Silnik źle pracuje po odłączeniu akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Wojtek2532
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sty 09, 2010 13:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtek2532 » ndz sty 10, 2010 14:41

Witam!
Sprawdziłem własnie swiece- wszystkie dają iskrę, po wykręceniu wydawały sie być suche.
Poszedłem więc dalej i kręciłem rozrusznikiem, odpalałem silnik i utrzymywałem go w ruchu tak długo jak sie dawało. Trwało to ok 6 min. Przestałem go rozkręcac, bo usłyszałem pod maską "walenie w gaźnik", mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi. Takie wybuchy.
Czy macie może jakieś pomysły, co jeszcze mógłbym sprawdzić przed wezwaniem mechanika, ew kogoś z komputerem? Dodam że samochód stoi na ulicy, do dyspozycji mam pare śrubokrętów i kilka kluczy;)

Jestem laikiem samochodowym:(
Sprawdziłem kopułkę, wygląda oki, nic się nie urwało w niej, styki były troszke zasniedziałe ale je oczysciłem.
Zauważyłem że jak silnik pracuje i nagle pojawi sie ten wybuch, to spod filtra powietrza wydobywa sie dym i silnik gaśnie.
Może Koledzy podsuna jeszcze jakiś pomysł, co można sprawdzić w polowych warunkach?
Świece na pewno zmienie na nowe.
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 15:52 przez Wojtek2532, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz sty 10, 2010 16:51

Strzela na benzynie czy na gazie?

Sprawdź np wieczorem czy nie masz przebić na kablach, cyz np nie lataja piorunz po kablach. Na forum znajdziesz mnóstwo informacji o sprawdzaniu przebić na zapłonie.



Wojtek2532
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sty 09, 2010 13:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtek2532 » ndz sty 10, 2010 16:58

Witam!
Sprawdze kable na pewno, jak tylko bedzie ciemno;)
Świece zamierzam zmienić bo na tych co mam jezdze juz ok rok.
Instalacji gazowej nie mam.

[ Dodano: 10 Sty 2010 16:01 ]
Witam!
Sprawdze kable na pewno, jak tylko bedzie ciemno;)
Świece zamierzam zmienić bo na tych co mam jezdze juz ok rok.
Instalacji gazowej nie mam.
Aha, a macie Koledzy pomysły, dlaczego ta przepustnica o której pisałem może sie kołysać? Jak juz wspomniałem, po naciśnieciu pedału gazu ( czyli po naprężeniu linki która dochodzi do tej przepustnicy) ustawia sie ona w stabilnej pozycji.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sty 10, 2010 17:02

No i wszystko już jasne co do wyrobów VW versus Fiat. :bigok:

A co do meritum sprawy Kolega Jhosef napisał o palcu rozdzielacza, więc niech jeszcze spróbuje Kolega nim obrócić wokół jego osi, jeśli się obraca to właśnie ten klin może być ścięty... ale to już jeden z ostatnich pomysłów. Możliwości się bardzo kurczą gdy nie ma do dyspozycji garażu, światła i czy narzędzi.
Ale nadal myślę, że to odrębna usterka, niezwiązana z wyjęciem akumulatora, taki traf po prostu! Przecież przy tych mrozach na forum pełno jest tematów: zgasiłem i już nie odpala - tu pewnie jest też tak.
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 17:02 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Wojtek2532
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sty 09, 2010 13:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtek2532 » ndz sty 10, 2010 17:04

Tak jak pisałem, rozdzielacz został sprawdzony, nic sie nie rusza w nim, oczysciłem tylko styki ale to nie pomogło.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz sty 10, 2010 18:17

a sprawdź czy Ci paliwo dochodzi do wtrysku...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Wojtek2532
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sty 09, 2010 13:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtek2532 » ndz sty 10, 2010 18:48

Witam!
A w jaki sposób mogę to sprawdzic?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » ndz sty 10, 2010 19:13

zdejmij przewód paliwowy doprowadzający benzynę do wtrysku i zobacz czy oby przypadkiem nie zamarzła bo jeśli było "chrzczone" to ujemna temp mogła sprawić że przymarzło...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Wojtek2532
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sty 09, 2010 13:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtek2532 » pn sty 11, 2010 10:17

Witam!
Co Koledzy myślą o tych świecach:
http://www.allegro.pl/item882021945_swi ... assat.html
?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn sty 11, 2010 10:51

Wojtek2532, podejrzanie tanie. Ogólnie na świecach nie ma co nadmiernie oszczędzać. Zyskasz 20 zł z cenami w pierwszym lepszym motoryzacyjnym.

W intercars świeca zapłonowa Bosch od niecałych 13 zł do twojego silnika



Wojtek2532
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sty 09, 2010 13:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtek2532 » pn sty 11, 2010 12:01

Hej!
No własnie mi zaspiewali 22 zł za sztuke wiec poszukałem na allegro ze skutkiem jaki podałem;)
Poszukam jeszcze w innych sklepach w takim razie, dzieki za odpowiedź.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sty 11, 2010 15:18

Wojtek2532 pisze:Co Koledzy myślą o tych świecach:
włoszczyzna jest dobra.... do zupy !


NGK, BERU , BOSCH , to Cie powinno interesowac ! zadne wynalazki !


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn sty 11, 2010 15:33

skoro strzela w przepustnice to chyba powinno się sprawdzić rozrząd, podejrzewam że któreś z zaworów albo się zawieszają albo rozrząd się przestawił


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Wojtek2532
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob sty 09, 2010 13:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtek2532 » pn sty 11, 2010 19:17

Witam!
Świece juz kupiłem, są firmy BRISK, co o nich sądzicie?
A co do tego rozrządu, to rzeczywiście strzela w przepustnicę, ale tylko czasem, a nastepnie silnik gaśnie. Do momenty strzelenia silnik pracuje tak jakby na nie wszystkich cylindrach ( takie dzwieki wydaje).
Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 276 gości