

[ Dodano: Pią Lis 24, 2006 19:47 ]
A oto zdjecia silnika i pierscienia zgarniajacego pierwszego cylindra... co do silnika to zastosowalem do napedu pompy oleju przelozenie 1:1,5 wiec powinna pokryc zwiekszone zapotrzebowanie na olej.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po pierwsze co ma dac wal od ABS w PLce? Jakie beda tloki?KamilW pisze:wszystkie rady jak i slowa krytyki mile widziane.
Pl ma natrysk oleju na tloki.olozwirski pisze:Po pierwsze co ma dac wal od ABS w PLce?
cos o tym slyszalem, mozesz rozwinac temat?olozwirski pisze:Po drugie turbo z diesla za badrzo nie nadaje sie do benzyny
mala przerobka i da sie zrobic, juz sprawdzalemolozwirski pisze:Nastepnie jak chcesz wlozyc aparat w glowice, golwica 8V?
zasilanie gaznikowe, westgate i blowoff.olozwirski pisze:Jak to bedzie wysterowane?
moze i lepiej ale takie mam mozliwosci i tak robie.olozwirski pisze:Nie lepiej na ABSa wrzucic glowice 16V i dopiero uturbiac?
no coz bedzie musial starczyc,...olozwirski pisze:Budzet za maly zdecydowanie
no zgodnie z twoim mottem bede to kontynulowal dalejJezeli nie wiesz ze to niemozliwe to moze ci sie udac...
z tego czego sie sam dowiadywalem to spaliny z silnika benzynowego maja zarowno wyzsza temperature jak i wyzsza energie, wiec efekt zastosowania turbiny z diesla w silniku beznynowym powinien byc taki ze turbina uzyska max sprawnosc przy mniejszych predkosciach obrotowych co powinno zaowocowac zmniejszeniem turbo dziury i przeniesieniem momentu w nizszy zakres obrotow. Znajomy zamontowal turbo do silnika 1,4 (turbo pochodzilo od 1,9 TDi) i uzyskal max cisnienie doladowania rzedu 0,7 bara, a doladowanie zaczyna sie juz przy predkosci 2500 obr na min. Zgodnie z moimi obliczeniami u mnie turbina bedzie tloczyc juzod 1500 obr na minute. a max osiagnie przy 3000 obr, pozniej westgate otworzy sie i zradukuje cisnienie spalin ... tyle teorii a co z tego wyniknie to sie okaze. Musze odprezyc silnik. Max co moge osiagnac to 8,3 ...tomcio666 pisze:myślę że chodzi tu o siłę napędową spalin inna w klekocie a inną w benzynie i pewnie turbo też inaczej jest zbudowane geometrycznie (takie moje przypuszczenia), tzn efekt może i da i pewnie będziesz zadowolony jednak nie będzie to dopracowane i da mniej mocy niż powinno.
mniejsza o to czy mam czy nie mam ale skoro sie za to wzialem to jestem swiadom ryzyka,wojti pisze: jeśli niemasz dobrego pojecia o mechanice a wogóle o budowaniu silnika turbo to niema wtedy sensu
problemow pewnie tak ale pieniedzy nie, licze sie zamknac w 500 zlwojti pisze:bo problemów z tym bedzie cała masa a do tego ogrom wydanych na to pieniędzy
a dlaczego tak twierdzisz?wojti pisze:a i tak to nie bedzie jechac
a co ma do tego silna psychikawojti pisze:ale jak jestes silny psychicznie to próbuj może ci się uda
nigdy nie mów nigdywojti pisze:a za 500zł to nigdy ci sie nie uda zbudować samochodu turbo
wiedzialem:D:Dtomcio666 pisze:no jesteś,evolution pisze:zaraz bedzie ze zly wujek jestem:D:D
no w sumie racja a tak moznabylo grila urzadzic:)tomcio666 pisze:narobiłeś apetytu tym wybuchem a teraz może z tego nic nie bedzieevolution pisze:wybuchnie za szybko na tym zestawie.
nigdy nie mow nigdywojti pisze:a jak ty chcesz się przekonać to prosze przekonasz się sam a za 500zł to nigdy ci sie nie uda zbudować samochodu turbo
innych nie mam niestety.evolution pisze:tloki z abs za slabe
to zalezy jakiego malca budujesz. Ja go przeliczylem i wyglada na dobreevolution pisze:z 1,6 td jakby to ujac dobre do malca
to sprawdz sobie numery czescievolution pisze:wal w pl jest mocniejszy, wiec z abs do wywalenia
nie kombinuj? musze utrzymac srednie cisnienie oleju na poziomie 3 barow wiec bez kombinacji sie nie obejdzie...evolution pisze:pompa,,, nie kombinuj.
no to moze podaj mi dobre podejscie skoro wiesz jakie ono jest?evolution pisze:ogolnie zajebisciue zle do tematu podchodzisz
ty mnie chyba nie zrozumiales... wczoraj przez pol nocy robilem obliczenia tloka pod katem zmniejszenia naprężen cieplnych, okreslenia max wytrzymalosci i sposobu jego obrobki przed zamontowaniem... wiec chce cie wyprowadzic z bledu ale przypadek przy tej modyfikacji nie ma racji bytu... owszem moze nie stac mnie na sprowadzenie kutych tlokow z USA ale wieksza frajde sprawia mi obliczenie ile wytrzymaja te z ABS i jak je zmodyfikowac zeby wytrzymaly wiecej. Moim zdaniem to nie sztuka kupic sobie zestaw "zrob se sam" za 20000 zl i go zamontowac tylko zrobic cos za 500 zl samemu... nawet jesli mialoby to sie rozleciec...evolution pisze:tak na zasadzie wrzyce wszystko do betoniarki pomieszam ze dwie godziny bedzie fajny silnik....
dlaczego tak mowisz? nawet nie wiesz ile go chce doladowac?evolution pisze:ogolnie odpusc sobie takie cos, wybuchnie za szybko na tym zestawie
a ile frajdy przy okazjiwojti pisze:ci co robili turbo to wiedzą , zeby zjedzone na tym i nerwówo mnóstwo
tez tak mysleluckash pisze:Jesli uda mu sie zdobyć sprawne turbo za małe pieniądze, później wszystko samemu poskładać do kupy to jest to realne
intercooler po to by zmniejszyc temperature mieszanki i odsunac granice spalania stukowego.luckash pisze:Tylko na moje to IC to chyba jest tu zbędny skoro ma to działać na gaźniku
no jak tyle masz to ci gratuluje ale to nie temat pt: ile kto ma kasy tylko temat o oturbianiuevolution pisze: te 500 mnie powalilo na podloge, 6 lat temu wsadzilem w motor blisko 300 hekto zlotych:D:D
gaznik to WEBER DCHD, jeszcze nie mam koncepcji czy bedzie przed czy za turbo, co do puchy to nie trzeba go zamykac, da sie go prosto przerobic na cisnieniowyolozwirski pisze:Co to za gaznik, bedziesz go w puche zamykal
a co ci sie w nim nie podobaolozwirski pisze:He he co za temat...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości