Korektor siły hamiowania

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 10:29

Kapibara pisze:no z tym ze moze byc na odwrot hehe :bajer:
A co znaczy na odwrót?


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt mar 24, 2006 10:59

el Kopyto pisze:Ja się pozbyłem kolektora i wstawiłem nagwintowane tulejki (koszt 1,5 zł za sztukę w każdym sklepie motoryzacyjnym). Wady? Przy hamowaniu najpierw ci się tył zablokuje, bo kolektor ma za zadanie zmniejszać siłe hamowania gdy samochód jest nieobciążony i zwiększać gdy dociążysz tył. Tak że przy obciążonym samochodzie podczas hamowania jest tak jak byś go nie miał. A on lubi się psuć i przecieka zasysając powietrze i zapowietrzając tył autka
no to korektor zosstaje, cza podregulowac lub znienic na nowy


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt mar 24, 2006 11:16

Korektor jest potrzebny- bez niego hamujac w zakrecie to tak jak bys reczny zaciagnal. Na prostej nie ma wiekszych roznic.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 24, 2006 12:32

el Kopyto pisze:Kapibara napisał/a:
no z tym ze moze byc na odwrot hehe


A co znaczy na odwrót?
no ze zwieksza sile hamowania przy obciazonym aucie.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 12:58

Kapibara pisze:
el Kopyto pisze:Kapibara napisał/a:
no z tym ze moze byc na odwrot hehe


A co znaczy na odwrót?
no ze zwieksza sile hamowania przy obciazonym aucie.
Toż tak właśnie napisałem, przeczytaj prosze dokładnie


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 24, 2006 13:03

el Kopyto, ale nie rozumiesz bo ja to mowie do swojej wypowiedz7y a nei do kogos, poprostu uznaje ze sie pomylilem i jest na odwrot :bigok:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 13:33

A to przepraszam że się czepiam :weedman:


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt mar 24, 2006 14:35

olozwirski pisze:Korektor jest potrzebny- bez niego hamujac w zakrecie to tak jak bys reczny zaciagnal. Na prostej nie ma wiekszych roznic.
no dzieki za info, to jeden problem rozwiązany, korektor musi być,
ale jest jezcze jeden problem, czasami sie trafiaja takie auta w których tył znacznie szybciej bierze nirz przód i do tego jeszcze jednym kołem, co z tym fantem zrobic? :crazy:


www.vrservice.pl

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 15:05

Odpowietrzyć układ i sprawdzić stan okładzin.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 24, 2006 15:06

w sumei parte przyczyn moze byc jesli ktos grzebal w hamulcach. ale chyba jak klocki i tarcze z przodu wyjechane to wtedy latwiej o blokade tylu tak mi sie wydaje

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 14:16 ]
albo korektor szwankuje



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pt mar 24, 2006 21:55

Trochim pisze:pierwsze coś sensownego znalezione przez google.pl


cytat z http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12


"Korektor siły hamowania

Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki. ..."
a jak to sie ma w przypadku układu z abs? nie mam korektora i kola nie blokuja mi sie w żadnej sytuacji....



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt mar 24, 2006 22:56

a jest korekto hamowania jesli jest abs bo po co?



Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » sob mar 25, 2006 15:14

U mnie w mk3 ciagle zapowietrza sie tyl i za cholere nie mozna odpowietrzyc .Co to moze byc ??



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob mar 25, 2006 17:54

Trochim pisze:a mnie sie wydaje, że jak tył auta jest odciążony to wtedy korektor zmniejsza siłę hamowana na tylną oś, więc przy pełnym obciążeniu auta nie bedzie żadnej różnicy ale przy pustym samochodzie i ostzejszym hamowaniu na jakimś łuku to tylne koła mogą się wcześniej zablokować w porównaniu z tym jak korektor bł by dalej zamontowany.

ja bym go zostawił nie przeszkadza a może kiedys pomoże :).

dokladnie mam tak samo

wymienilem bebny na tarcze niezalozylem korektora i tylne kola szybciej mi sie blokuja :grrr:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 35 gości