[instalacja]Jakie kable, gdzie polozyc?

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » śr paź 18, 2006 16:57

jakie kable prądowe sa potztrebne do wzmacniacza CARPOWER HPB-602 ma on napedzac glosnik GDN-30-300-4-AP, rozmawialem ze sprzedajacym te wzmacniacze i mowil mi ze mam zalozyc 10mm kwadrat, czy to nie za duze?? myslalem ze 3mm kwadrat starcza. co polecacie zrobic??



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr paź 18, 2006 17:05

Bula88 pisze:jakie kable prądowe sa potztrebne do wzmacniacza CARPOWER HPB-602 ma on napedzac glosnik GDN-30-300-4-AP, rozmawialem ze sprzedajacym te wzmacniacze i mowil mi ze mam zalozyc 10mm kwadrat, czy to nie za duze?? myslalem ze 3mm kwadrat starcza. co polecacie zrobic??
heh z danych producenta wynika ze 225 rms ma tn piec w mostku wiec te 10mm kwadrat to minimum...najlepiej zalóz od razu 20mm kwadrat....heh a kablem 3mm to glosniki sie zasila:)


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » śr paź 18, 2006 17:09

ćwikła pisze:Bula88 napisał/a:
jakie kable prądowe sa potztrebne do wzmacniacza CARPOWER HPB-602 ma on napedzac glosnik GDN-30-300-4-AP, rozmawialem ze sprzedajacym te wzmacniacze i mowil mi ze mam zalozyc 10mm kwadrat, czy to nie za duze?? myslalem ze 3mm kwadrat starcza. co polecacie zrobic??


heh z danych producenta wynika ze 225 rms ma tn piec w mostku wiec te 10mm kwadrat to minimum...najlepiej zalóz od razu 20mm kwadrat....heh a kablem 3mm to glosniki sie zasila:)
kurde ale beka, we wczesniejszych wypowiedziach bylo napisane o 15mm kwadrat, a ja dopiero teraz skumałem jak tam jest napisane, myslełem cały czas ze tam jest 1,5 mm kwadrat :) hehe



ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » czw paź 19, 2006 08:46

Instalacja jaka powstanie w oparciu o powyższe posty oprze sie wszystkiemu.
Samochód zje dawno rdza a instalacja będzie dalej trwać.
W tym miejscu zastanawiam sie po co pisac posty i przyklejac je skoro inni i tak potrafią zapytać o to samo kolejny (setny) raz.
Prowadzono na forum (ja prowadziłem) wiele rozważań na temat przekroju kabla, na co uważać podczas montazu. To wszystko na nic.
Nie będę wypowiada się jak bezsensowane rady padały w tym wątku. (choć odpowiedniej byłoby powiedzieć nieopłacalne, bo po co przepłacac za gruby kabel skoro i tak nie udłyszysz róznicy)
Wszyscy pomijali prawidłowe prowadzenie masy.
Dla konstruktorów wzmacniaczy m-cz temat masy jest znany. Ale ten sam temat choc powodujacy wiele problemów podczas montazu instalacji CA jest pomijany. Nie wiem dlaczego.
Zycze udanego monazu i zadowolenia z efektów.



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » czw paź 19, 2006 14:20

Fredi88, zadaj sobie podstawowe pytanie:

Czy będę w przyszłości zmieniał wzmak na mocniejszy :?:

Jeśli tak to możesz pomyśleć o położeniu grubszych kabli, po to żeby przy zmianie wzmaka nie rozbierać ponownie połowy samochodu i wydawać znów pieniędzy na inne grubsze kable.

Jeżeli nie masz zamiaru zmieniać w przyszłości wzmaka i na 100% zostaje ten, który masz, a Twój wzmacniacz ma zabezpieczenie w postaci bezpiecznika 15A, to nie potrzebujesz kabla grubszego niż 8mm^2 i kropka. Taki kabel spokojnie wytrzyma obciążenie go 20A przy długości 6m, więc masz zapas.

Masę możesz przykręcić do karoserii w miejscu gdzie jest goła blacha, a nie pokryta lakierem na przykład.


Musisz po prostu być pewny czy będziesz mieniał wzmak na mocniejszy, czy nie.
Bo po co dawać 20mm^2 jeżeli nigdy nie zostanie wykorzystane, a zapłacisz za kable 2 razy więcej.



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » czw paź 19, 2006 16:52

a jak sadzicie lepiej pusic minus od aku czy mozna normalnie od masy??



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » czw paź 19, 2006 18:25

ja mam minus do masy podpiety i nie zauważyłem żadnych problemów, choć niewykluczone, że u Ciebie moga się pojawić. Jeżeli jesteś w stanie wyłozyć na dodatkowe 5m kabla (czyli około 40-80zł w zależności od grubości) to pociągnij od aku..


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
zmc-mafe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 14:41
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zmc-mafe » czw paź 19, 2006 21:58

witam doczepiam sie do tematu z takim wątkiem mam pytanko jaki najlepiej kupic bezpiecznik na + <tzn zmieniam kable i ciagne od akum do radia i kolo akum chce walnać bezpiecznik tylko niewiem jaki najlepszy i w sam raz ,moc mojego radia to 4*45 /{ 4*15 sin }



ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » pt paź 20, 2006 08:20

wg mnie ciagnięcie kabla minusowego to naklejanie drogiego plastra obok rany.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości