wymiana pierścieni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak tłoki są nieokrągłe a zrobisz okrągłe tuleje to sobie odpowiedz sam czy trzeba . jak już robisz to zrób komplet. mnie na to niestety nie stać, bo to troche kasy idzie, a żę nie mam jeszcze tragedii to myśle że ringi mi starczą.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Czyli jestem w domu , ale jak progi na cylindrach znikome lub brak to same pierścionki. Tylko co na to panewki na wale i wał. Kompresja się zwiększy i większe obciążenie panewek. Wytrzymają, czy trzeba robić szlif. U znajomego w benzynie po wymianie pierścieni zaczęło stukać (poszły panewki) Czy klekot pod tym względzie nie jest wytrzymalszy ?
Zbieram informacje w tym temacie. Chcę zrobić silnik, ale nie chcę go rozbierać kilka razy z rzędu.
Czyli co należy zrobić, żeby nie wracać do mechanika i czego nie potrzeba, żeby na próżno kasy nie wydawać (różni są ludzie i mogą wpędzić w dodatkowe koszta).
Pozdrawiam
Zbieram informacje w tym temacie. Chcę zrobić silnik, ale nie chcę go rozbierać kilka razy z rzędu.
Czyli co należy zrobić, żeby nie wracać do mechanika i czego nie potrzeba, żeby na próżno kasy nie wydawać (różni są ludzie i mogą wpędzić w dodatkowe koszta).
Pozdrawiam
jak chcesz mieć wszystko na zicher to musiałbyś zrobić kapke za jakieś 2-2,5 tysiaka. wszystkie szlify, wszystkie panewki, tłoki, pierścienie, głowica do remontu kompletnego. robienie tylko połowy odbije sie na czymś innym. zrobisz ciśnienie na górze, to poleci ci dół, zrobisz dół to nic nie da bo góra bedzie puszczać...cały cyrk z tym
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
To może przy okazji..........
Co mam zmienić?
Ostry but na wolnych obrotach -z rury siwo-niebieski dym
olej 1L/7500km (minerał)
-20* pali od srzała ,+ 20* za 3-cim obrotem wału
Z odmy dymi
Turbina nie bierze oleju.........(i bije za dużo......)
silnk 1V
Wykres:
3-ci cylinder to skutek nagaru........lał wtrysk.
pomiar poprawny ,ponieważ przed moim autem był mierzony AAZ (nie palący w zimie )
26/24/26/23
Co mam zmienić?
Ostry but na wolnych obrotach -z rury siwo-niebieski dym
olej 1L/7500km (minerał)
-20* pali od srzała ,+ 20* za 3-cim obrotem wału
Z odmy dymi
Turbina nie bierze oleju.........(i bije za dużo......)
silnk 1V
Wykres:
3-ci cylinder to skutek nagaru........lał wtrysk.
pomiar poprawny ,ponieważ przed moim autem był mierzony AAZ (nie palący w zimie )
26/24/26/23
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Podłączę się U mnie sytuacja taka - mam nakręcone coś ponad 170000km, miałem wymieniany rok temu termostat oraz chłodnicę oleju z turba(w silniku 1v), na skutek zauważonej obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik przez to chyba został przegrzany przez poprzedniego właściciela, bo na pierwszym cylindrze słaba kompresja (tylko na nim tak mała). Czyli mogę ostrożnie przyjąć, że sama wymiana pierścionków pomogłaby, co by mnie bardzo ucieszyło? Chodzi oczywiście o kasękos500 pisze:Sama wymiana pierścieni ma jedynie wtedy sens kiedy gładź cylindra jest równa i nie ma "jaja".Musi mechanik pomierzyć wszystkie cylindry i ocenić ich stan.
Albo rób porządnie albo wcale bo jak zostawisz coś to dostaniesz w innym miejscu. Radze ci postarać się i uskładac kase i wówczas zrobić silnik tak jak się należy wówczas nie będzie napewno problemu z niczymwszebor1 pisze:Podłączę się U mnie sytuacja taka - mam nakręcone coś ponad 170000km, miałem wymieniany rok temu termostat oraz chłodnicę oleju z turba(w silniku 1v), na skutek zauważonej obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik przez to chyba został przegrzany przez poprzedniego właściciela, bo na pierwszym cylindrze słaba kompresja (tylko na nim tak mała). Czyli mogę ostrożnie przyjąć, że sama wymiana pierścionków pomogłaby, co by mnie bardzo ucieszyło? Chodzi oczywiście o kasę
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
Dokładnie. Jak robisz coś to zrób na cacy albo nie rób wogóle. Na "byle jaką" naprawę tez musisz mieć min. 700 zł. To po co wydawać 700 zł w błoto. Dołóż 1000 do 700 zrób szlify i takim motorkiem pośmigasz jeszcze najmniej ze 100 tyś km.pasiak pisze:Albo rób porządnie albo wcale bo jak zostawisz coś to dostaniesz w innym miejscu. Radze ci postarać się i uskładac kase i wówczas zrobić silnik tak jak się należy wówczas nie będzie napewno problemu z niczym
Ja bym zrobił tak: komplet szlifów (około 600 zeta: cylindry, korbowody, wał, planowanie głowicy), nowe tłoki( około 900 zeta: tłok,sworzeń, pierścienie),panewki(główne i korbowe:około 250 zł) do tego uszczelki i oringi (około 250 zł), olej, filter i płyn(150 zeta), noi robocizna (to już zależy od tego czy sam robisz czy u machanika i ile on cie skasuje, kumpla skasował 600 zł.) Piszę to na przykładzie kumpla bo robił remoncik silnika i gość jest zadowolony jak cholera i mówi że warto było wydać tę kasę(wiem bo sam jechałem tym autkiem) Pozdrawiam.zbycho_s pisze:Czyli co należy zrobić, żeby nie wracać do mechanika i czego nie potrzeba, żeby na próżno kasy nie wydawać (różni są ludzie i mogą wpędzić w dodatkowe koszta
koledzy ja sie oczywiście zgadzam ze wszystkimi opiniami ale zobaczcie też aspekt ekonomiczny...mój goferek jest z 86r. wiecznie jeździł nie bedzie, bo auto to nie tylko silnik...i jakbym miał teraz włożyć w sam silnik 2500 to musiałbym jeszcze nim jeździć z 5 lat conajmniej, a tyle obawiam sie że nie wytrzyma sprzęgło, zawieszenie, blacha i jeszcze kilka innych rzeczy. więc opinie "robić wszystko" oczywiście są prawidłowe, ale jak to mi napisali kiedyś "ekonomicznie nieuzasadnione".gdyby furak był z 10 lat młodszy to pewnie bym wziął kredytu ze 3 tysiaki, zrobił kompletny remont i jeździł następne lata. ale mnie osobiście sie to już nie opłaca, bo kto mi kupi 25letnie auto za 5 tyś ?
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Jak najbardziej się zgadzam, najchętniej wcale nie robiłbym tych pierścieni, bo nie mam problemów ani z odpaleniem ani z jazdą. Sprzęgło powoli też daje się we znaki, na przegubie trzeba gumę wymienić. Gdybym miał umiejętności to może zrobiłbym sam. Mój golf rocznik 92, ale jakbym miał wsadzić w silnik 2500 i porobić resztę, to wybaczcie ale wolę dopłacić to co mnie wyniosą remonty i kupić trójeczkę golfa.Cinek pisze:koledzy ja sie oczywiście zgadzam ze wszystkimi opiniami ale zobaczcie też aspekt ekonomiczny...mój goferek jest z 86r. wiecznie jeździł nie bedzie, bo auto to nie tylko silnik...i jakbym miał teraz włożyć w sam silnik 2500 to musiałbym jeszcze nim jeździć z 5 lat conajmniej, a tyle obawiam sie że nie wytrzyma sprzęgło, zawieszenie, blacha i jeszcze kilka innych rzeczy.
ja sie też zgadzam i napisałem że albo robić wszystko albo nic (ale w twoim wypadku nie robiłbym nic) sprzedać, zezłomować nie ma co pakować sie w koszty (kolega zdecydował sie na remont bo ma golfa z 95 roku)Cinek pisze:koledzy ja sie oczywiście zgadzam ze wszystkimi opiniami ale zobaczcie też aspekt ekonomiczny...mój goferek jest z 86r. wiecznie jeździł nie bedzie, bo auto to nie tylko silnik...i jakbym miał teraz włożyć w sam silnik 2500 to musiałbym jeszcze nim jeździć z 5 lat conajmniej, a tyle obawiam sie że nie wytrzyma sprzęgło, zawieszenie, blacha i jeszcze kilka innych rzeczy. więc opinie "robić wszystko" oczywiście są prawidłowe, ale jak to mi napisali kiedyś "ekonomicznie nieuzasadnione".gdyby furak był z 10 lat młodszy to pewnie bym wziął kredytu ze 3 tysiaki, zrobił kompletny remont i jeździł następne lata. ale mnie osobiście sie to już nie opłaca, bo kto mi kupi 25letnie auto za 5 tyś ?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
bez przesady, jesli jest potrzeba to mozna narazie wymienić pierścienie i jezdzic dalej, nie trzeba od razu ładowac drugiej wartości samochodu w remont kapitalny
z kolei jak zimą pali i jest wszystko ok, to lepiej nie naprawiać sprawnego
z kolei jak zimą pali i jest wszystko ok, to lepiej nie naprawiać sprawnego
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości