1.9TDI PD AWX plamy pod IC,Oil Catch,Dymi gdy zimny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Re: 1.9TDI PD AWX plamy pod IC,Oil Catch,Dymi gdy zimny

Post autor: blast3r-bley » ndz gru 11, 2011 18:18

a moze tak byc ze ktorys pompowtrysk mi sie konczy?
"zacina" tak powiedzial mi jeden majster z mojej "wsi"
bo mowi ze przy niskiej temp moze tak dymic ale nie az tak
a jak sie rozgrzeje to wszystko ok wiec moze faktycznie sie "zacina"

dzis zalalem sie na shellu i jak by rano/zimny mniej dymi
moze to paliwo?


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

1.9TDI PD AWX plamy pod IC,Oil Catch,Dymi gdy zimny

Post autor: fleshu » wt gru 13, 2011 01:33

blast3r-bley, Prosiłeś więc napisze jak to leci.

Tak > faktycznie problem leży w układzie odpowietrzania skrzyni korbowodowej.
AWX z rodziny PD ma zaworek zwrotny wbudowany w pokrywę zaworów > żeby ominąć kopcenie i nie uszkodzić silnika nadciśnieniem musiał byś zmodyfikować (wybebeszyć zaworek) > a to dosyć toporne zadanie:).

Olej przy IC wydobywa się z powodu zużycia uszczelnienia kieliszka rury wychodzącej z turbiny > strefa sprężania (olej w dolocie jest normalnym objawem pracy odmy wpiętej w dolot).

Co do pokrywki Ci kolego nie zaradzę wiele, bo nadal turlam się moim VP i odma wyziewająca dymek leży na glebie > nie mam takiego problemu.
Jak trafię nadgorliwca co wyda kasę na całą pokrywkę zamiast na uszczelkę to rozpisze temat.

A co do kieliszka to nie polecam zmieniać oringu. Sprawa jest prosta > w motoryzacyjnym kup pastę VICTOR REINZ. Zdejmij rurę i umyj kieliszek rozpuszczalnikiem > umyj gniazdo w turbinie. Zwróć uwagę na stan rury > pęknięcia, punkty osłabienia > w razie potrzeby wymień > tak samo pasuje nowszy typ rury z paska na 2 kieliszki > wystarczy odciąć dolny kieliszek.
Zasmaruj oring pastą, wciśnij w gniazdo, zabezpiecz seryjną zawleczką > tylko ją dobrze dognij > żeby nie zeskakiwała.
Kieliszki te mają tendencje do pękania opraw na nacięciu zawleczki > jeżeli kogoś to spotka to najprościej jest wkręcić w spięty odcinek blachowkręta > wiem że zawleczka to pewne zabezpieczenie przed przeładowaniem ale spokój psychiczny jest dla mnie ważniejszy podczas wyprzedzania pojazdów na drodze.

I przekaż diagnoście, który to tak ładnie opisał błąd przeładowania bądź różnicy ciśnień pomiędzy przepływką a czujnikiem sprężania doładowania > że to nie czujnik tylko przekroczenie odchyłu dozwolonej granicy ciśnienia.

W tym silniku dbaj o panewki wałka rozrządu, gumki pod pompo-wtryskami, właściwe ustawienie rozrządu oraz regulacje pompek na wałku.
A no i bym zapomniał > wężyki wodne za silnikiem, luz na króćcu pompy vacum i cieknący dekiel na tandemie paliwowej.
Pozdrowionka.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Re: 1.9TDI PD AWX plamy pod IC,Oil Catch,Dymi gdy zimny

Post autor: fleshu » wt gru 13, 2011 02:04

blast3r-bley pisze: zauważyłem też ze wskazówka temp nie trzyma równo 90stopni
max postawi sie na 9-tce
Grupa licznik na vag-u > zrobić test elementów wykonawczych i sprawdzić skalowanie wskazówek (być może licznik był nie fachowo grzebany).
Porównać temperatury na licznik i silnik z czujnika zespolonego cieczy (ten sam czujnik podaje 2 kanały więc różnica powyżej 5 stopni kwalifikuje go do zmiany). Dobieramy tylko oryginalne czujniki.
Termostat to nic pewnego> nie polecam testów w garnku z termometrem > po prostu raz na 2 latka zmieniamy go razem z płynem chłodniczym. (tylko oryginał > inaczej odczujesz powolny przyrost temperatury poniżej -10 stopni.
Uszkodzenie sprzęgła visco > ale to by było słychać > bo zasuwało by jak zwariowane podczas dodawania gazu.



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Re: 1.9TDI PD AWX plamy pod IC,Oil Catch,Dymi gdy zimny

Post autor: blast3r-bley » wt gru 13, 2011 13:39

podziekowal
nie za wiele z tego rozumiem;)ale drukne i dam jakiemus kumatemu co takie rzeczy ogarnia napewno cos zajarzy i looknie do mnie


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Re: 1.9TDI PD AWX plamy pod IC,Oil Catch,Dymi gdy zimny

Post autor: blast3r-bley » czw gru 15, 2011 18:25

dzisiaj np zauwazylem ze nic nie dymil ani nie puszczal pary przy +8 st na dworze
moze faktycznie jak jest zimno to tak robi i ma taki byc objaw?


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości