Turbina do wymiany??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Turbina do wymiany??

Post autor: Adamm » pn mar 04, 2013 14:55

korneusz, ale na fotach nawet turbo nie widac, to co pokazales to EGR z klapa gaszaca


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Re: Turbina do wymiany??

Post autor: Sztomel » wt mar 05, 2013 10:29

Adamm pisze:korneusz, ale na fotach nawet turbo nie widac, to co pokazales to EGR z klapa gaszaca
turbo masz dużo poniżej zaworu EGR z tyłu silnika a jeśli siłownik klapy gaszącej nie działa przy gaszeniu silnika (tak przynajmniej wywnioskowałem po Twoim opisie ale mogę się mylić bo opis to trochę masło maślane - działa czy nie działa : Moja turbina też przestała działać, tzn świszczy i podaje ciśnienie i zamyka przy gaszeniu, ale nie działa. Wcześniej się wyłączała i po włączeniu ponownym silnika działała ale teraz już nie działa w ogóle) to trzeba sprawdzić :
- szczelność wężyka podciśnienia pomiędzy siłownikiem a elektrozaworem N239, który jest przymocowany z tyłu kolektora ssącego,
- sprawność samego N239 (trzeba zmierzyć jego rezystancję pomiędzy jego dwoma pinami zwykłym omomierzem lub multimetrem
(ma mieć 25 do 45 Ω) i ładnie go widać na Twoim pierwszym i trzecim foto oraz na moim - łączy się wężykiem bezpośrednio z siłownikiem klapy gaszącej,
- membranę siłownika klapy gaszącej jeśli N239 ma prawidłową rezystancję i wężyk podciśnienia jest szczelny.
Czytając Twojego posta mogę domniemać, że nieszczelność może być nawet w całym układzie podciśnienia ale wtedy i klapa gasząca nie będzie działać i turbo nie będzie pompować jak powinno a turbo masz w tym miejscu (to taka narośl na kolektorze wydechowym :chytry: , w tym w rdzawym kolorze) :
Obrazek

Czyli jak widać dużo poniżej zaworu EGR i klapy gaszącej.
Z widocznym wyciekiem oleju z 2 otworków pod grzybkiem zaworu EGR też można sobie w prosty sposób poradzić : wystarczy zdjąć wężyk podciśnienia z króćca metalowego na tym srebrnym metalowym grzybku i koniec tego wężyka zaślepić np. wkładając w niego cokolwiek co zamknie jego średnicę czyli albo np. nit albo śrubkę z gęstym zwojem a widoczne pod grzybkiem dwa otworki również czymś zakołkować (nawet drewnianymi kołkami). Wycieków już wtedy nie będzie i nie będzie też działał zawór EGR (to akurat nie przynosi żadnych negatywnych zmian w pracy silnika poza jedynie wolniejszym jego nagrzewaniem się).
Patrząc na twoje fotki mogę stwierdzić, że masz silnik o oznaczeniu AJM czyli 115 KM na pompowtryskiwaczach czyli 1.9 TDI PD (Pumpe Duse) i dobrze abyś uzupełnił swój profil o miejsce zamieszkania - ułatwi to Tobie i innym nawiązanie kontaktu z kimś kto szybko ogarnie problemy w Twoim samochodzie i pomoże Ci w przyszłości bo na chwilę obecną masz jeszcze mało wiedzy o silniku, który siedzi w Twoim samochodzie.
Ktoś inny, kto wie gdzie jest turbo parsknąłby śmiechem czytając Twojego posta ale nie na tym to polega bo każdy uczy się swojego auta i silnika i z czasem dojdzie do wprawy, że będzie sam naprawiał usterki rezygnując z niewiarygodnie wysokich cen usług ASO i to się chwali więc czytaj to forum bo wiele na tym zaoszczędzisz kasy i zdrowia psychicznego.
Polecam również zakup najtańszego kabla diagnostycznego na alledrogo za raptem 40 złotych i własną diagnozę za jego pomocą co pozwoli CI zaoszczędzić sporo kasy. Jeśli będziesz zainteresowany to mogę polecić i konkretny kabel i program Ci wyślę z pełną możliwością diagnozy vagiem 311.2 N chyba, że masz Windowsa 7 64 bit to wtedy szukaj na necie programu VCDS-Lite w pełnej werjsji bo vag nie ruszy na tym Windowsie.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 121 gości