Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
wojtek646
- Ma gadane

- Posty: 158
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: wojtek646 » śr lis 11, 2015 22:40
Nie da się pomylić 2E z innymi ze względu na przepływomierz klapkowy, szeroki kolektor ssący i brak czujnika położenia wału.
ABA to wogóle dziwna i rzadka konstrukcja, wg mnie nadaje się tylko pod kit neuspeeda z kompresorem

-
rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: rysiektr » śr lis 11, 2015 22:40
E tam dziwna, ABA ma najlepszą głowicę przez co jest najbardziej podatny na mody

-
AarturR
- Użytkownik

- Posty: 299
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
- Lokalizacja: GliVWice
Post
autor: AarturR » czw lis 12, 2015 09:09
2e w budzie mk2 robi przeciąg:-D . Miałem ten silnik u siebie i na prawdę dobry motor. W życiu bym nie pomyślał że ma on 115km dużo ludzi też nie wierzyło w to.
-
wojtek646
- Ma gadane

- Posty: 158
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: wojtek646 » czw lis 12, 2015 10:23
Aartur, wynika to głównie z wysokiego momentu, dostępnego nisko. Z moich pomiarów wychodziło koło 8-8,5s do setki, co daje osiągi takie jak abf w budzie mk3.
rysiektr, czym się ona różni od 2e? myślałem że wszystkie głowice 2.0 8v są takie same.
-
rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: rysiektr » czw lis 12, 2015 12:06
Największym jej atutem jest fakt, (ogólnie mówiąc) że ma kanały na kolektory naprzeciwko siebie (jak np: ABF) a nie jak 2E, czy ADY/AGG gdzie kolektory są jeden nad drugim.
Przez to ma najlepszy przepływ. Dodatkowo coś mi się obiło o uszy, że ABAi 2E ma jeszcze natrysk oleju na denko tłoka, zaś ADY/AGG nie - przydatne jeśli chcesz modzić silnik bo chłodzi to tłoki i zapewnia dodatkowe ich smarowanie.
-
luckash
- Użytkownik

- Posty: 317
- Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
- Lokalizacja: Bartniczka
-
Kontakt:
Post
autor: luckash » czw lis 12, 2015 15:41
rysiektr, rozebrałem ADY na zapasowy blok pod 16v i ma natryski. Może warto to napisać tak, że raz się trafi z natryskami a raz bez. Z wałami może być podobnie, co mieli to włożyli, ale to tylko moje przypuszczenia.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2015 16:29 przez
luckash, łącznie zmieniany 1 raz.
-
rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: rysiektr » czw lis 12, 2015 15:55
luckash, Oooo widzisz, nie wiedziałem, że ADY miał natryski, co raz bardziej mnie VW zaskakuje

-
wojtek646
- Ma gadane

- Posty: 158
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: wojtek646 » czw lis 12, 2015 19:56
rysiektr, dzięki za info
2E napewno ma natryski na denka, dodatkowo ma najwytrzymalsze tłoki, odkuwka z siluminu z tego co wiem
-
jeryk10
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2745
- Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: jeryk10 » czw lis 12, 2015 22:26
AarturR, 2E 166 Nm przy 3200 obr w porównaniu z ABF 180 Nm przy 4800 obr .
-
Emciu
- Użytkownik

- Posty: 260
- Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
- Lokalizacja: GA
Post
autor: Emciu » pt lis 13, 2015 12:09
dobra panowie to teraz mam takie pytanie czy szukać samego silnika czy lepiej od razu znaleźć dawcę? i z jakiego samochodu będzie najlepszy?
-
rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: rysiektr » pt lis 13, 2015 12:17
Zalezy czy chcesz zmieniac hamulce skrzynie.itd. Jesli tak to najlepiej toledo, bo to w zasadzie golf 2.
-
wojtek646
- Ma gadane

- Posty: 158
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: wojtek646 » pt lis 13, 2015 19:57
wg mnie bez sensu, osprzęt pasuje od ciebie, skrzynia, linki wszystkie też, przewody hamulcowe przy silniku też (trzeba skrócić), zostanie tylko zrobienie hamulców
-
Emciu
- Użytkownik

- Posty: 260
- Rejestracja: wt cze 23, 2015 12:40
- Lokalizacja: GA
Post
autor: Emciu » sob lis 14, 2015 09:10
dzięki, a na co patrzeć w szczególności wybierając silnik, bo jak jestem na szrocie to tan przy każdym aucie jest npisane na szybie silnik igła, a poł auta nie ma

wiadomo żeby nic nie ciekło ale jest coś na co należy zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?
-
rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: rysiektr » sob lis 14, 2015 10:36
Jesli nie możesz tego odpalić, posłuchać silnika lub chociaż zmierzyć kompresję to przynajmniej zwróć uwagę na to czy jest kompletny, czy nie jest zlany olejem od góry do dołu (zwróć uwagę czy nie ma wycieków oleju spod uszczelki pod głowicą) i czy nie jest poskładany na trytytki

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości