Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob maja 28, 2022 16:47

Orientuje się ktoś z Was, jak wygląda temat tankowania LPG w Niemczech i Holandii? Będę na wakacje jechał Golfem do Holandii i trzeba będzie tankować LPG po drodze, a z tego co wiem, to u nas w Polsce mamy inne złącze do tankowania. Na stacji w Niemczech czy Holandii mają przejściówki czy muszę sam sobie zakupić i je zabrać ze sobą?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt maja 31, 2022 11:47

kewinpol pisze:
sob maja 28, 2022 16:47
Orientuje się ktoś z Was, jak wygląda temat tankowania LPG w Niemczech i Holandii? Będę na wakacje jechał Golfem do Holandii i trzeba będzie tankować LPG po drodze, a z tego co wiem, to u nas w Polsce mamy inne złącze do tankowania. Na stacji w Niemczech czy Holandii mają przejściówki czy muszę sam sobie zakupić i je zabrać ze sobą?
Lepiej sobie kupi. Na niektórych stacjach w DE mają dwa pistolety (ichniejszy i włoski czyli taki jak u nas) ale nie wszędzie. W NL potrzebujesz zupełnie inne przyłącze.
Ja w sumie na 2 przejściówkach objechałem całą Europę, od Francji, przez wyspy po kraje bałkańskie. Generalnie potrzebujesz 3 typy przyłącza. Pierwszy nasz (tzw włoski)

Niemcy (gwint zewnętrzny):
https://www.gaz-but.pl/userdata/public/ ... 5e4dbe.jpg

NL/UK:
https://www.gaz-but.pl/userdata/public/ ... 21ae11.jpg


Odnośnie przyłącza NL/UK zwróć uwagę jak będziesz kupował, czy te bolce po bokach są odlane, czy jest zrobiona przetyczka (nabita). Jak nabite, daj to jakiemuś spawaczowi obspawać/zalutować dookoła. Ja miałem nabijane i się po iluś tankowaniach lekko zluzowało i podczas tankowania uciekał lekko gaz. Po obspawaniu problemu więcej nie uświadczyłem.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » wt maja 31, 2022 20:23

Hey. Macie kto z was schemat wyłącznika airbag pasażera? Do golfa końcówka 2001r. Czyli "poliftowa" wersja okablowania. Znajomy ma w toledo mk2 2003r ten wyłącznik w schowku i lampkę na desce- ma taki sam moduł airbag jak mój w g4 - 1C0 909 605 A vw51


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw cze 09, 2022 20:58

Żeby dostać schemat, musisz napisać z jakiego auta masz wyłącznik- pisałem o tym.

Spotkał się ktoś z problemem opadającego zagłówka? Żona zjebki dostala że mi zagłówek przestawia jadąc kilometry czy dwa...a ostatnio w dłuższej trasie zauważyłem że sam opadł...normalnie się obniża podczas jazdy a jakiegoś betonowego zawieszenia nie mam. Niedługo jadę 3kkm trasę i szlag mnie trafi...nic nie wymyślę to oringi założę aby go trzymały :los2:



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt cze 10, 2022 12:48

Panowie będę się wybierał na wakacje golfem i w końcu chce ogarnąć radio rcd 200 mp3, tak żeby było skomunikowane z autem i nie wyłączało się po około godzinie od włączenia. Czy adapter z tej aukcji podjedzie do tego radia: https://allegro.pl/oferta/adapter-can-b ... 1509281541 i będzie podłączone tak jak ma być z Can?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt cze 10, 2022 13:23

Qto pisze:
czw cze 09, 2022 20:58
Żeby dostać schemat, musisz napisać z jakiego auta masz wyłącznik- pisałem o tym.

Spotkał się ktoś z problemem opadającego zagłówka? Żona zjebki dostala że mi zagłówek przestawia jadąc kilometry czy dwa...a ostatnio w dłuższej trasie zauważyłem że sam opadł...normalnie się obniża podczas jazdy a jakiegoś betonowego zawieszenia nie mam. Niedługo jadę 3kkm trasę i szlag mnie trafi...nic nie wymyślę to oringi założę aby go trzymały :los2:
Przyspawać :grin:

A tak na serio, jak mnie pamięć nie myli to jeden pręt był karbowany co któryś centymetr i zaskakiwał na zapadce. Sprawdź czy jest on po dobrej stronie. Nie pamiętam a nie mam mojego MK4 pod ręką żeby sprawdzić, ale może były symetrycznie lewa i prawa ?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 10, 2022 17:37

:los2: Zaskakuje bo czuć przy regulacji...tylko opada podczas jazdy. Faktycznie mogę pozamieniać zagłówki to będę wiedział gdzie leży problem...ale pewnie w fotelu bo karbowany pręt zepsuć to tylko fachowcy u mnie w robocie by potrafili



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn cze 13, 2022 00:32

Wy tu dywagujecie o zaglowkach i cablach do radia... A co jo mam powiedzieć? Dwa dni temu przeskoczyl rozrząd i chyba szlag trafił silnik. Tyle dokladania i na nic :(


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr cze 15, 2022 21:37

Vwolf86 pisze:
pn cze 13, 2022 00:32
Wy tu dywagujecie o zaglowkach i cablach do radia... A co jo mam powiedzieć? Dwa dni temu przeskoczyl rozrząd i chyba szlag trafił silnik. Tyle dokladania i na nic :(
Że tak zapytam, o ile przeciągnąłeś termin wymiany ? :grin:

U żony w Polo kiedyś ścięło zęby na pośrednim między wałkami rozrządu. Miało auto 75tyś, rozrząd miał być wymieniony przy 60 jak się okazało (pierwotnie VW założyło 120, po czym skróciło interwał do 90, po czym skróciło jeszcze raz do 60. Chyba za dużo silników na gwarancji wymieniali). Natomiast u mnie w audi, przeciągnięta wymiana paska o 30tyś km, ale nie jeb...ł. Ostatnio wymieniłem cały rozrząd. Wreszcie nastała błoga cisza przy odpalaniu i juz nawet łańcuchów nie słychać :grin: Olej w skrzyni miałem też wymienić 30tyś km temu, ale stwierdziłem, że czekam aż się rozsypie. Będzie pretekst żeby się przesiąść na 8HP :los2:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » czw cze 16, 2022 12:21

sebekgolf pisze:
śr cze 15, 2022 21:37
Vwolf86 pisze:
pn cze 13, 2022 00:32
Wy tu dywagujecie o zaglowkach i cablach do radia... A co jo mam powiedzieć? Dwa dni temu przeskoczyl rozrząd i chyba szlag trafił silnik. Tyle dokladania i na nic :(
Że tak zapytam, o ile przeciągnąłeś termin wymiany ? :grin:

U żony w Polo kiedyś ścięło zęby na pośrednim między wałkami rozrządu. Miało auto 75tyś, rozrząd miał być wymieniony przy 60 jak się okazało (pierwotnie VW założyło 120, po czym skróciło interwał do 90, po czym skróciło jeszcze raz do 60. Chyba za dużo silników na gwarancji wymieniali). Natomiast u mnie w audi, przeciągnięta wymiana paska o 30tyś km, ale nie jeb...ł. Ostatnio wymieniłem cały rozrząd. Wreszcie nastała błoga cisza przy odpalaniu i juz nawet łańcuchów nie słychać :grin: Olej w skrzyni miałem też wymienić 30tyś km temu, ale stwierdziłem, że czekam aż się rozsypie. Będzie pretekst żeby się przesiąść na 8HP :los2:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Peran » sob cze 18, 2022 14:03


Vwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdi



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » ndz cze 19, 2022 14:25

Peran pisze:
sob cze 18, 2022 14:03
Vwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdi
A dużo jest roboty żeby to wszystko przełożyć? Robił ktoś taką operacje? Wiem że trza kable i pompke do baku, a dalej nie wiem co? Najlepiej dorwać dawce z silnikiem, wiazką, ecu


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz cze 19, 2022 20:39

Peran pisze:
sob cze 18, 2022 14:03
Vwolf86 pisze:
Po zaciagnieciu do garażu i dokladniejszej diagnozie okazało się że wal korbowy się zatarł. Rozrząd miał jakieś 60tys. Silnik 1.9tdi 90KM ALH. Teraz się zastanawiam co szukać. Myślałem żeby 110 włożyć, bo 90 trochę mulowaty jest. Ale to musi być silnik z auta po 2000r.
ARL bo chyba nie było nic lepszego w tdi
To już lepiej dół z ARL/ASZ + górę na pompie. WIększe pole manewru do tuningu w znacznie niższych pieniądzach. Kup teraz dobre pompki AL w rozsądnych pieniądzach (nie mówię o "nowych" z oznaczeniem X na końcu po ponad 4000zł sztuka)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt cze 24, 2022 14:31

Qto pisze:
pt mar 25, 2022 23:24
Od zakupu auta mam problemy z dwoma zamkami.

Nie miałem za dużo do czynienia z elektryczną klamką bagażnika (sedan i kombi...tutaj akurat chodzi o Borę sedan) dlatego też nie bardzo wiem jak ugryźć problem. Klamka nie za każdym razem działa...i jak nie działa, to mogę próbować ze 100x - nie zadziała. Dopiero zabawa pilotem może przywrócić życie klamce, czasami wystarczy raz nacisnąć otwieranie na pilocie czasami z 5x lub więcej...tutaj pewności nie mam, ale chyba otwieranie auta z panelu kierowcy też budzi klamkę. Ktoś ma jakiś pomysł? Mam wszystkie możliwe części na podmianę...ale od czego zacząć? Zakładam, że jakby ktoś przede mną wymienił komfort na taki od HB to problemy byłyby przez cały czas (i trochę inne) aczkolwiek eepromu nie sprawdzałem - mam możliwość sprawdzenia i mam też drugi komfort z identycznego auta.
Minęło kilka miesięcy...dzisiaj rano podmieniłem komfort i póki co bagażnik otwiera się za każdym razem czyli możliwe że na poprzednim komforcie były zimne luty. Na obecnym z kolei nie działa syrena alarmu.
W dawcy była syrena z własnym zasilaniem, tak samo jak w obecnym aucie. Wrzucam stary komfort i działa.
Raczej odrzucam tu opcje że coś z eepromem nie gra...ale może ktoś pamięta gdzie się zmieniało rodzaj syreny? ...bo jeszcze jest opcja że wrzuciłem jakiś inny komfort niż ten o którym myślę bo leży ich trochę u może jednak coś nie gra



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości