterownik wentylatorów o magicznym oznaczeniu J293. Chodzi o sterownik umieszczony w mk3 pod zbiorniczkiem wyrównawczym, odpowiedzialnym m.in. za odpalanie 3 biegu wentylatora.
![Obrazek](http://s4dfd717f2f8d0.img.gostorego.com/802754/cdn/media/s4/df/d7/17/f2/f8/d0/catalog/product/cache/1/image/370x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/h/1h0-919-506a.jpg)
Doszedłem po schematach, że pompka cyrkulacyjna, którą mamy zamontowaną przy złączu T42, przy głowicy, zasilana jest JEDYNIE z tego właśnie J293, konkretnie jest to pin 1 we wtyczce 8 lub 10 pinowej (w zależności czy to sterownik starszy 506 czy nowszy 506A).
![Obrazek](http://img215.imageshack.us/img215/5232/v50r.th.jpg)
Czy rozkminiał ktoś już może jakie znaczenie ma ta pompka? Czy jest to tylko atrakcja ściśle powiązana z klimą, czy może rzecz mimo wszystko usprawniająca jakoś obieg płynu bez udziału klimy?
Bez sterownika wentylatorów jest ona z pewnością zupełnie zbędna i służy tylko po to żeby było gdzie podpiąć węże wodne.
Kiedyś miałem okazję słyszeć jej pracę w mk4 i pracowała sobie cicho już po wyłączeniu silnika.
Zauważyłem że ten sterownik jest najczęściej pomijany i sterowanie wiatrakiem zostawia się termowyłącznikowi w chłodnicy.
Aktualnie rzeźbię w wiązce z 92 roku i próbuję upchać tam sterownik z 96 roku i w sumie tylko dlatego, że jestem pełen nadziei na lepszy obieg płynu...![los2 :los2:](./images/smilies/los2.gif)
![Obrazek](http://s4dfd717f2f8d0.img.gostorego.com/802754/cdn/media/s4/df/d7/17/f2/f8/d0/catalog/product/cache/1/image/370x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/h/1h0-919-506a.jpg)
Doszedłem po schematach, że pompka cyrkulacyjna, którą mamy zamontowaną przy złączu T42, przy głowicy, zasilana jest JEDYNIE z tego właśnie J293, konkretnie jest to pin 1 we wtyczce 8 lub 10 pinowej (w zależności czy to sterownik starszy 506 czy nowszy 506A).
![Obrazek](http://img215.imageshack.us/img215/5232/v50r.th.jpg)
Czy rozkminiał ktoś już może jakie znaczenie ma ta pompka? Czy jest to tylko atrakcja ściśle powiązana z klimą, czy może rzecz mimo wszystko usprawniająca jakoś obieg płynu bez udziału klimy?
Bez sterownika wentylatorów jest ona z pewnością zupełnie zbędna i służy tylko po to żeby było gdzie podpiąć węże wodne.
Kiedyś miałem okazję słyszeć jej pracę w mk4 i pracowała sobie cicho już po wyłączeniu silnika.
Zauważyłem że ten sterownik jest najczęściej pomijany i sterowanie wiatrakiem zostawia się termowyłącznikowi w chłodnicy.
Aktualnie rzeźbię w wiązce z 92 roku i próbuję upchać tam sterownik z 96 roku i w sumie tylko dlatego, że jestem pełen nadziei na lepszy obieg płynu...
![los2 :los2:](./images/smilies/los2.gif)
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
vr6 w mk2 ????
pompka podobno jest po to zeby po zgaszeniu silnika plyn nadal krążył.ja ją wywaliłem i jakoś nie zauważyłem ubocznych skutków.wentylatory też mam jak standardowo w mkII czyli na termowłączniku i 2 bieg daje rade.chociaz myśle czy nie sprubować zrobić 3 biegu włączanego manualnie.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
- Leszek Madison
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
- Lokalizacja: WZ
vr6 w mk2 ????
Ja się nie bawię w 3 bieg głównie dlatego, że nie mam takiego wentylatora
A to co mówisz można by spokojnie na jakimś przekaźniku zrobić.
A jak z tą temperaturą na 2-biegowym wiatraku? Trzyma się normy w miarę?
No i zastanawiam się, czy faktycznie nie darować sobie zabawy z elektryką skoro ta pompka niewiele daje, ale chyba wolę zostawić tam takie cudo niż montować kolanko.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A jak z tą temperaturą na 2-biegowym wiatraku? Trzyma się normy w miarę?
No i zastanawiam się, czy faktycznie nie darować sobie zabawy z elektryką skoro ta pompka niewiele daje, ale chyba wolę zostawić tam takie cudo niż montować kolanko.
- Wujek Piasek
- Ziomek
- Posty: 304
- Rejestracja: wt wrz 07, 2010 20:55
- Lokalizacja: Boguszów-Gorce
- Kontakt:
vr6 w mk2 ????
dawid018, ![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Tak gołym okiem nie zauważysz różnicy ale może okazać się tak, że jak będziesz w przyszłości regenerował głowicę, to okaże się, że jest popękanadawid018 pisze:ja ją wywaliłem i jakoś nie zauważyłem ubocznych skutków
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Moj sleep'er Mk2 VR6 : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=428066" onclick="window.open(this.href);return false;
--> BYŁ
Moja Jetta A2 Coupe w brązie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=533072" onclick="window.open(this.href);return false;
![Obrazek](http://www.vwekipa.pl/img/baner.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moja Jetta A2 Coupe w brązie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=533072" onclick="window.open(this.href);return false;
![Obrazek](http://www.vwekipa.pl/img/baner.gif)
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
vr6 w mk2 ????
daje rade.pół dnia pyrkania na postoju na wolnych obrotach i nic się nie działo.po upalaniu równieżLeszek Madison pisze:A jak z tą temperaturą na 2-biegowym wiatraku? Trzyma się normy w miarę?
możliwe.nie mówie ze nie.ja to wywaliłem i mi z tym dobrze.zawsze po jakimś upalanku chłodzę auto.Wujek Piasek pisze:Tak gołym okiem nie zauważysz różnicy ale może okazać się tak, że jak będziesz w przyszłości regenerował głowicę, to okaże się, że jest popękana
co do pękania głowicy to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w vr6 ma pękać a np w 2,0 nie??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
- Mastercinek
- VR6SyncroManiac
- Posty: 436
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
- Lokalizacja: Sztum
vr6 w mk2 ????
1. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=196055" onclick="window.open(this.href);return false;Leszek Madison pisze:Czy rozkminiał ktoś już może jakie znaczenie ma ta pompka?
2. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=347736" onclick="window.open(this.href);return false;
Bo np. wytwarza więcej ciepła?; cieńsze ścianki?..dawid018 pisze:to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w vr6 ma pękać a np w 2,0 nie??
Ja wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś był na tyle mądry, żeby zbudować taki silnik, testował go i badał w różnych warunkach i zdecydował, że taki element jest potrzebny, to nie staram się podważać jego decyzji.
Re: vr6 w mk2 ????
napisz co go bolało...wrobelek pisze:vr odpalonydzieki chłopaki za pomoc
tylko obrotek nie działa
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
vr6 w mk2 ????
poprostu zasilanie pompy musiałem puscis dawid018, powiedział tak zrobiłem poszukałem gdzie jest zasilanie pompy pusciłem dodadkowe dwa kable pompa zaczeła działać i vr zagadał
tylko obrotek niedziała co to może być że nie działa?
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
wrobel
- Leszek Madison
- Użytkownik
- Posty: 279
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
- Lokalizacja: WZ
Re: vr6 w mk2 ????
mastercinek, namowiłeś mnie, wystarczy cytat z jednego z tych tematów:
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Dzięki raz jeszcze bo jak coś pokazane są bebechy tego ustrojstwawymusza obieg po zgaszeniu silnika. identyczna jest również w starych dieslach 5 cylindrowych.
wszystko po to żeby chłodzić jeszcze głowice po zgaszeniu silnika kiedy jest jeszcze wysoka temperatura w silniku.
bez tej pompki pierwsze głowice w dieslach 5cyl szybko pękały
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
vr6 w mk2 ????
jak masz zegary z mk2 to sie nie dziwwrobelek pisze:tylko obrotek niedziała co to może być że nie działa?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
vr6 w mk2 ????
czyli ta pompka bez tego sterownika wentylatorow nie bedzie dzialac?? jesli nie to jak ja sprytnie podpiac aby dzialala jak nalezy
golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości