światła do jazdy dziennej "w długich"

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: ssarna1 » ndz kwie 08, 2012 19:35

agrala, link który podałeś to jakiś zbiór herezji.. po pierwsze, 2 połączone szeregowo żarówki nie pobiorą 2-krotnie mniejszego prądu, bo żarówka to element nieliniowy

po drugie ktoś tam pisał że jest elektronikiem i zna się na regulacji jasności za pomocą tyrystora wycinająć kawałek sinusoidy.. ale nie zajarzył, że przebieg sinusoidalny jest w sieci domowej, a nie w samochodzie gdzie jest prąd stały

ktoś jeszcze że jakiś tam układ zasila impulsowo napięciem 6V - porażka! skoro impulsowo, to impulsowo, a nie jakimś ustalonym napięciem.. widać że koleś co się wypowiada w ogóle nie ogarnia zasady działania PWM

dalej już mi się nie chciało tego czytać..


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: wesol » ndz kwie 08, 2012 20:06

W 100% sie z toba zgadzam. Jako iz z zamilowanie tez jestem elektrykiem/elektronikiem i lutownica w domu nie stygnie to niestety zasilanie zarowki pradem zmiennym czy przemiennym z wycieta czesci jest zupelnie bezsensu. Zarowka tak jak grzalka jest odbornikiem ktory bedzi epobieral prad niezaleznie czy jest staly czy impulsowy. Zarowka w swojej prostocie budowy dzialania poprzez rozgrzanie włókna do takiej temperatury ze swieci. To czy to bedzie prad taki czy inny nie jest wazne. Zasialnie zarowki pradem sinusoidalnym tez powoduje ze przez ulamek czasu jest brak zasialnia a zarowka wcale nie miga. PRace szczytami napiecia mamy np w świetlówkach gdzie to wlasnie swiatlo nam miga z czestotliwoscia jaka mamy w sieci.
Co do podpiecia zarowek H7 w szereg to prawda jest tez to ze wcale nie swieca duzo slabiej mimo ze maja napiecie podzielone na pół jakie jest przylozone.Zreszta napiecie jest o polowe mniejsze ale czy prad przeplywajacy jest o polowe mniejszy?? Niekoniecznie bo opor przewodnikow jest zalezny od temperatury przewodnika. Czy wtedy takze taka zarowka zasilana 6V daje o polowe mnie swiatla?? Tez raczej nie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: agrala » ndz kwie 08, 2012 22:00

Panowie nie chodzi mi o to kto ma jakie pomysly na to tylko o ta norme.
Czy zarowka bedzie swiecila slabiej przy nizszym napieciu? - tak.
Czy zarowka miga jezeli jest zasilana z sieci? - tak, miga tylko z czestotliowscia 50Hz a ludzkie oko nie zauwazy tego bo widzi tylko do czestotliowsci ok 30Hz, powyzej tej czestotliwosci nie widzi migotania.
Panowie "elektronicy" wiecie jak dziala sterowanie matrycowe wyswietlaczy LED? Dziala wlasnie na podstawie oszukiwania ludzkiego oka, wyswietlacze 7 segmentowe nie pala sie cale w tym samym czasie tylko dzialaja z czestotliwoscia powyzej 30Hz.
Przy zarowce halogenowej jest troche inaczej.
Wiecie jak dziala PWM? Wiecie co to jest wypelnienie i jak wyliczyc napiecie na zarowce podlaczonej do sygnalu PWM? Przy wypelnieniu 50% bedzie wlasnie napiecie rowne polowie amplitudy.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: ssarna1 » ndz kwie 08, 2012 22:48

panie "znawco" zarowka nie miga 50 razy na sekundę, doda led owszem. dlaczego tak jest to już sam ogarnij

co do wyświetlaczy to zależy od sposobu sterowania, jeśli są sterowane multipleksowo to jest tak jak mówisz. ale jest też inny sposób w którym wszystkie segmenty świecą cały czas. jest to wymagane kiedy urządzenie drga bo multipleksowanego nie dałoby się odczytać.

co do pwmu to chyba ty nie wiesz jak działa, przy pwm na żarówce jest całe napięcie albo nie ma go wcale, to o czym ty piszesz to całka z wyjścia pwm po czasie od 0 do t gdzie t to okres (1/f) generatora.
o jakiej mówisz amplitudzie skoro w aucie masz prąd stały? amplituda wyjsciowa generatora pwm jest rowna napięciu zasilania (minus spadek napięcia na elemencie przelaczajacym ) więc o czym ty w ogóle piszesz człowieku?


MK3 ADZ->AGU


Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: wesol » pn kwie 09, 2012 08:57

Nawet jesli cos mialoby migac bo jest zasilane z sieci domowej to by migalo nieco wiecej jak 50 razy na sekunde. W sieci mamy 50Hz czyli 50 okresów pełnych zmian w ksztalcie sinusoidy. Wiadomą chyba rzecza jest to ze sinusoida to dwa brzuszki. Czyli 2 razy 50 okresów to mamy 100 razy pulsuje cos(swietlówka itp). Jako ciekawostke podam tazke ze silniki np w wiertatkach czyli komutatorowe takze chodza na prad stały i co wazne duzo lepiej jak na przemiennym 230V. Tylko kto ma dostep do takiego napiecia z pradu stałego??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 884
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: Bednarus » pn kwie 09, 2012 13:34

wesol pisze:50Hz czyli 50 okresów
Bez obrazy, ale to jest bzdura. Okres to czas T trwania cyklu równy T=1/f gdzie f to częstotliwość. Co do żarówki, to faktycznie będzie pulsować 100 razy w ciągu sekundy, ale ów częstotliwość oraz bezwładność cieplna włókna powoduje, że ludzkie oko tego nie dostrzega.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: skaktus » pn kwie 09, 2012 14:21

Proponuję otworzyć temat o nazwie "FIZYKA" i tam sobie podyskutujcie o częstotliwości.



gornik15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 04, 2011 20:51
Lokalizacja: KL

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: gornik15 » czw cze 07, 2012 12:09

Tak, po tych wszystkich ciekawych komentarzach i informacjach chyba dozbieram "parę" groszy i kupię MK 6, przynajmniej ma już DRL zrobione w tych przednich długich. :grin: Pozdrawiam. :pub:



strzeliniasty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 04, 2009 19:40
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: strzeliniasty » pn lis 12, 2012 01:45

Ermac20 pisze: Z przyjemnoscia utrudnie komus zycie jesli zauwaze takie przerobki w samochodzie

sorka za odgrzanie kotleta

kolego skoro pracujesz w drogowce wez sie za tych z ciezarowek nauczyli sie jezdzic w dzien na halogenach ktore w kilku markach sa na wysokosci szyby osobowki tych to niebieskie nieroby nie ruszaja oni bardziej narazaja innych niz ten patent ze sciemnieniem swiatla drogowego



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: wesol » pn lis 12, 2012 07:34

Raczej nie ma takich aut z takimi swiatlami. Prawo o ruchu drogowym nie zezwala uzywania swiatel powyzej zdaje sie 110 czy 120 cm. Jelsi ktos ma zalozone swiatla na dachu w terenowce to moze ich uzywac tylko w lesie lub na wlasnym terenie itp. Co do swiatel to uzywamy ich zgodnie z ich przeznaczeniempierwotnym czyli producenta. Wszelkie kombinacje sa niedopuszczlane. Takie jest prawo czy sie to komus podoba czy nie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
bruzdi29
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 21:58
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Skoda Superb 2010 combi PLATINUM
Silnik: CFGB

Re: światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: bruzdi29 » pn lis 12, 2012 10:29

gornik15 pisze:Witam, czy ktoś z kolegów spotkał się z drl "w długich" w golfie V - tak jak są teraz w mk6? Czy wogóle występowało to w mk5 - może w wersji USA? Jak to podłączyć żeby było "porządnie" to zrobione?
Najlepiej zagadaj do kolegi stepniak.p , on miał coś takiego u Siebie w mk5 i z tego co pamiętam to ,,za bardzo się nie napocił :jezor: " żeby to zrobić :grin:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=400126" onclick="window.open(this.href);return false; TEMAT AKTUALIZOWANY ! 09.08.2013 !
1.9 TDI AHF 110 KM ---> 140 KM :) na eibach-ach

Kupię :
Tunel środkowy przedni
Sprzedam części do mkIV :
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=544829" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: doggie » pn lis 12, 2012 11:21

strzeliniasty pisze:

sorka za odgrzanie kotleta
odgrzewasz kotleta i w dodatku nic do niego nie wniosleś :chytry: a co do ściemnionego światła drogowego jako dzienne to i tak oślepia nawet jak ściemnione do 30%, wiem bo też tak mialem ale z tego zrezygnowałem



sslawek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 16:32
Lokalizacja: ....

Re: światła do jazdy dziennej "w długich"

Post autor: sslawek77 » pt sty 11, 2013 16:40

troszke odgrzeje...
w mk6 w "długich" jest dwu włóknowa żarówka H15 15/55W i do jazdy dziennej świeci 15W



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości