MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
- Lokalizacja: NGO/WWL
Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Witam wszystkich zainteresowanych postem, tematem. Właśnie jestem a trakcie swapu z 1.6 benz na 1.6 TD ze stajni vw/audi b2 . Jestem posiadaczem audi 80 b2 '84 r, z którego wyciągnąłem sil. 1.6 benz. Po vw passacie b2 '86 r. zachowałem sil. 1.6 TD . Temat swapu trudny i nie trudny. Część mechaniczna, to kwestia możliwości tech. wyciągnięcia i włożenia sil. Część elektryczna to jak dla mnie dłuższy temat i jeszcze nie poznany. Mam nadzieję, że pomożecie.
Jaki etap przeszedłem?
Korzystam z garażu kolegi, za pozwoleniem Jestem posiadaczem wyciągarki > 600 kg Stahl. Zamontowałem ją w suficie garażu przy pomocy metalowego kołka rozporowego fi 12, do tego ucho nakręcone na gwint dybla, o wytrzymałości, chyba udźwigu do 250 kg, taki z Casto, bodaj Fischer. Poodłączałem wszystko co mogłoby przytrzymać sil. w komorze sil. Czyli śruby trzymające poduszki sil. ( od uszu sanek, kołyski ), linka: sprzęgła, gazu, prędkościomierza, instalację ogrzew. (reg. ogrzew. + przew. ukl. chłodz. doprowadzające ciecz chłodz. do chłodniczki nagrzewnicy ), instalację elektr. plus cewkę, ukł. wydech, półosie, chłodnicę, skrzynię biegów od podwozia i dźwigni zmiany biegów., przewody paliwowe, odbój sil. w przednim pasie - nie pamiętam fachowej nazwy. Wyciągnąłem sil. i włożyłem bez demontażu pasu przedniego. Chyba wszystko to byłoby.
Łańcuchem opasałem sil. od spodu, do tego dodatkowe mocowania łańcucha przy talerzach wychodzących ze skrzyni biegów - do mocowania przegubów wew. No i w górę. Skrzynia przy wyciąganiu będzie haczyła się, gdzieś tam po drodze ku przodowi, o podwozie i przekładnię kierowniczą. Ale zmieści się i wyjdzie. Wkładając sil. z powrotem, moim sposobem musiałem wręcz stawać na skrzyni biegów, aby skierować ją w dół, tak aby ominęła przekł. kier. oraz w miarę bez otarć, wpełzła pod podwozie. Ale da się No i sil. siedzi na poduchach. Instalację klema +, plus alternator, plus rozrusznik, zostawiłem ze szczupaka. Ujemna klema do masy skrzynki akumulatora. Na skrzynce również zamontowana płytka mostkująca od świec żarowych, idąca dalej ku przekaźnikowi owych świec. Reszta mechaniki to pikuś. Odwrotność montażu co demontaż - półosie, poduszki, mech. zmiany biegów. Chłodnica, ukł. chłodniczy. I tu ciekawostka zbiornik od wyrównawczy płynu chłodz. od szczupaka miał jeden odpływ. A chłodnica od audika ma o jeden otwór wlotowy więcej. Pozostaje jeszcze kwestia wydajności owej chłodnicy od benz. Albo ktoś to wie i może mi opowie, albo sprawdzę sam. Zbiornik od audika ma jeden otwór więcej - jednak oryginalnie zaślepiony. Należy wówczas, tak mi się wydaje wykonać podłączenie, od uprzednio otwartego wyjścia ze zbiornika wyrównawczego chłod. audika do chłodnicy. Zamontowałem uchwyt mocujący filtr paliwa diesla, sam filtr oraz przewody paliwowe oraz wszelakie w.w. linki mech. sprzęgła, gazu, ogrzewania. Tak, sobie myślę, że resztka ropy pozostająca w filtrze oraz w pompie, a także dolanie ropy do zbiornika paliwa, w którym jest resztka benz. bezołów. , ew. dolanie mixolu lub lux'a powinno załatwić swap instalacji paliwowej. No i pozostaje jeszcze linka z mech.przyspieszenia zapłonu ( chyba tak to się zowie ) z diesla, której nie ma w benz. Przeciągnięta z komory sil. do kabiny w miejscu ( poprzez uszczelkę gumową ) gdzie jest poprowadzona linka regulacji ogrzewania. Pozostaje mocowanie filtru powietrza. Rzeźba własna.
Czy konieczne jest odpowietrzenie układu paliwowego. Jeśli tak w jaki sposób?
No i instalacja elektryczna. Pomimo, że przeszukałem neta , nie znalazłem więcej niż schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych. Skądinąd pomocny. Ale to jedynie fragment instalacji, którą muszę podpiąć. Głowna kwestia jaka mnie interesuje, to pozbycie się starej instalacji elektrycznej benz. Zminimalizowanie ilości wiązek do wiązek potrzebnych do podłączenia sil. diesla. Czy mogę podpiąć dwa grube, jednak różnej średnicy, kable od rozrusznika z instalacji ze szczupaka - w miejscu wpięcia analogicznych w skrzynce od 1.6 benz. Interesuje mnie podpięcie pod stacyjkę i pod skrzynkę bezpieczników/przekaźników. Podpięcie czujników. Czy stacyjka z benz. wystarczy do diesla. I gdzie najlepiej podstawić diodę grzania świec? Późno już, jutro wrócę do tematu. Proszę pisać postaram się lepiej wysłowić , o jakie szczegóły mi chodzi. Da się to zrobić samemu?
Jaki etap przeszedłem?
Korzystam z garażu kolegi, za pozwoleniem Jestem posiadaczem wyciągarki > 600 kg Stahl. Zamontowałem ją w suficie garażu przy pomocy metalowego kołka rozporowego fi 12, do tego ucho nakręcone na gwint dybla, o wytrzymałości, chyba udźwigu do 250 kg, taki z Casto, bodaj Fischer. Poodłączałem wszystko co mogłoby przytrzymać sil. w komorze sil. Czyli śruby trzymające poduszki sil. ( od uszu sanek, kołyski ), linka: sprzęgła, gazu, prędkościomierza, instalację ogrzew. (reg. ogrzew. + przew. ukl. chłodz. doprowadzające ciecz chłodz. do chłodniczki nagrzewnicy ), instalację elektr. plus cewkę, ukł. wydech, półosie, chłodnicę, skrzynię biegów od podwozia i dźwigni zmiany biegów., przewody paliwowe, odbój sil. w przednim pasie - nie pamiętam fachowej nazwy. Wyciągnąłem sil. i włożyłem bez demontażu pasu przedniego. Chyba wszystko to byłoby.
Łańcuchem opasałem sil. od spodu, do tego dodatkowe mocowania łańcucha przy talerzach wychodzących ze skrzyni biegów - do mocowania przegubów wew. No i w górę. Skrzynia przy wyciąganiu będzie haczyła się, gdzieś tam po drodze ku przodowi, o podwozie i przekładnię kierowniczą. Ale zmieści się i wyjdzie. Wkładając sil. z powrotem, moim sposobem musiałem wręcz stawać na skrzyni biegów, aby skierować ją w dół, tak aby ominęła przekł. kier. oraz w miarę bez otarć, wpełzła pod podwozie. Ale da się No i sil. siedzi na poduchach. Instalację klema +, plus alternator, plus rozrusznik, zostawiłem ze szczupaka. Ujemna klema do masy skrzynki akumulatora. Na skrzynce również zamontowana płytka mostkująca od świec żarowych, idąca dalej ku przekaźnikowi owych świec. Reszta mechaniki to pikuś. Odwrotność montażu co demontaż - półosie, poduszki, mech. zmiany biegów. Chłodnica, ukł. chłodniczy. I tu ciekawostka zbiornik od wyrównawczy płynu chłodz. od szczupaka miał jeden odpływ. A chłodnica od audika ma o jeden otwór wlotowy więcej. Pozostaje jeszcze kwestia wydajności owej chłodnicy od benz. Albo ktoś to wie i może mi opowie, albo sprawdzę sam. Zbiornik od audika ma jeden otwór więcej - jednak oryginalnie zaślepiony. Należy wówczas, tak mi się wydaje wykonać podłączenie, od uprzednio otwartego wyjścia ze zbiornika wyrównawczego chłod. audika do chłodnicy. Zamontowałem uchwyt mocujący filtr paliwa diesla, sam filtr oraz przewody paliwowe oraz wszelakie w.w. linki mech. sprzęgła, gazu, ogrzewania. Tak, sobie myślę, że resztka ropy pozostająca w filtrze oraz w pompie, a także dolanie ropy do zbiornika paliwa, w którym jest resztka benz. bezołów. , ew. dolanie mixolu lub lux'a powinno załatwić swap instalacji paliwowej. No i pozostaje jeszcze linka z mech.przyspieszenia zapłonu ( chyba tak to się zowie ) z diesla, której nie ma w benz. Przeciągnięta z komory sil. do kabiny w miejscu ( poprzez uszczelkę gumową ) gdzie jest poprowadzona linka regulacji ogrzewania. Pozostaje mocowanie filtru powietrza. Rzeźba własna.
Czy konieczne jest odpowietrzenie układu paliwowego. Jeśli tak w jaki sposób?
No i instalacja elektryczna. Pomimo, że przeszukałem neta , nie znalazłem więcej niż schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych. Skądinąd pomocny. Ale to jedynie fragment instalacji, którą muszę podpiąć. Głowna kwestia jaka mnie interesuje, to pozbycie się starej instalacji elektrycznej benz. Zminimalizowanie ilości wiązek do wiązek potrzebnych do podłączenia sil. diesla. Czy mogę podpiąć dwa grube, jednak różnej średnicy, kable od rozrusznika z instalacji ze szczupaka - w miejscu wpięcia analogicznych w skrzynce od 1.6 benz. Interesuje mnie podpięcie pod stacyjkę i pod skrzynkę bezpieczników/przekaźników. Podpięcie czujników. Czy stacyjka z benz. wystarczy do diesla. I gdzie najlepiej podstawić diodę grzania świec? Późno już, jutro wrócę do tematu. Proszę pisać postaram się lepiej wysłowić , o jakie szczegóły mi chodzi. Da się to zrobić samemu?
- Lukasz17842
- Naleśnik
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 21:44
- Lokalizacja: Poznań/Komorniki
Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Witam... koledzy a możecie mi powiedzieć jak wyglądał by swap z 1.8RP na 1.6td bo woja ma jette która chce zezłomowac ale w niej jest 1.6td po remoncie i chce mi go dać i teraz pytanie jak by to wszystko wyglądało i czy dużo było by roboty z elektryka?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Jaki rocznik diesla oraz 1.8?? Jeśli rocznikowo auta są podobne to wystarczy tylko wyciągnąć instalacje przednią z TD i wsadzić do 1.8. Do tego musisz pozbyć się pomp paliwa ze zbiornika i pod autem. Wyciągasz też przekaźnik pompy paliwa i w jego miejsce wkładasz przekaźnik świec żarowych. Elektrycznie nie ma dużo do przerobienia, tym bardziej jak masz oba auta.
- Lukasz17842
- Naleśnik
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 21:44
- Lokalizacja: Poznań/Komorniki
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
jetta jest 84 albo 85 a golf 90. Golf ma 1.8RP 90km. a jak to wyglada ze skrzynia biegow i z zawieszeniem???
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
No to czeka Ciebie rzeźba w instalacji bo nie przełożysz wiązek z jednego auta do drugiego bez ich przeróbek. Skrzynia o ile jest 4T lub 4S może zostać jeśli jest krótsza to lepiej zmienić na tą od TD a resztę zostawić z 1.8 jeśli chodzi zaś o zawieszenie ja po swapie na 1.6 TD mając wcześniej 1.3 benzynę nic nie zmieniałem w zawieszeniu i też się jeździło bez problemu. Trochę niżej przód usiadł niż na 1.3, ale 1.8 i 1.6TD wagowo aż tak się nie różnią jak 1.3 i 1.6TD.Lukasz17842 pisze:jetta jest 84 albo 85 a golf 90. Golf ma 1.8RP 90km. a jak to wyglada ze skrzynia biegow i z zawieszeniem???
- Lukasz17842
- Naleśnik
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 21:44
- Lokalizacja: Poznań/Komorniki
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
możesz dodatkowo rozwinąć temat co będę musiał przerobić co usunąć a co dodać? a przeguby zostawić stare czy jak?aha mój golf ma wspomaganie a jetta nie czy duży to problem?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
takazerben pisze:Czy stacyjka z benz. wystarczy do diesla
jak to gdzie ? kupujesz licznik z diesla i diodka jest tam gdzie powinna być, a nie jakieś dodatkowe diody i udziwnienia. chcesz to robić to zrób to tak jak powinno to być zrobione !azerben pisze:I gdzie najlepiej podstawić diodę grzania świec?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości