sciąga w lewo

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Odp: Re: Odp: sciąga w lewo

Post autor: KriSSo » pn gru 31, 2012 17:42

silent_rob pisze:niech zgadnę ściąga Cię w prawą stronę ? :bajer:
Dokładnie tak. Ciągnie w prawo. Jak dam gaz w podłogę bez mocnego trzymania kierownicy to auto wjeżdża na chodnik. Jak puszczę gaz lub jadę równo, mogę kierownicy nie trzymać wcale :-). Ot, rebus kurczę. Zawieszenie sprawdzone, wszystko sztywne, luzów brak. Fakt, że geometrii nie sprawdzałem, ale wtedy by ściągał niezależnie od pedału gazu. Przerzucałem opony tył na przód, lewą z prawą, no nic nie pomaga. Założyłem nawet inne opony- to samo. Felgi tylko były te same na obu kompletach opon. Może to ich wina? Ale nowe są przecież, koła wyważone, na wyważarce kręciły się ładnie-prosto. To sprawia takie wrażenie, jakby jedno koło napędzało mocniej -lewe? Opory toczenia sprawdzone na ścieżce diagnostycznej, hamulce wydają się hamować rowno, no istne cuda. Mechanizm różnicowy? Przegub? Skrzynia? Przekładnia? Adaptację czujnikavskrętu też zrobiłem - bez zmian. Auto ma 14 000 km przebiegu, ale problem wystąpił już przy 8000 km, a może i wcześniej, tylko nie zwróciłem uwagi - nie wiem. Pacjent to Cross Touran tdi dsg. Może tourany tak mają?

Tak, czy owak, przepraszam najmocniej, bo to nie topic o touranach.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

sciąga w lewo

Post autor: silent_rob » śr sty 02, 2013 08:26

z moich małych obserwacji ze stacji diagnostycznej zauważyłem ze zawsze na prawe przednie kolo ( w napędzie na przód) działa większa siła i to ono zawsze pierwsze traci przyczepność przy wyjeździe z rolek do pomiaru siły hamowania. Z pasażerem z przodu sprawa ma się identycznie ? Sprawdź jeśli masz wydruk ze stacji jak wyglądają naciski na poszczególne koła. To wygląda mi na jakieś nietypowe zachowanie mechanizmu różnicowego ew. zwiększone opory toczenia na lewym kole , może ABS dohamowuje lewe koło z jakieś przyczyny , warto by posprawdzać czy na każdym kole rejestruje tą samą prędkość toczenia.


Obrazek

Giacobbe91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn maja 28, 2012 14:11

sciąga w lewo

Post autor: Giacobbe91 » czw kwie 04, 2013 19:34

Witam. Opisywałem o problemie znoszenia w prawo. Objechałem już 3 mechaników i żaden nie wiem co jest. Zawieszenie, układ kierowniczy, zbieżność, opony, kąty pochylenia kół, ciśnienie w oponach, felgi, amory, sprężyny - idealne. Mam trochę pękniętą karoserię i kierunkowskaz był wgniecony jak go kupiłem, więc jakby kolizyjny, ale nie było nic robione z blachą ani nic, czy od tego wypadku możę tak znosić i czy można coś z tym zrobić? (podkreślam że wypadek nie był na pewno duży bo uszkodzona byłaby blachówa lub coś pokrzywione a jest tylko napęknięta karoseria i kawałek za kierunkowskazem, nawet nie był wymieniony zderzak ani nic)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości