nateczka,
jesli przepustnica wyczyszczona a adaptacja jeszcze nie wykonana to proponuje:
zdjac kleme minusową na ok 2 min. Na sciagnietej wlaczyc swiatła na chwile i wylaczyc aby sie pozbyc napiecia. zakladacz kleme nazot. Nastepnie wkladasz kluczyk przekracasz na zaplon i trzymasz go ok 20-30 sek (bez odpalania!!!!!)Nastepnie wylanczasz zaplon. Jeszcze raz powtarzasz akcje jak wyzej i 3 razem juz odpalasz auto i nie dodajesz mu gazu tylko czekasz az sam na wolnych obrotach uzyska temp ok 90 stopni.
Nie wiem tylko czy jest to konieczne jesli nie ma falowan obrotow, silnik sam wchodzi na obroty badz nie schodzi z obrotow itd.
Co do wibrowania podczas wlaczenia klimy to duzy wplyw na to maja wentyle. Nie sa one super wywazone(maja bicia) i niestety przenosi sie to na kabine. Sama sprezarka moze byc uszkodzona , moze pasek juz ma swoje najechane i jest wyciagniety, moze napinacz trzeba to poprostu posprawdzac.
Drgania silnika 1.4 16v
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Wittam. Zrobiłem klimę sprężarka zrobiona za "jedyne 1100" ale problem trzęsienia po włączeniu klimy został nadal .... dodam że jak włącze klimę to od razu szybko kręca mi się obydwa wiatraki nawet jak silnik jest zimny . czy tak ma byc??? kręcą się bardzo szybko.... noi zauważyłem że ten mniejszy wiatrak jest jakby zusemkowany tzn krzywo się kręci :/
[ Dodano: 21 Mar 2010 03:06 ]
Aha i jescze jedno czy wiatraki obydwa muszą się włączyć jak włączę klime nawet na zimnym silniku???? bo u mnie tak jest że zaraz po odpaleniu i włączeniu klimy kręcą mi się obydwa... A i jescze pytanie z innej beczki żeby forum nie zaśmiecać czy wentylatory załączą mi się jak wkażnik temp pokazuje mi tak 85-90 stopni???
[ Dodano: 21 Mar 2010 03:18 ]
Wiatrak jednak kręcą mi się bardzo szybko
[ Dodano: 21 Mar 2010 03:06 ]
Aha i jescze jedno czy wiatraki obydwa muszą się włączyć jak włączę klime nawet na zimnym silniku???? bo u mnie tak jest że zaraz po odpaleniu i włączeniu klimy kręcą mi się obydwa... A i jescze pytanie z innej beczki żeby forum nie zaśmiecać czy wentylatory załączą mi się jak wkażnik temp pokazuje mi tak 85-90 stopni???
[ Dodano: 21 Mar 2010 03:18 ]
Wiatrak jednak kręcą mi się bardzo szybko
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Poniewaz klimatyzacja wymusza ich uruchomienie.Wentylatowy wlanczaja sie na 2 bieg(najszybszy) dlatego ze czynnik chlodzacy jest cieply i musi byc schlodzony aby nie powstawało duze cisnienie w ukladzie klimatyzacji no i zeby bylo chlodno w kabinie.wiewioreqezg pisze:No dobrze to czemu tak szybko kręcą mi się te wiatraki????
Sprawa wytlumaczona ogolnie.
to co Ci pokazuje licznik to jest temp na bloku silnika. natomiast wentylatowy wlanczaja sie od czujnika umieszczonego na chlodnicy.wiewioreqezg pisze:A i jescze pytanie z innej beczki żeby forum nie zaśmiecać czy wentylatory załączą mi się jak wkażnik temp pokazuje mi tak 85-90 stopni???
a one włanczaja sie tak:
1. prędkości(60wat) 92...97°C
2. prędkości(250wat) 99...105°C
wiadomo w chlodnicy temp jest zawsze nizsza niz na bloku.
to ze masz drgania to zauwaz ze jak wlanczasz klime to jest 500watt pobory na samych wentylach ,dodatkowo uruchamia sie sprezarka. Pasek wieloklinowy ma wieksze obciazenie(wzmozona praca alternatora i sprezarki) i jesli napinacz jest juz ciulaty to moze w nim byc problem. Dodam ze jesli dawno nie wymieniales samego paska wieloklinowego to to zrob najpierw. Znam przypadek w passacie ze paek mial bicie i wystepowaly rowniez drgania. Mechanicy oczywiscie zaraz wymienili napinacz(400zł)-nic nie dalo, pozniej rolke z altelnatora(ok200zl) tez nic i okazalo sie ze to pasek. Wyciągnol sie troche i wystarczylo go tylko wymienic!!.
[ Dodano: 21 Mar 2010 12:31 ]
jesli Cie meczy sprawa wentylatorow ze za szybko Ci sie wlanczaja to mozesz zrobic sobie testa:
Wlacz silnik i niech chodzi na wolnych obrotach(ogrzewanie i klimatyzacja wylaczone!!)
gdy temp sie zblizy do 90 otwierasz maske i sobie patrz czy po kilku minutach wlacza sie wentylatory na 1 biegu tzn beda sie krecily cicho, nie tak jak przy wlaczeniu klimy.gdy sie wylacza wtedy mozesz wejsc do kabiny i zwiekszyc obroty do ok 2tys obr trzymasz z 1 min i sprawdzasz czy wlacza sie na 2 bieg. jesli tak sie stanie to wszystko ok i napij sie
-
- Użytkownik
- Posty: 285
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 00:07
- Lokalizacja: zgierz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 331 gości