Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.
Moderator: G0 Karcio
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Jak już informowałem,pomysł z faltdachem był pomysłem na hurrra i powoli odchodzi w niepamięć.
Rusza akcja- CLIMATRONIC
Odwiedziłem dziś zaprzyjaźniony auto-szrocik i wypatroszyłem mk4
I to co Michałek "lubi" najbardziej- kabelki,kilometry kabelków....
Nie wiem na które święta to rozsupłam,ale dam radę,bo kto jak nie ja
Rusza akcja- CLIMATRONIC
Odwiedziłem dziś zaprzyjaźniony auto-szrocik i wypatroszyłem mk4
I to co Michałek "lubi" najbardziej- kabelki,kilometry kabelków....
Nie wiem na które święta to rozsupłam,ale dam radę,bo kto jak nie ja
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Michał_1977 pisze:I to co Michałek "lubi" najbardziej- kabelki,kilometry kabelków....
ja tych kabli bym nawet nie rozplątał a co dopiero właściwie podłączył ..
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
bierzesz i podłączasz - ot cała filozofiaMichał_1977 pisze:I to co Michałek "lubi" najbardziej- kabelki,kilometry kabelków....
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Taaa,tylko jeszcze trzeba wiedzieć gdzie podłączyć,bo ja to najwyżej mogę w kupę skręcić i pod aku podpiąćQto pisze:bierzesz i podłączasz - ot cała filozofia
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Trochę wody w Wiśle upłynęło,więc napiszę co nastąpiło
Nie ukrywam,że cały ten zabieg trochę mnie przerażał i długo się stroiłem psychicznie
W międzyczasie wyplątałem potrzebną część wiązki i zmajstrowałem sobie tablicę informacyjną,która zawiśnie na ścianie,żeby było łatwo podglądnąć co z czym jeść
Za schematy i dodatkowe informacje,pragnę podziękować kolegom Qto i grg474
Parę dni temu,rękami moimi,mojego siostrzeńca i slawko333,Golf został rozgrzebany i zaczął się montaż
Tutaj też muszę podziękować grg474 za podsunięcie pomysłu z szablonem z tektury
Później kątówka i cięcie otworu na zawór rozprężny
Następnie przymiarki kombajnu do grodzi,czyli zakładanie-zdejmowanie,zakładanie-zdejmowanie... i tak do zaj***ania
Koniec końców,kombajn siadł na stałe przy grodzi
Później podpięliśmy "+" , "-" ,panel i kombajn zagadał
Teraz co nie co pod maską. Wydawało mi się,że już mam wszystko do tej układanki,a tu lipa...
Po zamontowaniu kompresora,okazało się że chłodnica cieczy będzie do zmiany. Dolny jej króciec wyszedł mi 3mm od kompresora i fizycznie nie dałoby się zamontować węża
Prawie nowa chłodnica Magneti Marelli jakby ktoś potrzebował.Największa z największych w mk2
Zrobiłem ze 100km po szrotach,ale opłaciło się i wczoraj przytargałem lewą chłodnicę. Na fotkach już zespolona ze skraplaczem.
Szkoda tylko,że krótsza o 5cm...
Jednak nie ma tego złego,co na dobre by nie wyszło. Przy lewej podłużnica zrobiła się dzięki temu większa szczelina i tamtędy pościłem rurkę od skraplacza
Prace stanęły na etapie podłączania rurek. Tutaj też wpadłem na diabelski pomysł
Otóż jutro powywalam znaczną ilość rurek metalowych i przekuję to w giętkie,ciśnieniowe do klimy.To mi znacznie ułatwi ich montaż wzdłuż podłużnicy
Cdn.
Nie ukrywam,że cały ten zabieg trochę mnie przerażał i długo się stroiłem psychicznie
W międzyczasie wyplątałem potrzebną część wiązki i zmajstrowałem sobie tablicę informacyjną,która zawiśnie na ścianie,żeby było łatwo podglądnąć co z czym jeść
Za schematy i dodatkowe informacje,pragnę podziękować kolegom Qto i grg474
Parę dni temu,rękami moimi,mojego siostrzeńca i slawko333,Golf został rozgrzebany i zaczął się montaż
Tutaj też muszę podziękować grg474 za podsunięcie pomysłu z szablonem z tektury
Później kątówka i cięcie otworu na zawór rozprężny
Następnie przymiarki kombajnu do grodzi,czyli zakładanie-zdejmowanie,zakładanie-zdejmowanie... i tak do zaj***ania
Koniec końców,kombajn siadł na stałe przy grodzi
Później podpięliśmy "+" , "-" ,panel i kombajn zagadał
Teraz co nie co pod maską. Wydawało mi się,że już mam wszystko do tej układanki,a tu lipa...
Po zamontowaniu kompresora,okazało się że chłodnica cieczy będzie do zmiany. Dolny jej króciec wyszedł mi 3mm od kompresora i fizycznie nie dałoby się zamontować węża
Prawie nowa chłodnica Magneti Marelli jakby ktoś potrzebował.Największa z największych w mk2
Zrobiłem ze 100km po szrotach,ale opłaciło się i wczoraj przytargałem lewą chłodnicę. Na fotkach już zespolona ze skraplaczem.
Szkoda tylko,że krótsza o 5cm...
Jednak nie ma tego złego,co na dobre by nie wyszło. Przy lewej podłużnica zrobiła się dzięki temu większa szczelina i tamtędy pościłem rurkę od skraplacza
Prace stanęły na etapie podłączania rurek. Tutaj też wpadłem na diabelski pomysł
Otóż jutro powywalam znaczną ilość rurek metalowych i przekuję to w giętkie,ciśnieniowe do klimy.To mi znacznie ułatwi ich montaż wzdłuż podłużnicy
Cdn.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Zawór rozprężny ma specjalną obudowę z pianką która zapobiega przechodzeniu temperatury z grodzi - powinieneś ją mieć. Na tym etapie dopilnuj drugiego czujnika temperaturowego - biały 4 piny. Włącza on 3ci bieg wentylatora na sterowniku oraz wyłącza klimę w przypadku gdy temperatura głowicy podniesie się powyżej 105 stopni. Co można jeszcze zrobić przy okazji takiej przeróbki. Masz AAZ więc możesz pokusić się o założenie mini komputera, który będzie sterował rozłączaniem klimy podczas obciązenia - to jest ten J314 na schemacie. Jeśli masz zamiar wrzucić kiedyś TDI to już zerknij na schemat i ogarnij ile kabli więcej będzie Ci potrzebne do klimy, a będzie Ci potrzebne 2 od sterownika wentylatorów. Jeden wysyła do ECU impuls że klima pracuje, drugim ECU steruje i rozłącza klimę w razie obciążenia silnika i za wysokich obrotów. Są to piny na sterowniku T10/8 i T10/3. Na schematach są błędy bo w tym wypadku pokazują sterownik J246 lub J248, w rzeczywistości rozłączaniem klimy zajmuje się zwykły przekaźnik 53, później można to ogarnąć dając na przewód od sprzęgła kompresora przekaźnik do rozłączania ale skoro masz teraz do tego dostęp to możesz juz trzymać taki przewód w zapasie bo czemu nie...
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Jak tam, dłubiesz coś przy klimie? Jak się uda to może jeszcze w te powracające upały zdążysz się schłodzić I jeszcze wypowiem się na temat tej osłony silnika, ja może taki zboczeniec w tej kwestii jestem, ale mi się podoba jak wszystko w silniku jest na widoku, bo i to moim zdaniem fajnie wygląda ii w razie jakiejś awarii wszystko od razu widać, aale to już wiadomo, są różne gusta
Pozdro przy pracy
Pozdro przy pracy
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Ja jak bym już miał rozwaloną deske to bym wywalił ten silnik w pierony i wstawił TDI na elektronice.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Coś się dłubie.KamilP pisze:Jak tam, dłubiesz coś przy klimie?
Rurki poprzerabiane i układ nabity czynnikiem.
Co do osłony,to ona ma pełnić funkcję wygłuszenia w połączeniu z gąbką perforowaną,a nie estetyczną.To drugie,to przy okazji
A ja na razie nie chcędrakula500 pisze: bym wywalił ten silnik w pierony i wstawił TDI na elektronice
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Przyjdzie czas okaże się że 190 koni w TDI, robi zdecydowanie lepsze czasy, mniej pali i w dodatku chodzi ciszej i o wiele przyjemniej..
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
Można by polemizować co do spalania. Lecąc do Wawy,miejscami po 2 paki na blacie,dużo w korkach itd.czyli cykl mieszany i wyszło mi 5,06l/100km,więc wcale nie narzekam.Q_mac pisze:okaże się że 190 koni w TDI, robi zdecydowanie lepsze czasy, mniej pali
- DzigiGTI
- Special Edition
- Posty: 3325
- Rejestracja: wt gru 07, 2010 09:54
- Lokalizacja: KRA Ków
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
TDI i jego możliwosći swoją drogą
Ale patrząc na MK II większy szacunek wygrzebać moc z klekota..bo z TDI to żadna sztuka
jeśli chodzi o doładowane benzyny...tez nie sztuką jest wsadzić1.8 T..ale chyba większy fun i cult wsadzić G60,alb uturbić VR6
Każdy ma swoje auto..i niech robi po swojemu i inaczej..jakby wszystkie były takie same to co to za frajda
Ale patrząc na MK II większy szacunek wygrzebać moc z klekota..bo z TDI to żadna sztuka
jeśli chodzi o doładowane benzyny...tez nie sztuką jest wsadzić1.8 T..ale chyba większy fun i cult wsadzić G60,alb uturbić VR6
Każdy ma swoje auto..i niech robi po swojemu i inaczej..jakby wszystkie były takie same to co to za frajda
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
DzigiGTI, pięknie to ująłeś i myślę,że nie ma co się rozwodzić nad kwestią silnika w tej chwili
Teraz mam do skończenia Climatronic i nic poza tym mnie nie interesuje
Dziś pobawiłem się troszkę kabelkami i polutowałem część instalacji od kombajny do sterownika wentylatorów,do presostatu,włącznika świateł i takich tam. Przede mną fragment z wentylatorami i termowłącznikiem. Nie żebym nie dał rady,ale czuję,że będzie bardziej pod górkę
Teraz mam do skończenia Climatronic i nic poza tym mnie nie interesuje
Dziś pobawiłem się troszkę kabelkami i polutowałem część instalacji od kombajny do sterownika wentylatorów,do presostatu,włącznika świateł i takich tam. Przede mną fragment z wentylatorami i termowłącznikiem. Nie żebym nie dał rady,ale czuję,że będzie bardziej pod górkę
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów
nie ma problemu...jak ja byłem w potrzebie, to też mi pomogłeśMichał_1977 pisze:pragnę podziękować kolegom Qto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości