Rozładowuje sie aku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Rozładowuje Sie Aku ;/
no to jeszcze raz kontroluj ucieczkę prądu bo 0 amperów jest niemożliwe, a jeśli istotnej ucieczki niema to sprawdź jeszcze napięcie ładowania w całym zakresie obrotów, powinno być podobne, jeśli tez ok to aku kupiłeś kiepski , jeśli to Bosch z Tesco itp to nawet niema się czemu dziwić
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Rozładowuje Sie Aku ;/
Wracając do tematu
Zrobiłem mały test w poniedziałek padł akumulator, we wtorek po południu wsadziłem go do auta wieczorem było 12,35V
Następnego dnia rano 12,30V po pracy po 16 było już 12,25V w czwartek rano 12,12V po południu po 16 12,14V , w piątek rano niecałe 12 V, jak dojechałem do pracy zdjąłem klemę i efekt był taki że napięcie na aku po pracy jak i dzisiaj wieczorem (sobota) wzorcowe 12,35 V.
Z tego co przez ten tydzień czytałem to to że akumulatory padają bo
- lipny, stary aku
- problem z ładowaniem
- radio źle podłączone.
Postawiłem więc na 3, ponieważ aku mam dopiero rok Bosch S3, Napięcie po odpaleniu około 14,35 a i dioda od ładowania się nie zapala czyli ok. A radio w sumie nie wiem jak jest podłączone ale napewno nie do stacyjki, prawdopodobnie podtrzymanie pamięci i zasilanie radia podłączone jest do plusa aku.
W ostatecznym rozrachunku wyjąłem radio, założyłem klemy uruchomiłem alarm, zobaczymy jakie napięcie będzie jutro. Mam nadzieję że to będzie powodem , bo nie mam innych pomysłów.
Zrobiłem mały test w poniedziałek padł akumulator, we wtorek po południu wsadziłem go do auta wieczorem było 12,35V
Następnego dnia rano 12,30V po pracy po 16 było już 12,25V w czwartek rano 12,12V po południu po 16 12,14V , w piątek rano niecałe 12 V, jak dojechałem do pracy zdjąłem klemę i efekt był taki że napięcie na aku po pracy jak i dzisiaj wieczorem (sobota) wzorcowe 12,35 V.
Z tego co przez ten tydzień czytałem to to że akumulatory padają bo
- lipny, stary aku
- problem z ładowaniem
- radio źle podłączone.
Postawiłem więc na 3, ponieważ aku mam dopiero rok Bosch S3, Napięcie po odpaleniu około 14,35 a i dioda od ładowania się nie zapala czyli ok. A radio w sumie nie wiem jak jest podłączone ale napewno nie do stacyjki, prawdopodobnie podtrzymanie pamięci i zasilanie radia podłączone jest do plusa aku.
W ostatecznym rozrachunku wyjąłem radio, założyłem klemy uruchomiłem alarm, zobaczymy jakie napięcie będzie jutro. Mam nadzieję że to będzie powodem , bo nie mam innych pomysłów.
Re: Rozładowuje Sie Aku ;/
watpie byś dobrze zrobil pomiar bo takie wyniki nie maja nawet japonskie auta.VW3TDI pisze:nie wiem czy dobrze wykonałem pomiar ale wyszło mi 10 mA
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Rozładowuje Sie Aku ;/
być może miałem zmarznięty multimetr a zauważyłem że jak jest zmarznięty to np. zamiast 12,35 V pokazuje 12,09 V.
No zobaczymy co jutro wyjdzie.
No zobaczymy co jutro wyjdzie.
Re: Rozładowuje Sie Aku ;/
wesol pisze:watpie byś dobrze zrobil pomiar bo takie wyniki nie maja nawet japonskie auta.VW3TDI pisze:nie wiem czy dobrze wykonałem pomiar ale wyszło mi 10 mA
Dlaczego nie mają takiego poboru nawet japońskie auta ? MK3, rok 94, alarm uniwersalny z powiadomieniem na pilota z LCD z włączoną opcją czujnika udarowego + czuwanie centralnego uniwersalnego + radio JVC + lampy dzienne Philipsa w stanie czuwania + reszta ori, pobór na poziomie niecałych 9 mA.
Rozładowuje Sie Aku ;/
Radio JVC to jeszcz ejak cie moge. Pobór pradu jest nieduzy ale pionki to wciagaja strasznie. Alpiny tez jak cie moge czy sony. Wiadomo im starsze auto to moze mniej ciagnac ale niemieckie niestety zazwyczaj to okolice 27 -35 mA. Toyki czy mazdy to tak 15-18 mA to standard. Tylko zaznaczam ze mowie to o autach jakby minionej epoki a nie o nowej mazdzie 6. Szczerze watpie by golf3 mial uplywnosc 9 mA z takimi dodatkami jak centralny czy alarm na pilota plus te dodatki. TO jest ze tak powiem fizycznie niemozliwe. Za duzo alalrmow badałęm by mnie na to naciagnąć. Sam centrl na pilota ciagnie tak srednio okolo 10 mA.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Rozładowuje Sie Aku ;/
Wpadnij do mnie i sprawdź. Centralny w stanie czuwania bierze niecały mA, centralka składa się z 2 tranzystorów o ile mnie pamięć nie myli i przekaźników, nic więcej-ruch siłowników jest wyzwalany dopiero za pomocą przekaźnika z centralnego. Alarm w stanie czuwania praktycznie cały jest wyłączony, uruchamia go jedynie krańcówka lub wybudza czujnik udarowy który działa mniej więcej w stylu krańcówki - na głośniku piezoelektrycznym dolutowana jest sprężynka i działa jedynie układ który czuwa + dioda mówiąca o aktywnym alarmie, to wiele prądu nie pobiera, tym bardziej że powiadomienie w razie udaru daje sygnał do pilota dopiero po 2 - 3 sekundach zanim zostanie uruchomiony moduł powiadomienia, wówczas pobór prądu wzrasta do około 400 mA nie licząc włączonych kierunków. Radio JVC w stanie czuwania zadowala się tak samo jak centralny. Lampy dzienne nie pobierają praktycznie nic - miernik nie wykrywa żadnego poboru. A to że inne radia biorą dużo to widome, ciekawy jestem tylko dlaczego... Stare radio no-name brało około 30 mA, ale nawet wówczas nie było "czuć" tego poboru w aucie czyli odpalał bez problemu.
Rozładowuje Sie Aku ;/
Witam.
Pomierzyłem dzisiaj rano napięcie i wyszło 12,04 czyli troszkę mało. Nadal zostawiam go z zdjętą klemą bo mógłbym jutro nie dojechać do pracy.
Powiedzcie mi co jeszcze może ciągnąć prąd znacie jakieś przypadki. odłączyłem też centralkę alarmu
Pomierzyłem dzisiaj rano napięcie i wyszło 12,04 czyli troszkę mało. Nadal zostawiam go z zdjętą klemą bo mógłbym jutro nie dojechać do pracy.
Powiedzcie mi co jeszcze może ciągnąć prąd znacie jakieś przypadki. odłączyłem też centralkę alarmu
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Rozładowuje Sie Aku ;/
jak zdejmujesz kleme i prąd znika tzn że aku OUT. Nie moze coś brać prądu jak nie ma jednej klemy.VW3TDI pisze:wyszło 12,04 czyli troszkę mało. Nadal zostawiam go z zdjętą klemą
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Rozładowuje Sie Aku ;/
aa tzn że jak klema jest ściągana to jest ok. Dobra, to sprawa jest prosta, bierzesz miernik, wpinasz sie tak jak narysowałem. Ściągasz kleme z plusa aku. do plusa aku montujesz czarny przewód miernika a do klemy plusa czerwony przewód miernika. Miernik zazwyczaj ma 3 styki. 1 to masa 2 to pomiar typowych wartości a 3 to do poboru prądu którego użyjesz. przełączasz na wartość 10A i patrzysz co pokaże. pokazuje np 1,5 tzn że bierze półtora ampera. twój kumpel patrzy na miernik a ty pokolei wyciągasz bezpieczniki i czekasz aż wartość zmaleje. Gdy to bedziesz robił, powyłączaj wszystko co możesz, lampki, z radia panel zdejmij, zamkniej drzwi auta to alarm nie bedzie brał itd. Wypnij konektro z tylnej szyby, bo to jedyny niewidzialny dla ludzkiego oka pożeracz prądu.VW3TDI pisze:nie ,klemę zdjąłem bo wtedy mi nie ucieka prąd stąd wiem że aku jest dobry
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozładowuje Sie Aku ;/
Mierzyłem tak jak pisałeś tylko multimetr miałem ustawiony w pozycji 2, a jak zacząłem robić pomiary na 3 (10 A) to mi się multimetr rozpadł (szpilka) Wyszło mi 0,28 . a jak wyjąłem pierwszy bezpiecznik to podskoczyło do 0,84 a potem rozpadł się multimetr. Muszę sobie zorganizować aligatorka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości