Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » sob paź 27, 2012 11:54

EMP-TURBO pisze:wydaje mi sie ,że z racji mniejszej sprawności silnika przy zastosowaniu starego typu turbosprężarki spalanie będzie większe ,jakby nie było układy wtryskowe z tamtych czasów nie były na tyle precyzyjne

nie obraź się ale wydawać to się może...

zastosowanie T3 zamiast np T2 powoduje spadek spalanie szczególie w trasie. masz wolny wydech a turbo przy małych obciążeniach nie pompuje prawie wcale co powoduje ze silnik pracuje niemal jak D.
wtedy masz mniejsze straty związane z wydaleniem spalin z silnika i znacznie mniejsze podczas sprężania niepotrzebnie dużej ilości powietrza.

róznica szczególnie widoczna w trasie gdzie jedziemy z dośc wysoką przeciętną prędkością...


to jest sprawdzone na własnej skórze nie tylko przeze mnie. co innego jak sie depta. to żeby rozpędzić T3 trzeba większych ilości spalin...



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » sob paź 27, 2012 13:00

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:43 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » sob paź 27, 2012 13:53

ciepek pisze:sa dwie prawdy jak to mówia górale ....
turbo diesel ma wieksza sprawnosc silnika .co oznacza ze w jezdzie mieszanej marnotrawiac 60 % paliwa wykorzystuje 40
stary diesel marnuje odpowiednie 70 wykozystuje 30

to wytłumacz dlaczego przy jeździe z małym obciążeniem bardziej opłaca się jechać z zerowym lub nie wielkim doładowaniem. nawet jesli by Ci turbo nie obciążało wydechu to i tak przecież musiz 30x zmniejszyć obiętość nad tłokiem. a im więcej powietrza w momencie zamknięcia zaworu ssącego tym więcej energii. trzeba na sprężenie go.
teraz to odejmij od energii otrzymanej w suwie pracy i wychodzi na to jednak że lepiej jest mało pompować lub nie pompować wiele.

ciepek pisze:na trasie gdzie doładowanie moze byc praktycznie nie potrzebnie moze sie okazac ze zwykły diesel spali mniej niz td

nie do końca ale można przyjąć że tak.

ciepek pisze:tam gdzie potrzeba mocy i momentu td pokona diesla w spalaniu bo ma wieksza sprawnoosc a wiec mniej zmarnuje paliwa na kilowatt energii

tu też masz rację. dodatkowo może tą pracę wykonać szybciej dzieki większemu momentowi obrotowemu, oraz przy mniejszych obrotach co skutkuje oszczędnością paliwa, bo silnik mimo iż podaje wiecej paliwa na poszczególne suwy to wykona ich dużo mniej...



zobacz że nawet nowoczesne silniki jesli nie są tworzone tak aby miały "ognisty" temperament. to przy małych obciążeniach niemal wcale nie pompują.

teraz podsumowując jeśli ktoś nie robi auta do upalania w mieście, tylko np do sprintów lub tak aby przyjmnie się na trasie bawić to może się okazać że turbo z ciężkim wirnikiem a więc i dużym lagiem będzie lepszym rozwiązaniem. dodatkowym plusem jest fakt że problemy z trakcją na niższych biegach będą znacznie mniejsze...


tak jak już kiedyś mówiłem wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać, i jakie masz do tego podejście.



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » pn paź 29, 2012 17:45

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:44 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » pn paź 29, 2012 21:46

ciepek pisze:mozesz sprezac co chcesz ile chcesz a i tak dojdziesz do tego ze td ma wieksza sprawnosc bo tak jest i juz .
przyjmij ze badania prowadzone przez wiele lat wykazały ze silnik o wiekszej sprawności zuzywa mniej paliwa na jednostke mocy .
jadac 90km/h czy to 1,6 d czy 1,6 td spalanie wyjdze i tak 4,5l/100 +- 10% a i tak nie mierzalna jest roznica czy to d czy td bo wiekszy wpływ maja opony stan silnika itp

nie mówię że nie, bo TD ma większą sprawność choćby z tego powodu że wykorzystuje do sprężania powietrza energię spalin , która w zwykłym silniku jest puszczana w powietrze

. ale nawet jak masz super sprawny silnik, masz małe obciążenie, nie ma potrzeby pompować, więcej niż 0,1-0,2bara. jeskli więcej pompujesz to to nie jest zysk tylko strata, bo nawet jak Ci nie będzie zatykać wydechu to musisz sprężyć powietrze które jest w cylindrach.

pompuje się tylko tyle ile to konieczne do spalenia konkrentej ilości paliwa. ewentualnie z niewielkim nadmiarem, ale największą moc uzyskamy na granicy dymienia...


ja już wyrosłem z pompowania nie wieadomo jak dużych ciśnień. sztuka jest wszelkie straty zminimalizować.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: biznes88 » pn paź 29, 2012 23:36

ciepek, a ile Tobie pompuje TD04 jak jedziesz np spokojnie 120km/h? sprawdzales takie cos czy tylko deptasz w podloge???



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » wt paź 30, 2012 07:08

ja mam wrażenie że ja i Ciepek piszemy o tym samym ale się nie możemy zrozumieć.
no i mamy inne podejście...



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Matiuas » wt paź 30, 2012 14:08

Aktualnie trafiłem na garretta t2 z golfa II 1.6TD SB z chłodzeniem wodnym, turbina regenerowana na początku tego roku. Wydaje mi się że będzie to najlepszy wybór, nie mówię tutaj o rodzaju turbiny ale o jej stanie bo skoro nie rozsypała się do tej pory to jej regeneracja została dobrze zrobiona.
Interesuje mnie czy downpipe z golfa III turbina k14 podejdzie do tego garretta? Oznaczenia turbiny będę miał jutro.
Poniżej link do fotek.
http://www.aukcjoner.pl/gallery/010883112-7.html#I7
Jaka jest wasza opinia na temat tej turbiny?



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » wt paź 30, 2012 17:06

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:44 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » wt paź 30, 2012 21:11

ciepek,po raz pierwszy zgadzam sie z Arwamem :bajer:
Przydało by się to jakość uczcić.
A co do tej td04 to jestem bardzo ciekaw jak to się ma do turbo np afn chodzi mi o ciśnienie przy danych obrotach, przy spokojnej jeździe i stopniu wciśniętego pedału gazu, czy jest porównywalne.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » śr paź 31, 2012 10:21

ciepek pisze:6 zapomnij o t3 wsadz k14 passat (80koni)bedzie idealna i bez przeróbek kładzie na łeb t3

nie porównuj T2 i T3. to są turbiny całkowicie inaczej zbudowane.

T2 zapewnia małą bezwładność, dobrą elastyczność. ale za to sporo wcześniej przestaje ciągnąć...


T3 ma dużą bezwładność zwłaszcza w zakresie obrotów do 2400rpm, trochę gorsza elastyczność, ale przy odpowiednio zbudowanej pompie ciągnie poza obrotomierz.
zobacz że jak miałem na poprzednim AAZ'cie T3 to mi się to bardzo dobrze sprawowało, tereaz mimo naprawde mocnego silnika nie ma takiego jadu jak tamten.

nie bez znaczenia jest też fakt że wtedy miałem 4T.



co do chłodzenia wodnego przewody połącz jesli masz w instalacji miejsce na nie, ale samej turbiny nie podłączaj jesli nie masz sprawnie działającej pompki i instalacji jej sterowania. bo inaczej po zgaszeniu silnika po chwili będzie płyn gotowało w turbinie. może to mieć takie nasilenie że będzie rozrywać przewody...



ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » śr paź 31, 2012 12:00

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:44 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Matiuas » śr paź 31, 2012 12:51

ciepek pisze:o ile pamietam podejdzie wszystko p&p
jezdziłem z miesiac na ukreconym 1,6 sb z t2 i było spoko 1,5bar znosiło a najlepiej bedzie szło na 1,2 bar
moment wymłuciem sprzegło 210 i było po zabawie
wstaje b dobrze niemal bez laga na duzej dawce bez bost pin
na 9mm pompie wyskubiesz ok 120 koni
Aż takich mocy nie planuje, seryjne 0,8 bar w zupełności mi wystarczy, na wiosnę chce wrzucić IC to wtedy trochę doładowanie podniosę, ale tylko ze względu za na to że przez wydłużenie dolotu spadnie ciśnienie. No i pin do pompy. Głównie chodzi mi o bez awaryjną jazdę, a na krótkiej skrzyni mojego AAZ 90-100 km w zupełności wystarczy a i sprzęgło trochę pochodzi.
arwam pisze:T2 zapewnia małą bezwładność, dobrą elastyczność. ale za to sporo wcześniej przestaje ciągnąć...

T3 ma dużą bezwładność zwłaszcza w zakresie obrotów do 2400rpm, trochę gorsza elastyczność, ale przy odpowiednio zbudowanej pompie ciągnie poza obrotomierz.
Dla mojego stylu jazdy lepsza będzie T2, zazwyczaj nie jeżdżę powyżej 2400rpm chyba że wyprzedzam lub mam pod górkę. A pompy modyfikować nie będę chyba że ta co mam się rozleci.
arwam pisze:co do chłodzenia wodnego przewody połącz jesli masz w instalacji miejsce na nie, ale samej turbiny nie podłączaj jesli nie masz sprawnie działającej pompki i instalacji jej sterowania. bo inaczej po zgaszeniu silnika po chwili będzie płyn gotowało w turbinie. może to mieć takie nasilenie że będzie rozrywać przewody...
Golf III nie ma takiej instalacji więc w turbinę wkręcę dwie śruby aby nic się nie kurzyło i tyle.
ciepek pisze:Ma niebieska tabliczke (golfoska czerwona )jej numer to 028145703,,,lub 92 535 3281
A ja w k14 mam błękitną tabliczkę :)

Punkciki poszły :)
Ostatnio zmieniony śr paź 31, 2012 13:28 przez Matiuas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » śr paź 31, 2012 13:22

Co powiecie na temat turbiny z peugeota 406 tam też były T2.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości