Problem z mocą w 1.3 NZ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Problem z mocą w 1.3 NZ

Post autor: OsteR9019 » pt lut 14, 2014 18:49

pironet pisze:kolego przy zle ustawionym zapłonie (zbyt przyspieszony lub opóżniony) auto nie osiąga założonej mocy co idzie z znacznym pogorszeniem osiągów.
Tak ale jakim cudem zmieniają się przełożenia? Prędkość rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów silnika i zapłon nie ma nic do tego.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z mocą w 1.3 NZ

Post autor: rysiektr » pt lut 14, 2014 19:12

Koledze pewnie chodziło o to, że samochod na źle ustawionym zapłonie gorzej się wkrecal i przez to musiał go bardziej butowac żeby jechał. Bo przełożenia w skrzyni na pewno się nie zmieniły :-) kiedyś na forum chyba jakiejs daci czy czegoś innego było kilkadziesiąt stron o różnych wiatraczkach montowanych w dolocie i ludzie upierali się, że po montażu wiatraczka na 5 przy mniejszej prędkości obrotowej jechali tyle samo co przed montazym na wyższych obrotach :-) ale to tak na marginesie, sorry za OT


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Re: Problem z mocą w 1.3 NZ

Post autor: pironet » pt lut 14, 2014 21:49

OsteR9019 pisze:
pironet pisze:kolego przy zle ustawionym zapłonie (zbyt przyspieszony lub opóżniony) auto nie osiąga założonej mocy co idzie z znacznym pogorszeniem osiągów.
Tak ale jakim cudem zmieniają się przełożenia? Prędkość rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów silnika i zapłon nie ma nic do tego.

Kolego nie do końca jest jak piszesz ale najlepiej sprawdz sam,zaznacz śrubokrętem pierwotne ustawienie aparatu a potem przekręć w lewo ,przejedz się i przekręć w prawo i też przejedz się ...zobaczysz jak auto sie zachowa i że przełożenia nie mają tu nic do żeczy.Jest jeszcze coś takiego jak MOMENT OBROTOWY


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z mocą w 1.3 NZ

Post autor: OsteR9019 » pt lut 14, 2014 23:14

Wiem że ze źle ustawionym zapłonem silnik nie osiągnie właściwej mocy, ale mi chodzi o to co ma piernik do wiatraka? Mogę nawet wymontować aparat zapłonowy pociągnąć samochód na lince i gdy silnik osiągnie 3tys. obr. prędkość będzie taka sama. Autor pisze przed regulacją 3tys i 80km/h po regulacji 2tys i 80km/h a to jest bzdura!
Tak, zapłon ma wpływ na moc a co za tym idzie przyspieszenie samochodu, ale nie ma żadnego wpływu na prędkość obrotową silnika przy danej prędkości poruszania się pojazdu.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Re: Problem z mocą w 1.3 NZ

Post autor: krycha00 » sob lut 15, 2014 01:04

OsteR9019 pisze:Wiem że ze źle ustawionym zapłonem silnik nie osiągnie właściwej mocy, ale mi chodzi o to co ma piernik do wiatraka? Mogę nawet wymontować aparat zapłonowy pociągnąć samochód na lince i gdy silnik osiągnie 3tys. obr. prędkość będzie taka sama. Autor pisze przed regulacją 3tys i 80km/h po regulacji 2tys i 80km/h a to jest bzdura!
Tak, zapłon ma wpływ na moc a co za tym idzie przyspieszenie samochodu, ale nie ma żadnego wpływu na prędkość obrotową silnika przy danej prędkości poruszania się pojazdu.
Jako autor wtrącę dwa slowa do dyskusji. Tak jak pisalem na początku postu, nadal to podtrzymuję. Auto na starym aparacie zaplonowym, i na nowym(prawidlowym dla tego silnika) przed regulacja - jechalo wolniej niż na nowym aparacie po prawidlowym ustawieniu kąta wyprzedzenia zaplonu. Potwierdzila to również trasa ktora ostatnio pokonalem. Prędkość z jaka jechalem , dla tych samych obrotów byla o ok 10km/h wieksza niż na poprzednim aparacie. Wyjasnienie tej sytuacji pozostawię dla większych fachowców ode mnie :-)



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Re: Problem z mocą w 1.3 NZ

Post autor: pironet » sob lut 15, 2014 07:53

OsteR9019 pisze:Wiem że ze źle ustawionym zapłonem silnik nie osiągnie właściwej mocy, ale mi chodzi o to co ma piernik do wiatraka? Mogę nawet wymontować aparat zapłonowy pociągnąć samochód na lince i gdy silnik osiągnie 3tys. obr. prędkość będzie taka sama. Autor pisze przed regulacją 3tys i 80km/h po regulacji 2tys i 80km/h a to jest bzdura!
Tak, zapłon ma wpływ na moc a co za tym idzie przyspieszenie samochodu, ale nie ma żadnego wpływu na prędkość obrotową silnika przy danej prędkości poruszania się pojazdu.

Kolego,krótko mówiąc jeśłi nie wiesz co to MOMENT OBROTOWY to nie bardzo wiem jak ci to wyjaśnić,przeniesienie napędu tutaj nie ma nic do rzeczy wiec żadne zębatki w skrzyni się nie pozamieniały a to co piszesz że zapłon ma wpływ na moc ale nie ma żadnego wpływu na prędkość obrotową silnika to bzdura moim zdaniem.Idąc twoim tokiem myślenia prędkość pojazdu nie ma nic wspólnego z mocą ??Jeśli zmienisz ustawienie aparatu i zapłon ma zbyt wczesne spalanie lub spala do wydechu to automatycznie spada moc i moment obrotowy a co za tym idzie osiągi na każdym biegu pomimo tych samych obrotów.Gdyby było tak jak piszesz to kazdy silnik o tej samej pojemności i tym samym przełożeniu ALE RÓŻNEJ MOCY miał by te same osiągi a wiemy że tak nie będzie.

proponuję przeczytać
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2309029.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

przeciągnięcie na lince zmienia postać rzeczy bo wtedy działają siły odwrotnie i to ty napędzasz silnik kołami i skrzynią ale jeśłi jedno koło zacznie delikatnie wpadać w poslizg to czy silnik nadal będzie miał tą samą prędkość ??

Masz 50 koni jedziesz 140 km/h dodaj pare kucy a pojedziesz tym samym autem 160km/h


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Problem z mocą w 1.3 NZ

Post autor: OsteR9019 » sob lut 15, 2014 13:15

pironet
Nad interpretujesz moje wypowiedzi.
Mi chodzi tylko o to:
- zapłon źle ustawiony 2tys obrotów piąty bieg 80km/h
- zapłon dobrze ustawiony 2tys obrotów piąty bieg też 80km/h
I nic więcej. Z tym że silnik osiąga lepszą sprawność z właściwie ustawionym zapłonem absolutnie się zgadzam. Szybciej pojedzie, wcześniej się rozpędzi itd.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości