[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: munior » pt lis 28, 2014 21:01

woj_gothic pisze:Gdzie można kupić taki zawór i jako co go szukać ? Jakieś numery/ oznaczenia ?
Skąd wiesz że u ciebie też jest problem z zaworkiem zwrotnym w deklu nastawnika ? kolega dawidk92, miał z nim problem ,co zdiagnozowałem mu po logach dynamicznych bloku 004 ,gdzie widać jak pompa przestawia kąt wtrysku w czasie jazdy ...w jego przypadku widać był o ewidentnie że nie przestawia jak należy,za co zwykle odpowiada nie trzymający odpowiedniego cisnienia zaworek powrotny na nastawniku , co sobie sam sprawdził pózniej przy pomocy sprężarki i manometru .Wymiana osprzetu na chybił trafił ,bez upewnienia się co jest niesprawne ,to najdroższa metoda i w tym modelu ,prostego jak konstrukcja cepa auta ,metoda kompletnie bez sensu ,bo dobry spec od tego typu aut,znajdzie ci przyczynę nie domagania w kilkanaście minut przy pomocy vaga i kilku prostych testów :hmm: Jęśli ci żle odpala ,to akurat zaworek powrotny na nastawniku ,na odpalanie nie ma praktycznie większego wpływu


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

woj_gothic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: woj_gothic » pt lis 28, 2014 21:31

Spokojnie, spokojnie. Akurat odnośnie kupowania na zapas to ja jestem do tego niezbyt skory. Narazie pytam orientacyjnie. Chcę po prostu wiedzieć co i za ile. Tym bardziej, że kolega w moim wątku viewtopic.php?f=80&t=563466&p=6663538#p6663538" onclick="window.open(this.href);return false; przekierował mnie do tego tematu.

Munior jeśli możesz to spójrz w moje logi w ww. wątku. Dla mnie przynajmniej w większości to może nie wróżenie z fusów ale nie do końca znam zależności co od czego zależy. A co do speca od tego typu aut ...to próżno go szukać w mojej okolicy. Tym bardziej, że auta używam dzień w dzień.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: munior » pt lis 28, 2014 23:16

woj_gothic pisze:Munior jeśli możesz to spójrz w moje logi w ww. wątku.
Spojrzałem na logi ...doładowanie trochę niedomaga ,przepływka w związku z tym przycina dawkę ...poza tym faktycznie masz ten sam problem z nieprzestawianiem kąta wtrysku w czasie jazdy ...lezy to u ciebie totalnie ,gorzej niż u kolegi dawidk92...także najprawdopodobniej też masz niesprawny zaworek powrotny na nastawniku ...wygląda jakby w ogóle nie trzymał cisnienia ,więc najprawdopodobniej po odkręceniu go ,będziesz mógł w niego dmuchnąć i puści ,co ewidentnie świadczy o jego niesprawnosci ,bo ma puszczać dopiero przy ok.4,5 bara .To ze nie przestawia prawidłowo kąta wtrysku ,może też być przyczyną lekkiego niedoładowania u ciebie ,bo paliwo nie spala się prawidłowo ,co na pewno ma wpływ na ilosc spalin ,a te jak wiadomo rozkręcają turbinę ...Co do twojego pytania o części ,to jako że od kilku lat" bawię "się z takimi pompami ,to mam tego trochę ,także mam każdą najdrobniejszą cześć do takiej pompy
Ostatnio zmieniony pt lis 28, 2014 23:32 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

woj_gothic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45

Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: woj_gothic » pt lis 28, 2014 23:31

W między czasie udało dorobić mi się klucz do tego zaworka. Ustami dmuchnąć nie idzie (jak rozumiem dmuchać należy od spodu :) ) . Z tego co czytam zaworek powinien utrzymywać do 4-5 barów czyli pozostaje sprawdzić sprężarką ile trzyma. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: munior » pt lis 28, 2014 23:34

woj_gothic pisze:W między czasie udało dorobić mi się klucz do tego zaworka.
Zaworek o którym mówimy ,jest na deklu nastawnika ,i odkręca się go zwykła płaską 17 nastką ...a ty odkręciłeś zaworek obok wejscia paliwa do pompy ...też odpowiada za ciśnienie wewnętrzne i ''trzymanie ''paliwa w pompie ,ale jak ten na nastawniku ''puszcza '',to ten mimo ze sprawny nic nie pomoże ,bo cisnienia do jego prawidłowej pracy brak :hmm: Tego sprawdzamy ręcznie , tloczek ma się poruszać płynnie po nacisnieciu ,bez najmniejszych zacięć i wracać z powrotem ,bo cofa go spręzynka...sprężarką sprawdzamy ten na nastawniku ...ale w twoim przypadku podejrzewam że obędzie się bez sprężarki i wystarczy jak w niego dmuchniesz ,bo prawdopodobnie nie trzyma wcale


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

woj_gothic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: woj_gothic » sob lis 29, 2014 00:25

Czy mam rozumieć że zaworek jest w miejscu w które wskazałem na zdjęciu ? Obrazek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: munior » sob lis 29, 2014 01:17

woj_gothic pisze:Czy mam rozumieć że zaworek jest w miejscu w które wskazałem na zdjęciu ?
Tak


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

woj_gothic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: woj_gothic » sob lis 29, 2014 14:14

To jeszcze jedna fotka. To jest ten zawór. W stronę zaznaczoną zieloną strzałką mogę dmuchnąć tak, że leci przez otworki. W stronę zaznaczoną czerwoną strzałką nie mogę zaworek nie przepuszcza. Czy tak powinno być ?Obrazek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: munior » sob lis 29, 2014 16:16

woj_gothic pisze:W stronę zaznaczoną zieloną strzałką mogę dmuchnąć tak, że leci przez otworki.
Hehe :grin: a nie mówiłem że prawdopodobnie puszcza od razu :hmm: Sprawnego nie "dmuchniesz " bo puszcza dopiero przy ok.4,5 bara ....Zaworek do wyrzucenia ,prawdopodobnie pękła spręzynka ,albo stanął tloczek w pozycji otwrtej .Mam kilkanaście takich "trupów "...jedne puszcają od razu jak twój ,inne zapieczone nie otwierają się wcalel i ciśnienie rośnie w nieskończoność ....nigdy tego nie prubowałem nawet rozbierać ,bo zaworek praktycznie nie jest rozbieralny ,wymieniam na sprawny i po problemie


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

woj_gothic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45

Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: woj_gothic » ndz lis 30, 2014 05:59

No dobrze. Czyli jesteśmy w domu :) Tylko teraz jakie oznaczenie ma ten zaworek, gdzie go można kupić ? Ewentualnie munior jeśli posiadasz taki zaworek i go sprzedaż, wyślij mi cenę z wysyłką na priv. Płatność z góry, nie bawię się z reguły w pobrania



woj_gothic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 23:45

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: woj_gothic » pn gru 01, 2014 11:18

Pozwolę sobe sam odpowiedzieć.
Nazwa tego zaworka to : zawór zwrotny przelewowy pompy wtryskowej
Numer tego zaworka to :2 467 413 025

Cena na dzień 1.12.2014 w zależności od sklepu/hurtowni waha się między 180 a 230 zł za nowy. Używka na popularnym portalu aukcyjnym w granicach 60zł z wysyłką.

Po wymianie dam znać jakie dało efekty.



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: VW_seller » śr maja 20, 2015 15:29

woj_gothic pisze:Używka na popularnym portalu aukcyjnym w granicach 60zł z wysyłką.
ja oddam za 20zł sztuka :) lezy u mnie tego z 6 sztuk .


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

gzresiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 22, 2011 20:16

Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: gzresiek » ndz kwie 28, 2019 19:51

munior pisze:
pt lis 28, 2014 21:01
:hmm: Jęśli ci żle odpala ,to akurat zaworek powrotny na nastawniku ,na odpalanie nie ma praktycznie większego wpływu
Przepraszam bardzo. Jeżeli zaworek dławiący nie dławi, logicznym jest, że pompa łopatkowa przemiata paliwo z całą siłą z baku, przez pompę, zpowrotem do baku, zaś typowo jak to w vagach, przekroje zaworków przeciwzwrotnych w smokach oporują jak cholera. Czyż nie jest w stanie, w taki sposób zasysać powietrza w jakimś słabym punkcie między bakiem a pompą (choćby zaworek/podgrzewacz) i w taki sposób zapowietrzać pompę? Mnie się wydaje, że jak najbrdziej. A zapowietrzenie, wiadomo, wpływało by na odpalanie. Zwłaszcza powietrze w przewodach wysokiego ciśnienia.
Ale do sedna:
Zw względu na treść tematu, domniemywam, że zajmują się jeszcze nim osoby będące w stanie odpowiedzieć na pytanko:
Czy znane są komuś takie przypadki uszkodzenia zaworu przelewowego, że zaworek jest nadpsuty, trzyma pod sprężarką do powiedzmy +/- 3 bary, pompa łopatkowa z zaworem stabilizacyjnym bez trudu radzą sobie z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia w pompie, lecz okupione było by to zwiększonym przepływem paliwa na pompie? Efekt miał by być taki, że ze względu na opór powstający w smoku i zbyt duże ssanie pompy powodowało by zasysanie powietrza przez jakiś słaby punkt na torze paliwa z baku do pompy (zworek/ogrzewacz bądź zawór odwadniający).



gzresiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 22, 2011 20:16

Re: [1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.

Post autor: gzresiek » pn maja 06, 2019 20:30

munior pisze:
sob lis 29, 2014 16:16
....nigdy tego nie prubowałem nawet rozbierać ,bo zaworek praktycznie nie jest rozbieralny
Jest. Trzeba tylko nakręcić nakrętkę przeznaczoną na straty, na stronę, która wchodzi do dekla (krótsza), dając przy tym kilka podkładek o grubości w sumie 5 mm. Cały zaworek przymocować do długiego, mocnego kija (ok 1m) i nakręconą uprzednio nakrętką porąbać , z dużą prędkością w jakieś dajmy na to kowadło. Jeżeli nie jest to zbyt bardzo zardzewiałe to tłoczek wybije blaszkę, która go trzyma.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości