Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » sob maja 23, 2009 10:57

Michaś_1977 pisze:Heh,brat mówi,żebym lepiej zrobił wszystko po staremu,bo strach go obleciał jak go przewiozłem
ale jak zacznie pilnować obrotów żeby zawsze było między 2000-3500rpm to zobaczy że mocny diesel może być równie oszczędny



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz maja 24, 2009 11:15

Michaś_1977 pisze:Wymieniłem zaworek ciśnieniowy w pompie
co to za zawor i gdzie sie znajduje w pompie?? jak mozesz wrzuc fotke :)


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 24, 2009 11:24

Fotki w tej chwili nie mogę wrzucić,ale znajduje się on na górze pompy na wprost wężyka zasilającego (od strony koła pasowego).
Jak masz podobne problemy do moich,to mogę dodać,że wymiana tego zaworka tylko w pewnym stopniu pomogła,bo jak się później okazało paliwo było do :butthead:



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz maja 24, 2009 11:36

chcialem zmienic pompe w swoim 1v na taka z grzybkiem i kupilem na allegro niby sprawna. zalozylem odpalilem i pult - zgasl. zapalilem znowu ale juz z gazem i chodzil podczas jazdy wiele mocy nie poczulem ale wtedu jeszcze turbo dmuchalo 0,4 bara do 0,6 a jak wcislem sprzeglo to znowu pult. pompe kupilem za grosze a z braku pracy nie robilem jej i lezy w szafie ale bede ja trzymal jako zastepcza jak moja padnie w jr. Bo mam dwa td 1v i jr ale ten pierwszy chyba za nieglogo pojdzie na sprzedarz bo musze miec cos bardziej rodzinnego bo nie mam gdzie wozka upchnac :)


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

arwam

Post autor: arwam » pn maja 25, 2009 00:06

ronuch,

pompa do podregulowania i myślę że się z niej ucieszysz



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn maja 25, 2009 10:28

arwam, dzisiaj zrobiłem 3 pomiary.Wyszło średnio 8,7s do 100/h :chytry:,ale to jeszcze nie koniec :grin:



arwam

Post autor: arwam » pn maja 25, 2009 10:39

Michaś_1977 pisze:arwam, dzisiaj zrobiłem 3 pomiary.Wyszło średnio 8,7s do 100/h :chytry:,ale to jeszcze nie koniec :grin:
Michaś_1977, w takim razie ja chyba przyspieszę prace nad sprzęgłem i zaczynam zbierać na nowe Turbo :bigok:

[ Dodano: 25 Maj 2009 10:40 ]
jak tak dalej pujdzie to zostanę na samym szarym końcu :blush:



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pn maja 25, 2009 18:16

arwam pisze:finch, jak masz turbo K14 lub Garret T2...
arwam, jak poznać typ-markę turba? Dodam że ma ona wyprowadzony króciec na LDA na który jest założona gumowa zaślepka dociśnięta fabryczną opaską.

Co do turba to nie słychać go normalnie podczas jazdy, mówię słychać je tylko cicho podczas przyśpieszania(i to trzeba się wsłuchać) lub jak gwałtownie dodam dużo gazu na luzie(ale też cichutko).
Silnik zakopci jak dodam mocno gazu i puszczę gwałtownie ale to normalne dla diesla.



arwam

Post autor: arwam » pn maja 25, 2009 18:47

arwam, jak poznać typ-markę turba? Dodam że ma ona wyprowadzony króciec na LDA na który jest założona gumowa zaślepka dociśnięta fabryczną opaską.

maz tam na pewno tabliczkę znamionową.
jak Zielona to będzie to produkt Garretta a jak niebieska to produkt firmy KKK
a model to już z tabliczki musisz wyczytać.
ewentualnie wrzuć foto na forum to prawdę Ci powiemy.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pn maja 25, 2009 20:01

Więc mam fotki, zdjęcia takie jak mi się udało zrobić, tabliczka znamionowa jest...biała czyli nie wiem co to za turbo.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn maja 25, 2009 22:23

Mi to wygląda na K14, czyli taką jak ja mam. I tabliczka chyba jednak jest niebieska, i to by się zgadzało. Jak zauważyłeś, wylot do sterowania LDA jest zaślepiony, więc masz ekologiczną pompę, a silnik o oznaczeniu 1V.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pn maja 25, 2009 22:52

piori ja wiem że to jest silnik 1V ;). Sądzę że na tym da się wydusić ponad 70 KM pod warunkiem że wyszarpie kata no i pompę zmienię


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn maja 25, 2009 23:04

finch pisze:Sądzę że na tym da się wydusić ponad 70 KM
Oj to musisz być bardzo ostrożny, bo łatwo tą granicę przekroczyć ;) Te silniki mają tą zaletę, że przez cały swój żywot były zdławione, więc siłą rzeczy nie przenosiły nigdy dużych obciążeń i z reguły są w bardzo dobrym stanie. A efekt prostych przeróbek daje procentowo największy przyrost mocy, bo startujemy z najniższego poziomu.
Powiem Ci jedno, trafiłeś w dobre miejsce (mam na myśli forum), tak jak ja te prawie 5 lat temu :bigok:



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pn maja 25, 2009 23:11

Dlatego będę to robił ostrożnie i nie na wariata od razu. Zanim się zabiorę za wymianę pompy planuje jeszcze wtryski posprawdzać


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość