M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob gru 24, 2011 23:43

needved pisze:A co do tego sterowania turbiny to mógłbyś mnie trochę bardziej nakierować?

Obrazek

tu masz schemat jak jest to pospinane a w moim temacie w okilicach 95strony powinno być foto jak to wygląda w rzeczywistości. jest bardzo proste w wykonaniu działa niezawodnie, i jest odporne na sadzę czego nie wykazują systemy sterowania czy to nadićsnieniem czy linkami i nadciśnieniem. jak klikniesz miniaturkę to się powiększy



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz gru 25, 2011 14:02

needved pisze:Moja pompa którą kupiłem na głowiczkę pochodziła z silnika MKIV ASV 110KM a w niej te sprężyny były o wiele dłuższe i twardsze. Do mechanicznych pomp nie wolno wkładać innych sprężyn niż oryginalne. Po włożeniu z powrotem oryginalnych sprężyn auto chula jak trzeba.
to nie wina sprężyn... a innej budowy fali. Masz jako pompę dawcę pompę od AAZ'ta, i jeśli jest tak samo zbudowana jak pompa od 1.6TD to problem należy w napędzie krzyżak-fala. Fala w AAZ'cie między kłami ma więcej wybrany materiał niż fala z TDI, dlatego dając twardsze sprężyny z TDI bardziej się ścisnęły niż powinny przez to miałeś problemy. Na zdj. widać różnicę.

Obrazek

Oczywiście ta teoria ma sens jak fala z AAZ'ta wygląda tak samo jak ta lewa ze zdj. Ja kiedyś wsadziłem do swojej pompy falę od TDI i nie mogłem ukręcić pompą... zeszlifowałem ten nadmiar materiału co jest między kłami w tej do TDI i od razu wszystko pasowało.

Lepiej mi powiedzcie jak radzicie sobie z dobraniem ustawienia kąta dynamicznego wtrysku.
Jak mam w swojej 11mm ciśnienie wewnątrz pompy ustawione na serie dla SB, cały tyming seryjny to auto twardo chodzi i jakoś nie za szczególnie przyspiesza jak na 11mm. Jak zapodałem sprężynę tymingu od transita, to było lepiej, ale sprężyna ta jest dłuższa i grubsza dałem podkładki takie jak w SB i dekiel od transita bo był wyższy. Niestety było lepiej, ale to nie to. Zapodałem ostatnio sprężynę tymingu od ASV jest jeszcze dłuższa niż ta od transita, ale miekksza. Do tego dałem dekielek, który jest jeszcze wyższy niż transitowski... co ciekawe komplet podkładek z ASV miał podobną grubość jak te z SB. Auto na tym zestawie chodzi jak oryginalny TD, przyspiesza ładnie czuć ten moment obrotowy. I teraz co jest lepszym rozwiązaniem... zabawa tymingiem, czy zostawienie go seryjnego i zabawa ciśnieniem wewnątrz pompy. Jak na tymingu z ASV podniosłem ciśnienie wewnętrzne w pompie o 0.5 bara więcej niż standardowe w pompie to auto zaczęło chodzić bardziej twardo, do tego przy przyspieszaniu gwałtownym chodziło coś ala TDI, podczas normalnej jazdy chodziło jak standardowy TD. Dymiło też mocniej i spadło ciśnienie doładowania. Do tego przepala straszne ilości ON... Spalanie 8-10L to norma czy mocno czy słabo duszę... ciągle tyle samo.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz gru 25, 2011 16:28

marcinas1983, ja już nie raz pisałem jak się ustawia dynamiczny kąt. wszelkie książkowe parametry są dobre jak masz ori tłoko-rozdzielacz, w momencie jak wsadzisz inny to już tylko eksperymentalne metody zostają .


ja ustawiam tak:

wyciągnąć zaworek z pompy np od wolnossącego Diesla, rozebrać go ( wyjąć zabezpieczenie, sprężynkę i tłoczek) i wybić na równo. poskładać go zakręcić na pompę i odpowietrzyć układ. nie pobijać przez tłoczek isprężynkę bo tym samym uszkodzimy sprężynkę która wtedy straci swoje parametry.

całość przeprowadzamy na zimnym silniku.
odpalamy i dodajemy gazu, silnik przerywa, dymi na niebiesko, podbijamy (lekko!!! ) zaworek ( lepiej kilka razy powtórzyć niż raz przedobrzyć) ponownie dodajemy gazu, jak nadal przerywa to znów podbijamy, do momentu aż silnik nie bedzie przerywał proponuję zrobić tak żeby przy obrotach około 4000 na zimnym lekko poddymiał na niebiesko ale nie przerywał ani twardo pracował. po uregulowaniu ciśnienia wewnętrznego może okazać się konieczna delikatne skorygowanie statycznego kąta położeniem pompy na wsporniku.

ja tak mam ustawiany kąt i w obecnym silniku i w poprzednich i to się sprawdza. czasami trzeba kilka razy przeprowadzać regulację żeby dojść do optymalnych nastaw. jednak takie postępowanie się opłaca
_________________



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz gru 25, 2011 16:39

arwam, mam taki zaworek przygotowany, i wiem jak go wybić na płasko, żeby go nie uszkodzić. Jutro powrócę do sprężyny ori z SB'ka z deklem i będę się bawił z zaworkiem. Napiszę co się zmieniło. Mam dorobiony wskaźnik i mogę na bieżąco sprawdzić ciśnienie jakie jest w pompie. Kąt statyczny mam ustawiony też metodą prób i błędów... obecnie muszę go przyspieszyć troszkę bo kiepsko odpala jak jest zimny silnik, nie chwyta od razu tylko troszkę przebierze i dopiero chodzi równiej.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz gru 25, 2011 16:44

za pomocą kluczyka imbusowego 2,5 lub 3mm wydłubujesz tą tulejkę choć fakt trzeba siętrochę ogrzebać żeby go rozbroić bo właśnie to najbardziej bruździ. a próbowałeś założyć od Diesla i wtedy zobaczyć jak to jeździ. ja miałem w poprzednim AAZ'cie korpus pompy z wolnossącego Diesla tłoczek skrócony żeby większyć zakres ruchu przestawiacza, i zaworek ciśnienia wewnętrznego w pompie od opla Kadetta 1.7D :jezor: powiem Ci szczeże że to nie jeździło, to w połoączeniu z pompą 11mm za***o



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz gru 25, 2011 16:58

arwam, ja mam już specjalnie przygotowany przyrząd do wyciągania zabezpieczenia z zaworka ciśnienia. Nie próbowałem założyć zaworka od wolnossaka, żeby sprawdzić jak będzie auto jeździć. Obudowę pompy wtryskowej mam od TD, tłoczek tymingu też mam skrócony. Jutro się pobawię z regulacją. Przywrócę tyming do serii, zaworek wybiję na płasko i zobaczę jak będzie chodzić na ciśnieniu wewnętrznym dla JP'ka.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz gru 25, 2011 18:05

marcinas1983 pisze: i zobaczę jak będzie chodzić na ciśnieniu wewnętrznym dla JP'ka.

:panna:

Ty jeszcze nie załapałeś? zobaczyć można owszem próba nie strzelba, ale i tak na 90% trzeba będzie ręcznie ustawiać.

i od 1.6TD nie oczekuj momentów takich jak robią 1.9 bo może i uzyskasz ale chwilę później zobaczysz to:

[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz gru 25, 2011 18:16

arwam, filmik oglądałem... może jeszcze jak pompa spawacz'a połamie mi podpory??


Tu nie chodzi o moment jak przy turbo VNT, ale żeby to jakoś jechało... bo jazda z kupą dymy od dołu a dopiero powyżej 3.5 tys obr/min auto zaczyna ciągnąć to mnie nie interesuje. Przedstawia to dobrze mój wykres na 132KM gdzie dopiero powyżej 3.5 tys obr/min coś się działo, zaś z dołu auto mułowate i dymiące jak lokomotywa. Ciekawe, że na seryjnej pompie auto lepiej jechało z dołu a po modzeniu pompy coś się nie zgrywam, że nie chce jechać. A powinno znacznie lepiej jeździć niż na seryjnej pompie 9mm.

Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz gru 25, 2011 18:43

marcinas1983 pisze:arwam, filmik oglądałem... może jeszcze jak pompa spawacz'a połamie mi podpory??

nie o to chodzi bo tam główną przyczyną był za wczesny kąt i za wysokie doładowanie a co za tym idzie za duże obciążenie układu korbowego.
załóż sprężynę przestawiacza od 1.6z kompletem podkładek i od tego zacznij modzenie.

nie chodzi o to że to nie jet możliwe ale jak nie będzie dograny kąt wtrysku to możesz lać nawet z 12mm pompy paliwem i nie bedzie efektu.
zrób tak jak pisałem i wtedy powiedz jakie efekty. wcześniej jak "wyzerujesz" zaworek" sprawdź czy dobrze Ci odpala, jak nie to sporygują kąt wtrysku statyczny i dopiero wtedy przystąp do strojenia statycznego kąta.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz gru 25, 2011 19:38

arwam pisze:nie o to chodzi bo tam główną przyczyną był za wczesny kąt i za wysokie doładowanie a co za tym idzie za duże obciążenie układu korbowego.
Jak to możliwe, skoro ja mając wczesny kąt wtrysku na seryjnych ustawieniach nawet ustawiając duże doładowanie auto nie zbiera się wcale dobrze... i nic prócz kupy dymu za samochodem nie występuje??

Dlaczego lepiej zastosować sprężynę z podkładkami od 1.6D?? Będzie ona szybciej przestawiać kąt wtrysku. Niestety, ale statycznego nie przestawię bo nie jestem u siebie w domu i nie mam potrzebnych narzędzi. Jedynie co mogę zrobić to zabawa z dynamicznym kątem wtrysku.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn gru 26, 2011 10:55

marcinas1983 pisze:to nie wina sprężyn... a innej budowy fali. Masz jako pompę dawcę pompę od AAZ'ta, i jeśli jest tak samo zbudowana jak pompa od 1.6TD to problem należy w napędzie krzyżak-fala. Fala w AAZ'cie między kłami ma więcej wybrany materiał niż fala z TDI, dlatego dając twardsze sprężyny z TDI bardziej się ścisnęły niż powinny przez to miałeś problemy.
Twardsze sprężyny przy próbie obracania pompy powodują przesuwanie się tłoczka dynamicznego konta wtrysku. Gdy mechaniczna pompa pracuje na takich sprężynach tłoczek timingu drży i ciągle przesuwa się w jedną albo drugą stronę, ustawienie wtedy dynamicznego konta wtrysku jest prawie nie możliwe. Ja na takich sprężynach przejeździłem tylko 200km i miałem awarię o której pisałem. Z tego powodu nie wolno wkładać twardszych sprężyn.
A co do tej fali to AAZ ma taką samą jak na tym zdjęciu. Fala z TDI ma owszem więcej materiału w tym miejscu, ale w niczym on nie przeszkadza bo fala opiera się tylko i wyłącznie na rolkach. Ten dodatkowy materiał powoduje jedynie większy nacisk na tą małą sprężynkę która znajduje się w napędzie fala-krzyżak ja dałem odpowiednio krótszą sprężynkę żeby nie było groźby jej pęknięcia. Ja przy fali od TDI nic nie przerabiałem i wszystko jest ok



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn gru 26, 2011 11:23

Ja w M-tdi timingiem się nie bawiłem jedynie to skróciłem tłoczek o 3mm tyle już wystarczyło aby nie opierał się o dekielek pompy. W mojej pompie tłoczek od timingu posiada dodatkowy zaworek i ma dwie sprężyny. Jakie jest zadanie tego zaworku to do tej pory nie wiem.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 11:26

needved, jakbyś zostawił normalnej długości sprężynkę pod krzyżakiem to zakładając falę od TDI do zwykłej pompy byś ta sprężynkę ścisnął mocno i fala by nie dotykała rolek dokładnie... do tego by ją ścięło po jakimś przebiegu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: tomogolf2 » pn gru 26, 2011 12:58

needved pisze:Z tego powodu nie wolno wkładać twardszych sprężyn.
a ja od długiego czasu jezdze na twardych sprezynach, od jakiegos ducato albo transita, rekoma pompe ciezko prezkrecic za koło, moze w mTDI takie rzeczy sie dzieja u mnie w td nic nie zauwazylem, wczesniej na 1,6td tez mialem taki sam setup, dodam ze zamiast dzwingi przyspieszacza kata wtrysku mam zaslepke , bo jak mialem normalny mechanizm z linka to w kolko mi z tamtad cieklo paliwo mimo nowych oringow...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości