Brak prądu na świecach sdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak prądu na świecach sdi
Trochę jestem rozczarowany tym forum.Coś mi się zdaje że ci co wiedzą to siedzą cicho bo jak za dużo wiesz to warsztatu do nich nie przyjedziesz.Problem był prosty po lewej stronie na górze nad przekażnikami jest bezpiecznik 40A.Nie widać go trzeba tam zajrzeć i był przepalony.Duży bezpiecznik jest też w komorze silnika,widoczny na zdjęciu.
Podobny problem można rozwiązać najpierw kontrola bezpieczników.Można odłączyć czujnik temperatury ten 4 pinowy.Komputer głupieje i daje ciągłe zasilanie na świece żarowe.Czasami pada przekażnik 103 a steruje nim przekażnik 109.
Napięcie na świece idzie tylko jak temperatura z czujnika temperatury cieczy (widoczne tylko w programie)jest poniżej 5 stopni.Potem świece też grzeją ale coś reguluje prądem podawanym na nie.Wiadomo wraz z nagrzewaniem się silnika coraz mniej grzeją powodując równiejszą pracę silnika.Pomarańczowa kontrolka z pulpitu świec żarowych o niczym za bardzo nie informuje.Wskazuje jedynie ze jest dobra komunikacja z sterownikiem.To że się ona zapala nie znaczy że jest podawane napięcie na świece.Należało by sobie dorobić dodatkową kontrolkę informującą że pojawiło się napięcie na listwie.
W innym wypadku człowiek może kręcić nie świadomy do padnięcia akumulatora.Pozdro.
Podobny problem można rozwiązać najpierw kontrola bezpieczników.Można odłączyć czujnik temperatury ten 4 pinowy.Komputer głupieje i daje ciągłe zasilanie na świece żarowe.Czasami pada przekażnik 103 a steruje nim przekażnik 109.
Napięcie na świece idzie tylko jak temperatura z czujnika temperatury cieczy (widoczne tylko w programie)jest poniżej 5 stopni.Potem świece też grzeją ale coś reguluje prądem podawanym na nie.Wiadomo wraz z nagrzewaniem się silnika coraz mniej grzeją powodując równiejszą pracę silnika.Pomarańczowa kontrolka z pulpitu świec żarowych o niczym za bardzo nie informuje.Wskazuje jedynie ze jest dobra komunikacja z sterownikiem.To że się ona zapala nie znaczy że jest podawane napięcie na świece.Należało by sobie dorobić dodatkową kontrolkę informującą że pojawiło się napięcie na listwie.
W innym wypadku człowiek może kręcić nie świadomy do padnięcia akumulatora.Pozdro.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Brak prądu na świecach sdi
Nie wiedziałem, że trzeba pisać tak kroczek po kroczku. Bezpieczniki to chyba każdy potrafi sprawdzić w pierwszej kolejności bez pytania się na forum. Rozpiskę znaleźć który bezpiecznik do czego to nie problem.
Ja jak miałem taki problem to studiowałem wszystkie fora, schematy i co tylko było możliwe żeby sprawdzić od A do Z i znalazłem bo materiałów na ten temat jest od groma...
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Ja jak miałem taki problem to studiowałem wszystkie fora, schematy i co tylko było możliwe żeby sprawdzić od A do Z i znalazłem bo materiałów na ten temat jest od groma...
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Brak prądu na świecach sdi
W sumie jak się wie to wszystkie problemy są proste.Napięcie było na bezpieczniku w komorze silnika więc nie załapałem że jest drugi w dodatku tak schowany,choć w ciągu dnia to widać.Dla tego pytałem jak to działa gdzie to leci dalej.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Brak prądu na świecach sdi
Zobacz co napisałem stronę wcześniej odnośnie tego przekaźnika w komorze silnika....
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Brak prądu na świecach sdi
Zreszta dziwne pytanie. Pierwsze co to sie sprawdza bezpieczniki i kabloteke. Zawsze mowie e kabloteka w aucie weiczna nie jest. Niezwykre pomocne sa na forach takie akcje jak np kiedys co mialem AHF'a ze np od klapy gaszacej to peka kabelek tu od wtyczki elektorzaowrka jakies 10-15 cm dalej w meszlu. TO sie juz tyle razy sprawdzilo ze szkodoa o tym pisac. Tak samo patrzac w autodate czy gdziekolwiek indziej to grzanei swieczek to tak prosta sprawa ze nie wiedze problemu by nawet moja żona odnalazla przyczynę.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Brak prądu na świecach sdi
Skoro to takie proste to wyjaśnijcie mi jeszcze raz jak po kolei od plusa z akumulatora biegnie prąd.Czemu w komorze miałem na bezpieczniku napięcie jak pod kierownicą był spalony?
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Brak prądu na świecach sdi
Bo ten przekaźnik w komorze silnika jest od podgrzewacza? I nie ma nic wspólnego z grzaniem świec w silniku?
Czy o jakimś innym bezpieczniku mowa? Bo z tego co wiem to pod maską żadnych innych bezpiecznikow nie ma
Czy o jakimś innym bezpieczniku mowa? Bo z tego co wiem to pod maską żadnych innych bezpiecznikow nie ma
Brak prądu na świecach sdi
Tu było napięcie na bezpieczniku gdzie wchodzi czerwony przewód
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... Rsa2IzZVZn
Od dołu ma jakies sterowanie
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... Rsa2IzZVZn
Od dołu ma jakies sterowanie
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Brak prądu na świecach sdi
No to tam masz sterowanie świecami podgrzewacza więc nie ma nic wspólnego z grzaniem świec w silniku. To jest osobny układ, inne kable inny temat.
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Brak prądu na świecach sdi
Jakiś podgrzewacz płynu? Nawet nie wiedziałem że coś takiego mam.I daje to coś? czy nawet lepiej sobie nim głowy nie zawracać?
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Brak prądu na świecach sdi
Wg mnie daje sporo. Ale z tdi gdzie one chyba o wiele dłużej się grzeją.na mrozie bez podgrzewacza można czekać i czekać aż szyba odparuje, a jak jeśl sprawny to oblecę wszystkie szyby, wsiadam i po kilkuset metrach jest już pół szyby przejrzystej. Kiedyś miałem dwa takie zamontowane na osobnym włączniku ale nie było tak wielkiej różnicy żeby to zostawić na dłużej.
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości