zmiana oleju z mineral na semisyntetyk?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt kwie 28, 2009 16:58

Hejka.

Widzę tu dwa wątki i w jednym i drugim powiem tak: Nie radzę nikomu wymiany oleju z mineralnego na półsyntetyk czy syntetyk. Jeśli silnik ma przelotu 200 tyś i więcej bo nie wierzę w to że auta które mają po 12-15 lat mają mniej przebiegu to po wymianie oleju z gorszego na lepszy na forum pojawią się tematy o treści:

- Cieknie z uszczelniacza na wale korbowym,
- Klekoczą zawory,
- Pali się kontrolka od smarowania,
- Silnik zarzygany olejem,
Itd. Wymieniać mogę jeszcze wiele rzeczy które pojawiają się po wymianie z oleju z mineralnego na lepszy... Trzeba wziąć pod uwagę że jeśli ktoś wlał mineralny to miał ku temu jakiś powód...

To co powtarzam: Wybór należy do Ciebie!!!

Ja nie polecam.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt kwie 28, 2009 17:37

PAPAYOS, wymieniales ? ze wiesz jakie sa efekty ? bo tu pare osób na forum wymieniło na półsyntetyki i chwala sobie , silnik zaczał ciszej pracowac, nic nie klekocze i nic sie nie leje.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » wt kwie 28, 2009 17:57

guti pisze:PAPAYOS, wymieniales ? ze wiesz jakie sa efekty ? bo tu pare osób na forum wymieniło na półsyntetyki i chwala sobie , silnik zaczał ciszej pracowac, nic nie klekocze i nic sie nie leje.
kolega PAPAYOS pewnie bazuje na starej oklepanej teori, a jaka ona jest każdy wie ;) Jak coś się wali dobrze jest na coś zrzucić ;)



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » wt kwie 28, 2009 18:38

PAPAYOS pisze:eśli silnik ma przelotu 200 tyś i więcej bo nie wierzę w to że auta które mają po 12-15 lat mają mniej
No to Cie troszeczkę zdziwię moje Mk3 ma 143 tys, 97 rok, latam na pół syntetyku 10W40 Shella, zero wycieków.
Pozdro


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » wt kwie 28, 2009 18:46

faktem jest że wycieki/branie oleju może być ale nie musi. Ludzie piszący o zmianie z minerala w góre i odwrotnie dzielą się pól na pół.Jedni na tym dobrze wyszli a inni gorzej. Wniosek... nie ma reguły.



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » wt kwie 28, 2009 18:53

Znajomy ma przekręcone około 210tys, lata na takim samym oleju jak ja, ma MK3, 2.0 ADY, i jego silniczek pracuje ciszej od mojego,


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt kwie 28, 2009 21:27

CQ pisze:
guti pisze:PAPAYOS, wymieniales ? ze wiesz jakie sa efekty ? bo tu pare osób na forum wymieniło na półsyntetyki i chwala sobie , silnik zaczał ciszej pracowac, nic nie klekocze i nic sie nie leje.
kolega PAPAYOS pewnie bazuje na starej oklepanej teori, a jaka ona jest każdy wie ;) Jak coś się wali dobrze jest na coś zrzucić ;)
Kolega PAPAYOS załatwił tak silnik... Fakt że w FSO 1500 ale zasada działania jest taka sama... Jak jeździł na mineralnym Selektol_u było wszystko ok. Silnik z przebiegiem ok 200 tyś spisywał się całkiem nie źle... Podpowiedzieli mi żebym zalał półsyntetyk bo będzie ciszej pracował, le[sze smarowanie i wogóle same suerlatywy. I zalałem... z cichej jazdy cieszyłem się tydzień. Z niewiadomych przyczyn silnik na każdym łączeniu płynoł, oleju zaczełem lać wiadrami bo albo zgubiłem albo "poszedł kominem" z błękitnym dymem. Coś cykało stykało, paliła się kontrolka, i inne cuda wianki na kiju...
I wtedy musiałem już tylko jeździć na oleju Superol który leje się do starych ciągników Ursys C 330 i 360. Bo był najtańszy i na dłużej starczał bo był gęsty i tak nie płynął z pod uszczelek. Leciał tylko tłumikami z dymem... A potem to już tylko do żyda...

Kolego też w mitsubihi zmienił z pół na syntetyka, zmieniał z powrotem po 2 dniach...
Także to nie są jakieś mity wyssane z palca tylko fakty...

Także odradzam i nie polecam. Ale każdy ma swoje zdanie i nie będe tego podważał.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
bilabong
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 16:04
Lokalizacja: bielsko-biala

Post autor: bilabong » wt kwie 28, 2009 22:02

CZYLI LEPIEJ NIE ZMIENIAC NA POL SYNTETYK I ZOSTAC PRZY MINERALNYM 10W30??????TYLKO TU W CANADZIE OLEJ SIE ZMIENIA CO 5 TYS LUB 3 MIESIACE!!!


vr6

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » śr kwie 29, 2009 06:41

Tak jak czytałeś zdania są podzielone 50/50 ja na własnym silniku się przekonałem że lepiej tego unikać...
Ale są też tacy którym się to udaje...

Ale wybór należy do Ciebie...

Pozdrawiam
PAPAYOS

[ Dodano: 29 Kwi 2009 06:43 ]
A tak na marginesie to jak zmienisz z minerału na pół syntetyk to to coś zmieni? Ty nie odczujesz żadnej różnicy w zachowaniu auta. A możesz się tylko wpędzić w koszta.


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
bilabong
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 28, 2009 16:04
Lokalizacja: bielsko-biala

Post autor: bilabong » śr kwie 29, 2009 16:29

ALE DZISIAJ DOWIEDZIALEM SIE ZE LANCUCH RORZADU MI UDERZA W SRODKU O OBUDOWE BO JEST ZALUZNY I TRZEBA ZMIENIC MAM NADZIEJE ZE NIENAROBILO SIE WIECEJ SZKOD!!!WIEC PO WYMIANIE TO JUZ WLEJE CHYBA SYNTETYK


vr6

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr kwie 29, 2009 17:24

bilabong, moze to nie lancuch , tylko jego napinacz :) on jest chyba hudrauliczny , tak mi sie cos wydaje , lancuch to prawie wieczny jest , chciaz sa ludzie ktorzy rozpinaja , przepinaja na lewa strone i zakladaja ponownie :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

ratmasta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:12
Lokalizacja: lca

Post autor: ratmasta » śr mar 24, 2010 19:16

maly dokop...

Nie polecam zmiany oleju z minerala na polsyntetyk w golfie 2 1.6 d z duzym przebiegiem

olej sie spala i tyle go widac...

pytanie

czy jak wroce do minerela to polepszy sie silnikowi?



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw kwie 15, 2010 20:38

A ja powiem tylko tyle. Czytałem ostatnio wypowiedź specjalisty od olejów silnikowych (co też potwierdził znajomy mechanik - pracuje w jednym z ASO). Cofnąć się np z 15W na 10W czy z 10W na 5W nie ma problemu i nic się nie stanie. I jeżeli producent auta zaleca jazdę na 10W to przez cały żywot auta a nie przez pierwsze 100 czy 150tyś. I przejście nawet przy 200tyś przebiegu na olej lepszy nie spowoduje żadnych problemów ponieważ obecnie produkowane oleje nie pozwolą na takie zasyfienie silnika żeby niewiadomo co się stało, olej poprostu musiał by być naprawdę jakiś podrobiony lotos i od nowości silnika nie zmieniany.
Drugą sprawą jest to że jeżeli ktoś pisze że od wymiany do wymiany silnik nic kompletnie oleju nie bierze to widocznie czymś ubytek oleju jest uzupełniany. Każdy silnik musi brać choć trochę oleju i to jest normalne zjawisko.
PAPAYOS pisze:Kolega PAPAYOS załatwił tak silnik... Fakt że w FSO 1500 ale zasada działania jest taka sama...
tylko FSO nie zalecało chyba do swoich aut oleju półsyntetycznego??


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 220 gości