Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: WichuTM » czw paź 01, 2015 15:12

daniel23584 pisze:5 moze nie, ale mysle ze 6-6,5 a taki 1.8T ile spali? Ja w swoim TDI VP po zmianie wtryskow i programie nie zauwazylem wiekszego spalania. Srednia z ostatnich 20tys km to 5,6. Minimalne spalanie jakie udalo mi sie uzyskac to 4,7 maxymalne 6,2.
Nie porównuj spalania VP w mk4 do dość mocnego PD w ciężkim Passacie. 6- 6.5 litra to możesz liczyć w takim passacie 130KM delikatnie jeżdząć, pod warunkiem że na standardowym kole i zdrowym silniku. Jak zrobisz program to spalanie niekoniecznie będzie większe przy takiej samej jeździe, zależy jaki program zrobią, najlepiej to nie nastawiać się na moc tylko na maksa zwiększenie momentu i spłaszczenie go w zakresie obrotów. Ale..wiadomo - jak zrobisz program to i jeździć się chce szybciej, a spalanie rośnie.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » czw paź 01, 2015 17:32

WichuTM pisze:6- 6.5 litra to możesz liczyć w takim passacie 130KM delikatnie jeżdząć
Z doświadczenia potwierdzam


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: daniel23584 » czw paź 01, 2015 17:41

Nie porownuje tylko stwierdzam ze mimo programu spalanie nie zmienilo sie. Wiadomo ze Passat czy A6 sa ciazsze i wiecej spala jak mk4 ale zeby w 1.8T osiagnac 8l/100 to chyba tez trzeba sie postarac? Przed chwila gadalem z kolesiem ktory sprowadza auta i powiedzial ze w tej budzie 1.8T spali ok 10l/100. Przyjezdzaja autami, nie woza na lawecie i wlasnie takie spalanie niby jest. Zawsze mialem do czynienia z dieslami, myslalem zeby moze sprobowac turbo benzyny ale jednak boje sie spalania, bo jakby nie bylo takie TDI nawet podkrecony spali te 2l/100 mniej jak 1.8T i rocznie sie troche tego nazbiera. No nic dzieki koledzy za rady, przespie sie jeszcze z tym i rozwaze :pub:


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3235
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: maj0nez » czw paź 01, 2015 18:00

To policz realnie 6,5 l on a 12 lpg?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: daniel23584 » czw paź 01, 2015 18:10

Ok 5zl na 100km na korzysc LPG + zalozenie instalacji 3-4tys


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: WichuTM » czw paź 01, 2015 18:13

No bez przesady z tymi 4 tyś. Za 2.5 tyś założysz przyzwoitą instalację. Za 3 koła to już max. Za 4 tyś jak złapiesz promocję to założysz wtrysk ciekły.



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: daniel23584 » czw paź 01, 2015 19:22

Tak tylko slyszalem, ale skoro mowisz ze do 3 tys zalozy to pewnie tak jest.


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: maroTdi » czw paź 01, 2015 19:44

co do spalania 1.8t - ostatnie pomiary - 9-10l trasa, ok 12-13l autostrada i miasto - oczywiscie LPG :bigok:
rekord na Pb trasa ok 90 na tempomacie 6,3 z 250km
instalka zakladana do 150KM ale w dobrym warsztacie w warszawie ponad rok temu 2900 z wlewem przy korku



Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: bjoern » pt paź 02, 2015 00:41

mi 1.8t pali 12 w mieście a jest w quattro, w trasie 8,5 przy 110-120 na 6-tce, założyć gaz to jest mega tanio


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

jo17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 15:11

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: jo17 » pt paź 02, 2015 19:12

R90 pisze:
herbu pisze:
Piasek pisze:Pokaż mi jednego - tylko jednego co wziął nowe z salonu i narzeka...
Ale też wiem, że w nowszych VAGACH ten spokój kończy się na silniku 1.6 8V, ewentualnie na 1.9TDI. Cała reszta wynalazków typu FSI, TSI, TFSI to porażka. A VAG innych benzyniaków już chyba nie stosuje, więc kiedyś będzie trzeba się rozstać z marką i poszukać czegoś innego. Ale dopóki starsze VW, czy Audi jeżdżą dzielnie i bezawaryjnie, to ja przy nich zostaje.
Krążą różne urban legend ale wiele z nich prawdziwe. Dawne motory VW i nie tylko VW był konstruowane tak, że auto spokojnie przejeździło te 15 lat bez większych wpadek, lub też i nierzadko więcej. Auto miało być na co najmniej dekadę. Teraz weź tym wynalazkiem TFSI przejedź tyle. Już po 150-200tys. dzieją się sensację z tymi silnikami. Było 1.6 8V, prosty silnik, bezawaryjny. Owszem pali to trochę dając średnią dynamikę. Do auta rodzinnego się nada idealnie. Dla tych którzy chcą mieć trochę 'pod butem' było 1.8T, gdzie spalanie niewiele większe a dynamika już znacząco lepsza. Zamiast to jakoś rozwijać , to wprowadzili FSI z bezpośrednim i to rozwijali w TSI i TFSI. Wśród benzyniaków teraz w VW , wtrysk pośredni umiera śmiercią naturalną. (...)
Chyba troche przesadzacie, bo nawet stary 1.4 TSI na łańcuchu nie aż tak zły. Jak by sie zastanowić chodzi właściwie o ten rozrząd a łańcuch czy napinacz to nie majątek http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 204060000/ to pierwsze. Po drugie nie wszystkie były wadliwe, po trzecie duża część jest po wymianach. Gorzej w przypadku awarii wariatora faz rozrządu, bo kosztuje on +/- 2000 zł. Koszt duży, ale po wymianie prawdopodobnie jest spokój. Nie mówie tutaj o 1.4 TSI z kompresorem, bo to faktycznie padlina. Oprócz rozrządu problemy z tłokami a to już bardzo poważna sprawa. Nowe TSI na pasku jak na razie sprawują sie dobrze.

Silniki niestety nie są już takie trwałe jak kiedyś i nie tylko o VAGa chodzi. W każdym aucie może sie coś drogiego zepsuć, nawet w mojej wydaje sie prostej Corsie C z 1.2 Twinport padł sterownik silnika a nowe (używane) elementy i doprowadzenie tego do porządku wyszło ponad 1000 zł.

Szkoda, że VAG nie zrobił małego silnika z turbo bez wtrysku bezpośredniego. Opel ma np. zwykły silnik 1.4 turbo. Gdyby VAG zrobił coś mniejszego na wzór 1.8t byłby fajny silnik i gazować dałoby sie bez problemu.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: R90 » pt paź 02, 2015 20:26

1.8T z LPG z normalną jazdą nie schodzi mi poniżej 7,5l, no chyba, że jade 70, to wtedy spali koło 7. Samo miasto to nie ma szans poniżej 10, koło 12 to minimum.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: -michau- » pt paź 02, 2015 20:34

1.8T 180+program z LPG, da rade zmieścić się w 15L biorąc pod uwagę dynamiczną jazdę?

Jeżdżę dziennie grubo ponad 100km, ale ni to miasto ni typowa trasa.

Dużo terenów zabudowanych, praktycznie non stop wyprzedzanie, prędkości 50-180.


GTB... :satan:

jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: jan1966 » pt paź 02, 2015 20:49

Moim zdaniem jak sie robi przebieg do 12 -14 tys rocznie iw tym duzo krotkie trasy to jak najbardziej bezyna wystarczy bez rzadnego gazu raz ze nie uwazam tego za paliwo do auta , dwa dodatkowe problemy z awaryjnoscia.Powyzej 15 tys na rok to tylko dobry disel takie jest moje zdanie



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » pt paź 02, 2015 21:56

-michau- pisze:1.8T 180+program z LPG, da rade zmieścić się w 15L biorąc pod uwagę dynamiczną jazdę?
Dynamicznie to i ze 25 może spalić, ale i 15 powinno wystarczyć :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości