Post
autor: lwlw » pt lis 10, 2017 18:35
Dorwałem Thermo Top Z/C-D 40W z Rovera 75. Podobno występowały w roverach 2 wersje:
98570B - piec uruchamiany poprzez podanie masy na pin 3 gniazda 6 pin pieca. Piec steruje wentylatorami zaraz po włączeniu pieca.
66232C - piec uruchamiany poprzez podanie +12V na pin 1 gniazda 6 pin pieca. Piec steruje wentylatorami w momencie kiedy woda osiągnie temperaturę 30°C.
Tymczasem mój piec to 98570C. Jak go wysterować? Podając masę na pin 3 gniazda 6-pinowego jak w 98570B czy podając plusa na pin 1 jak 66232C?
Druga rzecz to nie wiem jak podłączyć zasilanie pompki paliwa, nie mam żadnych oznaczeń. Czy biegunowość ma znaczenie? Skoro pompka jest elektromagnetyczna to chyba nie?
Edit. Piec ma dwa gniazda. Jedno to wiadomo zasilanie. Drugie 6-pinowe to sterowanie.
Są jeszcze takie oznaczenia: Rover 75 JEC 104391 oraz 9004621B.
Biegunowość pompki nie ma znaczenia.
Odpaliłem testowo piec podając +12V na pin 1 i wszystko ładnie działało, apin 6 na pompkę paliwa, która się uruchomiła i woda nagrzała się już wyraźnie, po czym piec wyłączył się. Teraz po każdym wysterowaniu działa tylko pompa wody i słychać szum chyba tego wentylatora (jakby przewietrzanie), ale pompka paliwa nie zostaje wysterowana, nie ma grzania i po niespełna 2,5 minutach wszystko się wyłącza. Czy to oznacza problem z samym piecem? Co ciekawe tak samo zachowuje się gdy podam masę na pin 3. Mam wrażenie, że wtedy jak działało obieg wody mógłby być lepszy, tak trochę impulsowo to wyglądało (takie "plucie") - może piec się przegrzał? Ale to by teraz chyba w ogóle nic się nie działo tylko by się zablokował? Poza tym teraz ta woda jest lepiej pompowana i dalej nic. Czy problemem może być niewłaściwa pompka paliwa? Np. zbytnio obciąża? Bo użyłem pompy od Toyoty 1.4 D4D, ale to chyba bez znaczenia? Dziwne jest to, że jakieś kilkanaście minut ładnie działało, a teraz już nie. Co mogę jeszcze sprawdzić?