Ze względu na bardzo małe przebiegi roczne ja muszę zaglądać do baterii minimum ze cztery razy w roku, generalnie tylko zimą przez Webasto. W sensie naładować, bo woda nie ma kiedy odparować Ale też zawsze kupuję akumulator z korkami i sprawdzam poziom i gęstość elektrolitu.
Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Re: Kącik posiadaczy MK4
The quieter you become, the more you are able to hear...
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
akumulatory to temat rzeka...niedawno przyjechało do mnie auto na wymianę aku...tzn na sprawdzenie i wyszło, że dętka - czyli wymiana. Aku 3 lata...auto 6 lat - czyli ori aku też padł po trzech latach. Auto nigdy nie widziało mrozu. Pomijam to o czym Sebek mówi...aerometry czy nawet sprawdzanie poziomu elektrolitu odchodzi w zapomnienie a to zdecydowanie zauważalnie przedłużało żywot baterii. Do tego ekologiczne stop starty i mamy co mamy. Jeszcze kilka lat temu widywałem 15sto letnie auta (wtedy były to auta z początku wieku) z fabrycznymi aku...fakt, że te auta nie jeździły w mrozach ale auto z początku postu też nie.
Pamiętam za dzieciaka jak ojciec zimą przynosił aku do domu na noc...ładowanie, sprawdzenie elektrolitu
Z innej beczki...czy kombinował ktoś żeby zmienić sprężyny, tak aby auto stało na założonej wysokości ale żeby mniej siadało po załadowaniu? Z ori sprężyn to raczej nie osiągalne...ale do gwintu dało by się wyliczyć jaka sprężyna ma być i coś dobrać - pytanie jakie będą tego skutki uboczne?
Wsadzcie do Golfa 5 dorosłych, nawet szczupłych osób - robi się citroen. Wsadzcie 4 osoby i załadujcie solidnie bagażnik - robi się motorówka. Jako familijne auto chyba kupię coś z powietrzem z tyłu...ale myślę czy ktoregoś z moich mk4 na gwincie by jakoś nie usztywnić z tyłu. Wiozłem ostatnio w bagażniku w Borze 4 aku, blachę 70x70x14cm, ori zawiad do mk4, ze dwa podnośniki, jakieś kobyłki i kilka innych nielekkich gadżetów. Bagażnik nie był jakoś upchany jak na wyjazd wakacyjny...może z pół objętości ale wagowo trochę było. Auto na max podniesionym gwincie wyglądało jakbym regulacje wycągniał
Pamiętam za dzieciaka jak ojciec zimą przynosił aku do domu na noc...ładowanie, sprawdzenie elektrolitu
Z innej beczki...czy kombinował ktoś żeby zmienić sprężyny, tak aby auto stało na założonej wysokości ale żeby mniej siadało po załadowaniu? Z ori sprężyn to raczej nie osiągalne...ale do gwintu dało by się wyliczyć jaka sprężyna ma być i coś dobrać - pytanie jakie będą tego skutki uboczne?
Wsadzcie do Golfa 5 dorosłych, nawet szczupłych osób - robi się citroen. Wsadzcie 4 osoby i załadujcie solidnie bagażnik - robi się motorówka. Jako familijne auto chyba kupię coś z powietrzem z tyłu...ale myślę czy ktoregoś z moich mk4 na gwincie by jakoś nie usztywnić z tyłu. Wiozłem ostatnio w bagażniku w Borze 4 aku, blachę 70x70x14cm, ori zawiad do mk4, ze dwa podnośniki, jakieś kobyłki i kilka innych nielekkich gadżetów. Bagażnik nie był jakoś upchany jak na wyjazd wakacyjny...może z pół objętości ale wagowo trochę było. Auto na max podniesionym gwincie wyglądało jakbym regulacje wycągniał
Re: Kącik posiadaczy MK4
Bo ta cała ekosciema to ma tylko prowadzić do większych zysków producentów. Trzeba kupować co chwilę nowe rzeczy i biznes się kręci.
Co do sprężyn to jedynie takie o progresywnej charakterystyce pewnie .
Co do sprężyn to jedynie takie o progresywnej charakterystyce pewnie .
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Re: Kącik posiadaczy MK4
U mnie kiedyś też miałem problem z centralnym zamkiem tzn.drzwi kierowcy jak zaryglowalem z pilota to reszta się otwierała i odwrotnie...jak otwierałem kierowcy to reszta zamykała. I to był jedyny problem. Światła wewnątrz i wszystko działało . Aczkolwiek tej usterki nie naprawiłem. Zamek był rozebrany , zimnych lutów się nie dopatrzyłem mimo wszystko jak byk na stole się się je poprawiło .
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Hey. Dokladal ktoś z was kontrolę przepalonej żarówki? Do golfa4
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panel Klimatronika ma podobne wtyczki... Ogólnie VW nie robił w tamtych latach specjalnych różnic we wtyczkachkewinpol pisze: ↑wt sie 30, 2022 18:03Etka pokazuje, że Fabia 1 jak i Octavia 1 mają te same moduły czyli: 6Y6 919 283 A jednak Fabia ma czujniki: 1J0 919 275, a Octavia: 3D0 998 275 A. Także myślę, że moduł 6Y6919283 najpewniej z Octavi 1 będzie współpracował z czujnikami z Fabi 1 o numerze: 1J0 919 275. Orientuje się ktoś czy da się kupić samą brązową wtyczkę do sterownika czujników parkowania, bo większość ofert jest bez tej wtyczki?sebekgolf pisze: ↑wt sie 30, 2022 09:29Raczej nie spodziewałbym się problemów. Nie sądzę aby były różne dla różnych modułów. To podnosiłoby koszta produkcji a VW unika tego jak może (z resztą nie tylko VW).
Obstawiam że 6Y6919283 występował wcześniej niż 6Y6919283A. Najprawdopodobniej zrobili jakąś poprawkę w module (może usunęli fabryczną wadę jak np. w sterownikach silniczków szyb chyba Polówki kiedyś, po cichu zrobili update na płytce bo była wada fabryczna tylko nigdzie o tym oficjalnie nie wspominali bo by się ludzie domagali akcji sewisowej).
Edit: szperając po necie zauważyłem najstarszą datę produkcji 6Y6919283 jako 5 tydzień 2003 roku. Od 6 tygodnia 2003 roku znajduje już 6Y6919283A.
Możesz zawsze poszperać na necie za kompletem sterownika 6Y6919283 wraz z czujnikami, zadzwonić do sprzedającego żeby podał ci numery czujników. Potem zrób to samo dla 6Y6919283A i też niech ci poda numery czujników. Szybko będzie odpowiedź czy są te same.
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
niedawno dorabiałem wtyczkę zasilającą do sterownika, to pasowała wtyczka od panelu szyb z drzwi kierowcy
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Udało mi się kupić moduł PDC razem z wtyczką, ale faktycznie wtyczka z Climatronica wygląda identycznie i pewnie taka jest.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
No mówiłem vag dużo podobnych wtyczek stosuje wszędzie. Np do panelu telematik też wtyczki dobralem, są tam dwie wtyczki po 10 pin każda. I to są wtyczki popularne.
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Panowie mam mentlik z tymi czujnikami, razem z sterownikiem PDC z Fabii 1 sprzedający dorzucił 2 czujniki z Octavii 1 o numerze: 1U0919275 i czy one są zamienne z tymi z Fabi 1: 1J0919275? Oba to czujniki Bosch, wyglądają identycznie, kostki te same. To samo co z wiązką, przykładowa wiązka z A4 B7 o numerze: 8E9971085 wygląda identycznie, ma te same wtyczki do czujników jak i do centralki, kosztuję połowę tego co z Fabi 1 czy Golfa 4, ale nie wiem czy podejdzie?
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Waść, podepnij i wypróbuj. Powiem ci tak, do A8 D3 zamek klapy tylnej kosztuje (albo przynajmniej kosztował jak ja potrzebowałem swój ogarnąć) prawie 800zł. Z bodaj Octavii zamek pasuje i kosztował nowy w ASO 170zł. Różnica była taka, że wtyczka pod delikatnie innym kątem przychodziła, co nie przeszkadza. Choć ja finalnie mój stary zamek zregenerowałem.kewinpol pisze: ↑pn wrz 19, 2022 13:45Panowie mam mentlik z tymi czujnikami, razem z sterownikiem PDC z Fabii 1 sprzedający dorzucił 2 czujniki z Octavii 1 o numerze: 1U0919275 i czy one są zamienne z tymi z Fabi 1: 1J0919275? Oba to czujniki Bosch, wyglądają identycznie, kostki te same. To samo co z wiązką, przykładowa wiązka z A4 B7 o numerze: 8E9971085 wygląda identycznie, ma te same wtyczki do czujników jak i do centralki, kosztuję połowę tego co z Fabi 1 czy Golfa 4, ale nie wiem czy podejdzie?
Na prawdę nie sądzę, aby robili inne wiązki i czujniki do Fabii i Octavii. To po prostu byłoby zbyt drogie w produkcji. Ja np. w moim A8 robię AFS II w oparciu o sterowniki z A6. Silniki masz np. różne oznaczenia w Skodzie a inne w VW czy Audi a generalnie są identyczne. Różnią się np. łapą pod alternator bo jest jakoś inaczej odsadzone.
Z resztą, sprzedałem jakieś 2 lata temu zderzak tylny do Passata B5FL wraz z czujnikami i wiązką. Wyglądało to identycznie jak z MK4.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dzięki wielkie w takim razi kupuję to wiązkę z a4 b7sebekgolf pisze: ↑pn wrz 19, 2022 21:58Waść, podepnij i wypróbuj. Powiem ci tak, do A8 D3 zamek klapy tylnej kosztuje (albo przynajmniej kosztował jak ja potrzebowałem swój ogarnąć) prawie 800zł. Z bodaj Octavii zamek pasuje i kosztował nowy w ASO 170zł. Różnica była taka, że wtyczka pod delikatnie innym kątem przychodziła, co nie przeszkadza. Choć ja finalnie mój stary zamek zregenerowałem.kewinpol pisze: ↑pn wrz 19, 2022 13:45Panowie mam mentlik z tymi czujnikami, razem z sterownikiem PDC z Fabii 1 sprzedający dorzucił 2 czujniki z Octavii 1 o numerze: 1U0919275 i czy one są zamienne z tymi z Fabi 1: 1J0919275? Oba to czujniki Bosch, wyglądają identycznie, kostki te same. To samo co z wiązką, przykładowa wiązka z A4 B7 o numerze: 8E9971085 wygląda identycznie, ma te same wtyczki do czujników jak i do centralki, kosztuję połowę tego co z Fabi 1 czy Golfa 4, ale nie wiem czy podejdzie?
Na prawdę nie sądzę, aby robili inne wiązki i czujniki do Fabii i Octavii. To po prostu byłoby zbyt drogie w produkcji. Ja np. w moim A8 robię AFS II w oparciu o sterowniki z A6. Silniki masz np. różne oznaczenia w Skodzie a inne w VW czy Audi a generalnie są identyczne. Różnią się np. łapą pod alternator bo jest jakoś inaczej odsadzone.
Z resztą, sprzedałem jakieś 2 lata temu zderzak tylny do Passata B5FL wraz z czujnikami i wiązką. Wyglądało to identycznie jak z MK4.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
- Lokalizacja: Bytów
- Auto: Golf mk4
- Silnik: ALH
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja już mogę podsumować koszty montażu pdc tył i przód: 8 koszyków po 50 zeta sztuka aso, 8 wtyczek do czujników po 25zł, 8 czujników golf 6 po 50zł z używki, sterownik czujników parkowania vw sharan 150zł, 2 razy buzzer po 30zł sztuka, wiązka tył vw Polo 6r, włącznik pdc front sharan na części 50zł i włącznik asr golf 4 tylko dla frontu 20zł, do tego wszystkie nowe piny do wtyczek i przewody. A że zajmuję się doposażaniem nowych vw tego nie liczyłem bo i sam zrobiłem wiązkę zderzaka przód główną wtyczkę do niej że zderzak ściągam jakby to było ori a i jeszcze klej 2 składnikowy z aso 50zł. Dużo chęci i samo zaparcia Dla chętnych mogę wrzucić fotki mam kilka jak robiłem wiązki itd A i zapomniał bym kosztu tylnej dokładki ori pdc nie pamiętam i panel od golfa bifuel nowy classic parts 80zł z przesyłką
- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1644
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dawno temu ten panel bifuel zamawiałeś?Tygrysq pisze: ↑wt wrz 20, 2022 17:26Ja już mogę podsumować koszty montażu pdc tył i przód: 8 koszyków po 50 zeta sztuka aso, 8 wtyczek do czujników po 25zł, 8 czujników golf 6 po 50zł z używki, sterownik czujników parkowania vw sharan 150zł, 2 razy buzzer po 30zł sztuka, wiązka tył vw Polo 6r, włącznik pdc front sharan na części 50zł i włącznik asr golf 4 tylko dla frontu 20zł, do tego wszystkie nowe piny do wtyczek i przewody. A że zajmuję się doposażaniem nowych vw tego nie liczyłem bo i sam zrobiłem wiązkę zderzaka przód główną wtyczkę do niej że zderzak ściągam jakby to było ori a i jeszcze klej 2 składnikowy z aso 50zł. Dużo chęci i samo zaparcia Dla chętnych mogę wrzucić fotki mam kilka jak robiłem wiązki itd A i zapomniał bym kosztu tylnej dokładki ori pdc nie pamiętam i panel od golfa bifuel nowy classic parts 80zł z przesyłką
__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości