[mk5] Problem ze smarowaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
[mk5] Re: Problem ze smarowaniem
Naprawa nie taka straszna ale jednak koszta idą w górę. Z drugiej strony wolę wydać kasę na remont jak kupić drugi silnik nieznanego pochodzenia. Pompa oleju zmieniona, tłoki w przeróbce na szersze pierścienie także będzie jak nowy motor. Przerobię odmę na sam koniec i nic tylko jeździć. Mam obawy jak tam się ma turbawka... ale to zobaczę w trakcie jazdy najprędzej. Jak coś złożę to odezwę się i wrzucę kilka fotek dla potomnych.
...
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
[mk5] Re: Problem ze smarowaniem
Jest problem.... wał nadaje się na złom. Znalazłem inny, który nie wymaga szlifowania czyli plug&play. Pytanie (może głupie) - czy zakładając taki używany wał muszę zakładać nowe panewki? Pytam bo stare panewki główne są w idealnym stanie.
...
[mk5] Re: Problem ze smarowaniem
Powinno się ale jeśli te stare trzymają nominał i nie mają mega bruzd to nawet można je drapnac nożykiem i będzie jak nówka. Tak robili nasi ojcowie dziadkowie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
[mk5] Re: Problem ze smarowaniem
Temat po dwóch miesiącach dłubaniny ogarnięty. Silnik dostał nowy wał, tłoki poszły do przeróbki, głowica po pełnej regeneracji i cała masa nowych części spowodowały, że silnik chodzi jak igła. Jednak auto kupione okazyjnie okazało się skarbonką bez dna. Dobrze, że inwestycja pochłonęła tylko silnik. Turbo ocalało. Koszt naprawy ok 6 tys. polskich złotych.
Tak się zastanawiam nad osobnym tematem do działu FAQ dotyczącym silników TFSI i FSI. Myślicie, że to przejdzie? Ogólnie informacje są znikome i jak coś trzeba znaleźć to trzeba się trochę napocić.
Tak się zastanawiam nad osobnym tematem do działu FAQ dotyczącym silników TFSI i FSI. Myślicie, że to przejdzie? Ogólnie informacje są znikome i jak coś trzeba znaleźć to trzeba się trochę napocić.
...
[mk5] Re: Problem ze smarowaniem
Każda informacja jest cenna na forum. Szczególnie ta dotycząca przeróbki tłoków.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
[mk5] Re: Problem ze smarowaniem
U mnie pomimo niskiego przebiegu postanowiłem od razu zainwestować w modyfikację tłoków. Fabryczne pierścienie to jakaś porażka. Są cienkie i miękkie. Same tłoki były w bdb stanie tj. nie były zawalone nagarem czy też nie były mocno zużyte.
Nie wiem czy jest ktoś kto jeszcze wykonuje modyfikacje tłoków w PL oprócz Krasnobrodzka Racing z Warszawy. Robotę zrobili dobrą aczkolwiek samowolka (bez mojej decyzji) podniosła trochę rachunek za usługę. Jeden tłok miał zadzior (chyba od uderzenia w ostrą krawędź) i nie chciał wejść do cylindra.
Sama przeróbka polega na poszerzeniu wszystkich trzech rowków w tłokach i zastąpieniu fabrycznych pierścieni wersją wzmocnioną. Nowe pierścienie są grubsze i bardzo twarde (ciężko wbić tłok do cylindra). Fachowcy z Krasnobrodzka stwierdzili, że tulejki na korbowodach mają znaczne luzy i trzeba je wymienić, ponieważ mają wpływ na prowadzenie tłoka w cylindrze i późniejsze pobieranie oleju. Po wymianie luzy były identyczne - wg mnie strata kasy. Ogólnie ciężki kontakt bo jedna osoba przyjmuje przesyłkę inna zaś dokonuje oględzin, a następna naprawia.
Co najważniejsze - pierścieni nie da rady kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Podobno pierścienie są wykonywane dla nich na zamówienie. Wszystko przychodzi w detalach i trzeba samemu sobie składać. Producent pierścienie firma Mahle.
Poniesione koszta (czerwiec 2018):
- przeróbka rowków + nowe pierścienie - 900zł
- nowe tulejki w korbowodach - 400zł
Nie wiem czy jest ktoś kto jeszcze wykonuje modyfikacje tłoków w PL oprócz Krasnobrodzka Racing z Warszawy. Robotę zrobili dobrą aczkolwiek samowolka (bez mojej decyzji) podniosła trochę rachunek za usługę. Jeden tłok miał zadzior (chyba od uderzenia w ostrą krawędź) i nie chciał wejść do cylindra.
Sama przeróbka polega na poszerzeniu wszystkich trzech rowków w tłokach i zastąpieniu fabrycznych pierścieni wersją wzmocnioną. Nowe pierścienie są grubsze i bardzo twarde (ciężko wbić tłok do cylindra). Fachowcy z Krasnobrodzka stwierdzili, że tulejki na korbowodach mają znaczne luzy i trzeba je wymienić, ponieważ mają wpływ na prowadzenie tłoka w cylindrze i późniejsze pobieranie oleju. Po wymianie luzy były identyczne - wg mnie strata kasy. Ogólnie ciężki kontakt bo jedna osoba przyjmuje przesyłkę inna zaś dokonuje oględzin, a następna naprawia.
Co najważniejsze - pierścieni nie da rady kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Podobno pierścienie są wykonywane dla nich na zamówienie. Wszystko przychodzi w detalach i trzeba samemu sobie składać. Producent pierścienie firma Mahle.
Poniesione koszta (czerwiec 2018):
- przeróbka rowków + nowe pierścienie - 900zł
- nowe tulejki w korbowodach - 400zł
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości