Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw paź 26, 2006 13:39

RobertP, :pub: no właśnie, a trafił nam się tu jeden lobbysta który wysyła kolegę do ASO. A takiej ceny jaką podał pawel1111 to się nie spodziewałem!! Nie myślałem, że ASO są aż do tego ztopnia bezczelne (jeśli chodzi o oleje, bo w innych sprawach to wiadomo, że są) :panna: A ja leje Castrola Magnateca do obu diesli i jest OKI :)
Pozdrawiam.



pawel1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 08, 2005 11:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pawel1111 » czw paź 26, 2006 15:44

Wlasnie dzwonilem na Mlodnicka w warszawie i podali mi CASTROL MAGNATEC 505.01 38zł za litr , nie widzilem nigdzie takiego oleju



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pt paź 27, 2006 14:59

koledzy myślę że lekko się zagalopowaliście i powstaje z tego nie rzeczowa porada tylko druciarstwo
komercja komercją ale lanie do pompek byle czego to lekka desperacja i lekkomyśność
wybierając olej do swojego byłem w podobnej sytuacji
ja zalałem castrola bo taki był lany przez wasztat prowadzący servis w niemczech
sprawdziłem to znajdując w necie akeres e-mail do serwisu dane wziąłem z książki serwisowej
niemiec uprzejmie mi odpisał że do tych silników może być lany taki i tylko taki olej bez wyjątku
masz kolego normy wg których należy uzywać oleju do motorów z pompkami które z resztą podałeś i nie ma sensu główkowac i kombinować bo pompki są delikatne a "oszczędność" może zakończyć się płaczem

po części się zgodze że komercja robi swoje ale jeśli to nie tylko komercja to silniczek może płakać
dla przykładu do pompek znajomego zalali jakiś bp czy coś niby spełniajacy normy i zaczął dymić
Ja już do 2 auta leje Castrola (który przez niektórych jest opluwany) z niemiec, z netu i jestem bardzo zadowolony zero ubytków i dymienia :okej:


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 27, 2006 15:26

mg-maciek pisze:leje Castrola (który przez niektórych jest opluwany) z niemiec, z netu i jestem bardzo zadowolony zero ubytków i dymienia :okej:
czy to z powodu Castrola jest zero ubytków i dymienia ? :rotfl: :okej:
nie OK, wiadomo nie od dziś że oleje to także podstawa,
rozpisywanie się nie ma sensu bo temat był wałkowany niejednokrotnie



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt paź 27, 2006 16:41

mg-maciek pisze:ale lanie do pompek byle czego to lekka desperacja i lekkomyśność
Po 1. Zanim napiszesz- CZYTAJ!!! Gdzie któryś z nas napisał, aby lać do silnika "byle co"? Znajdź nam tu i skopiuj. Czekamy z niecierpliwością!! :bigok:
Po 2. Pompowtrtskiwacze są sparowane olejem napędowym. No chyba, że ktoś będzie pompwtryskiwacz olejem silnikowy polewał...
Po 3. Mówimy tu, że można nalać tylko porządny i dobry olej,dobrej marki, a nie jak tu jeden sugerował że tylko to, co wciskają w ASO (w cenie dobrego koniaku z resztą).
Po 4. Sam mam Castrola. Mobil, Shell, Elf itd. robią porównywalne i dobre oleje, do każdego silnika. Pompowtryskiwacze od lat są stosowane w samochodach ciężarowych, gdzie osiągają milionowe przebiegi. Znajomy ma firmę transportową i leją BP, a nie żaden "specjalny". Dlatego nie ma sensu naganiać ludzi do ASO. Wiele osób serwisuje poza ASO i nic się nie dzieje.

A ciekawe czy "specjaliści" od słowa "specjalne", nie mający pojęcia, co w czymś jest "specjalistyczne", znają jakieś "specjalne" oleje do common rail?
A może do benzyniaka? Jakieś "specjalne" do silników na jednopunkcie, "specjalne" do wielopunktowych i "specjalne" do bezpiśrednich?
Dajcie spokój. Olej powinien być porządny i regularnie wymieniany.
Olej smaruje elementy współpracujące w kadłubie i głowicy silneika, a nie wtryskiwacze!
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pt paź 27, 2006 17:15

"Dajcie spokój. Olej powinien być porządny i regularnie wymieniany.
Olej smaruje elementy współpracujące w kadłubie i głowicy silneika, a nie wtryskiwacze!
Pozdrawiam." - cholerne cytaty zawsze coś namieszam

pisałem ogólnikowo i na szybko w robocie więc mogłem coś przeoczyć :crazy:
chciałem wyrazić opinię bez wnikania w szczegóły czy smarowany jest pompowtryskiwacz w połowie czy w całości czy wogóle że nie jest smarowany olejem (chodź wydaje mi się że jego górna część jest - popraw mnie jeśli się myle) że siedzą inżyniery gdzieś w jakimś biurze i kombinuja żeby zrobić olej co by jak najbardziej pasował do danego silnika - taką mam nadzieję - bo często przyzna mi chyba każdy rację - zdażają się znawcy którzy na siłę chcą być mądrzejsi od telewizora i leją lub robią co uważają za słuszne a chyba nie tędy droga :okej: :pub:


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Siwy z ...
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
Kontakt:

Post autor: Siwy z ... » ndz lis 26, 2006 18:42

shreck pisze:Jeżeli silnik nie jest przystosowany do obsługi long life to wyłącznie oleje wg specyfikacji VW 505.01 (posiadają specjalne dodatki do układów wtryskowych z pompowtryskwaczami!
A jesli fura jezdzila na oleju long life ( do 95.000 km) a potem zostal (niestety z mojej niewiedzy i z totalnej glupoty naszych wspanialych mechanikow) zmieniony na Mobila 10W-50... to czy teraz moge "zalac" Castrola ? Jesli tak... to jakiego dokladnie? 505.01 - to jest jasne, ale...


:-)

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 26, 2006 18:47

Siwy z ..., markę oleju zawsze można zmienić. Co prawda najlepiej jeździć na tym samym, ale nic nei zaszkodzi.
Tylko Ci chodzi o to, czy dalej będziesz mógł jezdzić na tym longlife? I wymieniać z taką częstotliwością jak dotąd?
Pozdrawiam.



Siwy z ...
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
Kontakt:

Post autor: Siwy z ... » ndz lis 26, 2006 19:01

Grzesiekk1982 pisze:Tylko Ci chodzi o to, czy dalej będziesz mógł jezdzić na tym longlife?
Nie wiem jaka jest roznica w cenie... ale jesli "ludzka" i mozna znowu przerzucic sie na long-lfe to czemu nie...
Grzesiekk1982 pisze: I wymieniać z taką częstotliwością jak dotąd?
Tyle to juz wiem... na tym oleju co teraz jezdze - do 15.000 km...
...a na long-life to chyba i nawet do 40.000 km.
Chyba, ze sie totalnie myle...
A co z ta specyfikacja 505.01? Na Mobilu jest tez ona napisana?
A co z oznaczeniem oleju? Dalej 10W-50? czy cos innego? Moze lepszego?
Jestem "zielony" w tym temacie... [-o< [-o< [-o<


:-)

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 26, 2006 19:27

Siwy z ..., Niestety też nie za bardo kumam o co chodzi z tym lognlife.
Jednak ja wychodzę z założenia, że nawet najlepszy olej się zanieczyszcza w silniku i traci właściwości.
Nie mam pojęcia czy- i dlaczego w tym przypadku miałoby być inaczej?
Podczas tarcia w silniku zawsze powstają zanieczyszczenia, podobnie też z przedmuchami z cylindra do skrzyni korbowej (gdyby para tłok-tuleja były idealnie szczelne, to silnik nie miałby prawa działać).

Olej się więc zanieczyszcza produktami tarcia, spalinami, oraz podlega naturalnemu starzeniu. Wolałbym więc lać częściej (co 10-15 tys km) tradycyjny olej.
Ktoś może się tu z moją nieufnością do longlife nie zgodzić. Może i będzie miał rację. Nie mam na tyle informacji na ten temat. Jednak, jeśli chcemy jeździć 15 tys km rocznie, to nie wiem czy jest sens.

Wydaje mi się, że to longlife jest stworzone dla samochodów pokonujacych około 40-80 tys. km rocznie, ale to moje przypuszczenia. Pozdrawiam.



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz lis 26, 2006 19:33

Grzesiekk1982 pisze:Po 2. Pompowtrtskiwacze są sparowane olejem napędowym. No chyba, że ktoś będzie pompwtryskiwacz olejem silnikowy polewał...
:oops:
Grzesiekk1982 pisze:
Grzesiekk1982 pisze: Pompowtryskiwacze od lat są stosowane w samochodach ciężarowych, gdzie osiągają milionowe przebiegi. Znajomy ma firmę transportową i leją BP, a nie żaden "specjalny".
skąd on się urwał - kolego zapoznaj się z tematem dopiero się wypowiadaj

tu chodzi o NORMY nie o MARKI


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Siwy z ...
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
Kontakt:

Post autor: Siwy z ... » ndz lis 26, 2006 19:42

Grzesiekk1982 pisze:Wydaje mi się, że to longlife jest stworzone dla samochodów pokonujacych około 40-80 tys. km rocznie, ale to moje przypuszczenia.
Moge napisac cos takiego... kupilem mojego AXR-a z 92 tkm na liczniku... i do tej pory mial wymieniany olej tylko 2 razy (w niemieckim serwisie) ostatni raz przy 69 tkm - tzn., ze wymieniali olej co 35 tkm. Az sie przestraszylem, bo pomyslalem, ze niemiaszkow lekko pogrzalo... ale potem (po zmianie w Polsce - przy 95 tkm, na Mobile 10W-50) uslyszalem, ze sa takie oleje i to jest calkiem normalna sprawa. Po dluzszym zastanowieniu stwierdzilem, ze dalem "ciala", bo jeszcze moglem z jakies 12 tkm spokojnie jechac. Teraz musze wymienic olej (przejechalem 16 tkm) i dlatego sie pytam - jaki (10W-50, 0W40, 50W-150 - nie mam pojecia)? I czy taka specyfikacja 505.01 jest tez gdzies na Mobilu napisana?
:okej: :pub:
Ostatnio zmieniony ndz lis 26, 2006 19:47 przez Siwy z ..., łącznie zmieniany 1 raz.


:-)

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz lis 26, 2006 20:15

odnosze do lektury - panowie wystarczy poczytać a nie wywodzić wnioski

http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... oryId=3175

Uwagi ogólne
1. Opcje lepkości olejów sprzed 5/99 : stosując EO VWG 502.00 1/97, 0W-X/5W-X/10W-X; stosując wysokiej smarności oleje EO VWG 500.00 1/97, -30°C do 35°C, 5W-30/5W-40/10W-30/10W-40; stosując EOV VWG 501.01/505.00; -30°C do 35°C, 5W-50/10W-50/10W-60; -30°C do 15°C, 5W-30/5W-40; -15°C do 15°C, 10W-30/10W-40; -15°C do 40°C, 15W-40/15W-50, 20W-40/20W-50. Modele począwszy od roku 2000 ze zmiennym cyklem obsługowym stosując oleje LongLife. Tylko pojazdy odpowiednio oznaczone na płytce VIN (numer identyfikacji pojazdu) i/lub określone na wywieszce dealera jako 'Zmienny cykl obsługi' można eksploatować stosując maksymalne okresy wymiany.


Okres wymiany oleju QG1 = Flexible Okres wymiany oleju (Long-life). Okres wymiany oleju QG0/2 = okres zależny od czasu/odległości (non-flexible)

Wyświetlacz okresów wymiany oleju (Service Interval Display) - jeżeli nie używa się wymienionych w spisie olejów typu Longlife, wyświetlacz należy zmienić tak, aby pokazywał 'non-flexible' i wdrożyć skrócone okresy wymiany oleju

szybko i łatwo mówiąc jeżeli twój samochód (komp/pokł) jest wyposażony w system który oblicza stan zużycia oleju (Service Interval Display) tylko wtedy mozesz zastosować oleje typu LONG LIFE 506. ..., jeżeli nie to tylko olej 505. ..., co 15 tys.


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Siwy z ...
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
Kontakt:

Post autor: Siwy z ... » ndz lis 26, 2006 20:35

Ze strony Castrola...
9. Czy to prawda że do niektórych marek samochodów nadają się tylko oleje określonych marek?
Zdecydowanie nie. Nawet jeśli niektórzy producenci samochodów zalecają określone firmy olejowe to wynika to tylko z układów handlowych pomiędzy tymi firmami. Nie ma natomiast uzasadnienia technicznego. Castrol od wielu lat prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad nowymi formulacjami olejów z wieloma konstruktorami silników np. BMW, VW, Hyundai, Volvo, Toyota. Prace te maja na celu optymalne spełnienie wymagań smarnościowych z technicznego punktu widzenia, stawianych płynom eksploatacyjnym przez wiodące marki samochodowe.
:okej:

[ Dodano: 26 Lis 2006 19:40 ]
robert24 pisze:szybko i łatwo mówiąc jeżeli twój samochód (komp/pokł) jest wyposażony w system który oblicza stan zużycia oleju (Service Interval Display) tylko wtedy mozesz zastosować oleje typu LONG LIFE 506. ...,
Nie wiem nawet czy mam cos takiego... ale olej long-life byl lany przez serwis niemiecki...
robert24 pisze: jeżeli nie to tylko olej 505. ..., co 15 tys.
Normalnie juz nic nie kumam...


:-)

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 171 gości