Oznaczenie silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Oznaczenie silnika

Post autor: Paweł Marek » sob paź 20, 2012 12:51

Nieistotne w tym momencie czy KR czy PL. Przeróbka wcale niekoniecznie wyglada na głupią, tylko coś nie wyszło albo sie zepsuło albo auto z założenia miało być tylko do LPG. Sprawdź po numerach z czego jest sterownik silnika być może z mk3 ABF i dlatego niema przepływomierza to pomoże w dalszych poradach. Z tym ze raczej poszukaj popytaj na dziale speed 16v bo tam tematy przeróbki wtrysku mechanicznego na digifant są liczne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lisek1610
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 17:35
Lokalizacja: Kołobrzeg

Oznaczenie silnika

Post autor: lisek1610 » ndz paź 21, 2012 14:09

Sterownik jest po pozostalym silniku siedzial tak seryjniak 1.8 90km bodajze i wiazka tez chyba od niego zostala bo jest na 4 kablach a potrzebuje na 8 do zasilania benzyny,



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Oznaczenie silnika

Post autor: Lipek81 » ndz paź 21, 2012 22:20

Oznaczenie silnika to już tylko z bloku możesz odczytać - między trzecim a czwartym cylindrem, przy krawędzi bloku, tam, gdzie uszczelka głowicy, nad filtrem oleju. Tyle tylko, że twój silnik został przerobiony, ponieważ oryginalnie silniki 9A, KR, PL (a to jest któryś z tych właśnie) miały wtrysk mechaniczny, a ty masz przerobiony na elektroniczny. Jest to dosyć popularna przeróbka. Możliwości są dwie - albo masz założony wtrysk typu digifant 1, albo digifant 2. Moim zdaniem masz założony wtrysk typu digifant 2 - tyle, że brakuje przepływomierza (wtyczkę od niego widać na zdjęciu, pod filtrem powietrza). Możesz jeszcze podać numer sterownika silnika (od strony kierowcy, na podszybiu) - wtedy wszystko się wyjaśni.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Oznaczenie silnika

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 21, 2012 22:29

no to jakiś kicz, o ile jesteś pewien tego sterownika. Nie rozumiem cię po co ci sama wiązka, do czego. Chcesz doprowadzić do ładu to odpowiedni sterownik wiązka i osprzęt czyli głównie przepływomierz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lisek1610
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 17:35
Lokalizacja: Kołobrzeg

Oznaczenie silnika

Post autor: lisek1610 » ndz paź 21, 2012 23:20

Paweł Marek, No wiazke potrzebuje z komputerem,przeplywomierz mam ale nie podlaczony mechanik jakis mowil ze musze wiazke z kompem załatwic



Awatar użytkownika
lisek1610
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 17:35
Lokalizacja: Kołobrzeg

Oznaczenie silnika

Post autor: lisek1610 » ndz paź 21, 2012 23:21

Lipek81, ale po co mialby ktos przerabiac na elektroniczny? jak mozna odroznic czy to digifant 1 czy 2?? no jutro zobacze i podam numer komputera



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Oznaczenie silnika

Post autor: Lipek81 » ndz paź 21, 2012 23:28

Ponieważ mechaniczny wtrysk sprawia problemy i niewiele osób umie sobie z nim poradzić.



Awatar użytkownika
lisek1610
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 17:35
Lokalizacja: Kołobrzeg

Oznaczenie silnika

Post autor: lisek1610 » pn paź 22, 2012 15:34

Sterownik mam taki tzn to bylo napisane AMP6260



ozzy1979

Oznaczenie silnika

Post autor: ozzy1979 » pn paź 22, 2012 15:41

Lipek81 pisze:Ponieważ mechaniczny wtrysk sprawia problemy i niewiele osób umie sobie z nim poradzić.
Wtrysk mechaniczny nie sprawia absolutnie żadnych problemów, o ile:
1. Nie został zagazowany
2. Nie dorwał się do niego domorosły "tjuner" albo mechanik/diagnosta wyuczony za PRLu na żukach i polonezach.
3. Jest okresowo serwisowany u fachowca znającego te układy (np. co 50 tyś km)

Co do tego, że niewiele osób może sobie z nim poradzić, to masz rację - trzeba naprawdę znać zasadę jego działania i zasady diagnostyki.
Ja bym nie zamienił wtrysku mechanicznego na nic innego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości