Słabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: Michał_1977 » wt lis 05, 2013 15:22

marcinas1983 pisze:sorry.... ale ta teoria kupy się nie trzyma...
A to niby dlaczego?
U mnie w 1V była ta pompa z K-24,oraz IC z Mastera i auto śmigało aż miło,zarówno z dołu,jak i wyżej,a u Sławka nie chce z dołu jechać ani z K-24,ani z TD04.Odpowiedz mi-dlaczego?
Jedynym elementem różniącym nasze modyfikacje jest ten IC.
Jest jeszcze opcja,że IC jest zasyfiony do granic możliwości i trzeba byłoby wypłukać,bo z tego co pamiętam,to jeszcze na K-24 był problem z uzyskaniem wyższego ciśnienia doładowania.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: marcinas1983 » wt lis 05, 2013 15:51

Michał_1977 pisze:Jest jeszcze opcja,że IC jest zasyfiony do granic możliwości i trzeba byłoby wypłukać,bo z tego co pamiętam,to jeszcze na K-24 był problem z uzyskaniem wyższego ciśnienia doładowania.
a autor w swoim temacie :dol:
slawko333 pisze:ominalem ic, zalozylem Michala k24 , i dalej to samo :-(
Do tego jak IC może być zasyfiony?? Ciśnienie doładowania mierzysz przed IC czy za IC??

Dobra nie ma co... do puki slawko333 nie podmieni pompy na seryjną z modami to się nie dowiemy czy to wina pompy/osprzętu czy silnika.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: Michał_1977 » wt lis 05, 2013 21:08

marcinas1983 pisze:Do tego jak IC może być zasyfiony?
Normalnie,myślisz że olej pod wpływem gorąca nie przysycha do ścianek? A po co ludziska moczą IC w benzynie,a później wylewają z niego gęstą maź z glutami?
marcinas1983 pisze:Ciśnienie doładowania mierzysz przed IC czy za IC?
Oczywiście,że za,ale napisałem też w poprzednim poscie:
Michał_1977 pisze:z tego co pamiętam,to jeszcze na K-24 był problem z uzyskaniem wyższego ciśnienia doładowania.
:bajer:

slawko333 im więcej jeździ TDI,tym bardziej narzeka na TD,a prawda jest taka,że modzony TD,to sztuka kompromisu i ktoś,kto nie potrafi pogodzić się z pojawiającym się dymem,nie powinien nawet się za to brać,tylko jeździć benzyną lub TDI,choć ten drugi też potrafi walnąć takiego smroda,że Batory by się zawstydził.
Dymił,to skręcił dawkę i teraz nie jedzie. Tak,tak Panie Sławku,znam też wersję o wysokim spalaniu,ale uwierz mi,gdybym swoim też jeździł nerwowo,zwłaszcza na mieście,to i 25/100 by mi zjechlał,a tymczasem,gdy jeżdżę spokojnie,to brata TDI więcej spali niż mój :chytry:
Piszecie,że trzeba delikatnie masować pedał gazu,żeby z dołu jechać,bo mocniejsze depnięcie powoduje zasłonę,więc powiadam Wam-jeśli potraficie idealnie wystroić VNT w TD,to zakładajcie lub nie róbcie gov-moda....a najlepiej jeździjcie serią...
Na prawdę nie rozumiem niektórych komentarzy :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: marcinas1983 » wt lis 05, 2013 21:42

Michał_1977 pisze:Oczywiście,że za,ale napisałem też w poprzednim poscie:

Michał_1977 napisał(a):z tego co pamiętam,to jeszcze na K-24 był problem z uzyskaniem wyższego ciśnienia doładowania.
Michał_1977, chyba nie doczytałeś tego co przekopiowałem z tematu slawko333 gdzie wyraźnie napisał, że...
slawko333 pisze:ominalem ic, zalozylem Michala k24 , i dalej to samo :-(
Czyli jak idzie wyczytać... Twoja pompa, turbo Twoje czy z IC czy bez... ten sam marny efekt.

To może inaczej... czy mk3 brata sławko333, które ma k24 na 1.3 bara do tego ori pompę i wtryski z SB'eka zachowuje się tak jak jego mk2??

Skoro każdy kręcony diesel musi dymić obficie żeby dobrze jechał to niech może sławko333 napisze na przykładzie mk3 czy tak się dzieje?? Czy może w mk3 jest tak, że pojawi się dym na chwilę znika i auto zaczyna jechać a nie tak jak w mk2, że dym pewnie się ciągnie za autem wieki i dopiero po jakimś dłuższy odcinku czasu znika?? Sam wcześniej napisał, że dusząc na gaz gwałtownie auto gorzej się zbiera niż gdy delikatnie acz stanowczo go wciska?? Ja Tobie napiszę Michał_1977 gdzie jest problem... problemem jest pompa i tyle w temacie... i nie przekona mnie to, że Twoje auto zapierdzielało... bo teraz wychodzi, że Twoja pompa, Twoje turbo w innym aucie i jest kicha a nie jazda... nawet na innym auto nie jeździ dobrze. Ja już swoje napisałem wcześniej co ma sławko333 zrobić i więcej razy się nie będę powtarzał.
Michał_1977 pisze:Normalnie,myślisz że olej pod wpływem gorąca nie przysycha do ścianek? A po co ludziska moczą IC w benzynie,a później wylewają z niego gęstą maź z glutami?
Normalnie jak jest kiepskie ciśnienie doładowania ( zadane nie pokrywa się z aktualnym ) a wszystko jest szczelne i turbo sprawne to wtedy można podejrzewać IC że jest zapchany, ale nie skoro dmucha sławko333 1.8 bara bo chyba mi nie napiszesz, że w tym przypadku też jest zapchane??

P.S.

Od jakiegoś dłuższego czasu więcej wiem niż na początku przygód z pompami i wiem, że składanie pompy na pałę to wielka kicha, bo jeździć będzie... jakoś czego przykładem jest przypadek sławko333
Ostatnio zmieniony wt lis 05, 2013 22:20 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: tomogolf2 » wt lis 05, 2013 21:58

Ja widze problem w timingu dynamicznym w pompie, skoro nie chce jechac od dolu wychodzi na to ze kat dynamiczny jest od niskich obr za bardzo wyprzedzany i zapewne kopci niemiloseirnie,moze byc jeszcze os gazu zle ustawiona :bajer: ,ale jezeli pompa byla modzona to zalecam zmiane sprezyny timinu na twardsza, mozna ratowac sie dokladaniem podkladek ale gora obr moze sie pogorszyc. polecam sprawdzic cisnienie wew. w pompie.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: Michał_1977 » wt lis 05, 2013 23:01

marcinas1983 pisze:Ja już swoje napisałem wcześniej co ma sławko333 zrobić i więcej razy się nie będę powtarzał.
marcinas1983 pisze:Michał_1977, chyba nie doczytałeś tego co przekopiowałem z tematu slawko333 gdzie wyraźnie napisał, że...
Czytałem,ale zapomniałem napisać,że przeoczyłem wcześniej.
marcinas1983 pisze:Skoro każdy kręcony diesel musi dymić obficie żeby dobrze jechał to niech może sławko333 napisze na przykładzie mk3 czy tak się dzieje?
Też wali na czarno,ale jedzie lepiej z dołu zapewne dlatego,że ma pompę półelektroniczną.Ja mam 1Y z pompą półelektroniczną i też jedzie lepiej niż inne 1Y ze zwykłą pompą.
marcinas1983 pisze:Sam wcześniej napisał, że dusząc na gaz gwałtownie auto gorzej się zbiera niż gdy delikatnie acz stanowczo go wciska?
No ja pierdziu,a co w tym takiego dziwnego? Jak chluśnie nad tłoki,to przymuli,proste. To nie TDI z VNT,że dostanie odpowiednią ilość powietrza i idealnie przepali dawkę paliwa.
marcinas1983 pisze:Od jakiegoś dłuższego czasu więcej wiem niż na początku przygód z pompami i wiem, że składanie pompy na pałę to wielka kicha, bo jeździć będzie... jakoś czego przykładem jest przypadek sławko333
Pisząc to,podważasz to:
marcinas1983 pisze:Twoje auto zapierdzielało
Gdyby była spierdzielona,to chyba by nie zapieprzało,tak?

Teraz tak sobie myślę,że Sławek jeszcze nie pochwalił się,iż założył długą skrzynię 02A,a na pewno ma to jakiś wpływ na oporny dół.
Ja po założeniu ASD do 1V też miałem problem z dołem i to nawet na pompie 11mm.

Tylko nie pisz mu,że jak nic z tego nie wyjdzie,to żeby TDI-ka pchał pod maskę :grin:
Pozdro.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: marcinas1983 » wt lis 05, 2013 23:21

Michał_1977 pisze:Pisząc to,podważasz to:

marcinas1983 napisał(a):Twoje auto zapierdzielało
No tak... zapomniałem dodać, że NIBY zapierdzielało... już tu nie będę przytaczał swojego przykładu gdzie miałem 132KM i 230Nm odpowiednio przy 4.3tys obr/min i 3.5tys min no i co mogę napisać... kupa dymu z dołu i jedna wielka kicha chociaż kreski ładnie wyglądają to spod świateł mk3 1.8 90KM + LPG mnie porabiało... mimo, że miałem skrzynię 4s... auto zaczynało jechać dopiero od 3.5 tys obr/min i do końca obrotomierza. I to jest OK?? Kupa dymu z dołu, przyduszające się auto po dodaniu gwałtownie gazu bez doładowania to jest tuningowanie turbo-diesli??
Michał_1977 pisze:Też wali na czarno,ale jedzie lepiej z dołu zapewne dlatego,że ma pompę półelektroniczną.Ja mam 1Y z pompą półelektroniczną i też jedzie lepiej niż inne 1Y ze zwykłą pompą.
Niech no pomyślimy... co takiego mają pompy półelektroniczne czego nie mają mechaniczne składaki from garage... skrzata co przestawia timing tak jak być powinien... nieee to musi być coś innego.... a może sterownik + n108 ( nieskomplikowany, ale zawsze jakiś ) taaaa... sterownik który w miarę swoich możliwości koryguje dynamiczny kąt wtrysku do zadanych obrotów/dawki ( według zapisanej mapy ).
Niestety nie uwierzę w to, że składając pompę na pałę tak doregulujesz timing, żeby auto jechało dołem i górą. Sam widzisz po sobie... założyłeś pompę 11mm gotowca a i tak regulujesz ją bo ciągle jest coś nie tak... ciągle szukasz tego lepszego ustawienia co by zapewniło odpowiednią dynamikę autu i to z dołu jak i w górnych obrotach.
Michał_1977 pisze: marcinas1983 napisał(a):Sam wcześniej napisał, że dusząc na gaz gwałtownie auto gorzej się zbiera niż gdy delikatnie acz stanowczo go wciska?


No ja pierdziu,a co w tym takiego dziwnego? Jak chluśnie nad tłoki,to przymuli,proste. To nie TDI z VNT,że dostanie odpowiednią ilość powietrza i idealnie przepali dawkę paliwa.
Ciekawe... no to teraz wyszła kolejna wada składaków... jak przyciśniesz to przymuli auto ( chociaż o tym nikt głośno nie mówi/pisze ), jak odpalisz to tarabani jak stary transit... czego jeszcze się dowiemy o składakach?? :helm:

Nie wiem dlaczego, ale na tym forum panuje przekonanie, że "diesel musi dymić", że trzeba tak dowalić dawkę, żeby turbo lepiej wstawało i do tego tak podnieść doładowanie żeby głowicę unosiło... otóż nie... turbo wstanie w inny prostszy sposób i ewidentnie w tej pompie Michał_1977 turbo budzone jest mega koksiarską dawką zamiast tym drugim sposobem. Dlatego większa dawka auto jedzie lepiej chociaż dymi z dołu jak rozpadający się star, a po jej zmniejszeniu auto nie ma ducha.
Michał_1977 pisze:Tylko nie pisz mu,że jak nic z tego nie wyjdzie,to żeby TDI-ka pchał pod maskę :grin:
Nie zamierzam... sławko333 zrobi jak będzie uważał :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: Michał_1977 » wt lis 05, 2013 23:56

marcinas1983 pisze:No tak... zapomniałem dodać, że NIBY zapierdzielało...
Szczerze,to na początku czułem,że masz coś innego na myśli,a teraz to potwierdziłeś.Trudno,takie jest Twoje zdanie....szkoda tylko,że jesteś w błędzie.
marcinas1983 pisze:turbo budzone jest mega koksiarską dawką zamiast tym drugim sposobem
Zamiast być takim tajemniczym,wytłumacz dlaczego nie zrobiłeś lub zdradź Sławkowi ten drugi sposób :chytry:

Wiesz,dziwne jest,że gość,który jeszcze do niedawna radził innym jak coś pomodzić przy TD,tak teraz wielkie larum i psioczy na dym,składaki itd. To tak jak z dziećmi...jak się któremuś znudzi piaskownica,to mówi-pieprzę was,idę do innej się bawić...Tak i Ty marcinas1983,poddałeś się lub Ci się znudziło,więc upchnąłeś TDI pod maskę i pewnie po głowie się pukasz w kierunku modzonych TD.
Powtórzę-modzenie TD,to sztuka kompromisu.Coś za coś,a jak nie to seria,bądź TDI (najlepiej też w serii),ewentualnie benzyna.

Ehhh...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: marcinas1983 » śr lis 06, 2013 09:51

Michał_1977 pisze:Tak i Ty marcinas1983,poddałeś się lub Ci się znudziło,więc upchnąłeś TDI pod maskę i pewnie po głowie się pukasz w kierunku modzonych TD
I tak i nie...

Tak... wsadziłem TDI bo chciałem mieć w końcu auto, które jeździ raz ustawione, a nie ciągłe kręcić pompą i raz lepiej dołem jechał innym razem górą

Nie... nie pukam się w głowę na modzone TD o ile jest to robione z głową a nie wszystko na pałę złożone i... "jest dym jest moc" :helm:
Michał_1977 pisze:Zamiast być takim tajemniczym,wytłumacz dlaczego nie zrobiłeś lub zdradź Sławkowi ten drugi sposób :chytry:
Wystarczy poczytać logi TDI i wszystko staje się jasne. Ja Ameryki nie odkryłem :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: slawko333 » śr lis 06, 2013 16:05

To może inaczej... czy mk3 brata sławko333, które ma k24 na 1.3 bara do tego ori pompę i wtryski z SB'eka zachowuje się tak jak jego mk2??
brata aaz jezdzi podobnie jak tdi, mimo tego ze przykopci jak sie mocno depnie, to przy lekkim dodaniu gazu nawet z 1,5 obr czuc ze przyspiesza, jazda w ruchu miejskim podobna do tdi, jest elastyczny, a nie jak moim mk2 ciagle patrzenie w lusterko czy czasem kogos niezgubilo w siwym dymie
skrzyni niemam az tak dlugiej, tdi mam jednego i niechce w mk2,
Ciekawe... no to teraz wyszła kolejna wada składaków... jak przyciśniesz to przymuli auto ( chociaż o tym nikt głośno nie mówi/pisze ), jak odpalisz to tarabani jak stary transit.
to fakt czuc lekka zamulke, i ten poranny dzwiek zimnego silnika, niczym c330, bezcenne :helm:



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

slabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: biznes88 » czw lis 28, 2013 12:50

Michał_1977, drugi sposob na obudzenie turbiny jest nic innego jak opoznienie kata wtrysku, na elektronice jest tak ze przy odpaleniu i na wolnych obr jest wczesny po czym sie opoznia i po przekroczeniu powiedzmy 2.5tys wyprzedza, jest to lepszy sposob na obudzenie turbiny ale niestety w "mechanicznej pompie" jest to nie do zrobienia i atka jest ze albo bedzie dobry dol i ciulowa gora albo slaby dol a dobra gora...

Slawko333 kup seryjna pompa do TD z 10 lub 11mm tloczkiem i zaluz serie, znajdz odpowiedni statyczny i bedziesz zadowolony...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Słabo wkreca sie na obroty 1,6 td

Post autor: Michał_1977 » sob gru 07, 2013 21:23

biznes88 pisze:drugi sposob na obudzenie turbiny jest nic innego jak opoznienie kata wtrysku
O tym,to ja już od daaaawna wiem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości