czy VW zmienia technologię na common rail i dlaczego???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sie 19, 2006 18:04

double-d pisze:Auta które uważamy za szmelc .. typu fiat np. ma fajny silnik , bądz co bądz uważany za jeden z najlepszych małych diesli obecnie: 1.3 Multijet 75/90km oraz 1.9JTD /115km
Miałem przyjemność smigać multiplą 1.9jtd i musze przyznać ze to potrafi sie zebrać jak na taką mase auta.D
jasne wszystkie włoskie ładnie sie zbierają ale silniki czy to benzynowe czy diesla czy ich przedewszystkim "doposażenie" nie jest tak dobre jak w niemcach czy japończykach
a poza tym w common rail juz nie pojeździsz na o.roślinnym :-) :jezor:



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob sie 19, 2006 19:09

no trudno.. sprzedaż spadnie...uprawy spadną... bieda wróci... :D :hmm:

Apropo japońskich silników to 2.2iTdci Hondy to świetny motor śmigający na commonie.
Jeśli japońce sie zdecydowali an cr i wyszedł im taki engine to połączenie cr i niemieckich ropnych wynalazków moze zaowocować partią swietnych silników. Mysle ze same korzyści z tego będą. tylko oni zostali przy pompie juz chyba...
czas na zmiany?? :) (jezu...zabrzmiało jak hasło ludowe... :rotfl: )



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob sie 19, 2006 19:44

CR od dawna jest stosowany w 6 i 8 cylindrowych TDI - powód jest prosty - redukcja emisji spalin i wyzsza kultura pracy silnika - dlatego w pierwszej kolejności technologia ta trafiła do drogich limuzyn. Jeszcze kilka lat temu systemy CR nie dorównywały technologi PD ze względu na niskie ciśnienie wtrysku (problemy z listwą CR) ale od jekiegoś czasu technologia została dopracowana.

Płakać nie ma z czego, bo postępu nie da sie zatrzymać - tak jak technologia PD wyparła pompy VP, tak CR w wykonaniu VW na pewno nie bedzie krokiem w tył.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz sie 20, 2006 11:36

chłopaki ale chyba nazwa [TDI] na klapie się niezmieni ???? :rotfl:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

yarok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 14:34
Lokalizacja: Wawa

Post autor: yarok » ndz sie 20, 2006 11:50

marepako pisze:tdi na 1000% zostanie wycofany i to chyba od nowego roku.powod??prosty-TDI nie jest w stanie ogarnac nowych norm emisji spalin euro. i finito w temacie
a co więcej silniki VW CR będą produkowane w fabryce w Polkowicach



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz sie 20, 2006 22:25

yarok pisze:a co więcej silniki VW CR będą produkowane w fabryce w Polkowicach
jak zreszta wiekszosc tdi :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pn sie 21, 2006 20:29

Przecież Audi juz od jakiegoś czasu śmiga na CR,a przecież to to samo co VW



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt sie 22, 2006 22:39

Corvax pisze:powód jest prosty - redukcja emisji spalin i wyzsza kultura pracy silnika - dlatego w pierwszej kolejności technologia ta trafiła do drogich limuzyn. Jeszcze kilka lat temu systemy CR nie dorównywały technologi PD ze względu na niskie ciśnienie wtrysku (problemy z listwą CR) ale od jekiegoś czasu technologia została dopracowana.
VW faktycznie w ciągu 2-3 lat zamierza się wycofać z pompowtryskiwaczy na rzecz Common Rail i to jest pewne.
Zacytowałem co napisał Corvax i w 100% się zgadzam. Poprawy czystości spalin wymagają też filtry cząstek stałych (zwiększa się trwałość filtra). Mogę jeszcze dodać, iż poza tymi czynnikami chodzi także o koszty, popmowtryskiwacze podnoszą cenę silnika, po drugie o sterowanie. Obniżenie emisji wymaga bardzo precyzyjnego sterowania wielkością dawki. CR mają zasobnik ciśnienia (im nowszy CR, tym wyższe i już niemal dorównujące pompowtryskowaczom). Wtryskiwacze CR są piezoelektryczne i dawką można całkowicie swobodnie sterować wylącznie impulsem z jednostki centralnej mając wytworzone już wcześniej wysokie ciśnienie. Jej wielkośc można uzależnić od praktycznie dowolnej ilości parametrów.
Pompowtryski (w uproszczeniu), w zasadzie działają jak tradycyjny uklad zasilania, ale z pominięciem przewodów wysokiego ciśnienia. Ciśnienie wytwarzane jest na podobnej zasadzie, jak w jednej sekcji tłoczącej pompy rzędowej. Koło krzywkowe porusza tłoczek, ciśnienie powoduje uniesienie iglicy i wtrysk paliwa. Nie ma możliwości tak precyzyjnie wysterować dawkę jak w Common Rail. Są też bardzo czułe na jakość paliwa- ON dostaje się do pompowtryskiwacza wieloma otworkami znajdującymi sie na części długości obudowy, "nawierconymi" po linii śrubowej. Są one ledwo widoczne gołym okiem... Bardzo łatwo to zanieczyścić, a koszt nowego to ok 3 tys zł sztuka.

[ Dodano: 22 Sie 2006 22:46 ]
A właśnie co do TDI- wątpię, aby zrezygnowano z tego kultowego, opatentowanego oznaczenia. Laicy nazywają TDI wszystkie nowoczesne diesle. Prędzej zmienią kolor literek np z czerwonego na żółty, czy jakiś inny. Niektórych nazw sie nie zmienia (GOLFA też).



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr sie 23, 2006 01:11

Grzesiekk1982, ladny wykladzik, ja dodam jeszcze tylko, ze w CR faza wtrysku nei sklada sie z jednej dawki. Jest tu zastosowany wtrdysk wielofazowy (np 5 dawek), co umozliwia dostarczenie odpowiedniej ilosci paliwa w odpowiendim czasie. A umozliwiaja to wlasnei wtryski piezohydrauliczne. Wydaje mi sie ze jest to mimo wszystko postep wiec trzeba sie z tym pogodzic



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » śr sie 23, 2006 09:59

no i odpowietrzyc CR jest bajka.jeden przycisk przekrecic zaplon i po sprawie :D


One Man Crew

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr sie 23, 2006 10:51

Kapibara,
Rzeczywiście, zapomniałem, masz rację- wtrysk pilotażowy (lepsze struktura mieszanki), wtrysk właściwy i dotrysk- w celu poprawienia parametrów ekologicznych- dopalania pozotającej w cylindrze mieszanki.Te 3 można jeszcze dzielić na części, tak jak napisałeś i uzyskac jeszcze lepsze parametry. Dzieki za uwagę- to w sumie było najważneijsze :)



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr sie 23, 2006 11:28

Grzesiekk1982, spoko :pub:



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » sob lis 11, 2006 14:47

marepako pisze:tdi na 1000% zostanie wycofany i to chyba od nowego roku.powod??prosty-TDI nie jest w stanie ogarnac nowych norm emisji spalin euro. i finito w temacie
PD to strasznie głośne i klekoczące motory, z CR jest inaczej - VW bierze przykład z innych marek aut i to jest oki... :)

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości