Zwiększenie osiągów w 1Y

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt kwie 13, 2010 22:05

Witam zeby zwiększyc osiągi 1y to katalizator do wyciećia a najlepiej zrób cały układ wydechowy przelotowy jezeli masz auto po 95roku to zaslep egr następnie pompa wtryskowa do zmiany z 1.6td i filtr stożkowy powietrza albo wkładka filtra



arwam

Post autor: arwam » wt kwie 13, 2010 22:34

Dansli pisze:jesli nie za duza dawka to moze wtryski leja.... co sadzicie??
bardzo prawdopodobne. jak z rana odpalasz silnik jaki kolor dymu?

Dansli pisze:chodzi o stopienie, nadtopienie tłoków z ciepła? to drugie wydaje mi sie mniej prawdopodobne :jezor:
to co Ci się wydaje mniej prawdopodobne jest wersja najbardziej prawdopodobną :D
ZbyszekGolf, mowa jest o wolnossącym silniku.
pompa z TD nie ma tu za wiele do gadania
lepiej już pompę od zwykłego 1.6D bo jest taki sam tłokorozdzielacz a jest ustawiona pod obieg zwykłego silnika wolnossącego. chyba że silnik będzie uturbiany wtedy jak najbardziej będzie to na miejscu



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Post autor: Dansli » wt kwie 13, 2010 22:41

arwam pisze:jesli nie za duza dawka to moze wtryski leja.... co sadzicie??


bardzo prawdopodobne. jak z rana odpalasz silnik jaki kolor dymu?
nie patrzyłem jaki jest bezposrednio po odpaleniu jutro dokladnie sprawdze, ale pozniej jak mu przygazuje to czarny, ogolnie to zawsze czarny widze. a jak stoje na parkingu i przegazuje ze dwa razy tak mocniej to zoastawia sadze na betonie :jezor:
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 22:47 przez Dansli, łącznie zmieniany 1 raz.


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 13, 2010 22:54

Dansli, prawdopodobnie masz już przytkany katalizator i końcówki na 90% leją

jeśli masz z rana niebieski dym to wtryski na bank leją.
mi dzisiaj wpadły w ręce wtryskiwacze roczne z małym przebiegiem.
jak będę miał chwilkę czasu to wrzucę je u pompiarza na próbnik i będę wiedział wszystko.
ale wiem w czylim aucie chodziły i nie było tam nic niepokojącego.
a silnik poszedł na złom bo zastała uszkodzona miska olejowa i silnik się zatarł



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Post autor: Dansli » wt kwie 13, 2010 23:00

arwam, ok dzieki jutro rano sprawdze i napisze co i jak :) zaniepokoiło mnie to ze jak jest zwiekszona dawka to ma to wpływ na EGT i moze sie cos spierprzyć :/


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 13, 2010 23:30

Dansli, jeśli żadko kiedy deptasz do spodu i nie trzymasz go długo z gazem w podłodze to nic sięnie stanie ale jak ktoś nie rozgarnięty wsiądzie za kółko to można pięć minut silnik całkowicie wykończyć.

a co do dymu to najlepiej by było jakby ktoś Ci silnikk uruchomił a Ty patrz co leci z wydechu.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt kwie 13, 2010 23:39

Dansli, jutro mi pokazesz tego bąkojada :grin:
Ostatnio zmieniony wt kwie 13, 2010 23:39 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Post autor: Dansli » śr kwie 14, 2010 15:39

obadaliśmy dziś z bradley'em i zaraz po odpaleniu puscił normalnego jak kazdy dizel lekkiego białawego ale pozniej jak przygazowałem to FEST za bardzo kopci na czarno :D pozniej jak sie troche zagrzał to juz mniej. ogolnie to wezme i wykrece cwierc obrotu srubke od dawki i zobacze co to pokaze
przy okazji wywale mu jeszcze kata i załoze rure doprowadzającą zimne powietrze sprzed grilla do filtra i powinno go troszke przewietrzyć :)


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 14, 2010 16:16

Dansli pisze:wykrece cwierc obrotu srubke od dawki
Dlaczego?Co chcesz przez to osiągnąć? :bajer:
Chyba tylko spadek mocy.
Skoro jest tak ustawiona,to niech tak zostanie,a Ty lepiej zobacz jak wygląda filtr powietrza,bo jak zawalony syfem,to będzie kopcił jak choroba.
Jak filtr jest O.K,wtryski wykręć i na próbnik.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr kwie 14, 2010 16:30

Sprawa jest taka, ze nie wiadomo czy ktos wczesniej przy tym silniku nie grzebal i nie podkrecal dawki paliwa "bo tak".
Zakladajac, ze wtryski sa sprawne (a pewnie podlewaja) to silnik podkapca w granicach rozsadku jak jest rozgrzany. Bo na zimnym to jest jakas masakra.
Trzebaby bylo wymienic profilaktycznie filtr paliwa i powietrza tez (choc jest w miare czysty). A wtryski na maszyne i bedzie jasne.

Zastanawiam sie jak dziala pompa vacum. Bo Dansli, ma zamontowane elektryczne serwo a pompa vacum zostala w silniku i otwor na waz podcisnieniowy jest goly i wesoly i ssa do srodka pompy powietrze. Gdzie to powietrze uchodzi?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Post autor: Dansli » śr kwie 14, 2010 16:34

filtr jest ok.
chce zmniejszyć bo nie wiadomo czy ktos tam nie grzebał i nie zwiekszał mu dawki
na próbe nie zaszkodzi sprawdzić.


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » śr kwie 14, 2010 17:34

Na próbę to ja Ci radzę - lepiej nic nie próbuj kolego :bajer: Moje autko ma silnik w bdb kondycji i po przygazówce na postoju do odcięcia też puszcza lekkiego bąka. A kolejna sprawa to wiele zależy od paliwa - raz autko po przygazówce zostawia sporo smrodu, a raz autko zachowuje się jak porządna benzynka i czystka. Nie oczekuj od 14-16 letniego silnika o budowie prostej jak budowa cepa kompletnej czystki z wydechu :bajer: Ja i tak się dziwie, że moje autko w ogóle nie dymi w stosunku do Focusa I Lift 2003 1.8 TDCi mojego brata.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr kwie 14, 2010 17:45

bradley pisze:silnik podkapca w granicach rozsadku jak jest rozgrzany. Bo na zimnym to jest jakas masakra.
Gęste paliwo, wtryski + nie najlepsza kompresja.
bradley pisze:Zastanawiam sie jak dziala pompa vacum. Bo Dansli, ma zamontowane elektryczne serwo a pompa vacum zostala w silniku i otwor na waz podcisnieniowy jest goly i wesoly i ssa do srodka pompy powietrze. Gdzie to powietrze uchodzi?
Do skrzyni korbowej, trzeba zatkać wężyk do serwa bo może wyrzucać olej.



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Post autor: Dansli » śr kwie 14, 2010 17:56

BartekGib pisze:Nie oczekuj od 14-16 letniego silnika o budowie prostej jak budowa cepa kompletnej czystki z wydechu
nie oczekuje, "dizel kopci dizel smrodzi dizel nigdy nie zawodzi" wiem ze dizel kopci nawet tdi jak sie mu przycisnie to kopci ale w granicach rozsadku. mój jak i zakopci to powaznie masakra jest :helm:

zajade do mechaniora i sprawdze wtryski i kompresje :D
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 17:58 przez Dansli, łącznie zmieniany 2 razy.


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 32 gości