[mk3] 2.0 16v jaki akumulator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sie 04, 2006 11:24

Alternator 50Ah nie doładuje aku 65Ah jak należy, zaś alternator 65Ah zniszczy aku 50Ah. wiem z doświadczenia czym grozi zbyt mały aku względem alternatora. Przegotowałem elektrolit i wywaliło mi pod maske wszystko.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sie 04, 2006 11:28

TAZ pisze:Alternator 50Ah nie doładuje aku 65Ah jak należy, zaś alternator 65Ah zniszczy aku 50Ah. wiem z doświadczenia czym grozi zbyt mały aku względem alternatora. Przegotowałem elektrolit i wywaliło mi pod maske wszystko.
dziwne rzeczy pisze TAZ, . W skrajnych sytuacjach takie rzeczy mogą się zdarzyć ( jazda na krótkich odcinkach, niesprawny regulator napięcia) ale jeśki wszystko działa poprawnie to nie ma problemu. Czy jadąc 1000km przeładujesz aku?NIE, bo regulator napięcia nie dopuści do tego. Jeśli aku jest rozładowany to dostaje więcej prądu, maleje on jednak w miarę doładowania. Jeżdziłem autem z amperomierzem i było to widać.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sie 05, 2006 00:00

Ja niestety miałem przykre doświadczenie z takimi kombinacjami i po założeniu innego aku wszystko było jak nalezy. Nawet regulatora nie zmieniłem na inny.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sie 05, 2006 05:03

TAZ pisze:Ja niestety miałem przykre doświadczenie z takimi kombinacjami i po założeniu innego aku wszystko było jak nalezy. Nawet regulatora nie zmieniłem na inny
nie wiem na czym dokładnie polegały Twoje przykre doświadczenia. Ale , napisałeś, że alternator o max prądzie większym niż pojemność aku (pomijamy godziny).zniszczy akumulator. Jak więć działało to w maluchach z alternatorem o prądzie ładowania 45A i aku o poj, 34Ah? Alternator jakoś nie niszczył akumulatora.
Co do "niedoładowania" akumulatora o poj. np 65Ah przez alternator o mocy np. 55A.
Jakim więc sposobem prostownik który daje prąd rzędu 3-5A jest w stanie naładować tak duży akumulator? Oczywiście potzreba na to czasu, ale tak samo jest w przypadku alternatora. Jeśli rozładujesz aku w samochodzie to alternator zaczyna ładować max prądem-na amperomierzu pokazywało +30A ( do tylu był wyskalowany) w miarę doładowywania prąd malał. Też widziałem jak rozsadza aku i elektrolit zalewał wszystko.Ale powodem była awaria. W sytuacji gdy wszystko jest sprawne, nic takiego nie będzie miało miejsca.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 234 gości