Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Kary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 16, 2009 12:13
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: Kary » pt cze 04, 2010 18:24

wykręcaj śmiało całą i myj porzadnie nic jej nie będzie to nie jest ze szkła :)

umyjesz i od razu wal na Vaga bo jakieś bajki że sie sama zaadoptuje to chyba naprawdę legendy... przerobiłem przepustnice już wte i we wte :)


Gdy nie wiedziałem co to internet nie miałem pojęcia ilu na świecie jest idiotów...

Mój jest [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2629808#2629808]tutaj[/url] :D:D:D

pablo_9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 22, 2009 12:50
Lokalizacja: Głogów

Post autor: pablo_9 » ndz lip 18, 2010 14:02

Noszę się z zamiarem wyczyszczenia u siebie przepustnicy bo występuje falowanie i czasami potrafi zgasnąć. Podłączyłem się kompem pod auto (kabel KKL na USB) i mam problem z połączeniem się ze sterownikiem silnika (zmieniałem już prędkości portu na najniższą jak się da) tzn. mam włączony tylko zapłon, wybieram silnik i myśli, myśli, wyświetla komunikat że nie połączył się i czy powtórzyć jak dam TAK to za drugim razem się łączy ale nie mogę wejść nigdzie poza Fault Code a pozostałe opcje są nieaktywne. Druga sytuacja to podłączam się do silnika na włączonym silniku i wtedy łączy się za pierwszym razem ale podobnie jak wcześniej tylko mogę wejść w kody błędów i jak wejdę tam sprawdzić czy wszystko OK to mam taki komunikat:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred


Teraz pytanie czyścić przepustnicę bez zdejmowania żeby później nie musieć przeprowadzać adaptacji bo mam problem z połączeniem ze sterownikiem silnika czy jak rozwiązać problem z połączeniem ?!
______________________________________________

Problem z podłączeniem pod sterownik silnika rozwiązany w opcjach programu trzeba ustawić Start Baud na 9600 i łączy się bez problemu ze sterownikiem silnika.
Ostatnio zmieniony pn lip 19, 2010 09:28 przez pablo_9, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pn lip 19, 2010 06:52

pablo_9 pisze:ale nie mogę wejść nigdzie poza Fault Code
zmień start baud na 9600 i powinno pomóc :bigok:


Obrazek

pablo_9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 22, 2009 12:50
Lokalizacja: Głogów

Post autor: pablo_9 » pn lip 19, 2010 23:05

Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę... kupiłem w sklepie motoryzacyjnym preparat do czyszczenia klocków (nie znalazłem żadnego preparatu typowo do przepustnic i polecono mi ten) koszt 12 zł. Na początku myślałem, żeby nie odkręcać przepustnicy tylko wyczyścić bez demontażu... po zdjęciu węży i ujrzeniu przepustnicy tak zasyfionej to się nie spodziewałem, była czarna. Wyczyściłem na glanc i zamontowałem. Odpaliłem auto, obroty były (licznikowo) ok. 1600 i pomalutku spadały w dół. Wyłączyłem auto i przeprowadziłem adaptację VAG-iem. Po adaptacji odczekałem chwilę i wyłączyłem auto. Po ponownym rozruchu obroty wskoczyły równo na licznikowe 900 i odpukać nie było już falowania.
Reasumując to polecam jak już brać się za czyszczenie to demontować przepustnicę i dokładnie ją wyczyścić.
Pojeżdżę i zobaczymy jak się będzie vw zachowywał.



Awatar użytkownika
seta_lp
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lis 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Puławy/Lublin/Jabłonna

Post autor: seta_lp » pt lip 23, 2010 14:15

Panowie tak sobie przejrzałem ten wątek i mam pytanie. Mam MK3 z silnikiem 1.6 ABU który ostatnio cierpi na niskie, falujące obroty silnika. Czasem tak spadają jak by silnik miał za chwilę zgasnąć, no czuć że się dusi podczas jazdy. Pytanie takie czy czyszczenie coś pomoże i jak się do tego zabrać w MK3?


[url=http://img153.imageshack.us/img153/6310/projekt2010.jpg][img]http://img689.imageshack.us/img689/9072/58992905.jpg[/img][/url]

luk99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 16:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk99 » pt lip 23, 2010 21:03

trochę czasu minęło , widzę ze niektóre fora kopiują opis bez mojej zgody . a wystarczy zapytać lub dać przypis:) mam nadzieje ze udało się pomimo tego pomóc :)
a póki co pozostaje moje A3 i A4 :)



archer80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
Kontakt:

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: archer80 » wt sie 17, 2010 23:00

ja tez czyscilem przepustnice. wariowaly mi obroty. myslalem ze to wina brudnej przepustnicy i tak sie meczylem z adaptacja ze 2 miesiace. w koncu zauwazylem, ze jak zjezdzam na osiedle oraz na parking przy pracy skrecajac mocno w prawo to po tym obroty swiruja. doprowadzilo mnie to do wniosku: wina ukladu wspomagania kierownicy. tak doszedlem do wylacznika cisnienia ukladu wspomagania kierownicy (jest wkrecony w korpus pompy wspomagania). jest, ale w pierwszych rocznikach, pozniej go nie ma. skoro pozniej go nie ma to pomyslalem ze nic sie nie stanie jesli go nie bedzie :grin: , i tak oto odlaczylem uszkodzony wylacznik przywracajac obroty do fabrycznych. pisze to, bo moze ktos meczy sie z ta adaptacja podobnie jak ja.



Jedrekl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sty 31, 2011 11:19

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: Jedrekl » pn sty 31, 2011 12:04

Witam

Mam Passata B5 99' 1.8
Od jakiegoś roku mam problemy z kontrolką EPC. Często się zapala i jak się świeci to nie mogę osiągnąć większych obrotów niż 3000 a ostatnio to nawet całkowicie mi odcięło gaz. Na jałowym biegu silnik chodził równo i odpala za pierwszym zakręceniem rozrusznika ale po wciśnięciu pedału gazu nie wskakuje na obroty, cały czas jest na 900. Czytałem to forum jak i inne i doczytałem się że jedną z przyczyn może być zabrudzona przepustnica. Wciągnąłem ją i wyczyściłem. Po zamontowaniu problem nie zniknął.

Wszyscy piszą że należy przeprowadzić adaptacje ponieważ po czyszczeniu przepustnicy obroty mogą trochę szaleć. U mnie nic takiego się nie stało. Po podłączeniu przepustnicy obroty były 1100 chwile na ssaniu i po 2 min spadły na 900. Silnik chodzi równo. Czy adaptacja w moim przypadku jest konieczna?? I jaka może być przyczyna tego że silnik nie dostał wysokich obrotów po czyszczeniu przepustnicy ?

Aha dodam że wieczorem tego samego dnia nic już nie robiłem przy samochodzie. Poszedłem po prostu i odpaliłem go aby rozgrzać silnik i zobaczyć jak pracuje na ciepłym. Przy około 60 stopniach pedał gazu zaczął działać. Muszę tylko zaznaczyć, że przed czyszczeniem przepustnicy też go rozgrzewałem i nic to nie dawało.

Interfejs dopiero zakupiłem i będzie na dniach. Wiec jak się podepnę to napiszę co mi pokazało.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: Jacek75 » wt lut 08, 2011 21:48

Tak, w ramach przypomnienia: do czyszczenia nagarów z przepustnicy i nie tylko świetnie nadaje się ACETON, kiedys to poruszałem, jest w serwisówce, niektorzy się nabijają.
Należy go używać tylko przy wyjętej przepustnicy: może rozpuszczać plastik (uwaga na plastikowy kolektor i wannę z akrylu jezeli ktoś posiada i robi to w łazience) :satan:
Można użyć zmywacza do paznokci dla pań, ale nie takiego ekologicznego bezacetonowego... :satan:
Miałem okazję właśnie czyścić takiego syfa, że ....... kilka minut i garść wykałaczek do uszu. błyszczy się jak psu ja....ja.
I tak na marginesie, faktycznie przepustnica nie jest ze szkła, otworzyć palcem, wsadzic kawałek drewna zeby zablokowac w otwartej pozycji i pucuować.
Ostatnio miałem też mozliwość otwarcia przepustnicy i zobaczenia co w środku. Nie da się jej uszkodzic palcem, jedyny jej problem to wyślizgany potencjometr lub spalony silniczek/szczotki. Skrajne pozycje przepustnicy sa zabezpieczone metalowymi ogranicznikami, postaram sie zapodac zdjęcia jak to wygląda w wolnym czasie.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: dragsterdh » śr lut 09, 2011 16:44

:pub: :pub: :pub:
Właśnie dokonałem odsyfienia przepustnicy (przy okazji wymiany przewodów paliwa). Zajrzałem z ciekawości i jej stan mnie przeraził - licznik 187 kkm. Nie była czyszczona nigdy :shock:
Polecam do czyszczenia drogi ale bardzo skuteczny KERNITE w sprayu - wd40 do tego się nie nadaje.


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: olek256 » czw lut 10, 2011 12:11

panowie, jest problem.
przepustnica wyczyszczona i wogole git ale jak wchodze do vaga to nie dosc ze ciezko mi sie wogol polaczyc ze terownikiem to jeszcze nie aktywne sa przyciski w programie np adaptacja.aktywny jest tylko przycisk pod ktorym sprawdzam bledy. czy to jest wina sterownika silnika, ze jest uszkodzony?jest jakas inna mozliwosc zeby zaadoptowac samemu ta przepustnice, oprocz samej jazdy?

/edyt
problem rozwiazany z polaczeniem. ale pojawil sie natepny problem. whodze na bloki pomiarowe i kanal pierwszy (oczywiscie bledy wczesniej wykasowalem) i przelaczam na nastawy i nic sie nie dzieje a wg instrukcji powinno pisac ze adaptacja trwa... Probowalem tez to robic na kanale 098 i nic.... Co robie zle? mam vaga 208.1 PL , oczywiscie w pelnej wersji. Silnik AKL 1.6sr mk4.


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

archer80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
Kontakt:

Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: archer80 » czw lut 10, 2011 17:12

olek256 pisze:panowie, jest problem.
whodze na bloki pomiarowe i kanal pierwszy (oczywiscie bledy wczesniej wykasowalem) i przelaczam na nastawy i nic sie nie dzieje a wg instrukcji powinno pisac ze adaptacja trwa... Probowalem tez to robic na kanale 098 i nic.... Co robie zle? mam vaga 208.1 PL , oczywiscie w pelnej wersji. Silnik AKL 1.6sr mk4.
a moze u Ciebie jest kanal 060?

poczytaj tutaj http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: olek256 » czw lut 10, 2011 18:42

znam te porady juz na pamiec:) poza tym przeczytalem juz chyba wszystkie tematy na tym forum zwiazane z adaptacja.
znalazlem nawet jakims cudem filmik na ktorym m.in. pokazane to jest " onclick="window.open(this.href);return false; . probowalem na pierwszym, 98 i 60 kanale. wyniki : na 98 w 4-m polu mam wartosc bitowa 01 , po przestawieniu na nastawy po kilku sekundach jest 00. Teraz kanal pierwszy(bo na 60 nic nie pokazuje).w 4-m polu wartosc chyba 000001 albo podobnie, nie pamietam. po przestawieniu na nastawy ta jedynka chyba znika....Oprocz tego na pierwszym kanale rusza sie na chwile sprezyna przepustnicy i tyle... , nie ma nic w programie, zadnego potwierdzenia.A obroty dalej jakby oscylowaly w okolicach 1200.

przy okazji wyczyscile przeplywke bo blad wywalalo.jeszcze blad 557 ktorego nie ma w spisie ale podejrzewam ze to cos od sondy lambda...


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

archer80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
Kontakt:

Re: Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Post autor: archer80 » czw lut 10, 2011 20:18

olek256 pisze:znam te porady juz na pamiec:) poza tym przeczytalem juz chyba wszystkie tematy na tym forum zwiazane z adaptacja.
znalazlem nawet jakims cudem filmik na ktorym m.in. pokazane to jest " onclick="window.open(this.href);return false; . probowalem na pierwszym, 98 i 60 kanale. wyniki : na 98 w 4-m polu mam wartosc bitowa 01 , po przestawieniu na nastawy po kilku sekundach jest 00. Teraz kanal pierwszy(bo na 60 nic nie pokazuje).w 4-m polu wartosc chyba 000001 albo podobnie, nie pamietam. po przestawieniu na nastawy ta jedynka chyba znika....Oprocz tego na pierwszym kanale rusza sie na chwile sprezyna przepustnicy i tyle... , nie ma nic w programie, zadnego potwierdzenia.A obroty dalej jakby oscylowaly w okolicach 1200.

przy okazji wyczyscile przeplywke bo blad wywalalo.jeszcze blad 557 ktorego nie ma w spisie ale podejrzewam ze to cos od sondy lambda...
no i chyba wszystko jasne:
blad 557 to jest to co ja mialem, wiec chyba nie czytales uwaznie:P blad ten powodowany jest przez uszkodzony wylacznik cisnieniowy ukladu wspomagania kierownicy. chodzi o taki wylacznik, ktory jest wkrecony w korpus pompy wspomagania (widac go od strony chlodnicy). pomaga po prostu wyjecie wtyczki z tego badziewia, w niczym to nie bedzie przeszkadzac bo po prostu w pozniejszych latach juz go nie stosowano.
komunikatu na pewno nie otrzymasz w vagu.
wyjmij wtyczke i zobacz co bedzie sie dzialo. wtyczke ja zabezpieczylem przed woda za pomoca woreczka nylonowego. od tej pory mam spokoj.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości