vr 2.8 / 3.2 / 3.6 wytrzymałość i podatność na mody

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
siwak15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 11, 2010 10:48
Lokalizacja: Radymno/Lublin

Post autor: siwak15 » ndz cze 27, 2010 09:07

Witam czy silnik 3,6 gabarytowo jest taki sam jak 3,2 czy silnik 3,6 wejdzie do budy golf IV bez większych modów?? Z góry dzięki za odp ;)



Awatar użytkownika
siwak15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 11, 2010 10:48
Lokalizacja: Radymno/Lublin

Post autor: siwak15 » ndz cze 27, 2010 16:32

marianmk2 pisze:Pewnie bez większych modów nie wejdzie
A co masz na myśli ??



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: daniel1d » ndz cze 27, 2010 16:40

jak w porównaniu masowo wypada 3,2 i 1,8t? masa silnika?
2,8 24V waży prawie 180kg bez sprzęgła.


www.proturbo.com.pl

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » pn lip 12, 2010 00:48

ile r32 zniesie bez kucia?



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: daniel1d » pn lip 12, 2010 02:14

grzegorzp pisze:ile r32 zniesie bez kucia?
550.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 14, 2010 09:06

550.
550KM@600NM :helm:

ja bym rozważył nowe R32 FSI, skok ma nieduzy 90,9 (niewiele wiekszy niż stare VRy) a pojemność 3.2... dodatkowo głowic z wielkimi kanałami
mozna pozostać przy FSI, a mozna zaslepić dziury po wtryskach i zrobić klasyczny wtrysk jak sie komuś FSI nie podoba
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 09:24 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr lip 14, 2010 12:14

a mógłbyś Grzechu napisać jak się właśnie kształtują zmiany r32 w a3?
od kiedy są fsi?
i jak wprowadzili fsi to skrócili skok a zwiększyli średnice?
a blok taki sam jeszcze? czy już ten nowy jak w 3,6
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 12:16 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 14, 2010 14:20

grzegorzp pisze:a blok taki sam jeszcze? czy już ten nowy jak w 3,6
nowy jak w R36

tu masz opis tych nowych silników:

http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw ... _study.pdf

Stare R32

średnica cylindra [mm] 84,000
skok [mm] 95,900

nowe R32 FSI

średnica cylindra [mm] 86,000
skok [mm] 90,900

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 14:26 ]
porównaj sobie kanały w głowicy R32 i R32/36 FSI

Obrazek

mysle ze ten R32 FSI to moze byc zajebisty silnik do modów :)



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

vr 2.8 / 3.2 / 3.6 wytrzymałość i podatność na mody

Post autor: grzegorzp » wt sie 17, 2010 11:53

czy widzieliście projekt w którym wsadzony byłby cały słupek od 3,2/3.6 FSI , ale zrobiony byłby na klasycznym wtrysku pośrednim?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

vr 2.8 / 3.2 / 3.6 wytrzymałość i podatność na mody

Post autor: cowboy » wt sie 17, 2010 12:06

grzegorzp pisze:czy vr 3,2l np. audi a3 po 2005r to wtrysk bezpośredni?
nie

3.2 FSI to niezwykle rzadko spotykany silnik, a szkoda

oznaczenie AXZ wystepował TYLKO w passacie, przewaznie DSG 4 moition

znajdź mi takiego rodzyna na ebay / allegro to kupuje :)
grzegorzp pisze:czy widzieliście projekt w którym wsadzony byłby cały słupek od 3,2/3.6 FSI , ale zrobiony byłby na klasycznym wtrysku pośrednim?
nie ale co to za problem ?

kupujesz R36 FSI, zaspawujesz dziury po wtryskach w głowicy, i normalnie pakujesz wtryski w kolektor, wysterowujesz SA i po temacie



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

vr 2.8 / 3.2 / 3.6 wytrzymałość i podatność na mody

Post autor: grzegorzp » śr sie 18, 2010 12:05

czyli w a3 do końca wkładali ten 3,2 na pośrednim wtrysku?

czyli 3,2 fsi to biały kruk i jak ktoś by chciał fsi to 3,6?

ps. to głowice od r32fsi pasują do r32 pomimo tego że kąty rozwarcia cylindrów są inne?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

vr 2.8 / 3.2 / 3.6 wytrzymałość i podatność na mody

Post autor: cowboy » śr sie 25, 2010 22:14

głowica 3.2 FSI i 3.6 FSI jest taka sama

głowica z FSI nie pasuje do VRów 15st rozchylenia

głowica z R32 podchodzi do 2.8 24V

AXZ wystepowal TYLKO w pasacie, w zadnym A3, TT nie bylo FSI



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

vr 2.8 / 3.2 / 3.6 wytrzymałość i podatność na mody

Post autor: olozwirski » czw sie 26, 2010 19:30

cowboy pisze: grzegorzp napisał(a):czy widzieliście projekt w którym wsadzony byłby cały słupek od 3,2/3.6 FSI , ale zrobiony byłby na klasycznym wtrysku pośrednim?



nie ale co to za problem ?

kupujesz R36 FSI, zaspawujesz dziury po wtryskach w głowicy, i normalnie pakujesz wtryski w kolektor, wysterowujesz SA i po temacie
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... urbo-build." onclick="window.open(this.href);return false;.



Awatar użytkownika
go_grzeniu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 00:10
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re:

Post autor: go_grzeniu » wt maja 10, 2011 12:10

cowboy pisze:
grzegorzp pisze:a blok taki sam jeszcze? czy już ten nowy jak w 3,6
nowy jak w R36

tu masz opis tych nowych silników:

http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw" onclick="window.open(this.href);return false; ... _study.pdf

Stare R32

średnica cylindra [mm] 84,000
skok [mm] 95,900

nowe R32 FSI

średnica cylindra [mm] 86,000
skok [mm] 90,900

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 14:26 ]
porównaj sobie kanały w głowicy R32 i R32/36 FSI

Obrazek

mysle ze ten R32 FSI to moze byc zajebisty silnik do modów :)
a mozna podpasowac glowice z R32 FSI do starszej wersji R32??



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości