Sonda lambda -> czy to ta wtyczka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lut 29, 2008 22:08

Ja jestem też w szoku tej całej dyskusji.... Powiem szczerze nie wiedziałem i w życiu bym nie pomyślał, że tak może być... ale jednak... :blush:


W poniedziałek obejrzę sobie te sondy BOSCHa uniwersalne z tą całą aparaturą do podłączenia i rozejrzę się za wtyczką ewentualnie.... muszę coś zrobić, bo mi spalił teraz (mierzone ostatnio) 11,4 litra w mieszanym cyklu (110 km w mieście i sporo korków i 60 w trasie przy prędkości do 100km/h)....

Znajomy mechanik powiedział, że jak coś to mi to podłączy i będzie gwarancja, że to działać będzie.... Sprawdzi testerem sondę, potem na VAGu czy nie łapie błędu i jak pracuje...

A tymczasem jutro łapie się za wymianę sworznia lewego i za zrobienie czegoś z hamulcami z tyłu (bębny), bo jeden hamuje na 50%, a drugi na 100%.... a ręczny ładnie chodzi i równo łapie.... Dziś byłem właśnie na przeglądzie, na tych wszystkich wałkach i szarpakach.... :goof: ale to inny temat już :foch: :jezor:

[ Dodano: 03 Mar 2008 19:43 ]
Temat budzę jeszcze raz.... sonda oryginalna BOSCH zamontowana (razem z wtyczką oryginalną). Napięcie było niby na tej kostce od auta, ale po podłączeniu sondy na Voltomierzu 0.0V, po przejechaniu 10 km i rozgrzaniu silnika też 0.0 V, silnik jak chodził tak chodzi, żadnych zmian....

Może reset kompa czy jeszcze coś?


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn mar 03, 2008 21:55

na prośbę autora odnawiam temat :bajer:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 03, 2008 22:06

upel pisze:Temat budzę jeszcze raz.... sonda oryginalna BOSCH zamontowana (razem z wtyczką oryginalną). Napięcie było niby na tej kostce od auta, ale po podłączeniu sondy na Voltomierzu 0.0V, po przejechaniu 10 km i rozgrzaniu silnika też 0.0 V, silnik jak chodził tak chodzi, żadnych zmian....
pisz dokładniej, gdzie na jakim kablu było napięcie a na jakim nie było, we wtyczce od auta ma być na kablach grzejnych, a po podłączeniu wtyczki na czym mierzyłeś napięcie?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pn mar 03, 2008 22:18

Wiesz co.... byłem u specjalistów od elektroniki i elektryki samochodowej, żeby to podłączyć, (chce już dmuchać na zimne) i mierzyli na każdym kablu we wtyczce od samochodu, żeby dobrze podłączyć i silnik był odpalony....

Musiało być dobrze, bo wszystko wiedział niby i podłączył sondę.... potem przejechałem się trochę i wróciłem na pomiar napięcia i Voltomierzem dał do masy auta i chyba do sygnału sondy, nie sądzę, żeby do masy, ale na mierniku 0.0 V. czy obroty 850 czy 3500 (silnik nagrzany). Auto zostało, ma sprawdzić jeszcze raz podłączenie, sondę, i cały kabel na długości wtyczka do sondy a komputer.... No i pod VAG najpierw podłączyć, żeby zobaczyć co on pokazuje....


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn mar 03, 2008 22:22

nie mam innego pomysłu jak taki że 0 volt wzięło się od mierzenia napięcia na niewłasciwych kablach. Poza tym jeśli sonda nie ma własnej masy na obudowie (sa takie i takie) to napięcie powinni mierzyć na kablu sygnałowym i masowym, a nie pomiędzy sygnałowym i masą pojazdu. Może coś ustalą.

[ Dodano: Pon Mar 03, 2008 9:26 pm ]
Patrzę teraz na schamacikiwynika z niego że sonda do ABD nie mam mieć masy na obudowie, więc może wszystko jest ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt mar 04, 2008 07:00

Paweł Marek pisze:Patrzę teraz na schamacikiwynika z niego że sonda do ABD nie mam mieć masy na obudowie, więc może wszystko jest ok.
Nr Bosch oryginalnej sondy do autka kolegi (ABD do 12/1994) to: 0 258 003 439, a ten model ma masę zwartą do obudowy:

Obrazek Obrazek

Są to zamienniki numeru Bosch 0258 003 439, firmy Facet 10.7033, oraz firmy FAE 77128. One tylko podawały schematy :D )

Co do problemu kolegi to też uważam, że napięcie powinni mierzyć na kablu sygnałowym i masowym. Należy sprawdzić ciągłość przewodów między sondą, a sterownikiem (komputerem). Pozatym pomysłów brak.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » wt mar 04, 2008 19:49

AFN140KM pisze:Co do problemu kolegi to też uważam, że napięcie powinni mierzyć na kablu sygnałowym i masowym. Należy sprawdzić ciągłość przewodów między sondą, a sterownikiem (komputerem). Pozatym pomysłów brak.
No i działa, znaczy jakieś napięcie jest.... okazało się, że we wtyczce od auta nie stykało coś to końca, wtyczka nie wiadomo ile czasu nie była używana, ale po czyszczeniu działa...

No i ten elektromechanik powiedział, że sonda ładnie chodzi, ale chciałem, żeby mi sprawdził miernikiem lub kompem, ale komp obsługiwał tylko GOLFy po 1995 roku i nie było nic o sondzie...

Podłączył zwykły Voltomierz i na początku (silnik w sumie był zimny) chodziło w zakresie 0.39V - 0.41V, potem jak pochodził trochę to tak skakało różnie było np. 0.23V, 0.33V, 0.39V, 0.41V, 0.46V, 0,53V. Takie wartości widziałem na Voltomierzu... to znaczy, że wszystko ok?? Dolnej wartości, czyli chyba 0.2V, nie widziałem i 0.8V też nie....

Co mi powiecie w tym temacie?

Pod kompem tylko wykryło w usterkach "błąd czujnika cieczy chłodzącej" czyli chyba czujnika temperatury.... ale usunął ten błąd i niby nie powróciło, ale czy jutro np. nie powróci to już nie wiem.... dodam, że wymieniałem kiedyś czujnik temperatury i włącznik wentylatora, ale reseta kompa nie robiłem ani nic podobnego, czy może od tego ten błąd był...? Czy ta sonda dobrze będzie chodzić z komputerem, jeśli też nie robiony jest reset....


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 419 gości