Brak kierunków po wymianie instalacji
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak kierunków po wymianie instalacji
Czy kolega miał w czasie pomiarów przerywacz podłączony kawałkami przewodów jako przedłużkami, tak jak na drugim, niższym rysunku?
Pomiary woltomierzem elektronicznym mogą (nie muszą) wprowadzać w błąd, potrafi taki przyrząd wskazać napięcie po jego przejściu przez diodę czy żaróweczkę podświetlającą włącznik itp. naprawdę realne próby daje podpięcie konkretnej żarówki (o mocy min. 21W).
Po wpięciu do „gołego” gniazda skrzynki czyli bez przerywacza, w sposób według linii niebieskich – żarówka świeci światłem ciągłym, razem z zapłonem.
Po wpięciu według linii czerwonych NIE MOŻE świecić lub żarzyć. Bez wpiętego przekaźnika na pinie skrzynki numer 2 nie powinno być napięcia.
Dużo mówiącą próbą jest podłączenie żarówki kontrolnej po wykonaniu takich przedłużeń w celu sprawdzenia działania przerywacza. Przy dołączeniu do masy (do blachy lub brązowego na rysunku) oraz do czarno-biało-zielonego, przy wpiętym przerywaczu – żarówka ma zacząć szybko migać.
No i zobaczymy jakie wyniki.
Pomiary woltomierzem elektronicznym mogą (nie muszą) wprowadzać w błąd, potrafi taki przyrząd wskazać napięcie po jego przejściu przez diodę czy żaróweczkę podświetlającą włącznik itp. naprawdę realne próby daje podpięcie konkretnej żarówki (o mocy min. 21W).
Po wpięciu do „gołego” gniazda skrzynki czyli bez przerywacza, w sposób według linii niebieskich – żarówka świeci światłem ciągłym, razem z zapłonem.
Po wpięciu według linii czerwonych NIE MOŻE świecić lub żarzyć. Bez wpiętego przekaźnika na pinie skrzynki numer 2 nie powinno być napięcia.
Dużo mówiącą próbą jest podłączenie żarówki kontrolnej po wykonaniu takich przedłużeń w celu sprawdzenia działania przerywacza. Przy dołączeniu do masy (do blachy lub brązowego na rysunku) oraz do czarno-biało-zielonego, przy wpiętym przerywaczu – żarówka ma zacząć szybko migać.
No i zobaczymy jakie wyniki.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: Brak kierunków po wymianie instalacji
Zico63b pisze:Czy kolega miał w czasie pomiarów przerywacz podłączony kawałkami przewodów jako przedłużkami, tak jak na drugim, niższym rysunku?
Pomiary woltomierzem elektronicznym mogą (nie muszą) wprowadzać w błąd, potrafi taki przyrząd wskazać napięcie po jego przejściu przez diodę czy żaróweczkę podświetlającą włącznik itp. naprawdę realne próby daje podpięcie konkretnej żarówki (o mocy min. 21W).
Po wpięciu do „gołego” gniazda skrzynki czyli bez przerywacza, w sposób według linii niebieskich – żarówka świeci światłem ciągłym, razem z zapłonem.
Po wpięciu według linii czerwonych NIE MOŻE świecić lub żarzyć. Bez wpiętego przekaźnika na pinie skrzynki numer 2 nie powinno być napięcia.
Dużo mówiącą próbą jest podłączenie żarówki kontrolnej po wykonaniu takich przedłużeń w celu sprawdzenia działania przerywacza. Przy dołączeniu do masy (do blachy lub brązowego na rysunku) oraz do czarno-biało-zielonego, przy wpiętym przerywaczu – żarówka ma zacząć szybko migać.
No i zobaczymy jakie wyniki.
no i niestety żarówka się nie zaświeciła . więc zrezygnowałem z żarówki i podpięłem się miernikiem - masa do budy auta plus do pinu 4 (oznaczenie ze skrzynki) napięcie przy wył zapłonie 3-4V na włączonym ok 14,59V gdy masę przekładam z budy do któregoś z pozostałych pinów wskaźnik nic nie pokazuje tak samo jest z żarówką .... czyżby brak masy ??
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak kierunków po wymianie instalacji
Żarówkę do pinu zasilania czyli 4 w skrzynce i do blachy pojazdu.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Brak kierunków po wymianie instalacji
nom to w taki sposób zaświeci na pewno , ale żadnym innym pinie nie ma napięcia jak jest wyciągnięty przerywacz nawet po włączeniu któregoś kierunku lub awaryjnych , a na pinie 4 różnica napięcia jest tylko gdy włączę lub wyłączę zapłon .
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak kierunków po wymianie instalacji
...i bardzo dobrze, że nie ma napięcia na innym niż 4 pinie. Oznacza to bowiem brak zwarć i "przebić" w skrzynce. Całe napięcie daje właśnie ten przekaźnik, którego w tej próbie nie ma. Bez niego prawidłowym jest, że nigdzie poza "4" napięcia nie ma.
Teraz czas na próbę według dolnego rysunku, tu poniżej dorysowałem dodatkowo żarówkę, by nie było nieporozumień. Żarówka 21W ma migać bardzo szybko, jak kierunkowskaz z jednym migaczem spalonym - byle migała.
Teraz czas na próbę według dolnego rysunku, tu poniżej dorysowałem dodatkowo żarówkę, by nie było nieporozumień. Żarówka 21W ma migać bardzo szybko, jak kierunkowskaz z jednym migaczem spalonym - byle migała.
Ostatnio zmieniony czw gru 09, 2010 16:20 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Brak kierunków po wymianie instalacji
niestety ale żarówka nie miga
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak kierunków po wymianie instalacji
To jest wadliwy przerywacz. W tym połączeniu przerywacz musi nadawać impulsy świetlne (czyli migać) i to niezależnie czy jest jedna czy dwie żarówki; przy jednej żarówce o mocy 21watów będzie to szybkie miganie, ale musi być!
A ta masa w górnym pinie, "1" to w końcu jest czy nie ma - bo się pogubiłem: według niebieskich linii żarówka świeci z zapłonem?
A jak jest podejrzenie co do masy - dać masę (brąz na rysunku) nie do skrzynki a do blachy pojazdu.
I powoli nie wiem czy damy sobie z tym radę na odległość...
A ta masa w górnym pinie, "1" to w końcu jest czy nie ma - bo się pogubiłem: według niebieskich linii żarówka świeci z zapłonem?
A jak jest podejrzenie co do masy - dać masę (brąz na rysunku) nie do skrzynki a do blachy pojazdu.
I powoli nie wiem czy damy sobie z tym radę na odległość...
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Brak kierunków po wymianie instalacji
masy w górnym pinie 1 nie ma . Żarówka się nie świeciła. Dzisiaj test robiłem na dwóch przerywaczach - jeden jeździł w moim golfie starym i działał a drugi jeździł w tym kupionym i tez działał
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak kierunków po wymianie instalacji
To chyba będzie trzeba dolutować kawałek przewodu do pinu 31 PRZERYWACZA, drugi koniec dać do blachy i wsadzić przerywacz do gniazda. Swoją drogą, gdzieś mogła odpiąć się wtyczka z brązowym przewodem, z tyłu skrzynki - przy okazji warto sprawdzić.
Tą masę może wykorzystywać też inny przekaźnik i mogłyby być kłopoty.
Tą masę może wykorzystywać też inny przekaźnik i mogłyby być kłopoty.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Brak kierunków po wymianie instalacji
sprawdzę to jak tylko spadnie mi gorączka i będę czuł się na siłach ... ale dlaczego kontrolka mruga szybko bez włączonego kierunku i bez włożonego przerywacza po włączeniu zapłonu :O
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak kierunków po wymianie instalacji
To jest pewnie jeszcze jakiś błąd pzrzy przekładce, którego nie potrafię "znaleźć" na odległość.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Brak kierunków po wymianie instalacji
jeżeli przylutuje kabelek do pinu 31 w przerywaczu i wsadzę go na swoje miejsce to zrobię zwarcie z tego względu że pin 31 przerywacza to pin 4 w skrzynce a w pinie 4 jest napięcie ok 13-14V
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Brak kierunków po wymianie instalacji
Jakim cudem? Z fotki widać że 31 ma iść na 1 skrzynki. A do dobrego gniazda go Kolega daje? Górne prawe; duży numer 6
Fotografię kilka postów wyżej poprawiłem, dodając numery pinów (były nie bardzo czytelne).
Widać że coś tu nie pasuje u Kolegi.
Fotografię kilka postów wyżej poprawiłem, dodając numery pinów (były nie bardzo czytelne).
Widać że coś tu nie pasuje u Kolegi.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Brak kierunków po wymianie instalacji
do dobrego gniazda górne prawe duży numer 6 i ja mam 1 na dole a 4 u góry
sprawdzę jeszcze drugą skrzynkę i zaraz napisze jak tam jest
druga skrzynka z Golfa II i tak samo 1 na dole 4 u góry
sprawdzę jeszcze drugą skrzynkę i zaraz napisze jak tam jest
druga skrzynka z Golfa II i tak samo 1 na dole 4 u góry
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości