2e w budzie mk2 robi przeciąg:-D . Miałem ten silnik u siebie i na prawdę dobry motor. W życiu bym nie pomyślał że ma on 115km dużo ludzi też nie wierzyło w to.
Aartur, wynika to głównie z wysokiego momentu, dostępnego nisko. Z moich pomiarów wychodziło koło 8-8,5s do setki, co daje osiągi takie jak abf w budzie mk3.
rysiektr, czym się ona różni od 2e? myślałem że wszystkie głowice 2.0 8v są takie same.
Największym jej atutem jest fakt, (ogólnie mówiąc) że ma kanały na kolektory naprzeciwko siebie (jak np: ABF) a nie jak 2E, czy ADY/AGG gdzie kolektory są jeden nad drugim.
Przez to ma najlepszy przepływ. Dodatkowo coś mi się obiło o uszy, że ABAi 2E ma jeszcze natrysk oleju na denko tłoka, zaś ADY/AGG nie - przydatne jeśli chcesz modzić silnik bo chłodzi to tłoki i zapewnia dodatkowe ich smarowanie.
rysiektr, rozebrałem ADY na zapasowy blok pod 16v i ma natryski. Może warto to napisać tak, że raz się trafi z natryskami a raz bez. Z wałami może być podobnie, co mieli to włożyli, ale to tylko moje przypuszczenia.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2015 16:29 przez luckash, łącznie zmieniany 1 raz.
AarturR, 2E 166 Nm przy 3200 obr w porównaniu z ABF 180 Nm przy 4800 obr .
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
wg mnie bez sensu, osprzęt pasuje od ciebie, skrzynia, linki wszystkie też, przewody hamulcowe przy silniku też (trzeba skrócić), zostanie tylko zrobienie hamulców
dzięki, a na co patrzeć w szczególności wybierając silnik, bo jak jestem na szrocie to tan przy każdym aucie jest npisane na szybie silnik igła, a poł auta nie ma wiadomo żeby nic nie ciekło ale jest coś na co należy zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?
Jesli nie możesz tego odpalić, posłuchać silnika lub chociaż zmierzyć kompresję to przynajmniej zwróć uwagę na to czy jest kompletny, czy nie jest zlany olejem od góry do dołu (zwróć uwagę czy nie ma wycieków oleju spod uszczelki pod głowicą) i czy nie jest poskładany na trytytki