VW Bora - Krzywa kierownica
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
Rozważam taka opcję. Mam kobyłki podnośnik. Nie mam tylko ściągaczy i instrukcji VW jak to zrobić ;p W Hayensie będzie dla Borki 2003 rok ?
Czy taki zestaw załatwi sprawę ?
http://allegro.pl/zestaw-tuleje-sworzen ... 99777.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lemforder-drazek-konc ... 96912.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy taki zestaw załatwi sprawę ?
http://allegro.pl/zestaw-tuleje-sworzen ... 99777.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lemforder-drazek-konc ... 96912.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony pt paź 05, 2012 12:08 przez mssg1, łącznie zmieniany 2 razy.
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
VW Bora - Krzywa kierownica
To jedź do serwisu vw, audi, seat, skoda i kupuj tam. Czasami nie są wcale dużo droższe niz te z allegro. A i nieraz mozna sie zdziwic bo są tańsze. Np te z serii economy.mssg1 pisze:Nie chce oszczędzać na częściach i nigdy tego nie robiłem. Zależałoby mi nawet aby były z górnej półki - przy czym chodzi o jakość.
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
No ja właśnie jeśli chodzi o części i w dodatku do układu jezdnego nie chciałbym oszczędzać i latać non stop z czymś tam :] Jakie nasze drogi są każdy wie :] Ruskie czołgi gubiłyby tu gąsienice co chwila
Ponawiam pytanie czy poniższe zaproponowane prze zemnie zestawy załatwią sprawę jeśli chodzi o zawieszenie czy powinienem wymienić coś jeszcze ? Czy cena za te dwie aukcje jest ceną niską, odpowiednią czy też może zawyżoną ?
Jeszce jak ktoś by mi wskazał gdzie są te dwie gumowe "beczułki" bo oglądam schemat i zupełnie nie kojarzę ?
Czy będę potrzebował jakieś specjalne narzędzia do tych wymian ?
A co sądzicie o takich wynalazkach ?
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza" onclick="window.open(this.href);return false; ... 54440.html
Ponawiam pytanie czy poniższe zaproponowane prze zemnie zestawy załatwią sprawę jeśli chodzi o zawieszenie czy powinienem wymienić coś jeszcze ? Czy cena za te dwie aukcje jest ceną niską, odpowiednią czy też może zawyżoną ?
Jeszce jak ktoś by mi wskazał gdzie są te dwie gumowe "beczułki" bo oglądam schemat i zupełnie nie kojarzę ?
Czy będę potrzebował jakieś specjalne narzędzia do tych wymian ?
A co sądzicie o takich wynalazkach ?
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza" onclick="window.open(this.href);return false; ... 54440.html
Ostatnio zmieniony ndz paź 07, 2012 11:17 przez mssg1, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
A co sądzicie o takich wynalazkach ?
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza ... 54440.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza ... 54440.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
VW Bora - Krzywa kierownica
Reg forum punkt 2
Nie piszemy posta pod postem ..jest funkcja edycji postów - korzystamy z niej.
Zarówno o krzywej kierownicy jak i o tulejach do wahaczy jest wiele tematów w wyszukiwarce.. tu nie ma żadnej filozofii w tym .
Nie piszemy posta pod postem ..jest funkcja edycji postów - korzystamy z niej.
Zarówno o krzywej kierownicy jak i o tulejach do wahaczy jest wiele tematów w wyszukiwarce.. tu nie ma żadnej filozofii w tym .
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
Dla kogoś kto to robił pewnie kilkadziesiąt razy to na pewno żadna filozofia Ale dla kogoś kto będzie robić to pierwszy raz no to już nie są tak oczywiste rzeczy ;D Wpisałem w wyszukiwarce forumowej i znalazłem tylko jeden post o wymianie bez zdjęć i jeden ze schematem o poprawnym włożeniu tulei do Golfa 2 Jakoś nic więcej nie było. Mam też IS ale tam np. wymiana tylnej tulei wahacza nie jest tak oczywista. Właśnie zaraz mam zamiar zapytać o dwie sprawy :] Mam nadzieję, że zrobię z tego dobry FAQ z fotkami do wymiany :]
PS. Opcja edytuj nie działała. Po kliknięciu edytuj pojawiało się okno do edycji ale miejsce od pisania tekstu było szare i nieaktywne a nie białe jak zawsze.
PS. Opcja edytuj nie działała. Po kliknięciu edytuj pojawiało się okno do edycji ale miejsce od pisania tekstu było szare i nieaktywne a nie białe jak zawsze.
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
VW Bora - Krzywa kierownica
http://www.google.pl/custom?q=wymiana+t ... rt=10&sa=N" onclick="window.open(this.href);return false;
Bez prasy - dużego imadła nawet nie podchodź do tematu.
Klucz z ramieniem przynajmniej 1m - jest potrzebny żeby cały wahacz przedni wytargać - jak nie był zdejmowany kilka lat, to śruby potrafią trzymać jak wściekłe. Tuleje : Widziałem jak mechanik zapierał się kiedy odkręcał jedną ze śrub na moim wahaczu ... zwykłym kluczem nawet Pudzianowski by tego nie odkręcił.
Tylną tuleje wybijesz nawet młotkiem - jeden strzał i wypada. Przednią trzeba potraktować prasą/imadłem i wyjdzie. Potem obie trzeba wcisnąć na swoje miejsce- nie używaj przy tym niczego (smar/olej itp) aby sobie ułatwić montaż !!
Jak już masz wahacz na wierzchu wymień od razu sworznie pewnie i tak już mają luzy - kwestia trzech śrub do odkręcenia.
Sworzeń trzeba skątrować od góry bo inaczej będzie się obracał i wykręcać.. na koniec będzie trzeba puknąć młotkiem od góry żeby wyskoczył ..
Po wszystkim mocujesz wahacz i lekko skręcasz - dokręcasz śruby mocno dopiero wtedy kiedy samochód stoi na kołach, bo jak będziesz dokręcał na zwisającym aucie z podnośnika - to diabli wezmą przednią tuleje szybko. Po wszystkim trzeba ustawić geometrię.
Bez prasy - dużego imadła nawet nie podchodź do tematu.
Klucz z ramieniem przynajmniej 1m - jest potrzebny żeby cały wahacz przedni wytargać - jak nie był zdejmowany kilka lat, to śruby potrafią trzymać jak wściekłe. Tuleje : Widziałem jak mechanik zapierał się kiedy odkręcał jedną ze śrub na moim wahaczu ... zwykłym kluczem nawet Pudzianowski by tego nie odkręcił.
Tylną tuleje wybijesz nawet młotkiem - jeden strzał i wypada. Przednią trzeba potraktować prasą/imadłem i wyjdzie. Potem obie trzeba wcisnąć na swoje miejsce- nie używaj przy tym niczego (smar/olej itp) aby sobie ułatwić montaż !!
Jak już masz wahacz na wierzchu wymień od razu sworznie pewnie i tak już mają luzy - kwestia trzech śrub do odkręcenia.
Sworzeń trzeba skątrować od góry bo inaczej będzie się obracał i wykręcać.. na koniec będzie trzeba puknąć młotkiem od góry żeby wyskoczył ..
Po wszystkim mocujesz wahacz i lekko skręcasz - dokręcasz śruby mocno dopiero wtedy kiedy samochód stoi na kołach, bo jak będziesz dokręcał na zwisającym aucie z podnośnika - to diabli wezmą przednią tuleje szybko. Po wszystkim trzeba ustawić geometrię.
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
Tak to wygląda u mnie - fotki z soboty :] Wczoraj i dziś lałem WD40 :]
Śrubę "A" luzuję bez żadnej filozofii prawda ? Jak się ma sprawa z końcówka drążka ? Czy nakrętka "B" jest samą nakrętką czy to tylko zakończenie drążka ? Jak zdjąć ten drążek - kręcić nim całym czy czy go się zbija czy jak ?
Czy dobrze zrozumiałem, że najpierw odkręcam nakrętkę "B" ze śruby "A" aby się sworzeń nie kręcił a na końcu nakrętki "C" i zbijam sworzeń w dół ?
Czy zdjęcie przedstawia tuleję przednią czy tylna wahacza ? Wystarczy zacząć kręcić śrubą "A" czy w miejscu oznaczonym "B" powinienem spodziewać się atrakcji ?
Czy jest to tuleja przednia czy tylna wyjaśni odpowiedź na pytanie wcześniejsze ;D Tu podobne pytanie czy śruba wchodzi w gwint w wahaczu czy spodziewać się nakrętek czy innych cudów ?
Czy mogę WD40 sikać wszystko czy starczą śruby ? Chciałbym pojeździć z tydzień i dosikiwać WD-40 albo RP coś tam super penetrujący, ale nie chciałbym aby to mi rozpuściło zawieszenie kiedy jeszcze autem muszę pojeździć z tydzień Nie chcę tez nic ukręcić.
Ja mam automat czytałem w IS, że muszę coś tam zdjąć ze skrzyni - dlaczego ?
Czy wahacz muszę zdjąć czy mogę pomontować to wszystko na aucie ?
Dlaczego nei używać smarowideł ? Na naszym forum ktoś zaleca smarować pastą miedzianą aby się nie przypiekło nic.
Z ekstra narzędzi mam nawet palnik Dramela. Czy powinien zakupić jakieś ściągacze ? Jak np. te ?
http://allegro.pl/sciagacz-do-sworzni-k ... 81072.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sciagacz-zestaw-sciag ... 11595.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sciagacz-tulei-tuleji ... 57911.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tulei krzywych
Wypychacz:
I do blokowania czegoś:
http://www.narzedzie.pl/7361,Nasadka-ow ... m-1-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.narzedzie.pl/7362,Nasadka-ow ... m-1-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Które śruby dokręcać jak auto jest w powietrzu a, które na ziemi ?
Dziękuję, że z zsypu trafiło to spowrotem do działu
Śrubę "A" luzuję bez żadnej filozofii prawda ? Jak się ma sprawa z końcówka drążka ? Czy nakrętka "B" jest samą nakrętką czy to tylko zakończenie drążka ? Jak zdjąć ten drążek - kręcić nim całym czy czy go się zbija czy jak ?
Czy dobrze zrozumiałem, że najpierw odkręcam nakrętkę "B" ze śruby "A" aby się sworzeń nie kręcił a na końcu nakrętki "C" i zbijam sworzeń w dół ?
Czy zdjęcie przedstawia tuleję przednią czy tylna wahacza ? Wystarczy zacząć kręcić śrubą "A" czy w miejscu oznaczonym "B" powinienem spodziewać się atrakcji ?
Czy jest to tuleja przednia czy tylna wyjaśni odpowiedź na pytanie wcześniejsze ;D Tu podobne pytanie czy śruba wchodzi w gwint w wahaczu czy spodziewać się nakrętek czy innych cudów ?
Czy mogę WD40 sikać wszystko czy starczą śruby ? Chciałbym pojeździć z tydzień i dosikiwać WD-40 albo RP coś tam super penetrujący, ale nie chciałbym aby to mi rozpuściło zawieszenie kiedy jeszcze autem muszę pojeździć z tydzień Nie chcę tez nic ukręcić.
Ja mam automat czytałem w IS, że muszę coś tam zdjąć ze skrzyni - dlaczego ?
Czy wahacz muszę zdjąć czy mogę pomontować to wszystko na aucie ?
Dlaczego nei używać smarowideł ? Na naszym forum ktoś zaleca smarować pastą miedzianą aby się nie przypiekło nic.
Z ekstra narzędzi mam nawet palnik Dramela. Czy powinien zakupić jakieś ściągacze ? Jak np. te ?
http://allegro.pl/sciagacz-do-sworzni-k ... 81072.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sciagacz-zestaw-sciag ... 11595.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sciagacz-tulei-tuleji ... 57911.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tulei krzywych
Wypychacz:
I do blokowania czegoś:
http://www.narzedzie.pl/7361,Nasadka-ow ... m-1-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.narzedzie.pl/7362,Nasadka-ow ... m-1-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Które śruby dokręcać jak auto jest w powietrzu a, które na ziemi ?
Dziękuję, że z zsypu trafiło to spowrotem do działu
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
VW Bora - Krzywa kierownica
http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-kon ... owniczych/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylna - wszędzie możesz się spodziewać atrakcji jak śruby skorodowały.mssg1 pisze:Czy zdjęcie przedstawia tuleję przednią czy tylna wahacza ? Wystarczy zacząć kręcić śrubą "A" czy w miejscu oznaczonym "B" powinienem spodziewać się atrakcji ?
Amen Na początku da się odkręcić, ale później trzeba skątrować kluczem z góry bo się będzie obracać.mssg1 pisze:Czy dobrze zrozumiałem, że najpierw odkręcam nakrętkę "B" ze śruby "A" aby się sworzeń nie kręcił a na końcu nakrętki "C" i zbijam sworzeń w dół ?
No a jak inaczej wymienisz tuleje ..mssg1 pisze:Czy wahacz muszę zdjąć czy mogę pomontować to wszystko na aucie ?
Ale co tam ma się przykleić, skoro tuleje są ze stopu lekkiego/gumy wciśnięte w gniazdo wahacze ... pod prasą i tak wyjdzie z gniazda - byle gniazdo było czyste przy montażu.mssg1 pisze:Dlaczego nei używać smarowideł ? Na naszym forum ktoś zaleca smarować pastą miedzianą aby się nie przypiekło nic.
Jak chcesz to możesz kupić, takie ściągacze można zrobić samemu, za grosze.mssg1 pisze:Z ekstra narzędzi mam nawet palnik Dramela. Czy powinien zakupić jakieś ściągacze ? Jak np. te ?
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
Ok czyli końcówka jest nakręcana :]
Czy to robi znaczenie, czy najpierw zmienię drążek czy najpierw zwalę wahacz ?
Które śruby dokręcać na ziemi, a które jak auto wisi ?
Czy to robi znaczenie, czy najpierw zmienię drążek czy najpierw zwalę wahacz ?
Które śruby dokręcać na ziemi, a które jak auto wisi ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
VW Bora - Krzywa kierownica
Nie.mssg1 pisze:Czy to robi znaczenie, czy najpierw zmienię drążek czy najpierw zwalę wahacz ?
Przykręć na podnośniku, a dociągnij jak auto będzie stało na kołach.mssg1 pisze:Które śruby dokręcać na ziemi, a które jak auto wisi ?
A jak będziesz robił wymianę, to zrób zdjęcia dodaj odpowiedni opis i będzie porada dla potomnych,a ten temat się usunie.
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
Jak dokręcić odpowiednim momentem obrotowym nakrętkę nr 4 kiedy auto będzie stało opuszczone skoro wtedy zostanie zasłonięta ?
Mariano Italiano a czy mogę tuleję wbić delikatnie dużym gumowym młotkiem jeśli nie mam prasy ani imadła ?
Czy nakrętka 4 jest do śruby 7 ?
Czy śruby z nakrętkami 7-4, 14, 20, bezwzględnie wymienia się na nowe przy wymianie?
Dlaczego śruby 14, 20 nie mają na schemacie nakrętek ? Czy tuleję tylną wykręcę tylko korzystając ze śruby, bez kontrowania żadnych nakrętek ?
Italiano, mogę podesłać Tobie do sprawdzenia moja zebraną procedurę serwisową na wymianę tulei, sworznia i drążka w pdf-ie ?
--- --- ---
Tak jest taki plan :] Wszystko byłoby w 1 miejscu Będzie wyczesany foto FAQ
Co do dokręcania - rozumiem, że jak podniosę auto to się odsłoni nakrętka trzymająca tuleję wahacza przednia "B". Ale jak opuszczę to nie widzę opcji aby ją dokręcić bo teraz na kanale zupełnie jej nie widać
Tak samo mam pytanie do tulei tylnej - jak się dobrać od nakrętki skoro jest zasłonięta ?
Mariano Italiano a czy mogę tuleję wbić delikatnie dużym gumowym młotkiem jeśli nie mam prasy ani imadła ?
Czy nakrętka 4 jest do śruby 7 ?
Czy śruby z nakrętkami 7-4, 14, 20, bezwzględnie wymienia się na nowe przy wymianie?
Dlaczego śruby 14, 20 nie mają na schemacie nakrętek ? Czy tuleję tylną wykręcę tylko korzystając ze śruby, bez kontrowania żadnych nakrętek ?
Italiano, mogę podesłać Tobie do sprawdzenia moja zebraną procedurę serwisową na wymianę tulei, sworznia i drążka w pdf-ie ?
--- --- ---
Tak jest taki plan :] Wszystko byłoby w 1 miejscu Będzie wyczesany foto FAQ
Co do dokręcania - rozumiem, że jak podniosę auto to się odsłoni nakrętka trzymająca tuleję wahacza przednia "B". Ale jak opuszczę to nie widzę opcji aby ją dokręcić bo teraz na kanale zupełnie jej nie widać
Tak samo mam pytanie do tulei tylnej - jak się dobrać od nakrętki skoro jest zasłonięta ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
VW Bora - Krzywa kierownica
Tuleja nr 6 nie jest okrągła, wprasowuje się ja w odpowiedniej pozycji w otworze wahacza ( są pkty na tulei i wahaczu), bez prasy/imadła nie wyobrażam sobie jej "wbicia".a czy mogę tuleję wbić delikatnie dużym gumowym młotkiem jeśli nie mam prasy ani imadła ?
Tak, i pod klucz "18"Czy nakrętka 4 jest do śruby 7 ?
Ja nie wymieniałem bo były w bardzo dobrym stanie i tak jeżdżę już kilkanaście tys km.Czy śruby z nakrętkami 7-4, 14, 20, bezwzględnie wymienia się na nowe przy wymianie?
Śruba 14 jest wkręcana w gwintowany otwór w wahaczu, a 20 w gwintowany otwór w sankach i śruba nr 20 jest do tulei przedniej, tylna to pływająca nr 6 na schemacie.Dlaczego śruby 14, 20 nie mają na schemacie nakrętek ? Czy tuleję tylną wykręcę tylko korzystając ze śruby, bez kontrowania żadnych nakrętek ?
Co do dokręcania: tuleję nr 6 - na podniesionym dokręcić śrubę 7 i jest wtedy dojście do kontrowania nakrętki 4, a na opuszczonym dociągnąć odpowiednim momentem od dołu samą śrubą 7.
Tuleję 19 bezwzględnie dokręcamy dopiero na opuszczonym samochodzie, dojście jest po zdjęciu osłony silnika.
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2012 15:03 przez coval, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: VW Bora - Krzywa kierownica
Super :] Dzięki Coval Czyli generalnie co się da to podokręcać jak stoi na kołach :]
W najbliższa sobotę wymianka. Wszystkie części już są W następnym tygodniu wrzucę materiał do foto FAQ-a
Sworznie i końcówka drążka też dokręcić dość mocno w powietrzu a potem momentem po opuszczeniu ?
W najbliższa sobotę wymianka. Wszystkie części już są W następnym tygodniu wrzucę materiał do foto FAQ-a
Sworznie i końcówka drążka też dokręcić dość mocno w powietrzu a potem momentem po opuszczeniu ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości