Pozbycie się przepływki

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

zaropiałek ASV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12

Re: Pozbycie się przepływki

Post autor: zaropiałek ASV » wt wrz 18, 2012 01:25

NIC nie kumam... MAM AHF I DZIS KUPILEM TA diode i byly próby 1-4 2-4 3-4 ,1-2 itd pierwsze dwa zero roznicy jak by przeplywka padnieta... trzeci podniosl obroty i ledwo ruszyc dalo :/ nie zwrocilem uwagi na pasek w ktora strone był.... moze ktpos mi napisac jak a AHF to zrobic zeby chulalo ? mam przeplywke z 5 blaszkami a wtyczka ma 5 wejsc ale 4 tylko przewodza (podobno tak ma byc) :banghead:
To nie było mądre, we wtyczce masz napiecie zasilające przepływke i napiecie referencyjne dla przetwornika ADC w kompie, w ten sposób jak na pałe coś podłączasz mozesz zrobić zwarcie i uszkodzić coś w kompie, wtedy narobisz sobie biedy, wiec jeśli nie masz pewności co i jak to sie lepiej 10 razy pytaj zanim coś zrobisz :bigok:



Awatar użytkownika
AdrianR32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr maja 20, 2009 23:11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pozbycie się przepływki

Post autor: AdrianR32 » wt wrz 18, 2012 09:00

to jak wpiac w ahf ? 4 piny mam ?


AHF ++ 230-awx-GT1749VC-11-fmic,g60-VR6 Siedza graty ale ni hu...a nie wystrojone jeszcze :P

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Pozbycie się przepływki

Post autor: spawacz » ndz wrz 23, 2012 17:09

1Z na boschu czy na pierburgu?


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

stanley23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 10, 2012 18:37

Pozbycie się przepływki

Post autor: stanley23 » wt paź 23, 2012 21:43

dziś założyłem diodę i generalnie jest ok natomiast przy około 3tyś przy pedale w podłodze auto dostaje jeszcze większego strzała do przodu a za autem pojawia się dym (chwilowo)- ewidentnie auto ma jeszcze więcej mocy- dlaczego tak się dzieje?
mój silnik to alh 98 rocznik



arwam

Pozbycie się przepływki

Post autor: arwam » śr paź 24, 2012 13:18

zaślepić EGR bo to on jest przyczyną wymienia.
jesli kolor dymu jest tylko i wyłączei czarny i występuje tylko i wyłączeni w momencie wciśnięcia gazu i to dość głęboko to tak ma być. komp poprostu widzi max dopuszczalną, określoną w mapach ilośc powietrza i leje odraz paliwo. przy spokojnej jeździe spalania powinno troche spaść, za to moment obrotowy powinien się ładnie z dołu poprawić.



stanley23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 10, 2012 18:37

Pozbycie się przepływki

Post autor: stanley23 » śr paź 24, 2012 14:10

tzn zaślepiłem narazie tylko wężyk u góry przy egr- czy to ma duże znaczenie jak jest zaślepiony wężyk lub od dołu blaszką?

zastanawia mnie jeszcze to czy na diodzie turbo pompuje większe ciśnienie (domyślam się, że tak) i czy jest to w pełni zdrowe- czy np turbo nie odleci?



arwam

Pozbycie się przepływki

Post autor: arwam » śr paź 24, 2012 23:55

jeśli auto nie jest po programie i nie ma wysokiego zadanego ciśnienia doładowania to wystarczy tylko przewód zaślepić.


natomiast samo zaślepienie nie powoduje znaczacego wzrostu doładowania, i to tylko w stanach częściowego i małego obciążenia. przy gazie do spodu nawet gdybyś nie miał zaślepieanego EGR'u to zawór jest zamykany na głucho a stabilizacją doładowania zajmuje się bądź WG bądź VNT w zależności od tego co masz u Siebie...



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Pozbycie się przepływki

Post autor: zgredd » czw paź 25, 2012 00:34

Nie logowałem auta na diodzie ale jak miałem wgrany soft to na diodzie był taki kokos że szklanki potrafiły się przywiesić po czym spory batory i auto gniotło do końca mapy. Aktualnie jeżdżę z wyciętą prze-pływką i jest spokój. :crazy:



eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Pozbycie się przepływki

Post autor: eden1992 » czw paź 25, 2012 08:22

zgredd, Przepływkę masz usuniętą programowo?


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Pozbycie się przepływki

Post autor: zgredd » czw paź 25, 2012 09:46

Tak.



stanley23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 10, 2012 18:37

Re: Pozbycie się przepływki

Post autor: stanley23 » czw paź 25, 2012 17:19

chodzi mi o to czy wpięta dioda nie zwiększa doładowania ponad to co jest na przepływce- przy max wciśniętym pedale gazu?

a drugą sprawą jest to, że dziś pojeździłem z diodą i u mnie jest jakaś lipa chyba bo tak od 2 do 3 tysięcy jest jednak mocy trochę mniej tzn o około 20% (jeśli mogę to wyrazić w %), natomiast po 3 tyś jest ten strzał do przodu (o czym już pisałem wcześniej) i auto rwie jak głupie



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Pozbycie się przepływki

Post autor: wesol » czw paź 25, 2012 17:49

przeplywka stanowi ograniczenie dawki paliwa a nie powietrza pompowanego przez suszare.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zaropiałek ASV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 11:12

Re: Pozbycie się przepływki

Post autor: zaropiałek ASV » ndz lis 04, 2012 13:10

Nie logowałem auta na diodzie ale jak miałem wgrany soft to na diodzie był taki kokos że szklanki potrafiły się przywiesić po czym spory batory i auto gniotło do końca mapy. Aktualnie jeżdżę z wyciętą prze-pływką i jest spokój. :crazy:
Kiedyś walczyłem z takim obiawem w mojej sieczkarni, przy wiekszym bucie zawory szalały, wyczytałem na forum ze jest to sprawka zaworu przelewowego w pomie oleju i zbyt wysokiego cisnienia na szklanki przez co ich podpieranie. Wymieniłem pompe na nową i to samo, myśle co za cholera, w koncu doszedłem do wniosku ze pzry gwałtownym depnieciu i zwiekszonej dawce silnik wypluwa z siebie tyle gazów ze nie są one w stanie przecisnąć sie przez "jeszcze" domkniete kierownice w turbo, przez co ciśnienie w kolektorze wydechowym bardzo narasta do tego stopnia ze potrafi otworzyć sobie zawory i cofnąć sie z powrotem do silnika. W turbosprezarce jest taka mała śrubka którą reguluje sie maksymalny wydatek turba czyli taki ogranicznik który ustala jak bardzo kierownice mogą sie domknąć. U mnie wystarczyło go wkręcić na jeden obrót i z powrotem zakątrować po czym problem z podpierającymi zaworami poszedł w zapomnienie :D

A tak na marginesie ktoś wie jakiego ciśnienia potrzeba po stronie gorącej turbo zeby wytworzyć 1 bar po stronie zimnej?
Pozdrawiam.



arwam

Pozbycie się przepływki

Post autor: arwam » ndz lis 04, 2012 14:06

zaropiałek ASV,

dodatkowo można też sprawdzić czy masz podwójne sprężyny na zaworach. bo w dużej liczbie firm zdemontować zdemontują tylko potem już nie zakładają ich. efekt jest taki sam. u mnie był problem że jak się pojawiło duże doładowanie to też podstawiało zawory ale ssące.
nie pomagała wymiana szklanek ani dekla w pompie z zaworem przelewowym, ba nawet całej pompy od 1.6TD też nic nie pomagało, dopiero porawne złożenie układu, sprężyny-zawór, rozwiązało problem.


zaropiałek ASV pisze:A tak na marginesie ktoś wie jakiego ciśnienia potrzeba po stronie gorącej turbo zeby wytworzyć 1 bar po stronie zimnej?
Pozdrawiam.
co do tego przeważnie ciśnienei jest 2-3x wyższe w kolektorze wydechowym niż ssącym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości