[mk3]Korek a ubywajacy plyn w chlodnicy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pn sty 30, 2006 20:47

Dokladnie wyparzylem korek w goracej wodzie z plynem do naczyn i przeczyscilem uszczelke.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » pn sty 30, 2006 23:29

misiek10111 pisze:
TUTENHAMON pisze:obejrzyj korek czy zawór zwritny się otwiera
w korku nie ma zaworu zwrotnego tylko jest ciśnieniowy
niekórzy mówią zwrotny inni ciśnieniowy wiadomo o co chodzi


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 07:16

TUTENHAMON pisze:niekórzy mówią zwrotny inni ciśnieniowy wiadomo o co chodzi
jest to kolosalna różnica


:-k ...

fibolek

Post autor: fibolek » wt sty 31, 2006 12:43

zawór zwrotny nie powoduje wrócenia substancji(tu akurat płynu chłodz,oparów) a zawór ciśnieniowy wyrzuca nadmiar ciśnienia



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » wt sty 31, 2006 15:50

zgadzam się z wami ale w sklepach jak popytanie cisnieniowy nie wiedzą o co powiesz zwrotny i jarzą sam nie wiem czemu ale tak jest


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 16:02

TUTENHAMON pisze:zgadzam się z wami ale w sklepach jak popytanie cisnieniowy nie wiedzą o co powiesz zwrotny i jarzą sam nie wiem czemu ale tak jest
dziwne to, ale tak jest pytasz o coś to nie mają a jak im to pokażesz to wyciągają Ci takie same tylko nazewnictwo jakieś inne


:-k ...

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » wt sty 31, 2006 16:06

otóż to


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr lut 01, 2006 00:34

Wywalilem uszczelke z korka, zeby rozszczelnic uklad, bo myslalem ze wywala mi jak jest za duze cisnienie, i niestety nadal ubywa plynu.
Czy to moze jest jakas wina termostatu??


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr lut 01, 2006 00:38

pkirylcz pisze:Czy to moze jest jakas wina termostatu??
a węże od chłod. sprawdziłeś?


:-k ...

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr lut 01, 2006 18:00

Sprawdzalem,
waz chlodnicy gorny goracy, dolny bardzo cieply, przewod zwrotny do odpowietrzania drozny tj. plynie sobie plyn od czasu do czasu.

Chwilowo wywalilem uszczelke przy korku. W trasie jak dolalem na maksa plyn i tak mi ubylo plynu. Dzisiaj dziwnym zbiegiem okolicznosci rano jeszcze palil sie zbyt maly poziom plynu, a pozniej juz nie. Poziom plynu wzrosl do minimum i nie pali sie zadna kontrolka.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw lut 02, 2006 10:19

pkirylcz pisze:Sprawdzalem,
waz chlodnicy gorny goracy, dolny bardzo cieply, przewod zwrotny do odpowietrzania drozny tj. plynie sobie plyn od czasu do czasu.

Chwilowo wywalilem uszczelke przy korku. W trasie jak dolalem na maksa plyn i tak mi ubylo plynu. Dzisiaj dziwnym zbiegiem okolicznosci rano jeszcze palil sie zbyt maly poziom plynu, a pozniej juz nie. Poziom plynu wzrosl do minimum i nie pali sie zadna kontrolka.
Bo pod wpływem ciepła płyn się rozszerza zwieksza objetośc i kontrolka się nie pali obserwuj olej jego poziom i barwę. jak będzie rósł to uszczelka pod głowicą.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » czw lut 09, 2006 11:27

witam
Kiedyś już pytałem się na forum czy po całej nocy gdy autko stoi w garażu rankiem po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego powinno być ciśnienie ktoś mi odpowiedział że to jak najbardziej normalne.
Z tego co przeczytałem powyżej i w kolejnych postach nie jest to normalne (chyba że nie doczytałem niech mnie ktoś poprawi)
Dzisiaj z rana otwieram maske a na zbiorniczku na jego łączeniu taki jak gdyby biały nalot. Odkręcam, oczywiście sykniecie i tyle. Oglądałem korek ale u mnie nie widać żeby tam były jakieś odpowietrzniki. Silnik 1,6 ABU.
Powoli zaczynam się obawiać że mam zapowitrzony układ i nie potrafie sobie z tym poradzić.
Probowałem naciskać węże od chlodnicy górny i dolny i plyn sie unosi. Jednak jak naciskam ten cienki który idzie od króćca do zbiorniczka wyrównawczego to sie raczej nic nie dzieje.
Czytałem bowiem w innych postach że komuś nawet tą rurką wraca płyn.

Co u mnie jest w takim razie nie tak i jak moge sobie z tym poradzić?
Proszę także o porade w sprawie tego korka. Od wewnątrz jest tylko czarny plastik z gwintem ale nigdzie nie widać żadnych odpowietrzników. Czy w MK3 jest inaczej niż w MK2?

Z góry dziękuję za podowiedzi i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pt lut 10, 2006 15:42

Jak chcesz odpowietrzyc uklad (jesli ci sie oczywiscie zapowietrzyl) to odkrec korek i rozgrzej samochod. Niech troche na wiekszych obrotach pochodzi i tyle.

To ze jak rano odkrecasz i jest cisnienie tez jest normalne. Korek powinien wytrzymac do 1 atmosfery, powyzej tego cisnienia ma puscic. (mi trzyma 2atm. i chyba wymienie)

Gorny przewod taki cienki, jeden odpowietrza silnik, drugi uklad ogrzewania.
Jak scisniesz na calej dlugosci od dolu do gory to na pewno poleci plyn, o ile masz wystarczajaca w zbiorniczku. Wszystko to sa naczynia polaczone.

Nie rozumiem czym sie przejmujesz.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » pt lut 10, 2006 16:26

pkirylcz pisze:To ze jak rano odkrecasz i jest cisnienie tez jest normalne. Korek powinien wytrzymac do 1 atmosfery, powyzej tego cisnienia ma puscic. (mi trzyma 2atm. i chyba wymienie)
pkirylcz pisze:, martwilem sie między innymi że jak w ukladzie cały czas jest takie ciśnienie (nawet po nocy) to że może mi jakąś uszczelke wydmuchać.
pkirylcz pisze:Gorny przewod taki cienki, jeden odpowietrza silnik, drugi uklad ogrzewania.
Jak scisniesz na calej dlugosci od dolu do gory to na pewno poleci plyn, o ile masz wystarczajaca w zbiorniczku
Jeszcze raz to na spokonie sprawdze.

Dzięki za info i pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 190 gości